Na konferenci GDC 2018 se finské studio Remedy pochlubilo dosavadními výsledky svých experimentů s API DirectX Raytracing a technologií Nvidia RTX, díky nimž lze dosáhnout ještě lepší grafiky. O tom jsme informovali v úterý, Remedy však není ani zdaleka jediný tvůrčí celek, který má k těmto technologiím přístup. Dříve či později mají své výsledky prezentovat tvůrci Metra Exodus ze studia 4A Games a už nyní má co ukázat Epic se svým enginem Unreal 4.
Epic poměrně překvapil, protože k prezentaci možností DirectX Raytracing a Nvidia RTX v rámci enginu Unreal 4 nezvolil nic jiného než svět Star Wars. Dočkali jsme se tedy minutového dema, které bylo vytvořeno ve spolupráci s Nvidií a týmem z ILMxLAB, který má na svědomí třeba různé VR hříčky Star Wars.
Nejde přitom jen o demo složené z nahodilých záběrů. Ukázka nabízí letmý příběh dvou stormtrooperů Prvního řádu, kteří si nedali pozor na za helmou ukrytou pusu a po jízdě výtahem s kapitánkou Phasmou musí čelit následkům svého žvanění. Výsledkem je poměrně vtipné video, které může pobavit nejen fanoušky Star Wars a které ukazuje impozantní vizuál dosažený za pomoci sledování světelného paprsku v reálném čase a obecně experimentálního osvětlení a renderovacích technik.
Podobně jako v případě dema od Remedy platí, že jde o velmi působivou podívanou, ale její skutečná implementace v nějaké běžně dostupné hře je ještě hodně daleko. Opět jde tak v první řadě o prezentaci toho, nad čím budeme moci slintat v budoucnu. A také o podnět pro fanoušky, aby začali bojovat za to, aby se výtahová eskapáda dvou stormtrooperů stala součástí kánonu Star Wars.
Odpověď na komentář uživatele Rivers25
Proti tomu nemůžu nic říct. Snad jen to, že když to filmaři budou mít už teď, tak až se dostaneme do doby, kdy to budou moct využívat i hráči, bude to běhat jako hodinky.
Odpověď na komentář uživatele DejfCold
Vzhledem k tomu, ze seš na herním webu, tak nás zajímají hlavně hry. Běžní uživatelé na rozdíl od filmových studií nemají 60000 dolarů na grafiky, který něco pododnýho rozjedou. Nvidia zase dělá uzavřenou technologii, kterou využijí jenom oni, takže to moc užitku nepřinese. : / Možná proto AMD s Microsoftem spolupracují na otevřeným standartu, který bude pro všechny. Jak jsem už psal, Raytracing je tak náročný, že i na 30 fps to bude problém s jednou hi-end grafikou.
Tech. zajímavost k tomuto demu. Běželo na čtyřech kartách Tesla V100 s cenou 60000$. [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele Rivers25
Taky zalezi, kolik odrazu se bude pocitat a kolik tam je fotonu. A vzhledem k tomu, ze UE4 se nepouziva jen na hry, ale i na filmy, kterym je jedno, ze nebudou mit 60 nebo klidne i min nez 30 fps, protoze to stejne budou renderovat, tak za me dobry. Urcite je lepsi mit tu moznost, tohle vyuzit, nez tu moznost nemit. Navic je to optimalizovany na Volta GK, takze kdyz se s tim bude rok dva experimentovat, opravovat a optimalizovat, tak uz to muze byt docela dobre pouzitelny i ve hrach – treba na Epic nastaveni.
Lepší fór než většina v posledním Star Wars filmu.
Raytracing je oproti rasrerizaci, tak narocny, ze ho stezi zvladaji nejvykonejsi grafiky soucasnosti. Na neco takovyho bude potreba spousta vykonu, aby hra bezela s minimalne v 60 fps nebo vic. V urcitych scenach by to asi slo nejak vyuzit ale udelat celou hru je vzdalena budoucnost. Navic dnesni grafiky na to nejsou uplne vybaveny.
to mi chcete fakt nakecat ze to video neni realne ale engin ! ?
V souvislosti s tím mě přijde dobré se zmínit o fan remasteru Republic Commanda, který také je v UE4.
no už se nemůžu dočkat nový 2080. .
Prej hudba vzdálené budoucnostiale najednou má každý technologické demo
Odpověď na komentář uživatele EvilFunCore
Opraveno. Díky. Aspoň, že jsme takhle dopoledne pobavili
Stromtroopeři? Pobavilo
Jinak jsou to Stormtroopeři, ale v pohodě
Paráda, ale to už budu muset vážně investovat do nového stroje. Alespoň jsem se jako milovník Star Wars zasmál