Závodní herní svět netrpělivě vyhlíží konečné datum vydání závodní simulace Project Cars, nedávno vyšel GRID: Autosport (recenze), na E3 byla představena Forza Horizon 2 a PS4 má svůj připravovaný DriveClub. V tomto výčtu ale chybí ještě jeden důležitý člen závodní bandy, na kterého se tak nějak zapomíná. Připravuje se již několik let a pracuje na něm nepříliš známý tým Kunos Simulazioni. Vývojáři mají za sebou například Ferrari Virtual Academy a pracovali i na několika dalších závodních projektech, takže zkušeností mají poměrně dost na to, aby se na herním trhu ukázali se hrou těch nejvyšších ambicí. Titul se jmenuje Assetto Corsa a měl by výrazně zamíchat kartami v oboru závodních simulací.
Assetto Corsa je, stejně jako například již zmiňovaný Project Cars, v nehotovém stavu, ale díky službě Steam se do hry můžete dostat a hrát několik prvních tratí. Autoři hru postupně vylepšují a přidávají další okruhy a auta. Momentálně si můžete zajezdit s auty z 11 stájí na 15 ať už skutečných či vymyšlených tratích. Nedávno byl přidán i multiplayer, což komunita přijala s velkým ohlasem.
Grafika radost pohledět
Pokud se podíváte na obrázky v galerii, tak nám určitě dáte za pravdu, že Assetto Corsa (homepage) je po technické stránce skvěle vypadající hra a vývojáři do hry přidali všechny důležité technologie současnosti. Modely aut jsou vykresleny do těch nejmenších detailů a prohlížení si interiérů ve speciálním show roomu vám určitě zabere desítky minut. A navíc se nemusíte bát, že by byly nároky na hardware nějaké drastické. Naopak, slušně si zajezdíte i s několik let starým počítačem.
Grafická stránka je sice výborná, ale u závodních simulací je přeci jen důležitější ještě jedna vlastnost – a to reálný pocit z jízdy. Na to musí být připravena propracovaná fyzika každého vozidla. A jak se zdá z ohlasů dalších hráčů, kteří si hru zakoupili, fyzika je možná tou nejpropracovanější, jakou jsme mohli u závodních simulací vidět. Určitě tak poznáte rozdíl, když usednete za volant Pagani Huayra a Ferrari 458. Tvůrci se zatím hodně soustředí na jízdní model, takže v této pracovní verzi ještě nečekejte závody v noci nebo měnící se počasí. Toto i další důležité vlastnosti by ale měly být doplněny po verzi 1.0.
Nastartujete klíčky, ale i tlačítkem START
Vozový park je více než pestrý a to se jedná teprve o verzi 0.20. Najdete zde vozy od BMW, Ferrari, McLarenu, Lotusu, ale projedete se i v KTM a nově byla oznámená spolupráce s automobilkou RUF a Alfa Romeo. Do konce vývoje ještě určitě několik měsíců zbývá a tvůrci stále ještě s dalšími důležitými automobilkami jednají. Pokud bychom ale měli být konkrétní, tak již nyní můžeme počítat například s Ferrari 458, nejnovějším LaFerrari, Pagani Huayra, Mercedes SLS AMG nebo McLaren MP4-12C. Z těch starších pak můžeme uvést BMW M3 E30 či Ferrari 312T.
Další důležitým faktorem jsou tratě, na kterých se závodí. Pro virtuální závodníky budou asi očekávatelné. Před prodejní verze nabídne tratě jako Silverstone, Mugello nebo okruh ve Spa. Ale nemůže chybět ani Monza, a to jak v aktuální tak historické verzi. Dále je tu slavný Nurburgring, zatím ale „jen“ v GP verzi. Okruhů je již nyní samozřejmě dostupných mnohem více, toto byl jen krátký výčet. A jedna zajímavost navíc, která odlišuje AC od zbytku konkurence – tratě jsou snímány pomocí laserové technologie, díky které si užijete na vašem vibrujícím ovladači nebo volantu každičký hrbolek.
Modeři nám pomohou
Jelikož se AC připravuje exkluzivně pro PC, tak se o velkou část zábavy určitě postará i moderská komunita, která je u závodních her velmi početná. Už nyní v této rané verzi si můžete zajezdit na neoficiálních tratích a s vozy, se kterými tvůrci možná ani nepočítají. Vývojáři právě pro modery uvolnili speciální editory, takže hravější jedinci se ihned pustili do práce. A krátce poté se objevily například tratě v Suzuce nebo v Brně.
O Assetto Corsa se v našich vodách téměř nemluví. Všude slýcháme o aktuální Forze nebo připravovaném Gran Turismu pro PS4. Ti kralují exkluzivně na svých konzolích, ale PC zatím závody s nějakou „WOW“ grafikou a zpracováním nabídnout nemůže. Samozřejmě jsou tu série rFactor nebo LFS, ale ty už jsou několik let staré, i když jsou postupně aktualizovány a stále mají miliony fanoušků. Jenže nějaký pořádný, plnohodnotný „next-gen“ závodní titul, který se zaměřuje především na simulaci, tady doposud chybí. Své určitě nabídne již zmiňovaný Project Cars, který hodně hraje na grafickou notu a živost barev. Assetto Corsa asi nenabídne stovky různorodých vozidel, ani možná neuvidíme realisticky vymodelované kapky deště. Co ale víme určitě je to, že se tu připravuje jedna z nejpropracovanějších závodních her, jaká tu kdy byla.
Tak co? Navnadil vás tento článek k tomu, abyste si hru pořídili na Steamu nebo alespoň sledovali další novinky kolem projektu? Hra bude distribuovaná asi exkluzivně právě přes obchod společnosti Valve a aktuálně je AC k dispozici za necelých tisíc korun. Datum vydání plné verze zatím nebylo stanoveno, ale mohli bychom se ho dočkat někdy kolem konce tohoto roku.
AC sleduji již nějakou dobu a rozhodně se to pěkně rýsuje. Jsem rád, že když velké závodní značky jako Need for Speed šly do kytek tak tu jsou pořád další projekty jako P. CARS nebo Assetto Corsa.
Kdo chce fakt pořádný volant, tak má možnost získat do dnešní půlnoci Fanatec 911 GT2 nebo ClubSportWheel s 40% slevou a to se vyplatí! ;o)
Video vybral šéfík
A proč zrovna video s tímhle hrozným Nürburgringem. . byť je to jen neoficiální trať od fanouška…tipuji na Snoopyho – dost ranou verzi… vždyť to s tim okruhem nemá nic společného…. too easy )
ad Assetto – jste fandové simu? Tak vám tohle nesmí chybět…
labigmek Taky jsem byl přesvědčen, dokud jsem nevyzkoušel…
Takhle vypadá komunita hráčů závodních her
Když to porovnáme s LoLkařema
Tak kdyz si ctu debatu, tak bych rad taky reagoval, pravidelne totiz poradam u me v baraku "party" s kamarady co maji radi auta, vsichni sou aktivni ridici a nedovoli si delat na silnici takove prasarny a presto by si radi zkusili nejake prasarny v aute udelat, nehlede k tem vozidlum co si muzeme zvolit a v realnem zivote se k nim za volant nemame sanci dostat …
Mam paradni TV 107cm, k tomu volant G25, pak realnou sedacku z meho stareho auta Ford Sierra (3L disel nez se odebral na vrakoviste) s navarenyma kovovyma nohama (funguje jako zdlicka s kostrukci na pravo pro saltr. . ) , zaciname z lehka na na jedinem opravdovem "simulatoru" ktery znam: Live For Speed, potom si dame neco k piti a prechazime na STCC, pak Shift 2 a zakoncujeme na Dirtu (2 nebo 3, nebo nejlepe 1 s CZ dabingem, ktery je naprosto nezapomenutelny) , vse je o tom, ze zaciname strizlivy a postupem casu, co v nas houstne alkohol (at uz piva, nebo vodky s RedBull-em) tak prechazime od realismu k arkadam, nejdulezitejsi je ovsem zabava kterou u hrani mame, nikdo si z nas nedovoli v realnem provozu takove prasarny, nehlede na alkohol, ale u PC s osolenyma reprakama muzeme delat co chceme …
Neni to presne to po cem touzime vsichni, uzit si jezdeni v klidu domova ?
-aby me si mohli zahrat co nejlip, co nejvic sme si to uzili a pritom nikoho neohrozili . . ?
Presne pro tohle je myslim "simulace" delana, uz se tesim az kamarady prizvu na novy GRID Autosport a otestujeme ho, no a az vyjde Assetto Corsa a Project C. A. R. S. koupim opet obe hry, vypadaji paradne a uzijeme si u nich spoustu krasnych zavodu a fandeni jeden druhemu.
Je neskutecne krasne ze si tohle vsechno muzeme uzit v zazemi domova, nemyslite . . ?
Jinak sam hraju FlatOut: Ultimate Carnage na bezdratovem gamepadu v pohodli kresla, je to pro me paradni hra, arkada, ale tak uvolnujici a osvezujici ze se ji zatim zadna nevyrovnala.
A je celkem jedno jestli hrajete na PC nebo konzoli, jde jen o ten zazitek, pro me je to dle nalady, kdy chci simulaci a kdy arkadu, oboje mam rad.
to: Anciabl
Jn ještě že jsou hry jako Dirty 2 a 3. Jinak sice FlatOut 2/UC je arkáda ale zatraceně těžká arkáda.
Lol: Tak stahuj módy do rFactoru
Mr. Lolendo: Tak těch moc není možná dokonce ani jedna Nejlepší tratě co sem ve hře viděl má Driveclub ale to je arcada
Nechápu proč musí každý dělat stereotypní nudné okruhy. Já mám radši "nelineární" exotické tratě,
Prostě simulátor s extravagantními tratěmi.
DFGT znám a zkoušel jsem, ale na G27 nemá pomalu ani reálná jízda v levnějším autě
Díky za článek, jako hráč PCars bych klidně vyzkoušel, čím víc takových her, tím líp. Zatím nepřekonanou simulací je pro mě RBR
Brokarek : Já mám k PC Driving force GT stojí asi 3. 500, – a můžu napsat že je to za ty peníze hodně dobrý volant ! ! Uplně stačí . Ty dražší budou určitě ještě lepší ale jsem přesvědčen že to moc veký rozdíl není
Člověk co hraje simulátory na klávesnici je pro mě magor (gamepad už zkousnu)
Jinak bych si Assetto moc rád vyzkoušel, ale na kvalitní volant zatím nemám a s plastovou sračkou za dva litry si zážitek kazit nechcu