Uživatel nepřihlášen
   

Politici z Belgie a Havaje se snaží zakázat loot boxy ve hrách. Přirovnávají je k hazardu

Středa 22.11.2017 11:17 - Autor: - Rubrika: Novinky Novinka

Považují je za gambling. Kritika hráčů na mikrotransakce se odráží na ceně akcií společností a jeden analytik si myslí, že by hry měly být dražší. A další zajímavosti.

Nejspíš nebude den, kdy bychom na Zingu nepsali o mikrotransakcích, respektive jejich nové formě v podobě loot boxů. Hráči se ve velkém bouří, píšou kritické recenze a stížnosti. Nejvíce to odnáší společnost Electronic Arts, která před pár dny vydala Star Wars: Battlefront 2 a Need for Speed: Payback. U Battlefrontu 2 těsně před oficiálním vydáním došlo k pozastavení mikrotransakcí z důvodu nevole hráčů, kteří hráli multiplayer v předstihu (díky EA a Origin Access). U NFS: Payback je zase postupně přepracován progres hry a s ním spojené mikrotransakce.

Mikrotransakce a loot boxy v posledních dnech žádají velkou pozornost. Problému si všimli i někteří politici v Belgii a Havaji, kteří se snaží zakázat loot boxy ve hrách.

První iniciativa pochází od belgického ministra spravedlnosti Koena Geense, který chce zakázat ve hrách in-game nákupy s náhodným výsledkem. Tenhle styl přirovnává k hazardu a gamblingu. Geens tvrdí, že tyto praktiky jsou nebezpečné pro duševní zdraví dětí - přece jen, hry hrají také děti a ne jen dospělí. I když zrovna Battlefront 2 má věkové doporučení od 16 let a NFS: Payback od 12 let. Cílem Geense je zakázat tyto hry v Evropě, to ale bude trvat. Problémem se musí začít zabývat Evropská unie.

Jde o online kasino určené pro děti, aby utrácely peníze. Hra Star Wars: Battlefront 2 je pastí pro všechny hráče. - Chris Lee

Následně se ozvala i Havaj, konkrétně Chris Lee, který se na adresu Star Wars: Battlefront 2 vyjádřil hodně negativně. Podle jeho slov jde o online kasino určené pro děti, aby utrácely peníze. Battlefront 2 nazval pastí pro všechny hráče a vyzval je, aby se obrátili na své politiky.

„Budu bojovat za ochranu dětí, ochranu rodin, osvobození od vykořisťování a za budoucnost zábavy v této zemi. Lidé jsou silnější, než si oni myslí (vydavatelé, poz. redaktora). Jednal jsem s lidmi na Havaji a diskutoval s našimi protějšky v řadě dalších států, kteří zvažují, jak řešit tento problém. Na federální úrovni je změna obtížná, ale státy mohou podniknout různé kroky, ale nemůžu to udělat sám. Potřebuji vaši podporu. Obraťte se na své zástupce ve vaší zemi a informujte je o tomto problému. Věřím, že tento boj můžeme vyhrát.“

Společnostem klesají akcie

Negativní reakce na Star Wars: Battlefront 2 a další hry má za následek klesající akcie u společností Electronic Arts (v pondělí klesly o 10 procent), Take-Two, Activision nebo Blizzard. Podle analytika Evana Wingrena z KeyBanc Capital Markets jde o potenciální příležitost pro investory, kteří v této době mohou levně nakoupit akcie těchto firem a poté je za výdělek prodat.

Zároveň se ale Wingren postaral o pozdvižení, když prohlásil, že hry jsou v současné době levné a hráči by za ně měli platit více peněz. Jak na to přišel? Hry porovnal s jinými běžnými věcmi, za které platíme. Wingren zmínil, že za hru zaplatíme 60 dolarů a dalších 20 dolarů necháme měsíčně v mikrotransakcích. Pokud takovou hru hrajeme v průměru 2,5 hodiny denně po dobu jednoho roku, tak za jednu hodinu zaplatíme zhruba 40 centů, zatímco hodina filmu v kině stojí 3 dolary a dražší než hry je i kabelovka. Hry jsou tak jednou z nejlevnějších forem zábavy a cena her se drží pozoruhodně stabilně už několik let.

Zajímavost: PayPal označuje jako mikrotransakce platby do výše 12 amerických dolarů (260 korun), zatímco Visa platby do výše 20 dolarů (433 korun).

Postarala se Disney o zrušení mikrotransakcí v Battlefrontu 2?

Když už je řeč o Star Wars: Battlefront 2, tak se na tuhle adresu ozvalo i zastoupení Lucasfilm, respektive Disney. Od této společnosti mají Electronic Arts koupenou licenci na Star Wars. Podle neoficiálních zpráv měl Jimmy Pitaro z Disney kontaktovat vedení EA, že se jim nelíbí počínání EA, respektive, že nejsou spokojeni s negativními reakcemi hráčů na mikrotransakce. To vše se mělo udát pár hodin předtím, než byly mikrotransakce z Battlefrontu 2 dočasně odstraněny. Možná tak Disney zatlačilo na EA a ta raději mikrotransakce vypnula, aby si nepokazila vztahy z Disney - v takovém případě by mohlo hrozit, že nedojde k prodloužení licence. Především z důvodu, že Disney nebude chtít, aby se na Star Wars hráči dívali negativně, mohlo by to ovlivnit zisky připravovaných filmů, které půjdou do kin.

Chamtivost necháme ostatním, vzkazuje CD Projekt Red

V souvislosti s aktuálním tématem se hodí připomenout vyjádření polského studia CD Projekt Red, které vytvořilo trilogii Zaklínač a v současné době připravuje akční RPG titul Cyberpunk 2077. CD Projekt Red musel hasit menší požár. Ředitel firmy totiž v nedávném rozhovoru řekl, že Cyberpunk 2077 bude mít multiplayer. Nechtěl být ale konkrétní. Místo detailů prohlásil, že dnešní hry potřebují určitou online složku.

Rozhovor vyšel hodně nešťastně a nikdo se nemůže divit hráčům, že jsou podrážděni. CD Projekt Red tak přispěchal s vysvětlením. O Cyberpunk 2077 se hráči nemají bát. Tenhle titul bude mít obrovský příběh pro jednoho hráče zasazený do otevřeného světa. "Dostane to, co zaplatíte - žádné kecy, jen poctivý herní zážitek stejně jako u Zaklínače 3. Chamtivost necháme ostatním.“

Tímto vyjádřením se CD Projekt Red stal druhou firmou, která si dělá srandu z Electronic Arts, respektive ze Star Wars: Battlefrontu 2. Jako první využil situace Blizzard při vydání bezplatné verze StarCraftu 2 - informovali jsme zde.

Co si o tom všem myslíte? Napište nám do komentářů svůj názor na mikrotransakce (loot boxy), chamtivost vydavatelů a na cenu her.

Zdroj: Dualshockers.com, PCGamer.com

Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal a na Google+ MichalBurianCZ

Tisk
Související novinky
 
Nové hrdiny Star Wars: Battlefrontu 2 nebude nutné odemykat pomocí kreditů

Nové hrdiny Star Wars: Battlefrontu 2 nebude nutné odemykat pomocí kreditů

Úterý 12.12.2017 12:12 - Stačí se přihlásit do hry v období právě probíhající sezóny spojené s filmem Poslední z Jediů a Finn a Phasma vás nebudou stát jediný kredit. Přečíst celý článek »

33 komentářů|PC, PS4, Xbox One
Trailer ukazuje první várku dodatečného obsahu pro Star Wars: Battlefront 2

Trailer ukazuje první várku dodatečného obsahu pro Star Wars: Battlefront 2

Čtvrtek 7.12.2017 15:40 - Obsah inspirovaný nadcházejícím filmem zahrnuje dva nové hrdiny, mapu planety Crait a pokračování singleplayerové kampaně. To všechno zdarma. Přečíst celý článek »

13 komentářů|PC, PS4, Xbox One
Tvůrci Star Wars: Battlefrontu 2 zvýšili příděl kreditů

Tvůrci Star Wars: Battlefrontu 2 zvýšili příděl kreditů

Pondělí 4.12.2017 16:58 - V multiplayeru i Arcade režimu můžete nyní získávat o poznání více kreditů, změnami prošly i denní krabice. Přečíst celý článek »

17 komentářů|PC, PS4, Xbox One

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář k novince Politici z Belgie a Havaje se snaží zakázat loot boxy ve hrách. Přirovnávají je k hazardu
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
OneShot    Mně se reklamní kampaň AC: Origins velmi líbila a hned napíšu proč. V rozhovorech jsme neviděli idiotského PR gáje, ale smějícího se Ashrafa Ismaila, který je za hru přímo zodpovědný a na kterém bylo vidět, že ho práce na hře baví a že má k sérii vztah. Jednotlivé trailery pak dohromady odhalily celkově temné a monumentální vyznení příběhu, každý další trailer přitom byl o kousek lepší, než předchozím což pěkně vystupňovalo očekávání.
Naproti tomu Battlefront 2 prezentovalo na E3 30 náhodných týpků nicneříkající MP bitvou a ve všech rozhovorech byli typičtí PR debílci.
Ale prezentovat hru tak, jak to teď předvádí studio Rebellion u Rogue Trooper: Redux a Strange Brigade, to je podle mě vyložená inkompetence a od druhé hry mě odradila. První jmenovanou jsem kdysi hrál, ale kdyby ne, tahle kampaň by mě odradila taky.
OneShotoneshot73915
    27.11.2017 18:42
OneShot

@ odpověď na komentář od Monkeyskunk:Mně se reklamní kampaň AC: Origins velmi líbila a hned napíšu proč. V rozhovorech jsme neviděli idiotského PR gáje, ale smějícího se Ashrafa Ismaila, který je za hru přímo zodpovědný a na kterém bylo vidět, že ho práce na hře baví a že má k sérii vztah. Jednotlivé trailery pak dohromady odhalily celkově temné a monumentální vyznení příběhu, každý další trailer přitom byl o kousek lepší, než předchozím což pěkně vystupňovalo očekávání.
Naproti tomu Battlefront 2 prezentovalo na E3 30 náhodných týpků nicneříkající MP bitvou a ve všech rozhovorech byli typičtí PR debílci.
Ale prezentovat hru tak, jak to teď předvádí studio Rebellion u Rogue Trooper: Redux a Strange Brigade, to je podle mě vyložená inkompetence a od druhé hry mě odradila. První jmenovanou jsem kdysi hrál, ale kdyby ne, tahle kampaň by mě odradila taky.

Monkeyskunk napsal:GoOdTiMe: Ano reklama je důležitá, to nikde nepopírám. Jen se dle mého přeceňuje hlavně ze strany prodejce a díky tomu i hodně přeplácí. K tomu MC a právě tam je to pak otázka, kdy už je to klamavá reklama a kdy ne. Já vím, úředně to ochraňují titěrné nápisy na spodu billboardu, ale i tak. Každopádně pro mě jakožto zákazníka je důležitější právě tahle rádoby skrytá informace napsaná mini písmem, než naleštěná bulka která vím že je fake. Je mi ale jasný, že konzumní svět (stádo) dnes funguje jinak. Je pravda, že tohle já bral spíš podle sebe než podle globálu.

OneShot: Já ho řeším v kontextu jaký byl v daném příspěvku, nehledám výjimky. Zbytek sis sám přimyslel až za pochodu ;-) Ale pravda, vydat Escapist jako AAA hru za 60 E by nejspíš sebevražda byla, s tím souhlasím. Co se týče trailerů, to se asi neshodneme. Pro mě je to známka toho, že prezentuji to co prodávám - ergo prezentuji pravdu. Když vidím naleštěný vyrenderovaný klípek, kde to jen nesmyslně práská ale vypadá to "WOW", je to pro mě znakem povrchnosti bez zájmu o hloubku dané věci. Výjimky se dají najít všude, já nejsem takovej hnidopich (jen někdy :-D) . Ke kampani.... jooo šak já tohle všechno nepopírám, neříkám že to jde bez reklamy lehce (nevím proč si tu každý připisuje něco co nepíšu) . Jen tvrdím, že aby se hra dostala do povědomí, není třeba platit 10ky mil. dolarů (proto ten příklad s křečkem, kterej v povědomí milonů je a nezaplatil kvůli tomu ani korunu) . No vidíš, já kdybych dal na kamaň AC: O tak se té hře vyhnu obloukem - tím myslím ty rozhovory a trailery. Až díky recenzím a vazby od hráčů jsem uvěřil, že se jim po dlouhé době povedl udělat zase kvalitní díl - a ty jsem četl spíš ze zvyku (AC serie) než že by mě nalákala masáž, ta mě právě spíš odradila. No očividně to vidíme každej jinak, tak to bývá i v lepších rodinách :-) ) )

Meg. A. Byte. : A zase, půlku z tebou vydedukovaných věcí jsem nepsal. Nikde netvrdím, že se automaticky hra zpropaguje sama. Pouze tvrdím, že místo 60 mil. dolarů na to postačí 20 mil. (čísla jsem plácl, tak se jich nechytej) . K reklamě jsem se vyjádřil výše, pravda, tam jsem to bral ze svého pohledu.

Mr.Lolendo    Reklama...no přece reklama ne? ! :D Youtuber si cvrkne a je toho plný internet. Nebo se najme bot-net a je to všude. Aji na chytré pračce.
Moc by mě zajímalo kdo dnes všem lidem tak lhal. Tak přesvědčivě lhal že všichni naprosto ztratily představivost a otevřenou mysl.
Platit Melcky za reklamu je jako házet prachy oknem. To mi nevymluví nikdo. Není to nezbytnosti. Vychvaluje se jen deodorantem nastříkané hovno. Co dnes AAA to hipe. Co hipe to FAIL. FAIL že se hra ani nezpustlí nebo padá po pěti minutách. (Batmane že? ? ! ! ! ! ) Lže jak tiskne. (No Mans Sky že? ! ! ! ) .

Tak mě vysvětlete proč má Star Wars: Battlefront 2 (2005) více obsahu a je lépe propracovaný než onanovaný lootboxovaný shit dneška Star Wars: Battlefront 2 (2017) ? Nebudu ani počítat jak se ty hry rozpočtem liší protože by mi praskla hlava.

Beze srandy. Mě připadne nový BatteFront jak pro nedosmahlý (cig*ny) a starý pro opravdové normální hráče (žádní hipsteři) . Stačí se podívat na mobilní platformu která táhne herní průmysl. Jedna hra jak druhá. Nainstaluji si 100 her a je to jako bych si nainstaloval jednu.

Hry jsou dnes dražší. Ano protože žerou více času grindingem a moji trpělivostí. Dnes místo toho aby hra člověku uklidnila nervy tak jej akorát více nas3r3.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    27.11.2017 18:28
Mr.Lolendo

Reklama...no přece reklama ne? ! :D Youtuber si cvrkne a je toho plný internet. Nebo se najme bot-net a je to všude. Aji na chytré pračce.
Moc by mě zajímalo kdo dnes všem lidem tak lhal. Tak přesvědčivě lhal že všichni naprosto ztratily představivost a otevřenou mysl.
Platit Melcky za reklamu je jako házet prachy oknem. To mi nevymluví nikdo. Není to nezbytnosti. Vychvaluje se jen deodorantem nastříkané hovno. Co dnes AAA to hipe. Co hipe to FAIL. FAIL že se hra ani nezpustlí nebo padá po pěti minutách. (Batmane že? ? ! ! ! ! ) Lže jak tiskne. (No Mans Sky že? ! ! ! ) .

Tak mě vysvětlete proč má Star Wars: Battlefront 2 (2005) více obsahu a je lépe propracovaný než onanovaný lootboxovaný shit dneška Star Wars: Battlefront 2 (2017) ? Nebudu ani počítat jak se ty hry rozpočtem liší protože by mi praskla hlava.

Beze srandy. Mě připadne nový BatteFront jak pro nedosmahlý (cig*ny) a starý pro opravdové normální hráče (žádní hipsteři) . Stačí se podívat na mobilní platformu která táhne herní průmysl. Jedna hra jak druhá. Nainstaluji si 100 her a je to jako bych si nainstaloval jednu.

Hry jsou dnes dražší. Ano protože žerou více času grindingem a moji trpělivostí. Dnes místo toho aby hra člověku uklidnila nervy tak jej akorát více nas3r3.

Monkeyskunk    GoOdTiMe: Ano reklama je důležitá, to nikde nepopírám. Jen se dle mého přeceňuje hlavně ze strany prodejce a díky tomu i hodně přeplácí. K tomu MC a právě tam je to pak otázka, kdy už je to klamavá reklama a kdy ne. Já vím, úředně to ochraňují titěrné nápisy na spodu billboardu, ale i tak. Každopádně pro mě jakožto zákazníka je důležitější právě tahle rádoby skrytá informace napsaná mini písmem, než naleštěná bulka která vím že je fake. Je mi ale jasný, že konzumní svět (stádo) dnes funguje jinak. Je pravda, že tohle já bral spíš podle sebe než podle globálu.

