Každá hra ze série Battlefield vzniká, s nadsázkou řečeno, takzvaně od flinty. Pokud je tu něco, co vás nutí vracet se k nim zpátky, pak vězte, že to je střelba z nejrůznějších typů zbraní, která je základním kamenem každého titulu. Přečtěte si proto komentáře vrchního designéra Alana Kertze o tom, co dělá střelbu a systém střelby v Battlefieldu 3 tak unikátním.
V této fázi produkce hry je denním chlebem vrchního designéra Alana Kertze – ve zkratce – upravování, testování a další upravování zbraní v Battlefieldu 3. Nyní, v polovině srpna, už má Alan za sebou dávno fázi vývoje pohledu střelce a zabývá se jemným dolaďováním chování zbraní. Pokud byste v těchto dnech přišli k jeho pracovnímu stolu, našli byste ho ponořeného do grafů na obrazovce, poznámek na papíře a nekonečných diskuzí s kolegy-designéry.
Je kouř vycházející z RPG po výstřelu dost velký? Je zvýšení přesnosti po přidání těžší hlavně na tuto pušku dostatečně znatelné v módu střelby dávkami? Jak přidání předního úchopu na tuto pušku ovlivní její stabilitu při palbě v plně automatickém módu?
„Autenticita je při vývoji moderní hry typu Battlefield 3 nesmírně důležitá. Víme, že hráči hodnotí zbraně v našich hrách velmi kriticky, a proto jsme si také přizvali experty, jako je Andy McNab. Naši vojenští poradci nám nejen pomáhají v tom, abychom měli vše správně, ale také abychom pochopili, proč je to správně.“
Ve srovnání s předchozími tituly Battlefield 2 a Battlefield: Bad Company 2 klade Battlefield 3 zvýšený důraz na autenticitu a realistické zacházení se zbraněmi. Týká se to takových detailů, jako je přebíjení, přenosnost, trajektorie střely a dokonce efekt ráže a délky hlavně na úsťovou rychlost a energii střely. Z Alanova pohledu toto vše přispívá k lepší hratelnosti.
„S autenticitou coby základním kamenem dostáváme hru do přirozené rovnováhy, protože reálné zbraně fungují na principu „něco za něco“. Použitím autentických parametrů a funkcí každého zbraňového systému se projeví všechny jeho charakteristické prvky a vlastnosti. Každá armáda používá z různých důvodů různé typy munice a my se snažíme nabídnout možnost této volby i hráčům.“
Různé zbraně pro všechny herní styly
Ve hře jsou bohatě zastoupeny arzenály jak americké námořní pěchoty, tak ruské armády, protože to jsou dvě strany, za které hrajete v single- i multiplayeru. Vedle tohoto základu jsme vybrali řadu dalších zbraní, které do hry vrací klasické podobě, vylepšeném designu a alternativní roli v rámci bojového nasazení. Každý výběr zbraně znamená, že hráč volí jinou taktickou variantu: pro boj zblízka je nelepší karabina, PDW nebo brokovnice, boj na dálku nejlépe obstará snajperka, proti tankům je nejúčinnější RPG a nepřítele spolehlivě k zemi přišpendlí lehký kulomet.
Hráč však nemá na výběr jen zbraň A nebo B v duchu hesla „ber nebo nech být“. Každou z hlavních zbraní lze rozsáhle modifikovat tak, aby ideálně vyhovovala různým situacím. Velkou část zbraní v Battlefieldu 3 si lze přizpůsobit tak, aby každému hráči seděla co nejlépe na boj zblízka, na dálku a cokoli mezi tím. To si však necháme na některý z dalších Battleblogů, který se bude podrobně zabývat možnostmi modifikace zbraní.
Překlad: Oficiální český Battlefield blog
Už se fakt teším vypada to hodně dobře , jen doufam , že to co tady slibují splní . Jak jsem se dival na gameplay z BF3 Alphy tak když má borec na M16 předníh úchop tak ho vůbec nepoužívá . Nechcu být puntičkář , ale nebylo by špatné kdyby ho použil vypadalo by to fak tdobře a jenom by to potvrdilo to , že vývojaři z DICE si fakt davají záležet ií na maličkostech
Ultimate7th Správně za matičku RUS! ! !
já se tak strašně těšim
Modifikace zbraní beru snad jako největší plus zbraňového arzenálu ve vojenských hrách. Oceňuji to jako hráč, i vojenský fanoušek.
Konecne budeme hrat jednu za tu lepsi stranu, za tu Ruskou
Super, nebude se hrát jen za USA
to už se nemůže zkazit ta hra bude perfektní
Tak to jsem teda zvědavej.
Jenom aby toho co slibují dostáli jinak se už mega těšim DD AT už to tu je ! ! ! !
Jo jo už se na ni taky těším. Doufám že dostojí všemu co píší.
to bude super až to víde
Sakra, to se čte tak dobře, až se tomu nechce věřit. Něco jako oznámení MW2 Super-palec nahoru