Mikrotransakce ve Star Wars: Battlefrontu 2 byly v době vydání hry žhavým tématem, které vyústilo v jejich dočasné odstranění z důvodu obav z pay-to-win modelu a narušení už tak špatně navrženého systému postupu v multiplayeru, založeného na získávání náhodného obsahu z krabic. Dosud se mikrotransakce do hry nevrátily a jistou dobu se hovořilo i o tom, že se ani vrátit nemusí. Ale protože jde o EA, nejspíš nikoho nepřekvapí, že v tuto chvíli se s jejich návratem přeci jen počítá.
Generální ředitel EA Andrew Wilson na nejnovější konferenci s investory prozradil, že se mikrotransakce vrátí do Star Wars: Battlefrontu 2 v následujících měsících. Prohlášení samozřejmě doprovází sliby, že tentokrát bude vše navrženo lépe, a ujištění, že v DICE tvrdě pracují na zlepšení celkového systému postupu. O tom jsme koneckonců psali minulý týden. Stále ale nevíme, v jaké formě se mikrotransakce vrátí, tedy jestli kupujícímu zaručí jen kosmetický obsah nebo jestli budou mít opět dopad na hratelnost, a jak bude systém postupu vlastně zlepšen.
Wilson dokonce pochválil fanoušky za jejich zpětnou vazbu a kritiku, která má dokazovat, že Battlefront má opravdu oddanou základnu příznivců, kteří tvůrcům svými stížnostmi a obavami pomáhají určit, co dělají špatně. Také popřel, že by na odstranění mikrotransakcí měla vliv společnost Disney, která vlastní práva na celou značku Star Wars. EA a Disney mají údajně skvělé vztahy, které zaručují, že když se lidé v EA pro něco rozhodnou, mohou očekávat, že je Disney podpoří.
Nikoho nejspíš nepřekvapí ani fakt, že v EA věří, že mikrotransakce a obecně model kontinuálně aktualizovaných her jsou budoucnost. Když se obchodní model udělá pořádně a je volitelný, může podle slov Andrewa Wilsona vést i ke zlepšení celkového zážitku ze hry. O tom bychom samozřejmě mohli zdlouhavě diskutovat.
Díky konferenci je k dispozici také několik statistik spojených s dosavadní úspěšností Battlefrontu 2. Dosud se prodalo zhruba 9 milionů kopií hry, což je o milion méně, než očekávali v EA. Plán na prodej deseti milionů kopií během čtvrtletí, v němž hra vyšla, zkrátka nevyšel, za což může nepochybně zmíněná kontroverze spojená nejen s mikrotransakcemi. Pro srovnání, Battlefront z rok 2015 měl za stejné období na kontě 14 milionů prodaných kopií.
Zajímavé každopádně je, že ve srovnání s předešlým Battlefrontem tráví hráči ve hře v průměru dvakrát více času. 70 % hráčů si navíc alespoň zkusilo singleplayerovou kampaň, což naznačuje, že je o singleplayer stále velký zájem.
Zdroj: GamingBolt.com, BattlefrontUpdates
Samozrejme, že predali 9 milionov kopií hry keď nahodili zlavy obyčajnej verzie z 60 eur až na 30 eur. Takže by som si tipol, že minimálne polovica ludí kupovala v zlavách.
Ahoj chtel bych se zeptat myslite ze bude nekdy pridan Anakin Skywalker?
Odpověď na komentář uživatele Halflifeblazen
Souhlas a dobrý video. Kdo umí anglicky tak tohle je taky dobrý [ odkaz ]
You can’t spell "steal" without EA.
Odpověď na komentář uživatele Štěpán Šikýř
Tak o tom jsem tedy popravdě nic neslyšel, a to tuhle hru a všechno okolo ní sleduju celkem pečlivě ;o. .
Odpověď na komentář uživatele Abel Ramos
no protože se taky ven dostávali informace že se mikrotransakce nakonec vůbec nevrátí a za předpokladu že se EA/DICE snaží B2 zachránit si myslím že zrovna mikrotransakce na popularitě moc nepřidají.
To že se mikrotransakce vrátí v nějaké pozměněné podobě bylo jasné od doby kdy je EA pozastavilo, však to oni sami řekli hned na začátku, tak nevím, proč je tady teď kvůli tomu takové pozdvižení : -o.
"We hear you loud and clear, so we’re turning off all in-game purchases…. The ability to purchase crystals in-game will become available at a later date, only after we’ve made changes to the game". Oskar Gabrielson, GM, DICE
Ostatně i tady na Zingu je titulek článku kde se o tom píše: "Dočasně vypnuty mikrotransakce ve Star Wars: Battlefrontu 2"
Odpověď na komentář uživatele Wast
Jj přesně tak, tohle bylo jasné už od začátku kdy ty mikrotransakce odstranili, namzat jim med kolem pusy a nalákat další potencialní váhače a až premiera skončí, šup ho tam zpátky, o EA si myslím toto [ odkaz ]
I těch 9 melounů je pro ty nenažrance až moc
9 milionů kopií… tak ti už mají fpiči, prachy dostali, takže teď čekat na Battlefron 3
Počkali až humbuk utichne a ted to tam vratěj
Lidi bojkotovali BF2, protože tam byly mikrotransakce. EA si stěžuje, že se neprodával podle očekávání (proč asi) a tak aby dohnal ušlé ztráty mikrotransakce do hry vrátí. Jo, to má logiku. EA tímhle právě dokázalo, že jim jde skutečně jen o prachy a všechny prázdné kecy okolo jsou jen PR. Tímhle to EA u mě prohrálo a v životě si žádnou novou hru od nich, dokud se nezmění vedení a Wilson nepotáhne k čertu, nekoupím.
stejně to bude zachvíli v EA access, nemá smysl to kupovat
Odpověď na komentář uživatele Frezen
Proč ne, ale nesmí boxy zvýhodňovat lidi co prostě nesmrdí korunou. Někdy si nemůže koupit hru za 1500 a natlačit do ní další pětku
Podle mě teď nejdřív počkají, jaké budou reakce na předělávku progress systému apod. Pak to případně ještě upraví podle zpětné vazby co se jim dostane a pak mikro spustí. Osobně vsázím na customizaci postav, zbraní, vozidel apod.
Mohli by výhledově zavést i nějaký guildovní systém kde půjde dělat třebas nějaká společná "pevnost" nebo HQ (to by mohlo být i osobní) , k čemuž by byly potřeba věci které velmi vzácně mohou vypadávat za plnění třebas weekly/monthly úkolů, a nebo půjdou samozřejmě koupit za keš.
Když se tohle zavedlo v SWToR, tak věřím že to prodejům předmětů a krabic s nimi hodně pomohlo.
Nedávno som čítal, že ktorá značka je najsilnejšia na svete. Že predá hocičo. Nie je to Apple. Je to Star Wars. Tu vidieť, že ten prieskum mal pravdu. Keby si vo Vegas spravia automaty s Vaderom, tak polovica Ameriky perhrá aj dom.