RPG Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings se v Japonsku začalo prodávat ve verzích pro PlayStation 4 a pro Switch už loni 15. prosince. O týden později šla do prodeje i PS Vita verze, která se ale na západní trh vůbec nedostane.
Přibližně po měsíci od startu prodeje se producent série Junzou Hosoi a producent hry sešli a pro server Gamer.ne krátce promluvili o prodejích hry a jejích úspěších na konzoli Switch, která je pro sérii úplně novou.
Gamer.ne se v prvé řadě zajímal o reakci hráčů na nový díl a Keisuke Kikuchi uvedl, že reakce byly obojího druhu: „Získali jsme určité pozitivní reakce, ale také jsme obdrželi kritiku ohledně některých grafických a technických aspektů u každé konzolové verze hry. V budoucnosti bychom je rádi nějakým způsobem vyřešili.“
Další dotaz vedl samozřejmě na poměr hráčů na každé platformě, když Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings tentokrát vyšel kromě PS4, PS Vity také ve verzi pro Switch. Kikuchi přiznal, že přibližně polovina hráčů zvolila verzi pro PlayStation 4 a zbývající polovina se rovnoměrně rozdělila a hrála na PS Vitě a na Nintendu Switch. Pokud ale jde o krabicové verze hry pro Switch, tak ty byly do konce roku úplně vyprodány a mnoho hráčů bylo nuceno koupit pouze digitální verzi.
Dotaz také padl na celou budoucnost série Ateliér, ale Kikuchi momentálně nemohl o vyhlídkách moc mluvit. Uvedl ale, že by Gust mohl oznámit něco nového přibližně v době, kdy začnou vycházet první DLC a další dodatečný obsah pro Atelier Lydie & Suelle, pokud ale bude současný vývoj probíhat hladce.
Níže se můžete podívat na srovnání grafiky PS4 a Switch verzí, kde asi nikoho nepřekvapí, že na konzoli od Sony je hra Atelier Lydie & Suelle daleko ostřejší a detailnější.
I když ale hra Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings vyšla prozatím pouze v Japonsku, evropské vydání pro PlayStation 4, Switch a pro PC připadlo na 30. března, několik hráčů již titul zkoušelo a první dojmy jsou vesměs kladné.
Atelier Lydie & Suelle tvoří společně s Atelierem Sophie a Atelierem Firis trilogii, ale tento poslední díl je více zaměřený na otevřený průzkum a blíží se více k tradičním dílům série. Dvojčata Lydie a Suelle jsou na začátku hry pouze aspirujícími alchymisty, pracujícími po boku svého otce alchymisty Rogera. Po splnění několika úkolů od místních obyvatel, se Lydie a Suelle rozhodnou prozkoumat suterén otcova atelieru a vstoupí do světa jednoho z obrazů, kde samozřejmě najdou vzácné a vysoce kvalitní materiály pro syntézy. Rozhodnou se proto brát alchymii trochu vážněji a zlepšit pověst svého ateliéru. Nakonec se stanou studentkami postavy jménem Illmeria, jež se do hry vrací.
Postup vřed a získávání zkušeností se vrací zpět do stylu původních dvou trilogií. Zase budete požádáni o vytvoření konkrétních předmětů s různými vlastnostmi, ale Lydie a Suelle potřebují občas pokročit vpřed i v systému hodnocení ateliérů, což se bude dít prostřednictvím konkrétního úkolu, konkrétní mise. Opět se vrací myšlenka získávání nových receptů prostřednictvím různých akcí a shromažďováním materiálů sbíráním ovoce, rozbíjením kamenů a shromažďováním rudy.
Největším kladem jsou ale malby. Ty jsou rozděleny do menších propojených oblastí, podobně jako v Atelieru Sophie. Ve hře ale nenajdete žádnou velkou mapu světa, místo toho je zde menu, rozdělené přibližně na dvě poloviny. Mezi město Merveille, kde můžete volně prozkoumat město a také obrazy, a pak na okolí měst, včetně sousedního Kirchen Bell.
Vizuální kvalita hry je nejlepší samozřejmě na PlayStationu 4, ale překvapivě dobře vypadá Swich verze v handheld režimu oproti Vitě. Uvidíme, jak dobře bude odladěna PC verze a jestli se svou kvalitou bude blížit spíše konzoli od Sony než od Nintenda.
Zdroj: Gamer.ne a Youtube