Vývojáři ze švédského DICE se na oficiálním blogu Battlefield 3 rozpovídali o multiplayerových povolání v připravované hře. Prozradili, že dost dlouhou dobu nad změnou tříd přemýšleli a nakonec došli k tomu, že by každé povolání mělo hráči přinést možnost podniknout útok do nepřátelské oblasti na vlastní pěst s možností ohrozit protivníka. Pokud ovšem budete spolupracovat a vydáte se do boje i s ostatními hráči z týmu, budete pochopitelně mnohem nebezpečnější.
Každý voják nasazen v akci by měl mít u sebe lékárničku, aby pomohl zraněnému kolegovy. Ve hrách se na to do dnešního dne dost často zapomínalo. To chtějí DICE změnit, a proto vynechali specializaci zdravotníka a raději ji sloučili s útočníkem (v originále Assault).
Díky tomuto sloučení si třída Assault může sama léčit zranění a pomáhat zraněním kolegům, aniž by přišla o palebnou sílu a standardní vybavení vojáka. Bude tedy jen na vás, zda se budete soustředit na eliminování nepřátel nebo budete uzdravovat svůj tým.
„Všechny možnosti zdravotníka má nyní k dispozici třída Assault, včetně lékárničky, obvazu či defibrilátoru,“ dočteme se na blogu BF3.
Oproti tomu třída Support (podpora) dostane do vínku lehký kulomet, který dokážw nadělat velkou paseku a v bitvě podpořit palebnou sílu. U tohoto povolání zapomeňte na nějaké bláznivé pobíhání po bitevním poli. Pro vás bude nejlepší, když si zalezete do úkrytu, nebo naleznete dobré místo, odkud budete útočníkům poskytovat podporu.
„Jde o roli, kterou jsme chtěli udělat jinak, než klasického útočníka,“ vysvětlil Alan Kertz, hlavní designer multiplayeru.
Díky tomu se můžete těšit na dvě nové možnosti. Svůj kulomet můžete postavit na takzvanou dvojnožku a využít tak mnohem přesnější míření (třeba na okenním parapetu) nebo na nepřítele spustíte soustředěnou palbu, což bude mít za následek, že se mu rozmaže pohled (ano, jde o blur efekt) a váš kamarád má dost času, aby zalezl do úkrytu nebo využil moment překvapení.
„Budete moci vystřílet 200 kulek z kulometu, aniž byste spustili spoušť. Vaše střelba bude velmi přesná,“ vysvětluje tvůrčí celek.
Změny se dotknou také inženýra. Ten je samozřejmě určen především, aby opravoval, popřípadě ničil vozidla, avšak bude mít k dispozici karabinové zbraně, které jsou dost účinné nablízko. DICE tohle povolání přirovnává k vose; bodnete a uletí pryč.
Nakonec se DICE zmínilo o třídě Recon (průzkumník). Ta je také značně vylepšena. Průzkumník bude týmovým hráčem, jenž bude svým kamarádům předávat informace o poloze nepřátelských sil. Kromě této možnosti si budete moci pochopitelně zalézt někam do úkrytu a odstřelovat jednoho protivníka za druhým. Hlavní úlohou je ale podpora týmu.
„Recon je tradiční sniper s novými možnostmi. Dokáže pomoci týmu, i když není na vrcholu hory Wookie,“ dodávají vývojáři.
Švédské studio DICE opět dokazuje, že jim hodně záleží na multiplayeru, který byl již v Bad Company 2 velmi zábavný. V Battlefield 3 ovšem přinese nové možnosti, kterými se bude od konkurenčních her lišit.
bude to velice zajimave
Qartter: A nebo je má na nehty. Ale spíše bych řekl jako univerzální otvírák na lahváče. Pač bud se mi osvědčilo to a nebo pási v autě! Já věděl že to neni jen na bezpečnost takovej pás. A za koho hrát? Jásná volba, prubnout všechny 4
Stixxy to aby na blízko mohl stříhat nepřátele a ploty…
Stixxy: Něco jako v CS – defuse na S&D
Jesli si to nekdy zahraju, tak doufam, ze za Recona a to proto, ze stealth akce je bozi.
Stříhá metr ? …. taky kravina …nevim
Napadá vás někoho, proč má Support nůžky? Na fansite jsme přišli jen na kraviny
Největší korba jednoznačně Support, taky bych si mohl na soft pořídit nábojový pásy
Nejvic se mi libi engineer za spetsnaz, plynova maska a plynovej oblek LUXUS!
assault už na mě čeká líbí se mi jeho hadry…. vypadá frajersky
Já bych s reconem potřeboval bullet time jinak netrefim absolutně nic. Ostatní třídy se mi líbí všechny paráááda
Těším se, ale medikové byli moji oblíbenci
Overpowered: Nechce se mi do toho investovat, když vím, že B3 je za dveřmi. Uvidím
hmmmm pecka jasně že suport
Medic + Mig29