21. února vpluje hra Abandon Ship do předběžného přístupu na Steamu, oznámila společnost Fireblade Software. Těšit se můžete na dobrodružství skládající se z průzkumu rozsáhlého moře a nelítostných bitev. Moře je rozprostřeno na plátnech, do kterých musíte nejprve objevit cestu. Cestám se říká porty. Některé mapy mají méně portů a jsou na průzkum mnohem nebezpečnější. V některých dokonce naleznete aktivní sopky, které ovlivní boj, nebo všelijaká monstra. Tvorové moří budou menší i obrovští.
To ale nebude váš jediný problém. Před každou výpravou budete muset zvážit složení vaší posádky, dostupné zbraně a míru poškození. Čím více zbraní budete mít, tím méně posádky na svou cestu můžete vzít. Přidejte k tomu nepředvídatelné počasí a různorodé prostředí a máte hned několik věcí, které musíte vždy pořádně zvážit. Jak jste již asi sami zjistili, boje budou hodně taktické.
Vraťme se k early access verzi. V této fázi by měl titul být zhruba 9 až 12 měsíců. Vývojová verze se od té finální bude lišit zejména v systémech. Vývojáři hodlají optimalizovat a vybalancovat jednotlivé herní systémy, případně přidat nové. Hlavní příběh vám zabere 7 až 10 hodin, v závislosti na tom, jak důkladně budete jednotlivá místa prozkoumávat. Již v předběžném přístupu budou zahrnuty všechny biomasy, povětrností podmínky, 8 tříd lodí, desítky zbraní a vylepšení a několik unikátních míst. Samozřejmostí je také tutoriál a boj proti největšímu nepříteli. Toho představuje obávaný Kraken.
Tvůrci připravují i speciální mód zaměřený výhradně na boj. Každá taková bitva má v tomto režimu trvat půl hodiny až čtyřicet minut. Tím pádem už v early access půjde o hru, která svým obsahem bude odpovídat té, která dorazí do konce února příštího roku.
Na závěr jsem si nechal „záchranné lano“. Pokud se vám nějaký souboj nevyvede a protivník (nebo monstrum) vaši loď potopí, tak se stále můžete zachránit. Kapitán pro platbu využije i kus dřeva a bude se na něm nějaký čas plavit. Postupně se mu ale bude zhoršovat zdraví a vy musíte doufat, že narazíte na záchranný člun. Ale ani na něm nebude mít kapitán jednoduchý život a lehce se může stát neštěstí.
Když vám kapitán zemře, musíte začít od začátku, což má znamenat odlišné dobrodružství. Vývojáři ze studia Fireblade Software totiž připravili procedurálně generované ostrovy, trasy, přístavy a události. Sice se tak budete stále plavit po stejných plátnech, ale jejich obsah bude odlišný.
Zdroj: Tisková zpráva