V kůži neohroženého Hawka
Nejzákladnější fakt ohledně Dragon Age II je ten, že tentokrát nedostaneme možnost vytvořit si vlastní postavu. Hlavní charakter je prostě předem daný. Jmenuje se Hawk (zapomeňte na podobnost přezdívky Benjamina Franklina Pierce v seriálu MASH). Můžeme změnit akorát pohlaví, zaměření a snad i trochu vzhled, ale vždy zůstaneme člověkem, což může mnoha hráčům vadit, ale my si na nějaké soudy ještě počkáme. Přeci jen, v RPG žánru hraje velkou roli levelování a rozdělování bodů do specializací, takže určitě bude moci každý stvořit Hawka k obrazu svému.
Podle toho, co zatím víme je Hawk uprchlíkem z vesnice Lothering, již jsme navštívili už v prvním dílu a kterou krátce po našem odchodu zachvátila zplozenecká Nákaza. Postupem času si vybuduje pověst velkého válečníka a stane se šampionem v Kirwallu, na území Svobodných Mark, tedy jedné oblasti světadílu Thedas. Celý Hawkův příběh, jenž zabere zhruba 10 let, vypráví trpaslík Varric a elfka Cassandra. Varric si příběh našeho hrdiny představuje podle svého a zde přichází punc originality BioWare. Do retrospektivního vyprávění hry zahrnují i to, že občas si může vypravěč dost vymýšlet, takže vše začíná tím, že Hawk a jeho sestra Bethany neohroženě rubou jednoho zplozence po druhém, ani zlobři pro ně nejsou překážkou, až po chvíli do vyprávění zasáhne Cassandra a vše uvede na pravou míru. Jestli podobné situace se dvěma verzemi příběhu zažijeme vícekrát, máme se opravdu nač těšit. Ovlivnění zápletky nemalým počtem našich rozhodnutí už pak bereme jako samozřejmost (Zaklínač 2, někdo?).
Oproti prvnímu dílu doznaly jistých změn i rozhovory. Stejně jako v Mass Effectu, tentokrát naznačíme jen směr hovoru, Hawk sám promluví podle svého a občas dostaneme možnost do hovoru přímo zasáhnout nějakou akcí. Prostě jde o jasnou podobnost s oním vesmírným eposem, a i když se to nezdá, tím ta podobnost končí.
Do boje s hlavou hrdě vztyčenou
Pochopitelně se dočkal inovací i boj. Tentokrát bude možnost navazovat útoky. V jedničce vše fungovalo tak, že jsme třeba flákli zplozence štítem po hlavě, pak ale naše postava odskočila, nepřítel se zvedl a teprve poté byla možnost zasadit mu další ránu. Tak s tím je konec. V Dragon Age II tak můžeme majznout toho odporného zplozeneckého všiváka štítem po hlavě, tím ho srazit k zemi, a než stačí cokoliv udělat, můžeme na něj třeba skočit a zabodnout mu kopí až po játra. Nečekáme, že bychom měli z plynulého boje tak ohromující pocit, jako v Zaklínači (ten je v tomto ohledu prostě bezchybný), ale i tak to bude určitě vypadat lépe, než v původní hře. Navíc opět dostaneme možnost si před bojem hru pozastavit a udělat si přehled o situaci. S bojem jsou spojeni i parťáci. V jedničce se většinou chovali rozumně, třeba mágové slepě nenabíhali do největší bitevní vřavy, ale stáli opodál a sesílali kouzla, avšak dvojka půjde ještě dál. Zatím nebylo moc možností vidět to v běhu, ani sami tvůrci o tom zatím moc nemluví, ale dušují se, že AI bude zlepšena, a my nemáme důvod jim nevěřit.
Nesmíme zapomenout ani na nepřátele. Samozřejmě nás čeká opětovné setkání se zplozenci a určitě to nebude nijak veselá přehlídka, nicméně tentokrát nejde o hlavní nepřátele. Na Hawka zkrátka čeká mnohem větší počet rozličných protivníků, a i když zatím nevíme, jací přesně, určitě můžeme očekávat větší zapojení draků. V Pramenech jich zas tak moc nebylo, takže doufejme, že to druhý díl zlepší a přinese nám víc soubojů s bájnými plazy.
Výhoda pro veterány
Dále dostaneme možnost importovat uložené pozice z prvního dílu, takže na vlastní kůži pocítíme, kam až naše dávná rozhodnutí mohou dosáhnout. Pokud jste ale Prameny nehráli, i tak si dvojku dostatečně užijete. Ovšem ti, co prošli prvním dílem na tom budou mnohem lépe, už jenom kvůli tomu, že bychom měli potkat pár známých postav. Přeci jen, jde o tentýž svět a příběh alespoň částečně plyne souběžně s dějem Pramenů. My tipujeme, že potkáme někoho z nepovinných parťáků, třeba bardku Lelianu nebo válečníka Stena. A kdo ví, možná tvůrci dokáží bez otazníků v našich makovicích vymyslet i okamžik, kdy bychom se setkali s naší vlastní postavou, ale to jsou jen pouhé spekulace.
Na závěr ještě pár slov o grafice. Screenů zatím není mnoho a většina z nich nevypadá nijak úchvatně, spíše tak nějak placatě. Avšak ti, co už Dragon Age II hráli tvrdí, že grafická i technická stránka by se měla zlepšit, především po stránce mimiky postav. Opět nemáme důvod k pochybnostem, jednička i přes své neuvěřitelně nízké HW nároky vypadala dost dobře a nevěříme, že by na tom dvojka byla nějak hůř.
Ferelden čeká
Ačkoliv toho o Dragon Age II zatím nevíme mnoho, už teď tušíme, že se máme na co těšit. V zajímavě podaném příběhu si uděláme výlet do nové části Fereldenu, ovládneme předem daného hrdinu, jenž konečně sám mluví, užijeme si spoustu rozhovorů a boj, který se sice zaměřuje více na samotnou akci, ale pořád by měl zůstat věrný RPG. Dočkáme se i provázanosti s prvním dílem… Prostě a jednoduše, podle zatím dostupných informací jde o pořádný sequel, jenž původním Pramenům nezůstane nic dlužný. I když přeci jen to větší zaměření na akci a snadnější boj v nás vzbuzuje pocit, že tu dostávají konzole více prostoru, než by bylo zdrávo (nic ve zlém, ale Dragon Age byl vždy hlavně PC záležitost). Ale přeci jen, je to BioWare, jedno z mála studií, které ještě plně a otevřeně věří v PC hraní, takže konec předčasných soudů, uvidíme, až hra vyjde, a to 11. března příštího roku pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3.
Zdravím, chtěl bych se zeptat zda hra podporuje hraní ve dvou? Děkuji za odpověď (: R.
Grafika prý podle vývojářů vypadá mnohem lépe v pohybu než na screenshotech
Snad to nebude moc konzolový…
DA 2 česky nebude, ale tu je petícia [ odkaz ]
Jak může v dnešní době někdo dělat takovou grafiku, možná v roce 2005 bych to pochopil, ale toto je spíš downgrade…
jo jo mapy mám rád
Tady dám jen ještě mapu [ odkaz ]
O jejím původu jsem psal proto abych vysvětlil, že není barbarka. Jestli moc vysvětluji tak se omlouvám to je můj zlozvyk. Naštvaného jsem hrát nechtěl, jen jsem to chtěl zdůraznit. A nemyslím si, že k sakru je nějaké urážející slovo. Jestli to bereš jako útok, tak jsem to tak nemyslel.
Ještě dodám, teď jsem trošku zkoumal ty Svobodné Marky, a někde se uvádí že jsou součástí Fereldenu, jinde zase že ne, takže v tomto ohledu máš asi pravdu, ale jak říkám, ohledně té barbarky se stala menší chyba (už jen díky DLC Lilianina Píseň o ní vím víc než dost) . Obojí bude brzo opraveno, ale pro příště doporučuju vyhnout se slovům "k sakru". Když už chceš na něco upozornit, já to beru, ale hrát si na nanaštvaného nemá smysl
Samozřejmě vím že celý svět je Thedas, nicméně nebylo potřeba o něm v článku mluvit, a pokud je mi známo, Svobodné Marky jsou součástí samotného Fereldenu, ne Thedasu, alespoň to několikrát tvrdili sami vývojáři, a ohledně barbarky se nejspíš stala chyba, MS Word je v tomhle ohledu sviňě a samozřejmě tam měla být "bardka", každopádně nechápu proč píšeš o jejím původu, to je trochu mimo mísu. Je fajn že se asi snažíš pomoct, ale všeho s mírou, takhle se to jen obrací proti tobě (někdy se prostě nevyplácí dělat nejchytřejšího)
Mimochodem, celý svět se jmenuje Thedas, Ferelden je jen jeho částí, stejně tak Svobodné Marky. A co k sakru znamená barbarka Leliana. Ona byla je Ferelďanka vychová v Orlais (to je země Thedasu inspirovaná Francií)
Mas male plus za zmiemnku o “Hawkeyovi“ Piercovi toho bastarda mam rad. A na hru sa samo sebou tiez tesim
Ten trailer je ale naprosto libovej. Kéž by v takovém duchu pokračovala i celá hra – jako že asi bude
Proč by neměla vyjít? K DLC se Cz přestali dělat ale tady doufám bude… i když v MoH taky nebyla : /
Nehrál jsem ani jedničku (nebyl čas) , ale trailer se mi hrozně líbí…DA 2 nebude propadák! O to se klidně vsadím