Uživatel nepřihlášen
 

P.A.M.E.L.A. – co stojí za pádem utopického světa?

Středa 10.5.2017 12:55 - Autor: Jakub "barlow" Němec - Rubrika: Preview Preview P.A.M.E.L.A.

Ztemnělé útroby laboratorního pracoviště ovládla prázdnota, z níž občas vyběhne šílený vědec. Máte propustku, tak račte vstoupit.

Obrazovkám počítačů hrozí pod neustálým přívalem survival her prasknutí. Hráči se jich ale zatím stále ještě nepřejedli, a tak se objevují nové projekty, které se snaží najít si své místo na slunci. Nyní se mezi ně pokouší protlačit velmi ambiciózní hororová akce P.A.M.E.L.A., kterou jsme vyzkoušeli v předběžném přístupu. Dosahuje první počin studia Nvyve Studios takových parametrů, aby se stal hitem?

Neví někdo, co se tady stalo?

V projektu P.A.M.E.L.A. se vžijete do tzv. Spáče, který byl z neznámých důvodů probuzen z hibernace. Jak je u her na přežití zvykem, zpočátku o světě nic nevíte a netušíte, kde jste se vzali, co je váš úkol ani co se stalo s okolím. S každou informací, jíž získáte, se otevře množství nových otázek. Pouze vaše zvědavost pomůže odhalit, jaký má vše smysl, protože tvůrci vás nechají úplně na holičkách. Mimo pár základních pokynů vám neprozradí vůbec nic ani k ovládání, které je mimochodem velmi intuitivní. Všechny nezbytnosti naštěstí naleznete ve svém příručním počítači, v němž se musíte trošku pohrabat. Po seznámení s principy fungování světa, je už jen ve vaší režii, jak si seženete věci nutné k vaší existenci.




Nezbývá nic jiného, než se statečně chopit scanneru, bez něj neotevřete ani odpadkový koš, a vrhnout se do neznáma. Objevitelská pouť začne v temné laboratoři, kde se ostatně probudíte pokaždé, když váš avatar přijde o život. Po nějaké době, kdy narazíte na první zohyzděná těla vědců a obyvatel futuristického komplexu, zvědavost si zaháčkuje vaši pozornost a budete vtaženi do světa, v němž vládne umělá inteligence, jejíž jméno se vtisklo do titulu hry. V utopistickém ráji jménem Eden proběhla katastrofa, která většinu jeho obyvatel zabila a přeživší připravila o rozumu. Pomocí střípků informací, které budete získávat z deníků, emailů či zvukových záznamů, postupně začnete skládat přibližný obraz o fatálním selhání pečlivě budovaného systému. Více již naznačovat nebudu, neboť právě objevování tajemství zničeného plovoucího ráje patří k největším trumfům vývojářů.

„Rozplétání klubka záhad není procházka růžovou zahradou. Z temných zákoutí základny se na vás budou řítit mutantní přízraky, jejichž jedinou touhou je zbavit se všeho živého v oblasti.“

Nejsme tady sami

Rozplétání klubka záhad není procházka růžovou zahradou. Z temných zákoutí základny se na vás budou řítit mutantní přízraky, jejichž jedinou touhou je zbavit se všeho živého v oblasti. Pokud stojíte proti přesile, jako nejlepší taktika se jeví zběsilý úprk k nejbližším mechanickým dveřím a ty zbaběle zavřít. Pokud máte pro strach uděláno, tak se dá ještě celkem vyrovnaně popasovat se třemi, čtyřmi protivníky, ale důležitou podmínkou je vlastnictví solidní výzbroje. Souboje probíhají svižně a musíte najít správnou rovnováhu mezi využitím štítu a útoku, protože zasazování ran odebírá energii, kterou vaše tělo disponuje. V bitkách vám mohou na pomoc přispěchat policejní droidi, kteří se starají o pořádek v komplexu. Musíte si však dát pozor, ať je náhodou ve vřavě netrefíte spolu s nakaženými. V lepším případě skončíte ve vězení, v horším se probudíte v temné laboratoři.



