V posledních dnech, týdnech a měsících se velmi často diskutuje o mikrotransakcích. Stále častěji ve velkých singleplayerových hrách narážíme na mikrotransakce a jejich nejnovější inkarnaci v podobě loot boxů. Proč k tomu dochází?
To se nám snaží vysvětlil výkonný producent Marcus Nilsson ze studia Ghost Games, kde nedávno dokončili Need for Speed: Payback. Nilsson tvrdí, že se s mikrotransakcemi ve hrách setkáváme stále častěji z důvodu drahého vývoje, který je nákladnější než kdykoliv předtím. Vydavatelé a tvůrci v mikrotransakcích našli alternativní cestu, jak vydělat další peníze a zároveň nezvyšovat prodejní ceny hry.
„Je velmi těžké najít zlatou střední cestu. Děláme hry, které se prodávají za 60 dolarů a někteří si myslí, že by měly být za 40 dolarů. Jaká je ale jejich skutečná hodnota?“ ptá se výkonný producent a srovnává rozsáhlé Grand Theft Auto V, které obsahuje navíc multiplayer GTA Online, se survival thrillerem The Last of Us, který projdete za deset hodin.
Podle jeho slov je takové srovnání velmi složité, zároveň bychom se o tomto problému mohli bavit hodiny a hodiny, ale pravděpodobně bychom žádnou zlatou střední cestu nenašli. Mikrotransakce ve hrách zkrátka budou a my se s tím musíme smířit a nejlépe je ignorovat. Tak to dělá spousta hráčů, ale zároveň se najdou skupinky, které neváhají a utrácí další a další peníze za nákup in-game věcí.
Bylo by zajímavé sledovat, jak by hráči reagovali na zvýšení ceny hry, kdyby neobsahovala mikrotransakce. V takovém případě bychom se dostali o mnoho let zpátky, kdy se u nás hry běžně prodávaly za cenu přes dva a půl tisíce korun. Byly byste ochotni dát tolik peněz za hru?
Mimochodem, i Need for Speed: Payback má mikrotransakce, ve formě karet. Po dokončení závodu si vyberete jednu z trojice karet, kterou získáte a můžete ji následně použít, nechat na později, prodat nebo recyklovat. Pokud budete chtít ušetřit čas, tak si lze tato vylepšení koupit za reálné peníze, ale ke všemu se dostanete klasickým hraním.
Edit2: Výkonný producent a ZAKLADATEL studia Ghost Games.
A Zaklínač 3 je podle logiky tohoto vývojáře přírodní úkaz mající stát 10K? Marcus Nilsson? Z pohledu internetu nic moc, asi to není žádná vývojářská velká ryba. Edit: Héuréka, více zde: [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele @Metal Lord
2500 sa platilo hlavne preto lebo bol veľmi vysoký kurz koruny voči doláru. Sk koruna bola nejak 50 sk za 1 dolár. Dnes je to skoro o polovicu menej.
Pozrite si video na YT: Video Games Are Not Too Expensive To Make | Feature Creep – Od Tarmack a urobte si nazor.
No je zajimavé, že pár let zpátky mikrotransakce nebyly, hry stály totožně…. . a najednou to okecávají, že by měla být vyšší? 2500, – za hru se platilo před lety, ale to bylo v dobách PS1, ne v dobách PS3, kdy hry už stály pod 2000, – i bez mikrotransakcí. jak ospravedlní ty předražený ceny za Season Passy, kdy kolikrát stojí i víc, jak polovinu ceny hry.
Tak nedávajte viac ako polovicu rozpočtu na debilnú reklamu. Viete si to zadarmo spropagovať cez trailery na YouTube či info na sociálnych sieťach. Na TV reklamy a billboardy každý prdí.
Když jim za to zaplatí 15 stovek tak se nedivím že už si myslí že jsou na maximu. U konzolí je to díky výpalnému o trochu víc ale tam zase jde hra do měsíce do bazaru za dvanáct stovek a do tří za devět. Lidé už se naučili že kupovat hru na dvakrát za plnou cenu a ještě k tomu seasson pass aby jí měli komplet se prostě nevyplatí a tak tu máme "bedničky" Budou vždy hledat způsob jak hráče oje*at a je jen na něm jestli se nechá. Udělal bych hru v marketingovém stylu Apple. Prostě veřejný IQ test kterým propadne každý kdo nakoupí a prodával bych třeba náboje jako DLC a postupně jim zvedal cenu s tím že by jen měnili barvu a jméno.
od EA uz nekupuju hry od 2011 , doporucuju vsem.
"Děláme hry, které se prodávají za 60 dolarů a někteří si myslí, že by měly být za 40 dolarů. Jaká je ale jejich skutečná hodnota? "
Jasne. To mi povedzte keď ich prestanete robiť v Číne.
Tim draz mysli jako co? Staci ze hry zdrazujou furt, a novy AAA braky stoji kolem 1500, a to je ze hry vyrvana pulka obsahu, kterou si muzete dokoupit za daslich 1500. Nenazranost tehle gauneru nezna mezi a doufam ze NFS neproda ani pul milionu kusu
Ze jim to nekdo vubec zere
Ehm a kdo jsi koupí tu vaší hru co stojí za prd
Pokud to hráče nějakým způsobem neomezuje, nevidím v tom problém. Pokud jsou lidi, co ty peníze na to mají, at‘ si to koupí.
Bylo by zajímavé sledovat, jak by hráči reagovali na zvýšení ceny hry, kdyby neobsahovala mikrotransakce.
Ehm, myslím že by si ten trash nikdo nekoupil za plnou cenu.
hmm, to je zvlastni ze třeba zaklinac mikrotransakce nemá. . jestli to jen nejsou kecy o tom jak dostat 2x zaplaceno. .