OneShot: Já ho řeším v kontextu jaký byl v daném příspěvku, nehledám výjimky. Zbytek sis sám přimyslel až za pochodu ;-) Ale pravda, vydat Escapist jako AAA hru za 60 E by nejspíš sebevražda byla, s tím souhlasím. Co se týče trailerů, to se asi neshodneme. Pro mě je to známka toho, že prezentuji to co prodávám - ergo prezentuji pravdu. Když vidím naleštěný vyrenderovaný klípek, kde to jen nesmyslně práská ale vypadá to "WOW", je to pro mě znakem povrchnosti bez zájmu o hloubku dané věci. Výjimky se dají najít všude, já nejsem takovej hnidopich (jen někdy :-D) . Ke kampani.... jooo šak já tohle všechno nepopírám, neříkám že to jde bez reklamy lehce (nevím proč si tu každý připisuje něco co nepíšu) . Jen tvrdím, že aby se hra dostala do povědomí, není třeba platit 10ky mil. dolarů (proto ten příklad s křečkem, kterej v povědomí milonů je a nezaplatil kvůli tomu ani korunu) . No vidíš, já kdybych dal na kamaň AC: O tak se té hře vyhnu obloukem - tím myslím ty rozhovory a trailery. Až díky recenzím a vazby od hráčů jsem uvěřil, že se jim po dlouhé době povedl udělat zase kvalitní díl - a ty jsem četl spíš ze zvyku (AC serie) než že by mě nalákala masáž, ta mě právě spíš odradila. No očividně to vidíme každej jinak, tak to bývá i v lepších rodinách :-) ) )

Meg. A. Byte. : A zase, půlku z tebou vydedukovaných věcí jsem nepsal. Nikde netvrdím, že se automaticky hra zpropaguje sama. Pouze tvrdím, že místo 60 mil. dolarů na to postačí 20 mil. (čísla jsem plácl, tak se jich nechytej) . K reklamě jsem se vyjádřil výše, pravda, tam jsem to bral ze svého pohledu.
Monkeyskunkmonkeyskunk6143
    27.11.2017 18:05
Monkeyskunk

GoOdTiMe: Ano reklama je důležitá, to nikde nepopírám. Jen se dle mého přeceňuje hlavně ze strany prodejce a díky tomu i hodně přeplácí. K tomu MC a právě tam je to pak otázka, kdy už je to klamavá reklama a kdy ne. Já vím, úředně to ochraňují titěrné nápisy na spodu billboardu, ale i tak. Každopádně pro mě jakožto zákazníka je důležitější právě tahle rádoby skrytá informace napsaná mini písmem, než naleštěná bulka která vím že je fake. Je mi ale jasný, že konzumní svět (stádo) dnes funguje jinak. Je pravda, že tohle já bral spíš podle sebe než podle globálu.

OneShot: Já ho řeším v kontextu jaký byl v daném příspěvku, nehledám výjimky. Zbytek sis sám přimyslel až za pochodu ;-) Ale pravda, vydat Escapist jako AAA hru za 60 E by nejspíš sebevražda byla, s tím souhlasím. Co se týče trailerů, to se asi neshodneme. Pro mě je to známka toho, že prezentuji to co prodávám - ergo prezentuji pravdu. Když vidím naleštěný vyrenderovaný klípek, kde to jen nesmyslně práská ale vypadá to "WOW", je to pro mě znakem povrchnosti bez zájmu o hloubku dané věci. Výjimky se dají najít všude, já nejsem takovej hnidopich (jen někdy :-D) . Ke kampani.... jooo šak já tohle všechno nepopírám, neříkám že to jde bez reklamy lehce (nevím proč si tu každý připisuje něco co nepíšu) . Jen tvrdím, že aby se hra dostala do povědomí, není třeba platit 10ky mil. dolarů (proto ten příklad s křečkem, kterej v povědomí milonů je a nezaplatil kvůli tomu ani korunu) . No vidíš, já kdybych dal na kamaň AC: O tak se té hře vyhnu obloukem - tím myslím ty rozhovory a trailery. Až díky recenzím a vazby od hráčů jsem uvěřil, že se jim po dlouhé době povedl udělat zase kvalitní díl - a ty jsem četl spíš ze zvyku (AC serie) než že by mě nalákala masáž, ta mě právě spíš odradila. No očividně to vidíme každej jinak, tak to bývá i v lepších rodinách :-) ) )

Meg. A. Byte. : A zase, půlku z tebou vydedukovaných věcí jsem nepsal. Nikde netvrdím, že se automaticky hra zpropaguje sama. Pouze tvrdím, že místo 60 mil. dolarů na to postačí 20 mil. (čísla jsem plácl, tak se jich nechytej) . K reklamě jsem se vyjádřil výše, pravda, tam jsem to bral ze svého pohledu.

Meg.A.Byte.    Reklamy fungují, jinak by se už dávno nedělaly. To že v ně někdo nevěří (jako já nebo jiní tady) neznamená že v ně nevěří všichni (sociální bublina) .
I pokud někdo udělá dobrou hru, sama o sobě se prostě nezpropaguje, říkejte si co chcete, ale tak to je. Kolik herního zlata je ukrytá hluboko ve fórech a na harddiscích kdoví kde. To se nedozvíme. Pro ty co chcou namítat nějaké vyjímky, tak ať si je rozeberou a dojdou na to, že je to vyjímka a že to většinou byli vývojáři, kteří za někým přišli, ne naopak.
Meg.A.Byte.megabyte3000
    27.11.2017 16:58
Meg.A.Byte.

Reklamy fungují, jinak by se už dávno nedělaly. To že v ně někdo nevěří (jako já nebo jiní tady) neznamená že v ně nevěří všichni (sociální bublina) .
I pokud někdo udělá dobrou hru, sama o sobě se prostě nezpropaguje, říkejte si co chcete, ale tak to je. Kolik herního zlata je ukrytá hluboko ve fórech a na harddiscích kdoví kde. To se nedozvíme. Pro ty co chcou namítat nějaké vyjímky, tak ať si je rozeberou a dojdou na to, že je to vyjímka a že to většinou byli vývojáři, kteří za někým přišli, ne naopak.

OneShot   1x   Když neřešíš mé tvrzení v kontextu, tak ho neřeš vůbec. Udělat dnes AAA hru jako byl první např. Quake by skutečně byla sebevražda, pokažené renomé, atd. Uvědom si, že tehdy byly Doomovky vychvalované zejména za grafický pokrok, což by dnes bez debat nebyly. A jejich hratelnost je plochá a ne že ne. Jasně, chvíli zábavná, ale kdo by takovou hru dneska dohrál (bez nostalgie) ? Občas si zahraju i Pac-mana, vždy ale jen na pár minut. A to ti hru neprodá.
K traileru- když někde vidím prezentovat hru rovnou podle gameplay záběrů, je to pro mě jen známka amaterismu v oblasti prezentace, nevidím pak důvod domnívat se, že zbytek týmu je na tom lépe. A zpravidla tyto hry také nebývají moc dobré. A nepiš mi tu prosím výjimky, věřím ti, že bys nějakou našel.
Kampaň neslouží k tomu, aby sis hru koupil podle reklamy, nýbrž k tomu, aby tě upoutala- tím, jak je dobrá, nebo špatná. Když tě upoutá tím jak je dobrá, najdeš si o hře nějaké informace (gameplay, popis mechanik, recenze, atd. ) , na jejichž základě buď hru koupíš, nebo ne. No a když je kampaň špatná, tak hrobeček- hra mě absolutně dál nezajímá (pokud nejde o známou, nebo mnou oblíbenou sérii, ale i tak mě odradí) .
Příklad z nedávna: hodně dobrá kampaň AC: Origins vs. hodně špatná kampaň SW: Battlefront. U první hry mám skoro platinku, druhou si nehodlám kupovat.
OneShotoneshot73915
    27.11.2017 14:44
OneShot

@ odpověď na komentář od Monkeyskunk:Když neřešíš mé tvrzení v kontextu, tak ho neřeš vůbec. Udělat dnes AAA hru jako byl první např. Quake by skutečně byla sebevražda, pokažené renomé, atd. Uvědom si, že tehdy byly Doomovky vychvalované zejména za grafický pokrok, což by dnes bez debat nebyly. A jejich hratelnost je plochá a ne že ne. Jasně, chvíli zábavná, ale kdo by takovou hru dneska dohrál (bez nostalgie) ? Občas si zahraju i Pac-mana, vždy ale jen na pár minut. A to ti hru neprodá.
K traileru- když někde vidím prezentovat hru rovnou podle gameplay záběrů, je to pro mě jen známka amaterismu v oblasti prezentace, nevidím pak důvod domnívat se, že zbytek týmu je na tom lépe. A zpravidla tyto hry také nebývají moc dobré. A nepiš mi tu prosím výjimky, věřím ti, že bys nějakou našel.
Kampaň neslouží k tomu, aby sis hru koupil podle reklamy, nýbrž k tomu, aby tě upoutala- tím, jak je dobrá, nebo špatná. Když tě upoutá tím jak je dobrá, najdeš si o hře nějaké informace (gameplay, popis mechanik, recenze, atd. ) , na jejichž základě buď hru koupíš, nebo ne. No a když je kampaň špatná, tak hrobeček- hra mě absolutně dál nezajímá (pokud nejde o známou, nebo mnou oblíbenou sérii, ale i tak mě odradí) .
Příklad z nedávna: hodně dobrá kampaň AC: Origins vs. hodně špatná kampaň SW: Battlefront. U první hry mám skoro platinku, druhou si nehodlám kupovat.Komentář byl autorem naposledy upraven 27.11.2017 14:53