Kdo hledá, najde

Těla pobitých nepřátel poskytují jedinečnou možnost, jak se snadno dostat ke kvalitnímu arzenálu a brnění. Nejčastější jsou různé verze zbraně na blízko, ale pulzní zbraně k odstřelování nepřátel z bezpečné vzdálenosti také nejsou k zahození. Přesto se nevyhnete klasickému rabování všeho, co lze otevřít. Vždy budete překvapeni a s nadšením budete odhalovat, co se skrývá ve všech skříních, truhlách, koších a dalších místech, která lze otevřít. Pokud narazíte na zamčenou schránku, můžete se do ní nabourat v rámci jednoduché, ale zábavné minihry, která prověří váš postřeh. Nepočítejte s tím, že na stejných místech objevíte totožné předměty, jsou vždy jiné, v rámci mechanik stylu rouge-like her. Ale nezoufejte, pokud budete mít štěstí a naleznete dost peněz v podobě měny lux, můžete nakupovat ve všudypřítomných automatech vše, co je vašemu srdci milé.

„V prvních hodinách pobytu ve městě Eden budete muset vybírat pečlivě, které hračky si vezmete s sebou a které necháte ležet ladem.“

Nemůžete to však přehánět, protože v prvních hodinách pobytu ve městě Eden budete muset vybírat pečlivě, které hračky si vezmete s sebou a které necháte ležet ladem. Prostor v inventáři je totiž z počátku velmi malý a rozšiřovat jej budete až postupně pomocí různých vylepšení, stejně jako další vlastnosti vašeho hrdiny. Systém upgradu na vyšší úroveň funguje podobně jako v Deus Ex pomocí augmentací. Se správnými implantáty se postaráte o větší výdrž v boji, silnější či přesnější ránu, zvýšení odolnosti vůči vnějším vlivům a další užitečné dovednosti, které patří do výbavy každého správného přežívajícího.




Krutý, ale nádherný svět

Ke správnému dobrodružství o přežití patří taky shromažďování zásob a opravování nefunkčních strojů poskytující pohodlí. V P.A.M.E.L.E. si užijete obojího do sytosti. Ve výzkumné budově je totiž nouze o energii, která postupně mizí v závislosti na intenzitě využívání světel a dalších strojů. Z počátku si rozsvítíte celou budovu a budete se kochat nádherou, kterou vizuál nabízí. Dokud nezhasnou světla a vy budete odkázáni jen na svou baterku. To vám potom každé šustnutí zvedne srdeční tep a napumpuje adrenalin do cév. Východiskem z kritické situace je oprava obvodů a zdrojů, které se budou o zásobování elektřinou starat za vás.

„P.A.M.E.L.A. neumí odpouštět chyby. I na poměry survival hry jsou podmínky smrti opravdu kruté. Jakmile zemřete, přijdete o veškeré vybavení, které jste pečlivě schraňovali, vyčištěné prostory se opět zamoří a vám nezbyde nic jiného, než začít budovat vše od začátku.“

Přesto bude vaše nejzákladnější činnost hledání jídla a vody, protože takovou spotřebu tekutin, jako má váš hrdina, neuvidíte ani u vyschlé mumie na poušti. Získávání základních životních komodit je časově náročné a postupně nudné, protože nejsou často k nalezení, a proto jimi buď zahltíte většinu svého malého inventáře, nebo si budete muset pamatovat cesty k automatům s nápoji na každém patře. Když včas nic poživatelného nenajdete, hurá zpět do temné laboratoře.

P.A.M.E.L.A. totiž neumí odpouštět chyby. I na poměry survival hry jsou podmínky smrti opravdu kruté. Jakmile zemřete, přijdete o veškeré vybavení, které jste pečlivě schraňovali, vyčištěné prostory se opět zamoří a vám nezbyde nic jiného, než začít budovat vše od začátku. Zůstanou vám jen některá vylepšení, jako rozšířený inventář nebo nalogované deníky a zvukové záznamy. Spartánský přístup je vyvažován ziskem zkušeností za každý předchozí pobyt v Edenu, za něž obdržíte body do pasivních a aktivních vlastností, jež rozdělíte dle svého uvážení. Přesto pokud se moříte se svou postavou několik hodin a kvůli nějaké prkotině se stěhujete na začátek, nebudete zrovna šťastní a nepomůžou vám v tom ani vylepšení postavy. Uvidíme, zda tvůrci s tímto přísným systémem nenarazí.




Krok správným směrem

Předběžný přístup počinu P.A.M.E.L.A. má našlápnuto k vytvoření napínavého a intenzivního herního zážitku. Mimo slušně odladěných herních mechanik patří ke kladům výborná audiovizuální stránka bez větších propadů snímků za vteřinu, kdy se myslí i na takové detaily jako možnost vidět vlastní nohy. Pro optimální zážitek bude hra asi žádat slušnou herní sestavu, ale během pobytu ve světě jsem nebyl zdržován žádným načítáním úrovní, což je zřejmě daň za neuvěřitelně dlouhou dobu prvního loadingu, při němž si stihnete uvařit čaj.

Největší výtka prozatím směřuje k velmi přísnému modelu přežívání, jenž nemusí vyhovovat každému. K tomu ještě trestání každé chyby, kterou hráč udělá. Navíc není přítomna možnost ručního ukládání a musíte se spolehnout na automatické zachování pozice. To taky nemusí být po chuti každému návštěvníkovi Edenu.

My jsme se současným stavem herního titulu studia Nvyve prozatím spokojeni a těšíme se, s jakými novinkami nás překvapí v rámci dalšího vývoje. Milerádi se do Edenu zase podíváme. Pokud holdujete přežívání v různých prostředích, také byste měli na vylidněný ostrov nakouknout.

P.A.M.E.L.A. na PCHodnocení hry
Těšíme se
  • na intenzivní hru na přežívání ve sci-fi prostředí
  • na uspokojivé příběhové odhalení
  • na nádherné audiovizuální zpracování
Bojíme se
  • vysoké obtížnosti, která může řadu hráčů odlákat
  • nevyváženého hledání surovin na úkor další herní náplně
  • toho, kolik hodin ve hře strávíme
Shrnutí: Projekt P.A.M.E.L.A. už v předběžném přístupu nabízí slušnou porci herní náplně, a proto stojí za zvážení, zda se do Edenu nepodívat ještě před jeho úplným dokončením. Pro fanoušky survival žánru velmi zajímavá možnost na několik desítek hodin.
Tisk  
P.A.M.E.L.A. na PCScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry P.A.M.E.L.A. Screenshot ze hry P.A.M.E.L.A. Screenshot ze hry P.A.M.E.L.A. Screenshot ze hry P.A.M.E.L.A. Screenshot ze hry P.A.M.E.L.A. Screenshot ze hry P.A.M.E.L.A. Screenshot ze hry P.A.M.E.L.A. Screenshot ze hry P.A.M.E.L.A.

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku P.A.M.E.L.A. – co stojí za pádem utopického světa?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Ristan    PAMELA mi něco připomíná. :) Nevypadá to vůbec zle, akorát by se tomu asi hodil lepší příběh. Tady video s CZ titulky:
odkaz ]
Ristanristan40717
    11.5.2017 15:03
Ristan

PAMELA mi něco připomíná. :) Nevypadá to vůbec zle, akorát by se tomu asi hodil lepší příběh. Tady video s CZ titulky:
odkaz ]

Diskuze na fóru

Humble bundle -vše sem (569 příspěvků), Fotka vašeho PC (226 příspěvků), Steam účet - BAN (5 příspěvků), Trance - TOTY 2017 (450 příspěvků), Vše o sběratelských/speciálních/limitovaných edicích her (4563 příspěvků), Assassin's Creed Unity (65 příspěvků), STEAM -všechno sem (7038 příspěvků), Good Old Games | GOG.com (53 příspěvků)

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Fire Emblem Warriors - povedená grupka hrdinů

Omega Force nám opět dokázala, že vlastní návod, jak účelně spojit dvě různé značky. A vytvořit tak perfektní záležitost.

 
Přečíst celý článek»Autor: killjezor - Platforma: Konzole a handheld
 
 
Návštěva nového studia SCS Software

Tvůrci simulátorů trucků slaví 20 let, a tak nás pozvali do svých zcela nových kanceláří na prohlídku, ukázku VR a křest nového DLC New Mexico.

 
Přečíst celý článek»Autor: Marek_Tvrdy - Platforma: PC
 

Heliborne - vrtulníky a rock

Recenze - 21.11.2017
 
Heliborne - vrtulníky a rock

Nahoďte rotory a vrhněte se do víru nebeských bitev v simulátoru Heliborne. Toto akční létání s vrtulníky je plné výbuchů raket, řinčení kulometů a…

 
Přečíst celý článek»Autor: ROYALFOX - Platforma: PC
 
 
Attentat 1942 – lepší než učebnice

Heydrichiáda zasáhla osudy tisíců lidí. Pojďme se podívat blíže na jeden z nich.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC
 
 
Project Cars 2 – nekompromisní závodní simulátor

To, co vám jinde projde, za to vám Project Cars 2 vymáchá obličej v kaluži vyjetého oleje.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole