Společnost Sony to v letošním roce pořádně rozjíždí a přináší majitelům konzolí PlayStation 4 jednu exkluzivitu za druhou. V únoru jsme tu měli Shadow of the Colossus, v dubnu bude následovat očekávané God of War se severským dobrodružstvím Krata a jeho syna, o měsíc později thriller Detroit: Become Human a krátce na to by se měl dostavit i Spider-Man. To je minimálně pro mě překvapení, osobně jsem s ním počítal na později.
Jarní vydání pavoučího muže na svém osobním Twitteru prozradil kreativní ředitel Marvelu Bill Rosemann, který s oznámením předběhl Sony. Ta to jistě chtěla udělal jinak a pořádně hráče na Spider-Mana navnadit. Insomniac Games se samozřejmě snažili vše zachránit a na tweet odpověděli, že hra dorazí v letošním roce, ale ještě nebylo oznámeno konkrétnější datum. Rosemann už ho ale zná, podle všeho.
Kdy by tedy Spider-Man mohl přesně vyjít? V dubnu ani v květnu to nebude. Realisticky bych to viděl na červen, krátce po E3 v Los Angeles, kde bude mít Sony opět svou tiskovou konferenci, stejně jako řada dalších firem.
Spider-Mana exkluzivně pro PS4 připravuje studio Insomniac Games, které nám v minulosti přineslo sérii Ratchet and Clank, Sunset Overdrive pro Xbox One, Fuse, sérii Resistance nebo dráčka Spyra. Uvidíme, jak si tvůrci poradí s pavoučím mužem. Těšit se máme na příběh, jenž si v Insomniac Games za pomoci Marvelu sami vytvořili a zaměří se na mladého Petera Parkera. Petera kousl pavouk a získal pavoučí schopnosti, aby mohl chránit město New York před všelijakými padouchy a zločinci. Příběh nenavazuje na filmy ani komiksy, pouze se u nich inspiroval, a svět bude otevřený. V boji hra připomíná povedenou sérii Batman Arkham.
Jaké další exkluzivity Sony pro PS4 chystá? Days Gone (odklad na rok 2019), Ghost of Tsushima od autorů inFamous, Blood & Truth pro PS VR, The Last of Us: Part II, Dreams of Media Molecule, Concrete Genie od PixelOpus, interaktivní drama Erica, znovuzrozený Medievil, PS VR střílečku Firewall: Zero Hour a Death Stranding od Kojima Productions. Tohle jsou hry, které byly nedávno zmíněny v článku na oficiálním PlayStation Blogu. Data vydání těchto titulů a s největší pravděpodobností oznámení dalších se dozvíme na červnové E3.
Spider-Mana předobjednáte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
Já bych spíš řekl, že je to myšleno jako taková variace na – jaro je tu a láska visí ve vzduchu. . Vzhledem k tomu, že 20 byl oficiální začátek jara, tak originální způsob, jak propagovat hru Upřímně pochybuju o tom, že by během pár měsíců vydali hru, která má zatím úplně minimální propagaci.
Insomniac napsalo pak "oficiálně":
no release timeframe within 2018 has been announced
Podělaný napětí
Odpověď na komentář uživatele ps4pro
Tento rok nás zásobují, že to ani nebudeme stíhat
Podle mě to vyjde nejdříve v Srpnu…vždyť brzy vychází God of War a měsíc poté Detroit: Become Human
Tak rozhodně s tím zatím počkám. Těch her je až až.
Odpověď na komentář uživatele Michal Burian
Rozumím velmi dobře. Proto jsem napsal můj příspěvek, na znamení toho, že jsem pochopil, odkud vítr fouká
Odpověď na komentář uživatele Carljack
Já psal o Detroitu.
Odpověď na komentář uživatele Zack
To byl můj záměr
Titulek pobavil:-D
Odpověď na komentář uživatele Carljack
To co popisuješ mi připomíná Prototype. Nebylo by špatný, kdyby byl Spidey ve stejným stylu.
Odpověď na komentář uživatele Back Pa
Koridorovky mi nevadí, ale zrovna tady jsem očekával něco trochu víc.
Přeci jenom Spider-Man může mít celý New York jako své hřiště, spousta lidí bude třeba pomoct, vedlejší úkoly se mohou krásně rozšířit do velkých příběhů.
Expení by mi sice též nevadilo, naopak – Insomniac s ním má zkušenosti, získávat nové skilly – přeci jen synopse je, že Peter přijde o své schopnosti – takže je musí získat zpět a to by mohlo být začátek té expovací cesty. Takhle by to studio o velikosti Insomniacu mělo rozehrát a nebát se připravit si půdu pro pokračování – Marvel jede a hry musí s ním!
dufam ze bude nejaka kolektorka ze soskov ^_^
Odpověď na komentář uživatele Carljack
K tomu Detroitu bylo jenom info, že scénář má 2000 stran (nebo tak nějak) . Ale při tom, jak je ta hra rozsáhlá, co se týče možností, tak to klidně může jít dohrát i za 10 hodin. Pravda, ví se toho víc, než u Spider-Mana, ale i tak se toho ví málo, což nemusí být na škodu. . Ale předpokládám, že to bude spíše koridorovka, která by se k tomuto typu vyprávění hodila nejvíce, bez nějakých vedlejšáků.
Odpověď na komentář uživatele Back Pa
Tak viděli jsme části za každou z hratelných postav, viděli jsme možnosti co ve hře půjdou dělat (například při vyšetřování) , bylo i řečeno, kolik je stránek scénáře. Že jde o největší a nejdelší hru Quantic Dream, což vzhledem ke znalosti Heavy Rain či Beyond lze určit minimální délku hry
Známe nějakou základní synopsi příběhu – více by možná i bylo zbytečné u takto hutné příběhové thrillerové hry, kde právě nejvíce jde o překvapení.
Ale přeci jen uznej, že u Spider-Mana nevíme nic. Jak bude vypadat open-world, co vše v něm půjde dělat, jde o koridorovku, nebo ne? Jsou tam side-questy? Otazníky? Záporáků bude více? Nějaká překvapení? (Crafting, expení, RPG prvky, skilly, nákup, úprava nějakého prostředí? Co tato hra nabídne jako bonus? )
Přeci jen hry Insomniacu byly vždy různé, takže těžko určit jakou se vydali cestu.
Odpověď na komentář uživatele Carljack
"Detroit se nám během let též řádně ukázal, víme o něm toho poměrně dost – na to, abychom věděli jestli se investice vyplatí. "… No možná jsem něco jenom přehlédnul, ale o Detroitu není info skoro žádné. Všechny trailery/ gameplay videa obsahují vždy totéž, nevšiml jsem si, že by se někde mluvilo o délce kampaně atd.