Uživatel nepřihlášen
 

Endless Space 2 – dojmy z Early Access verze

Pátek 14.10.2016 19:00 - Autor: Ondřej "ThainDegu" Zeman - Rubrika: Preview Preview Endless Space 2

Jaké jsou naše prozatímní dojmy a pocity z hraní?

Nedávno jsme měli možnost otestovat následovníka neotřelého strategického projektu z dílny taktického gurmána AMPLITUDE Studios, který má za sebou nejeden žánrový klenot. Dnes tu pro vás máme preview, ve kterém vám nastíníme naše prozatímní dojmy a pocity z hraní.

Vývojáři z AMPLITUDE Studios byli donedávna považováni za jedny z nejvýraznějších nezávislých tvůrců tahových strategií. Jejich hry bych se bez ostychu nebál označit za žánrové klenoty, které uchvátily nejednoho hráče. Nyní se však toto osobité indie studio dostalo pod křídla gigantické vydavatelské společnosti SEGA, která má na svědomí například diskutabilní DLC politiku u velmi vydařené strategie Total War: WARHAMMER, která si v naší recenzi odnesla hodně pěkné hodnocení. Vliv velkého distributora může být dvojího rázu. Buď hře v prodejích pomůže, nebo jí svým přístupem potopí. Jakou cestou se SEGA vydala v rámci Endless Space 2 vám řekne naše preview.

Pacifistické impérium

Současná verze Endless Space 2 nám nabízí čtyři osobité národy s jasně definovanou historií, flotilou, charakterem a bonusy. Prvním účastníkem tohoto mezigalaktického závodu je rasa Sophonů, která se snaží kolonizovat známý vesmír za pomoci vědeckých objevů a přátelského chování. Úplným opakem této frakce jsou agresivní Cravers, kteří se vyžívají ve válce, ničení a zotročování cizích druhů. Vedle těchto dvou zcela odlišných uskupení tu máme ještě silně věřící Vodyany, kteří odmítají politiku kolonizování světů. Jejich domovem jsou gigantické lodě, z nichž dostupné planety kontrolují a vysávají. Posledním výrazným hráčem tohoto univerza je obchodní republika humanoidního druhu Lumeris, která je schopná za mezigalaktickou měnu kupovat dosud nezastavěné soustavy.

Osobně jsem první kampaň absolvoval za vědecky zaměřené Sophony. Jejich politika je zpočátku zaměřena hlavně na vědu a pacifistické chování. Osidlování nových planet je za tento druh velmi nenáročné, mimoto za něj můžete také méně zdatné rasy donutit ke spolupráci, na jejím konci na vás čeká jejich domovský svět. Expanze do okolí byla v rámci této frakce bezproblémová asi do padesátého tahu, po překročení tohoto milníku na mě začala útočit všechna přilehlá impéria. Nastalá situace mě přinutila k změně doposud fungujícího zřízení, místo spolku vědců a pacifistů jsem měl na konci hry militaristicky smýšlející režim, s kterým jsem se byl schopen agresorům postavit a zatlačit je do určitých mezí.



Válkou ku štěstí

Změna politické situace u mého národu nastala hlavně díky velké produkci vojenské techniky. Všechny typy produkce definují politiku vaší společnosti trošku jiným způsobem. Průzkumné lodě posilují vědce, průmyslové komplexy magnáty a dobré vztahy s lokální komunitou zase pacifisty. Každá politická strana si sebou po volbách přináší svůj program, který jí můžete za určitý počet politických bodů pomoci zrealizovat. Militárně orientovaná organizace vám například sníží cenu lodí nebo zvedne spokojenost ve válečném stavu.

„Po skončení války na vás většinou čeká období plné míru a klidu. V této etapě budete mít dost času a prostoru k prozkoumávání okolních planet, které před vás postaví nejednu zajímavost či historickou událost.”

Na začátku máte u každé z frakcí nadefinovaný určitý politický systém, který je možné v průběhu tahů za pomoci převratu či změny veřejného mínění transformovat do jiného fungujícího řízení. Státní převrat většinou nahlodá spokojenost obyvatel vašeho impéria. Výrazná míra nespokojenosti následně vede k rebelii, která značně ovlivní příjem financí a surovin. Aspekt voleb se mi v Endless Space 2 hodně zamlouvá, celek díky tomuto prvků vyvolává dojem určité osobitosti, kterou není možné přehlédnout.



Nevýrazné střety

Když už jsem u tématiky konfliktu a politiky nesmím opomenout zmínit systém vedení války. Střet jednoho či více národů je v Endless Space 2 veden formou vesmírných bitev, které je možné ovlivnit jen v minimálním měřítku, plavidlům je možné nastavit jen tři typy nevýrazně působících formací. Aspekt mimozemských bitev v současnosti považuji za nejvýraznější nedostatek tohoto díla. Pokud jim autoři nedají lepší formu, mohou značně poškodit úroveň celku, která je již nyní překvapivě vysoká.

Paleta jednotek je přitom velmi pestrá. V řadách vaší letky je možné najít stíhače, bombardéry, křižníky a mateřské lodě. Každé dostupné plavidlo má své specifické parametry a schopnosti. Občas je do čela letky možné nasadit velitelskou loď, v které sedí jedna z vůdčích osobností vaší říše. Hrdina je schopen značně posílit efektivitu flotily, která jej přijme do svých řad. Pokud se mu bude dařit, časem povýší a získá nové dovednosti, kterými znovu nabudí ty, s nimiž bude spolupracovat.

Vedle bitev na obloze tu máme také střety o planety, které probíhají na jejich povrchu. V pozemních potyčkách užíváte pěchotu a tanky. Škála útoků je podobného rázu jako u vesmírných střetů. Tvůrci mají v tomto směru štěstí hlavně v tom, že aspekt obsazování světů není prakticky v žádném žánrovém díle propracován nikterak slavně, tím pádem je jim možné tento prohřešek plně prominout jak v současné, tak i ve finální verzi.



Informace kam se podíváš

Po skončení války na vás většinou čeká období plné míru a klidu. V této etapě budete mít dost času a prostoru k prozkoumávání okolních planet, které před vás postaví nejednu zajímavost či historickou událost. Díky pročesávání přilehlých světů narazíte na dosud neobjevené druhy, nové technologie a zbytky dávno zapomenutých civilizací. Objevování je díky prvku specifické minulosti velmi zajímavou aktivitou, kterou byste si rozhodně neměli nechat za žádných okolností ujít.

„Druhý díl Endless Space mi v mnoha směrech připomíná nedávno vydanou tahovou strategii Master of Orion, kterou jsem kvůli řadě zjednodušení a malé komplexnosti doporučil spíše nezkušeným hráčům. Přes jistou podobnost je Endless Space 2 ve všech směrech pravým opakem zmíněného díla.”

Při průzkumu okolních planet se vám čas od času podaří najít kus dosud neobjevené technologie. Nové vynálezy je možné získat buď pročesáváním okolních světů, nebo laboratorním výzkumem, který vám nabídne lepší zbraně, setbu či ekonomické znalosti. Paleta vynálezů svou pestrostí prozatím nemá šanci ohromit, časem by se měla ale dle slov tvůrců výrazně rozrůst.



Nadějná 4X strategie

Druhý díl Endless Space mi v mnoha směrech připomíná nedávno vydanou tahovou strategii Master of Orion, kterou jsem kvůli řadě zjednodušení a malé komplexnosti doporučil spíše nezkušeným hráčům. Přes jistou podobnost je Endless Space 2 ve všech směrech pravým opakem zmíněného díla. Komplet nám už v současné fázi vývoje dokáže nabídnout větší množství obsahu, komplexní řízení impéria, slibně vypadající volební systém a rozumně jednající AI. Pokud se nic nepokazí, měla by k nám finální verze této nadějné 4X strategie dorazit na začátku příštího roku.

Redakce Zing.cz hraje na notebooku ASUS GL552.

Endless Space 2 na PCHodnocení hry
Těšíme se
  • komplexní řízení impéria
  • slibně vypadající volební systém
  • rozumně jednající AI
  • slušnou dávku nového obsahu
Bojíme se
  • vesmírných bitev
Shrnutí: Endless Space 2 je už ve fázi Early Accessu velmi nadějně vypadající tahovou strategií, kterou by žánrový fanoušci rozhodně neměli minout.
Tisk  
Endless Space 2 na PCScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Endless Space 2 Screenshot ze hry Endless Space 2 Screenshot ze hry Endless Space 2 Screenshot ze hry Endless Space 2 Screenshot ze hry Endless Space 2 Screenshot ze hry Endless Space 2 Screenshot ze hry Endless Space 2 Screenshot ze hry Endless Space 2

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Endless Space 2 – dojmy z Early Access verze
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Echt    Zpracování je více přitažlivější než v Master of Orion. Ale absenci přímých střetů , bych asi velmi postrádal. Ovšem i tak si hru vyzkouším. Momentálně v tomto žánru dle mě vládne Stellaris, kterou všem fandům těchto games vřele doporučuji vyzkoušet.Echtecht7360    16.10.2016 15:01 Echt

Zpracování je více přitažlivější než v Master of Orion. Ale absenci přímých střetů , bych asi velmi postrádal. Ovšem i tak si hru vyzkouším. Momentálně v tomto žánru dle mě vládne Stellaris, kterou všem fandům těchto games vřele doporučuji vyzkoušet.

ThainDegu člen redakce    Tak stále mají dostatek času to upravit či dokonce přepracovat. Osobně v to také doufám.ThainDeguthaindegu27578    14.10.2016 19:20 ThainDegu

@ odpověď na komentář od hRDLA:Tak stále mají dostatek času to upravit či dokonce přepracovat. Osobně v to také doufám.

hRDLA napsal:Je tak to je škoda... doufal jsem že ty boje tam budou zpracovány jako třeba v Endless legend :(

hRDLA    Je tak to je škoda... doufal jsem že ty boje tam budou zpracovány jako třeba v Endless legend :(hRDLAhrdla20497    14.10.2016 19:13 hRDLA

Je tak to je škoda... doufal jsem že ty boje tam budou zpracovány jako třeba v Endless legend :(

Diskuze na fóru

Creative - forum pro kreativní lidi (683 příspěvků), STEAM -všechno sem (6996 příspěvků), Jules Verne (5 příspěvků), Argo (3 příspěvky), Hledám hru (3 příspěvky), Visual c++ error!!! (2 příspěvky), Vše o sběratelských/speciálních/limitovaných edicích her (4532 příspěvků), Resident Evil (3 příspěvky), Trance - Progressive Mix 42* (397 příspěvků), Rozšíření katalogu (61 příspěvků), Overwatch - prodej uctu (13 příspěvků)

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Gray Skies, Dark Waters – labutí píseň jedné rodiny

Vivian Garrett před rokem zmizela beze stopy. Kam se poděla a co za sebou nechala?

 
Přečíst celý článek»Autor: Ylbirda - Platforma: PC
 
 
Splatoon 2 - barevné šílenství

Druhý Splatoon je bezesporu další skvělou hrou pro Switch. Dokáže ale zaujmout i zapřísáhlé multiplayeristy?

 
Přečíst celý článek»Autor: killjezor - Platforma: Konzole
 
 
Yonder: The Cloud Catcher Chronicles – postav stodolu, zasaď strom a zachraň království

Vezměte stejným dílem adventuru, craftění a farmaření, promíchejte, netřepejte a máte na světě Yonder.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC
 
 
Quarantine – hypochondrova noční můra skutečností

Civilizace se ocitá pod tlakem miliónů mikroskopických agresorů. Viry se snaží vyhubit lidstvo a jen odvážný lékařský tým může odvrátit katastrofu.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC
 
 
Portal Knights – Minecraft pro dospělé

Sprostá inspirace kultovní hrou pro mladistvé, nebo další evoluční stupeň „kostičkových“ her?

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole