Nezávislé finské studio Housemarque je známé díky arkádovým hrám Resogun, Dead Nation, Alienation nebo Nex Machina. Jeden by si myslel, že tyhle zábavné arkádové střílečky musely vydělat miliony a miliony amerických dolarů. Opak je pravdou.
Společnost přišla s nečekanou zprávou. Poslední dva tituly – Nex Machina a Matterfall – se špatně prodávaly a studio se z toho důvodu rozhodlo skoncovat s vývojem arkádových her.
„Navzdory úspěchu v recenzích a nejednomu ocenění se naše hry neprodávají. Některé se dostaly k masivnímu počtu hráčů díky bezplatným nabídkám v některých digitálních kanálech. Bohužel tohle nezaplatí vývoj. Jsme nesmírně vděčni našim fanouškům a partnerům, kteří nám umožnili pracovat na hrách jako je Super Stardust HD a Outland. Děkujeme vám za podporu. Teď je ale čas přejít na nové žánry.“
Housemarque se přesunou na jiné žánry. V otevřeném dopise zmiňují multiplayerové hry se silnou komunitou. „Náš cíl zůstává stejný, chceme vytvářet nezapomenutelné herní zážitky pro hráče a současně budovat skvělé pracoviště, které umožní lidem se zlepšovat v profesionálním i osobním životě.“
Připomeňme, že Matterfall vyšel letos na PS4, zatímco Nex Machina je k dispozici na PC a PS4.
„Zběsilá akce čerpající inspiraci z klasických arkádových stříleček, ve které od začátku do konce nespustíte prst ze spouště. Jen je škoda, že mimo výborné hratelnosti a audio-vizuálního zpracování hra neobsahuje více hratelných světů na úkor misí založených na získání co nejvyššího skóre,“ stojí v recenzi na Nex Machina – 8/10.
„Přímočará akční arkádovka, kterou ocení hlavně soutěživí hráči prahnoucí po co nejvyšším skóre. Pokud se o počet bodů nezajímáte, ale máte tento žánr rádi, Matterfall vám za rozumnou cenu nabízí intenzivní zážitek, i když poněkud krátký,“ recenze Matterfall – 7/10.
Odpověď na komentář uživatele
ted zrovna hraju Sky Force Anniversary a diky vylepsovani lodi je to mnohem zabavnejsi, nez treba nex machina nebo prave ten resogun, navic to ma slusnej coop (to i nex machina, ale tady je to proste lepsi)
To je spatna zprava. jejich hry mam snad vsechny a jsou hodne dobry. udelat z nich platinu bylo skoro nemozny.
Odpověď na komentář uživatele Alfajk
Alienation mel jak RPG prvky, tak pribeh a uprimne ja tu hru dojel cca 3x a nevim o cem ten pribeh byl … pokud bys na Resogunu, Stardustu nebo NexMachine chtel aby se zmenila od zakladu, tak to asi nejsou uplne hry pro tebe – me bavilo jet to na vyssi obtiznosti a proste jsem mel pocit ze se jako hrac v tom zlepsuji a hry byly navrzeny naprosto precizne – stejne ty prvni jmenovany jsou hry na hodinu – tzn pro me to v tomto byly nejlepsi hry tohoto zanru … hraje se to proste pro zabavu a maximelne lepsi pocit ze clovek prekona ve score sam sebe tenhle strasne jednoduchej duvod stacil abych v resogunu utopil postupne asi 40 hodin:)
Odpověď na komentář uživatele
samozrejme by se hra musela zmenit asi od zakladu, ale klidne bych tam mohl mit vylepsovani (tzn rpg prvky) a alespon nejakej pribeh, nebo minimalne "duvod", proc hru hrat, predhanet skore v tabulce me moc neuspokojuje
Odpověď na komentář uživatele Alfajk
Co by sis třeba u Resogun představoval za příběh? Ty hry byly o tom, že je hraješ pořád dokola …
Jinak velká škoda – od SuperStardustu jedno z mých nejoblíbenějších studií končí se hrama, který uměli nejlíp:( ( (
mozna kdyby jejich hry nebyly obsahove tak prazdny, prodavaly by se lepe… gameplay maji obstojnej, ale pribeh ani kampan v podstate nemaji
A to sem doufal, že bychom se jednou mohli dočkat Dead Nation 2.