Původní verze před úpravami:Když neřešíš mé tvrzení v kontextu, tak ho neřeš vůbec. Udělat dnes AAA hru jako byl první např. Quake by skutečně byla sebevražda, pokažené renomé, atd. Uvědom si, že tehdy byly Doomovky vychvalované zejména za grafický pokrok, což by dnes bez debat nebyly. A jejich hratelnost je plochá a ne že ne. Jasně, chvíli zábavná, ale kdo by takovou hru dneska dohrál (bez nostalgie) ? Občas si zahraju i Pac-mana, vždy ale jen na pár minut. A to ti hru neprodá.

Monkeyskunk napsal:Já neřešil počet hráčů nebo AAA hry nebo cokoliv. Jen jsem reagoval na tvé sebevědomé tvrzení " vytvořit dnes novou hru podobné "kvality"? Sebevražda. " Escapistem jsem chtěl poukázat na to, že to sebevražda není. Ano takových titulů je málo, hraje je méně lidí nicméně hra se jim zaplatí (vzhledem k dvojce i vyplatí) , tudíž se sebevraždou bych brzdil ;-) A když se jim to vyplatí, proč by to mělo být neefektivní?

Záleží jak trailer děláš - když tam pipláš každou blbost a vyladíš to téměř do dokonalosti tak je to sice na pohled pěkné, ale může se to obrátit proti tobě v podobě hejtu na downgrade, který hodně lidí odradí od koupi. A že ty retuše a podobné blbosti zrovna nejsou nejlevnější - než sestříhat pár cutscén a gameplaye ze hry. Rozhovor s někým zase tak drahý není, pokud to nebude vyloženě něco na objednávku. A nemusíš se pídit po youtube. Oni udělají trailer - to je stát peníze bude, hodí na youtube a link sharnou na tweetu, FB a bůhví kde a mezi lidi se to prostě dostane. A celé tohle šíření je prakticky zadarmo. Takže z toho zas nedělej kdoví co. Nebo si myslíš, že aby měl "dramatický pohled křečka" na YT desítky milionů shlédnutí, dostával finanční injekce na propagaci, aby se dostal do povědomí lidí?

To o kampani platí možná tak pro důchodce - já na reklamy prostě nedám. Jestli ty ano, pak tě trochu lituju, ale on tě život naučí :-) Já když vidím přeplácanou kampaň s reklamou na hru v TV v hlavním vysílacím čase, tak si neřeknu že hra je tak dobrá. Naopak si řeknu, že to potřebují každému všude cpát, protože sami nevěří kvalitě té hry a myslí si, že se nebude prodávat. Můj názor.

GoOdTiMe    Monkeyskunk: To neběžím, ale reklama je z obchodního hlediska důležitá.
To díky aranžování a photoshopu sice nedostaneš, nicméňě složení je stejný.
GoOdTiMegoodtime13181
    27.11.2017 14:06
GoOdTiMe

Monkeyskunk: To neběžím, ale reklama je z obchodního hlediska důležitá.
To díky aranžování a photoshopu sice nedostaneš, nicméňě složení je stejný.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Monkeyskunk   1x   Přehnaná reklama... a ano, pro mě ano. Třeba mám ale jiné zvyklosti. Pokud ty každé reklamě 100 % věříš a po jejím shlédnutí se okamžitě ženeš do obchodu, je to pouze tvoje volba a já ti v tom bránit samozřejmě nebudu ;-) Ale prostě Big Mac jako na obrázku v reálu v mekáči prostě nedostaneš, to mi nevymluvíš.Monkeyskunkmonkeyskunk6143    27.11.2017 13:31 Monkeyskunk

@ odpověď na komentář od GoOdTiMe:Přehnaná reklama... a ano, pro mě ano. Třeba mám ale jiné zvyklosti. Pokud ty každé reklamě 100 % věříš a po jejím shlédnutí se okamžitě ženeš do obchodu, je to pouze tvoje volba a já ti v tom bránit samozřejmě nebudu ;-) Ale prostě Big Mac jako na obrázku v reálu v mekáči prostě nedostaneš, to mi nevymluvíš.

GoOdTiMe napsal:Takže reklama je dnes automaticky známkou toho, že si výrobce kvalitou svého produktu není jistý? Tak jo. .

GoOdTiMe    Takže reklama je dnes automaticky známkou toho, že si výrobce kvalitou svého produktu není jistý? Tak jo. .GoOdTiMegoodtime13181    27.11.2017 13:19 GoOdTiMe

Takže reklama je dnes automaticky známkou toho, že si výrobce kvalitou svého produktu není jistý? Tak jo. .Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Monkeyskunk   1x   Já neřešil počet hráčů nebo AAA hry nebo cokoliv. Jen jsem reagoval na tvé sebevědomé tvrzení " vytvořit dnes novou hru podobné "kvality"? Sebevražda. " Escapistem jsem chtěl poukázat na to, že to sebevražda není. Ano takových titulů je málo, hraje je méně lidí nicméně hra se jim zaplatí (vzhledem k dvojce i vyplatí) , tudíž se sebevraždou bych brzdil ;-) A když se jim to vyplatí, proč by to mělo být neefektivní?

Záleží jak trailer děláš - když tam pipláš každou blbost a vyladíš to téměř do dokonalosti tak je to sice na pohled pěkné, ale může se to obrátit proti tobě v podobě hejtu na downgrade, který hodně lidí odradí od koupi. A že ty retuše a podobné blbosti zrovna nejsou nejlevnější - než sestříhat pár cutscén a gameplaye ze hry. Rozhovor s někým zase tak drahý není, pokud to nebude vyloženě něco na objednávku. A nemusíš se pídit po youtube. Oni udělají trailer - to je stát peníze bude, hodí na youtube a link sharnou na tweetu, FB a bůhví kde a mezi lidi se to prostě dostane. A celé tohle šíření je prakticky zadarmo. Takže z toho zas nedělej kdoví co. Nebo si myslíš, že aby měl "dramatický pohled křečka" na YT desítky milionů shlédnutí, dostával finanční injekce na propagaci, aby se dostal do povědomí lidí?

To o kampani platí možná tak pro důchodce - já na reklamy prostě nedám. Jestli ty ano, pak tě trochu lituju, ale on tě život naučí :-) Já když vidím přeplácanou kampaň s reklamou na hru v TV v hlavním vysílacím čase, tak si neřeknu že hra je tak dobrá. Naopak si řeknu, že to potřebují každému všude cpát, protože sami nevěří kvalitě té hry a myslí si, že se nebude prodávat. Můj názor.
Monkeyskunkmonkeyskunk6143
    27.11.2017 13:10
Monkeyskunk

@ odpověď na komentář od OneShot:Já neřešil počet hráčů nebo AAA hry nebo cokoliv. Jen jsem reagoval na tvé sebevědomé tvrzení " vytvořit dnes novou hru podobné "kvality"? Sebevražda. " Escapistem jsem chtěl poukázat na to, že to sebevražda není. Ano takových titulů je málo, hraje je méně lidí nicméně hra se jim zaplatí (vzhledem k dvojce i vyplatí) , tudíž se sebevraždou bych brzdil ;-) A když se jim to vyplatí, proč by to mělo být neefektivní?

Záleží jak trailer děláš - když tam pipláš každou blbost a vyladíš to téměř do dokonalosti tak je to sice na pohled pěkné, ale může se to obrátit proti tobě v podobě hejtu na downgrade, který hodně lidí odradí od koupi. A že ty retuše a podobné blbosti zrovna nejsou nejlevnější - než sestříhat pár cutscén a gameplaye ze hry. Rozhovor s někým zase tak drahý není, pokud to nebude vyloženě něco na objednávku. A nemusíš se pídit po youtube. Oni udělají trailer - to je stát peníze bude, hodí na youtube a link sharnou na tweetu, FB a bůhví kde a mezi lidi se to prostě dostane. A celé tohle šíření je prakticky zadarmo. Takže z toho zas nedělej kdoví co. Nebo si myslíš, že aby měl "dramatický pohled křečka" na YT desítky milionů shlédnutí, dostával finanční injekce na propagaci, aby se dostal do povědomí lidí?

To o kampani platí možná tak pro důchodce - já na reklamy prostě nedám. Jestli ty ano, pak tě trochu lituju, ale on tě život naučí :-) Já když vidím přeplácanou kampaň s reklamou na hru v TV v hlavním vysílacím čase, tak si neřeknu že hra je tak dobrá. Naopak si řeknu, že to potřebují každému všude cpát, protože sami nevěří kvalitě té hry a myslí si, že se nebude prodávat. Můj názor.

OneShot napsal:Srovnávali jsme AAA hry, ne nezávislou produkci. S těmi se v počtu hráčů The Escapist nemůže měřit. Nehledě na to, že hra z top-down pohledem opravdu nepotřebuje nějakou extra grafiku. Přijde mi úžasné, jak se vždycky někdo vytasí s naprostou výjimkou a pak z ní dělá precedens.
Podle mě je zase neefektivní kvůli trošce lidí dělat pixel-art, to je ale věc názoru. Je spousta lidí, co mají rádi třeba sběratelské předměty, což je taky jen forma propagace se hrou jako takovou nijak nesouvisející. Já mezi ně nepatřím, to ovšem neznamená, že by se najednou tyto předměty měly přestat vyrábět.
K traileru na YouTube (který zrovna není nejlevnější položka) jsi zapomněl ještě videoherní konference (E3, Gamescom, atd. ) , nejrůznější rozhovory, reklamy na různých herních webech, atd. Není zas tolik lidí, co se pídí na YouTube po trailerech na neznámé hry, takže dobrá kampaň je důležitá. Když někdo bude s*át na kampaň, lidi si řeknou, že stejná bude i hra.

OneShot   1x   Srovnávali jsme AAA hry, ne nezávislou produkci. S těmi se v počtu hráčů The Escapist nemůže měřit. Nehledě na to, že hra z top-down pohledem opravdu nepotřebuje nějakou extra grafiku. Přijde mi úžasné, jak se vždycky někdo vytasí s naprostou výjimkou a pak z ní dělá precedens.
Podle mě je zase neefektivní kvůli trošce lidí dělat pixel-art, to je ale věc názoru. Je spousta lidí, co mají rádi třeba sběratelské předměty, což je taky jen forma propagace se hrou jako takovou nijak nesouvisející. Já mezi ně nepatřím, to ovšem neznamená, že by se najednou tyto předměty měly přestat vyrábět.
K traileru na YouTube (který zrovna není nejlevnější položka) jsi zapomněl ještě videoherní konference (E3, Gamescom, atd. ) , nejrůznější rozhovory, reklamy na různých herních webech, atd. Není zas tolik lidí, co se pídí na YouTube po trailerech na neznámé hry, takže dobrá kampaň je důležitá. Když někdo bude s*át na kampaň, lidi si řeknou, že stejná bude i hra.
OneShotoneshot73915
    27.11.2017 12:45
OneShot

@ odpověď na komentář od Monkeyskunk:Srovnávali jsme AAA hry, ne nezávislou produkci. S těmi se v počtu hráčů The Escapist nemůže měřit. Nehledě na to, že hra z top-down pohledem opravdu nepotřebuje nějakou extra grafiku. Přijde mi úžasné, jak se vždycky někdo vytasí s naprostou výjimkou a pak z ní dělá precedens.
Podle mě je zase neefektivní kvůli trošce lidí dělat pixel-art, to je ale věc názoru. Je spousta lidí, co mají rádi třeba sběratelské předměty, což je taky jen forma propagace se hrou jako takovou nijak nesouvisející. Já mezi ně nepatřím, to ovšem neznamená, že by se najednou tyto předměty měly přestat vyrábět.
K traileru na YouTube (který zrovna není nejlevnější položka) jsi zapomněl ještě videoherní konference (E3, Gamescom, atd. ) , nejrůznější rozhovory, reklamy na různých herních webech, atd. Není zas tolik lidí, co se pídí na YouTube po trailerech na neznámé hry, takže dobrá kampaň je důležitá. Když někdo bude s*át na kampaň, lidi si řeknou, že stejná bude i hra.

Monkeyskunk napsal:Jo jo o té sebevraždě "old school designed games" by ti mohl říct takový Escapist :-D Né každý potřebuje vyšperkované zlaté prasátko ;-)

A k těm rozpočtům... nevím jestli pouze 30 % jde na vývoj, to je dle mě spekulace. Ale to, že na marketing jde zbytečně vysoká část rozpočtu není "nebetyčný nesmysl" ale fakt. Přitom stačí udělat trailer na youtube a komunita a sociální sítě už se postarají o zbytek a náklady máš minimální. Ano, možná o hře bude mít povědomí o 10 % méně lidí, ale navyšovat rozpočet o stovky procent kvůli "té třošce" je podle mě zbytečné a sakra neefektivní.

Monkeyskunk    Jo jo o té sebevraždě "old school designed games" by ti mohl říct takový Escapist :-D Né každý potřebuje vyšperkované zlaté prasátko ;-)

A k těm rozpočtům... nevím jestli pouze 30 % jde na vývoj, to je dle mě spekulace. Ale to, že na marketing jde zbytečně vysoká část rozpočtu není "nebetyčný nesmysl" ale fakt. Přitom stačí udělat trailer na youtube a komunita a sociální sítě už se postarají o zbytek a náklady máš minimální. Ano, možná o hře bude mít povědomí o 10 % méně lidí, ale navyšovat rozpočet o stovky procent kvůli "té třošce" je podle mě zbytečné a sakra neefektivní.
Monkeyskunkmonkeyskunk6143
    27.11.2017 12:26
Monkeyskunk

@ odpověď na komentář od OneShot:Jo jo o té sebevraždě "old school designed games" by ti mohl říct takový Escapist :-D Né každý potřebuje vyšperkované zlaté prasátko ;-)

A k těm rozpočtům... nevím jestli pouze 30 % jde na vývoj, to je dle mě spekulace. Ale to, že na marketing jde zbytečně vysoká část rozpočtu není "nebetyčný nesmysl" ale fakt. Přitom stačí udělat trailer na youtube a komunita a sociální sítě už se postarají o zbytek a náklady máš minimální. Ano, možná o hře bude mít povědomí o 10 % méně lidí, ale navyšovat rozpočet o stovky procent kvůli "té třošce" je podle mě zbytečné a sakra neefektivní.

OneShot napsal:To je sice pravda, že je dnes jednodušší vytvořit hru jako Quake 1, ale s takovou hrou tě dnes hráči pošlou do řiti, mě nevyjímaje. A to jsem si nedávno zahrál celou sérii Dark Forces, ale tam alespoň fungují trochu vzpomínky a nostalgie a navíc je to ze světa Hvězdných válek. Ale vytvořit dnes novou hru podobné "kvality"? Sebevražda. Tehdy to bylo to nejlepší, co mohlo být. Dnes se očekává to samé- to nejlepší, co můžeme vytvořit s limitem dnešních technologií. I John Carmack, programátor prvního Dooma, udělal navzdory svému dřívějšímu tvrzení o hrách a pornu hru s příběhem (Rage, 2011) . A dnes už jsme zase o dalších 6 let dál.
Je to něco podobného, jako kdybys chtěl po Michelangelovi, aby ti vytesal Věstonickou Venuši. Ta jistě byla v neolitu vrcholným a pracným dílem. Michelangelo ti ji vytesá za pět minut, ale pak ti s ní rozmlátí hlavu za nactiutrhání.
Profesionální tester, to jest člověk, který se testováním živí. O jeho schopnostech se nijak nevyjadřuji. Alpha a beta verze pro komunitu stojí mimo. Taky- kolik lidí z komunity poctivě vyplňuje chybové formuláře? Já sám jsem nikdy nevyplnil jeden jediný.

OneShot   1x   To je sice pravda, že je dnes jednodušší vytvořit hru jako Quake 1, ale s takovou hrou tě dnes hráči pošlou do řiti, mě nevyjímaje. A to jsem si nedávno zahrál celou sérii Dark Forces, ale tam alespoň fungují trochu vzpomínky a nostalgie a navíc je to ze světa Hvězdných válek. Ale vytvořit dnes novou hru podobné "kvality"? Sebevražda. Tehdy to bylo to nejlepší, co mohlo být. Dnes se očekává to samé- to nejlepší, co můžeme vytvořit s limitem dnešních technologií. I John Carmack, programátor prvního Dooma, udělal navzdory svému dřívějšímu tvrzení o hrách a pornu hru s příběhem (Rage, 2011) . A dnes už jsme zase o dalších 6 let dál.
Je to něco podobného, jako kdybys chtěl po Michelangelovi, aby ti vytesal Věstonickou Venuši. Ta jistě byla v neolitu vrcholným a pracným dílem. Michelangelo ti ji vytesá za pět minut, ale pak ti s ní rozmlátí hlavu za nactiutrhání.
Profesionální tester, to jest člověk, který se testováním živí. O jeho schopnostech se nijak nevyjadřuji. Alpha a beta verze pro komunitu stojí mimo. Taky- kolik lidí z komunity poctivě vyplňuje chybové formuláře? Já sám jsem nikdy nevyplnil jeden jediný.
OneShotoneshot73915
    27.11.2017 10:23
OneShot

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:To je sice pravda, že je dnes jednodušší vytvořit hru jako Quake 1, ale s takovou hrou tě dnes hráči pošlou do řiti, mě nevyjímaje. A to jsem si nedávno zahrál celou sérii Dark Forces, ale tam alespoň fungují trochu vzpomínky a nostalgie a navíc je to ze světa Hvězdných válek. Ale vytvořit dnes novou hru podobné "kvality"? Sebevražda. Tehdy to bylo to nejlepší, co mohlo být. Dnes se očekává to samé- to nejlepší, co můžeme vytvořit s limitem dnešních technologií. I John Carmack, programátor prvního Dooma, udělal navzdory svému dřívějšímu tvrzení o hrách a pornu hru s příběhem (Rage, 2011) . A dnes už jsme zase o dalších 6 let dál.
Je to něco podobného, jako kdybys chtěl po Michelangelovi, aby ti vytesal Věstonickou Venuši. Ta jistě byla v neolitu vrcholným a pracným dílem. Michelangelo ti ji vytesá za pět minut, ale pak ti s ní rozmlátí hlavu za nactiutrhání.
Profesionální tester, to jest člověk, který se testováním živí. O jeho schopnostech se nijak nevyjadřuji. Alpha a beta verze pro komunitu stojí mimo. Taky- kolik lidí z komunity poctivě vyplňuje chybové formuláře? Já sám jsem nikdy nevyplnil jeden jediný.Komentář byl autorem naposledy upraven 27.11.2017 10:34

Původní verze před úpravami:To je sice pravda, že je dnes jednodušší vytvořit hru jako Quake 1, ale s takovou hrou tě dnes hráči pošlou do řiti, mě nevyjímaje. A to jsem si nedávno zahrál celou sérii Dark Forces, ale tam alespoň fungují trochu vzpomínky a nostalgie a navíc je to ze světa Hvězdných válek. Ale vytvořit dnes novou hru podobné "kvality"? Sebevražda. Tehdy to bylo to nejlepší, co mohlo být. Dnes se očekává to samé- to nejlepší, co můžeme vytvořit s limitem dnešních technologií. I John Carmack, programátor prvního Dooma, udělal navzdory svému dřívějšímu tvrzení o hrách a pornu hru s příběhem (Rage, 2011) . A dnes už jsme zase o dalších 6 let dál.
Profesionální tester, to jest člověk, který se testováním živí. O jeho schopnostech se nijak nevyjadřuji.

Mr.Lolendo napsal:Nerozumíme si. Když dnes bych třeba vytvořil Quake 2 1: 1 jak je tak by to bylo rychlejší, snaží, levnější... Že se dnes dělají drahé a dlouhé cut-scény, najmou drazí herci, režiséři apod. Je věc jiná. Dnes se do her cpou hovadiny které z nich dělají interaktivní film než hru. Hratelnost mizím. Interaktivita je mrtvá...
Čim jsi ale pobavil je "najmou profesionální testery" :D
To je čistá lež. Minimálně v tom slově profesionální. Například komunita BattleFieldu 4 by mohla vyprávět...

Mr.Lolendo    Nerozumíme si. Když dnes bych třeba vytvořil Quake 2 1: 1 jak je tak by to bylo rychlejší, snaží, levnější... Že se dnes dělají drahé a dlouhé cut-scény, najmou drazí herci, režiséři apod. Je věc jiná. Dnes se do her cpou hovadiny které z nich dělají interaktivní film než hru. Hratelnost mizím. Interaktivita je mrtvá...
Čim jsi ale pobavil je "najmou profesionální testery" :D
To je čistá lež. Minimálně v tom slově profesionální. Například komunita BattleFieldu 4 by mohla vyprávět...
Mr.Lolendomrlolendo10723
    27.11.2017 09:51
Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od OneShot:Nerozumíme si. Když dnes bych třeba vytvořil Quake 2 1: 1 jak je tak by to bylo rychlejší, snaží, levnější... Že se dnes dělají drahé a dlouhé cut-scény, najmou drazí herci, režiséři apod. Je věc jiná. Dnes se do her cpou hovadiny které z nich dělají interaktivní film než hru. Hratelnost mizím. Interaktivita je mrtvá...
Čim jsi ale pobavil je "najmou profesionální testery" :D
To je čistá lež. Minimálně v tom slově profesionální. Například komunita BattleFieldu 4 by mohla vyprávět...Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

OneShot napsal:Kdysi dávno tzv. Doomovky- tehdejší AAA hry- se dělaly de facto v "garáži" o 5-10 lidech na pár počítačích, trio programátor - grafik/animátor - level designer si vystačilo po téměř celou dobu vývoje. Nikdo do vývoje extra neinvestoval, protože by se jim to v životě nevrátilo, hráči byli tehdy ještě taková ne moc rozšířená sekta podivínů.
Dnes hraje pomalu každý, kdo má ruce a nohy, takže není problém investovat mnoho a mnoho peněz do vývoje a stále očekávat vysokou návratnost. Dnešní AAA hry vyvíjí týmy o stovkách lidí u stovek počítačů, takový tým má pro sebe celou (často poměrně luxusně zařízenou) budovu (nebo i několik) . K našemu triu vývojářů přibylo nepřeberné množství profesí, o kterých často člověk jaktěživ neslyšel. Ale i třeba umělecká složka- režisér, scénárista, herci; dále pak nejrůznější odborníci a konzultanti, hry se dnes netestují interně ale firma si platí profesionální testery, atd, atd.
Další faktor je čas- tehdy se vyvíjely hry v řádu měsíců (obvykle, najdou se výjimky) , dnes v řádu let, takže pronájem prostor i počet výplat jsou najednou mnohonásobné.
Věty: "necelá třetina nákladů se dá na vývoj hry" a " hru uděláš dnes snadněji, rychleji, levněji" jsou tak nebetyčné nesmysly, že je radši ani nebudu dál komentovat.

GoOdTiMe   1x   Pan Lolendo. . Aneb když má člověk nadprůměrné znalosti HW, ale neumí si dát dohromady jedna plus jedna. . Takový novodobý filosof, řekl bych :DGoOdTiMegoodtime13181    27.11.2017 01:45 GoOdTiMe

Pan Lolendo. . Aneb když má člověk nadprůměrné znalosti HW, ale neumí si dát dohromady jedna plus jedna. . Takový novodobý filosof, řekl bych :DKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

OneShot   1x   Kdysi dávno tzv. Doomovky- tehdejší AAA hry- se dělaly de facto v "garáži" o 5-10 lidech na pár počítačích, trio programátor - grafik/animátor - level designer si vystačilo po téměř celou dobu vývoje. Nikdo do vývoje extra neinvestoval, protože by se jim to v životě nevrátilo, hráči byli tehdy ještě taková ne moc rozšířená sekta podivínů.
Dnes hraje pomalu každý, kdo má ruce a nohy, takže není problém investovat mnoho a mnoho peněz do vývoje a stále očekávat vysokou návratnost. Dnešní AAA hry vyvíjí týmy o stovkách lidí u stovek počítačů, takový tým má pro sebe celou (často poměrně luxusně zařízenou) budovu (nebo i několik) . K našemu triu vývojářů přibylo nepřeberné množství profesí, o kterých často člověk jaktěživ neslyšel. Ale i třeba umělecká složka- režisér, scénárista, herci; dále pak nejrůznější odborníci a konzultanti, hry se dnes netestují interně ale firma si platí profesionální testery, atd, atd.
Další faktor je čas- tehdy se vyvíjely hry v řádu měsíců (obvykle, najdou se výjimky) , dnes v řádu let, takže pronájem prostor i počet výplat jsou najednou mnohonásobné.
Věty: "necelá třetina nákladů se dá na vývoj hry" a " hru uděláš dnes snadněji, rychleji, levněji" jsou tak nebetyčné nesmysly, že je radši ani nebudu dál komentovat.
OneShotoneshot73915
    27.11.2017 00:26
OneShot

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:Kdysi dávno tzv. Doomovky- tehdejší AAA hry- se dělaly de facto v "garáži" o 5-10 lidech na pár počítačích, trio programátor - grafik/animátor - level designer si vystačilo po téměř celou dobu vývoje. Nikdo do vývoje extra neinvestoval, protože by se jim to v životě nevrátilo, hráči byli tehdy ještě taková ne moc rozšířená sekta podivínů.
Dnes hraje pomalu každý, kdo má ruce a nohy, takže není problém investovat mnoho a mnoho peněz do vývoje a stále očekávat vysokou návratnost. Dnešní AAA hry vyvíjí týmy o stovkách lidí u stovek počítačů, takový tým má pro sebe celou (často poměrně luxusně zařízenou) budovu (nebo i několik) . K našemu triu vývojářů přibylo nepřeberné množství profesí, o kterých často člověk jaktěživ neslyšel. Ale i třeba umělecká složka- režisér, scénárista, herci; dále pak nejrůznější odborníci a konzultanti, hry se dnes netestují interně ale firma si platí profesionální testery, atd, atd.
Další faktor je čas- tehdy se vyvíjely hry v řádu měsíců (obvykle, najdou se výjimky) , dnes v řádu let, takže pronájem prostor i počet výplat jsou najednou mnohonásobné.
Věty: "necelá třetina nákladů se dá na vývoj hry" a " hru uděláš dnes snadněji, rychleji, levněji" jsou tak nebetyčné nesmysly, že je radši ani nebudu dál komentovat.

Mr.Lolendo napsal:Nejsou a v podstatě se to vylučuje. Je dokonalejší a výkonnější HW. Jsou jednotná a s minulou dobou nepředstavitelně pokročilá API a enginy. Více platforem spjaté jedním API (Vulkan, OpenGL...) . Každý má u sebe telefon...
Takže hru uděláš dnes snadněji, rychleji, levněji, snadno rozšíříš všude na platformy, snažíš distribuce (Steam, GOG, Desura...) . Jediná výrazná konstanta tu je licence. Tedy musíš na to jít chytře jinak tě každý oškube.

Mr.Lolendo    Nejsou a v podstatě se to vylučuje. Je dokonalejší a výkonnější HW. Jsou jednotná a s minulou dobou nepředstavitelně pokročilá API a enginy. Více platforem spjaté jedním API (Vulkan, OpenGL...) . Každý má u sebe telefon...
Takže hru uděláš dnes snadněji, rychleji, levněji, snadno rozšíříš všude na platformy, snažíš distribuce (Steam, GOG, Desura...) . Jediná výrazná konstanta tu je licence. Tedy musíš na to jít chytře jinak tě každý oškube.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    26.11.2017 22:25
Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od KillzoneLord:Nejsou a v podstatě se to vylučuje. Je dokonalejší a výkonnější HW. Jsou jednotná a s minulou dobou nepředstavitelně pokročilá API a enginy. Více platforem spjaté jedním API (Vulkan, OpenGL...) . Každý má u sebe telefon...
Takže hru uděláš dnes snadněji, rychleji, levněji, snadno rozšíříš všude na platformy, snažíš distribuce (Steam, GOG, Desura...) . Jediná výrazná konstanta tu je licence. Tedy musíš na to jít chytře jinak tě každý oškube.

KillzoneLord napsal:Mr. Lolendo: Výroba her je dražší. Pamatuji si, jak před dvaceti lety mi rodiče na ps1 koupily hru spyro the dragon za 1900 :D. Přitom se tak nevydelavalo

KillzoneLord    Mr. Lolendo: Výroba her je dražší. Pamatuji si, jak před dvaceti lety mi rodiče na ps1 koupily hru spyro the dragon za 1900 :D. Přitom se tak nevydelavaloKillzoneLordkillzonelord29975    26.11.2017 22:14 KillzoneLord

Mr. Lolendo: Výroba her je dražší. Pamatuji si, jak před dvaceti lety mi rodiče na ps1 koupily hru spyro the dragon za 1900 :D. Přitom se tak nevydelavalo

Mr.Lolendo    Hry dražší jsou protože toho tolik cpou do reklamy apod. hovadin místo vývoje. Necelá třetina nákladů se dá na vývoj hry. U některých je to ještě daleko méně.Mr.Lolendomrlolendo10723    26.11.2017 20:09 Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od carhrozny:Hry dražší jsou protože toho tolik cpou do reklamy apod. hovadin místo vývoje. Necelá třetina nákladů se dá na vývoj hry. U některých je to ještě daleko méně.

carhrozny napsal:Tak ich výroba je drahšia ako pred rokmi a aj tím ľudí je vačší. Ale pred rokmi predali desaťtisíce resp. stotisíce kusov a boli radi, dnes aby sa hra zaplatila musí mať aspoň milion predajov. Ale aj tak si treba pozrieť fiškálny rok a hneď vidieť, že plačú zbytočne.

KillzoneLord    carhrozny: Tak to taky asi bude :)KillzoneLordkillzonelord29975    26.11.2017 14:15 KillzoneLord

carhrozny: Tak to taky asi bude :)

carhrozny    Tak ich výroba je drahšia ako pred rokmi a aj tím ľudí je vačší. Ale pred rokmi predali desaťtisíce resp. stotisíce kusov a boli radi, dnes aby sa hra zaplatila musí mať aspoň milion predajov. Ale aj tak si treba pozrieť fiškálny rok a hneď vidieť, že plačú zbytočne.carhroznycarhrozny27972    26.11.2017 11:58 carhrozny

@ odpověď na komentář od KillzoneLord:Tak ich výroba je drahšia ako pred rokmi a aj tím ľudí je vačší. Ale pred rokmi predali desaťtisíce resp. stotisíce kusov a boli radi, dnes aby sa hra zaplatila musí mať aspoň milion predajov. Ale aj tak si treba pozrieť fiškálny rok a hneď vidieť, že plačú zbytočne.

KillzoneLord napsal:Hry jsou moc levný? :D. Asi spadnul na hlavičku :D. Jsou možná stejne drahy jako možná před 15-20 lety. Ale v ty dobe nebyli dlc ani žádný mikrotransakce. Hlavně me bavily o dost vic :D. Věkem to nebylo. Baví me některý i ted :D. Ty 2, 5 hodiny po dobu jednoho roku je taky pěkna kravinka :D :D

KillzoneLord    Hry jsou moc levný? :D. Asi spadnul na hlavičku :D. Jsou možná stejne drahy jako možná před 15-20 lety. Ale v ty dobe nebyli dlc ani žádný mikrotransakce. Hlavně me bavily o dost vic :D. Věkem to nebylo. Baví me některý i ted :D. Ty 2, 5 hodiny po dobu jednoho roku je taky pěkna kravinka :D :DKillzoneLordkillzonelord29975    26.11.2017 11:07 KillzoneLord

Hry jsou moc levný? :D. Asi spadnul na hlavičku :D. Jsou možná stejne drahy jako možná před 15-20 lety. Ale v ty dobe nebyli dlc ani žádný mikrotransakce. Hlavně me bavily o dost vic :D. Věkem to nebylo. Baví me některý i ted :D. Ty 2, 5 hodiny po dobu jednoho roku je taky pěkna kravinka :D :D

Tomo    Kdepak ceekani na slevy, spis by se zvysila mira piratstvi u toho, co neni zalozene na multaku.Tomotomo49934    24.11.2017 01:21 Tomo

@ odpověď na komentář od carhrozny:Kdepak ceekani na slevy, spis by se zvysila mira piratstvi u toho, co neni zalozene na multaku.

carhrozny napsal:EA a jemu podobné AAA firmy zarábajú ročne miliardy dolárov tak aké ešte zvyšovanie cien hier by chceli?
A keby aj zvýšili ceny, tak čo si myslia, že máme bezodné vrecká? Tri štvrtiny hráčov by čakali na zľavy.

Strec    Nemluvně o tom, že tímto by pak přišli jiní s prodejem her na buben. Koupil bych jednu hru za rok a ostatní mají smůlu. Koupit si ještě jednu hru, tak bych potřeboval dle jeho výpočtů delší den. Ale určitě s tím počítal a má řešení. Den bude mít 26. 5 hodin nebo na rok dám výpověď s modlidbou, že příští rok nesmí vyjít taková pecka, abych ji hrál rok v kuse... :D
Opravdu by mě zajímalo jestli za takovou analýzu dostal i zaplaceno :D
Strecstrec4311
    23.11.2017 23:19
Strec

Nemluvně o tom, že tímto by pak přišli jiní s prodejem her na buben. Koupil bych jednu hru za rok a ostatní mají smůlu. Koupit si ještě jednu hru, tak bych potřeboval dle jeho výpočtů delší den. Ale určitě s tím počítal a má řešení. Den bude mít 26. 5 hodin nebo na rok dám výpověď s modlidbou, že příští rok nesmí vyjít taková pecka, abych ji hrál rok v kuse... :D
Opravdu by mě zajímalo jestli za takovou analýzu dostal i zaplaceno :D

Narw   1x   Tak zrovna v tomhle případě je to snad lepší řešit společně jako EU než jako malinká ČR ne?Narwnarw57671    23.11.2017 07:02 Narw

@ odpověď na komentář od Behavioralista:Tak zrovna v tomhle případě je to snad lepší řešit společně jako EU než jako malinká ČR ne?Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Behavioralista napsal:Proč by se tímto problémem měla zabývat Evropská unie? Zákony suverénního státu jsou nadřazeny nějaké Evropské unii. Jooo, eště budem vzpomínat na strýca Adolfa. Ten večer řekl a ráno už platilo. Běda jestli ne.... .
Každopádně tento krok podporuju. Už aby to bylo....

Alfajk    kdyby rok starý, ted jsem oprasil 10 let starej titan quest a prokladam ho star craftem legacy :-DAlfajkalfajk16671    22.11.2017 20:26 Alfajk

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:kdyby rok starý, ted jsem oprasil 10 let starej titan quest a prokladam ho star craftem legacy :-D

Mr.Lolendo napsal:Přesně! Navíc praxe je taková že půl roku až rok trvá tvůrcům dopracovat hru do funkčního a stravitelného stavu. Navíc vyjde Definitive edition ve slevě za 20e a je to. Tak jsem koupil Laru.
Nové hry se ani nevyplatí hrát kvůli cenám za hardware. Kdyby nebyli mineři a krize s RAM a SSD tak by byla naprosto zlatá doba na koupi HW. Coffee Lake je super a i není špatný Ryzen.

Tedy se musíte sami sebe ptát. Proč musíte vůbec hrát nové hry? Proč nemůžete hrát radši ty rok staré? Nenapadá mě jediný rozumný argument. Nevyplatí se prostě hrát nové hry.

Mr.Lolendo   2x   Přesně! Navíc praxe je taková že půl roku až rok trvá tvůrcům dopracovat hru do funkčního a stravitelného stavu. Navíc vyjde Definitive edition ve slevě za 20e a je to. Tak jsem koupil Laru.
Nové hry se ani nevyplatí hrát kvůli cenám za hardware. Kdyby nebyli mineři a krize s RAM a SSD tak by byla naprosto zlatá doba na koupi HW. Coffee Lake je super a i není špatný Ryzen.

Tedy se musíte sami sebe ptát. Proč musíte vůbec hrát nové hry? Proč nemůžete hrát radši ty rok staré? Nenapadá mě jediný rozumný argument. Nevyplatí se prostě hrát nové hry.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    22.11.2017 20:24
Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od carhrozny:Přesně! Navíc praxe je taková že půl roku až rok trvá tvůrcům dopracovat hru do funkčního a stravitelného stavu. Navíc vyjde Definitive edition ve slevě za 20e a je to. Tak jsem koupil Laru.
Nové hry se ani nevyplatí hrát kvůli cenám za hardware. Kdyby nebyli mineři a krize s RAM a SSD tak by byla naprosto zlatá doba na koupi HW. Coffee Lake je super a i není špatný Ryzen.

Tedy se musíte sami sebe ptát. Proč musíte vůbec hrát nové hry? Proč nemůžete hrát radši ty rok staré? Nenapadá mě jediný rozumný argument. Nevyplatí se prostě hrát nové hry.

carhrozny napsal:EA a jemu podobné AAA firmy zarábajú ročne miliardy dolárov tak aké ešte zvyšovanie cien hier by chceli?
A keby aj zvýšili ceny, tak čo si myslia, že máme bezodné vrecká? Tri štvrtiny hráčov by čakali na zľavy.

carhrozny   2x   EA a jemu podobné AAA firmy zarábajú ročne miliardy dolárov tak aké ešte zvyšovanie cien hier by chceli?
A keby aj zvýšili ceny, tak čo si myslia, že máme bezodné vrecká? Tri štvrtiny hráčov by čakali na zľavy.
carhroznycarhrozny27972
    22.11.2017 19:50
carhrozny

EA a jemu podobné AAA firmy zarábajú ročne miliardy dolárov tak aké ešte zvyšovanie cien hier by chceli?
A keby aj zvýšili ceny, tak čo si myslia, že máme bezodné vrecká? Tri štvrtiny hráčov by čakali na zľavy.

Mr.Lolendo   3x   Lootboxy patří do free to play hry. Ne do placené hry. A už vůbec ne do AAA hry.
Osobně si myslím že onem gambling by se měl začít řešit na telefonech. Protože tam tahle rakovina vznikla a má největší tržby.
Bohužel na světě je daleko více podobných problémů...
Mr.Lolendomrlolendo10723
    22.11.2017 19:33
Mr.Lolendo

Lootboxy patří do free to play hry. Ne do placené hry. A už vůbec ne do AAA hry.
Osobně si myslím že onem gambling by se měl začít řešit na telefonech. Protože tam tahle rakovina vznikla a má největší tržby.
Bohužel na světě je daleko více podobných problémů...

Virus    Tak jsem taky dělal análýzu. ;-) Nevychází to přesně, ale kdybych měl hrubý odhad svých her rozdělit do všech let, co jsem začal hry kupovat, tak mi to dělá 12 her za rok. Když si vezmu, že za rok by tak třetina her mohla mít nějaké ty mikrosráče, protože to tak dnes asi už i odpovídá a nebudu na těch hrách trávit jen 2. 5 hodiny ale rovnou 5, protože logicky těch her je víc a víkendy se někdy promastí celé, tak bych z jeho logiky utratil za rok cca 36 396 Kč. :-D Být to polovina vydaných her, tak 54 tisíc. :lala:Virusvirus7406    22.11.2017 19:03 Virus

@ odpověď na komentář od Strec:Tak jsem taky dělal análýzu. ;-) Nevychází to přesně, ale kdybych měl hrubý odhad svých her rozdělit do všech let, co jsem začal hry kupovat, tak mi to dělá 12 her za rok. Když si vezmu, že za rok by tak třetina her mohla mít nějaké ty mikrosráče, protože to tak dnes asi už i odpovídá a nebudu na těch hrách trávit jen 2. 5 hodiny ale rovnou 5, protože logicky těch her je víc a víkendy se někdy promastí celé, tak bych z jeho logiky utratil za rok cca 36 396 Kč. :-D Být to polovina vydaných her, tak 54 tisíc. :lala:

Strec napsal:Jako možná pařan je. To mu neberu. Ale už jen podle jeho analýzi je vidět, že mám prd na práci a do kapsy asi taky nemá hluboko. A takový lidi pak vypouští takovy bláboli a pak se toho někdo chytne a dospěje to pro většinu jen ke zdražování a další podobny kraviny (gambl, mikrotransakce, předraženy dodatky do her) proti, kterým hráči "bojují".
Jinak řečeno boháč, co si vydělává plkama a volnej čas tráví na zadku u her a utváří si v hlavě fantasmagorie o světě. A dost možná spolupracující s EA. Tohle mi tak nějak navolno a obrazně přišlo na mysl, když jsem četl ten žvást.

Tomáš Versa    Tak ja osobne hrajem väščinu her celý rok ale tak s trojmesíčnima prestávkama... :DTomáš Versatomas-versa74973    22.11.2017 18:48 Tomáš Versa

Tak ja osobne hrajem väščinu her celý rok ale tak s trojmesíčnima prestávkama... :D

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 

Destiny 2: Curse of Osiris DLC

Recenze - 18.12.2017
 
Destiny 2: Curse of Osiris DLC

Tímto tempem skončí Destiny v propadlišti dějin.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 

Deskovkový speciál: Scythe

Speciál - 17.12.2017
 
Deskovkový speciál: Scythe

Svět po ničivé válce bojuje o vlastnictví továrny na výrobu bitevních robotů. Bude vítězem tohoto střetu právě vaše civilizace?

 
 
 
Ancestors Legacy – dojmy z hraní

Půl roku před vydáním vypadá tato real-time strategie pro PC a Xbox One více než nadějně!

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 
 
Star Wars: Battlefront 2 – The Last Jedi Season aneb krok správným směrem

Co všechno nabízí první várka bezplatného dodatečného obsahu pro Battlefront 2 a co se od vydání stihlo zlepšit?

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
Deskovkový speciál: Escape Room – úniková hra

Průšvih. Máte 60 minut na vyřešení problému, jinak jste v loji. Uspějete, nebo skončíte v poli poražených?