Ubisoft způsobil rušením PC verzí svých her poměrně veliký rozruch, ale nelze mu upřít, že svoje řemeslo stále ovládá s přehledem. Pokračování oblíbené taktické akce Rainbow 6 vypadá skvěle již od prvního momentu a nové obrázky a informace tento fakt jen potvrzují. Navíc se nyní autoři z montrealských studií rozhodli odtajnit další střípky skládačky a Patriots nám tak pomalu, ale jistě vystupují ze stínu tajemného neznáma.
Problémy moderní doby
Jakýsi nádech tajemna má ostatně tahle hra vetkán i do příběhu. Ten bude čerpat z problému dnešní doby a především vsadí na tísnivou atmosféru. Problémy jako korupce, rasismus a terorismus jsou dnes bližší než kdy jindy a právě na to se hra snaží poukázat. Zároveň však hraje na svěží notu. Nepřátelé konečně nejsou ani Rusové ani Talibánci z afghánských pohoří.
Ne, ta největší hrozba je tentokráte domácí. Jakožto člen protiteroristické jednotky vybavené těmi nejfestovnějšími hračkami se postavíte proti skupině s názvem True Patriots. Ta se otevřeně staví proti legitimní vládě a skrze výše zmíněné strašáky se pokouší o nefalšovaný převrat na americké politické scéně. Tento poměrně originální podklad slibuje změnu oproti zaběhnutým stereotypům a zároveň skvěle vystihuje styl Toma Clancyho, jehož jméno značka stále ještě nese.
Příběh Patriots zkoumá ultra-realistický „co-když“ scénář inspirovaný skutečnými událostmi a postavami. Hra umožní hráčům zažít události z několika různých úhlů a vytváří tak bezprecedentní úroveň hraní.
Nic není černobílé
Kromě strhujícího vyprávění ve stylu Call of Duty a originálního příběhového pozadí však má hráče k monitoru přikovat ještě něco, a sice emoce. Před hráče má být v průběhu singlové kampaně postaveno hned vícero morálních rozhodnutí, z nichž žádné není černobílé. Stejně jako ve skutečném životě nikdy nevyhovíte všem.
Navíc nejsou zdejší nepřátelé pouze anonymní figurky nabíhající na porážku kvůli špatné AI. Každý má svou vlastní osobnost a kromě těch „ dobrých“ si máme vytvořit vazby i s těmi „špatnými“. Pro správné vyprávění příběhu je nutné porozumět pohnutkám obou stran, a kdo ví, komu nakonec budete fandit.
Kdo vlastně jsem?
Ostatně ani sám šéf jednotky James Wolfe, není žádný andílek. Naopak už v životě něco zažil a k situacím vždy přistupuje realisticky. Když je tak třeba obětovat civilistu s bombou pro záchranu stovek lidí, rozhodně se nezdráhá to udělat. Scénáristé takto budují antihrdinu, který však sbírá i kladné body a nutí hráče se s ním co nejvíce ztotožnit nebo s ním dokonce sympatizovat.
Terorismus se posunul o úroveň dál a tým Rainbow musí čelit organizované milici domácích povstalců. Jako vůdce nového týmu, se hráči budou potýkat s náročnými etickými rozhodnutími, a zda přístupem udělej cokoliv je zapotřebí skutečně zastavit nepřítele.
Dalším rysem hry jednoho hráče je časté střídání rolí, á la hollywoodské filmy. Jednou jste velitel mise, podruhé terorista a stačí jeden rychlý střih a už dřepíte na střeše s ostřelovací puškou. Ani zde se však nevyhnete dilematu. Zabít policisty, co nevědomky šijí do nevinných anebo prostě dělat, že je nevidíte. Nezáleží však jen na rozhodnutí, ale i na jeho provedení. Pokud jste špatný sniper, radši nic nedělejte, protože v téhle hře se situace neustále vyvíjí a klidně můžete udělat více škody než užitku.
Nemusíte se však bát přílišné obtížnosti. I těm nejhorším ořezávátkům značně napomohou high-tech vychytávky ve stylu Sama Fishera. K dispozici je třeba scanner, jenž umožní prohlédnout skrze zdi. Prozatím se však podobné věci v celkovém konceptu surově realistického a nelítostného světa s maximální mírou reality spíše ztrácejí. Nechme se tedy překvapit, co ještě tvůrci vymyslí.
Pouhým stisknutím tlačítka, provede tým Rainbow ta nejúčinnější a smrtící taktiky, i s ohledem na kontext situace. Když jsou nutná krajní opatření, nebo když to hráči chtějí, mohou si vzít nad svým týmem plnou kontrolu a naplánovat perfektní útok.
Samostatní parťáci
Nejméně se prozatím ví o technické stránce. V podstatě se producent hry rozpovídal pouze o umělé inteligenci, která má být opět revoluční. Ach, kolikrát jsme jen podobné řeči slyšeli. Pravdou ale je, že tým je naprosto samostatný a hbitě reaguje na hráčovy pokyny. Ostatně jim ani nic jiného nezbývá. Skripty jsou zde totiž spíše v menšině. Nemůže se tak stát, že musíte čekat jako vůl přede dveřmi a čekat až je vykopnou počítačem ovládaní parťáci. Tady si to jednoduše uděláte hezky sami.
Sliby se navíc potvrdily i v živé ukázce, kdy byly ve skladišti drženi rukojmí. AI automaticky přešla do režimu plížení a hbitě budovu obklíčila, aniž by vyvolala sebemenší rozruch. Prostě přesně tak, jak jim to hráč před pár okamžiky nakázal a jak by to sám udělal.
Taktika hraje prim
Asi největší informací oproti minule, je pár střípků z multiplayeru. Někteří novináři například mohli shlédnout funkci sand table, která dává hráči možnost prohlédnout si herní mapu ve 3D ještě před začátkem řežby ve více hráčích. Týmy tak mohou snadno naplánovat strategii dopředu. K tomu by měl sloužit bohatý repertoár všemožných značek nebo ukazatelů a k dispozici údajně bude i jakýsi systém pro výcvik nováčků. Samotným jádrem multiplayerové hratelnosti by pak měla být spolupráce v týmu v duchu minulých dílů.
Bojové techniky byly posunuty o úroveň dál. Obranné i útočné systémy byly přepracovány a přizpůsobeny každé situaci boje. Čekají na vás zcela nové techniky, včetně rychlého slaňování, vpád stěnou nebo stropem, nebo nenápadná infiltrace.
Zářná budoucnost
Ubisoft má s touhle sérií opravdu velkolepé plány a upřímně se asi zatím ani není čeho bát. Příběh zase po dlouhé době ctí styl Toma Clancyho a přináší do žánru svěží vítr. Samotná hratelnost pak je sice stále trošku vágní, ale množství filmových momentů a citlivých scén slibuje strhující zážitek. Přitom však s minimem skriptů a za zmínku určitě stojí i prozatím lákavě vypadající AI. Škoda jen, že do vydání je ještě daleko a věci jako multiplayer nebo technická stránka stále zůstávají zahaleny. Ale do roku 2013 je přeci jen ještě trochu daleko.
už se těším až si to zahraji na xku Moc povedené pokračování
to mozna na nex-gen konzole
a fajne to vypada huste
Už se moc těším
jestli se nepletu, tak ted tady nikdo nerikal, ze konzole, ale ze Ubisoft stoji za hovno…
Zní to dobře ale co to má být " Bojíme se o zrušení PC verze" ? to už tak dobře nezní to by určitě připravili o zábavu spoustu hráčů
Zasrany konzole vzdit jsou k hovnu…. smrt konzolim atd… Pardon ale nenechtese hosi od PC ted vysmat. . Ale proc to zrusili na PC ten duvod asi porat nechapete? A kdyz vam to nekdo vysvetluje tak se kazdej brani jak to neni pravda atd. . Tady je jasny dalsi dukaz. Ja vytvorit hru tak bych taky dvakrat nejasal kdyby na PC platforme mel svoji vytvorenou hru ve vecim mnozstvi pirackych kopiji nez legalnich.
Vypadá to bezvadně
Bubakh : Pokiaľ budú hráči také ovce ako Ty, trend je jasný. Spor komunita vs EA naznačil, že jedine aktívny (pasívny) odpor, ktorý vydavatelia pocítia, ich dokáže prinútiť zmeniť sa (pre komunitu) k lepšiemu.
Zní to fakt krásně a já jim to věřím.
Komu to cpete že vás ubi hry nezajimají. Hodnotím podle hratelnosti, příběhu, grafiky atd. a ne podle platformy …. . takže jestli to dopadne tak dobře jak to zatím vypadá tak je to vaše smůla že si to nezahrajete
Budeme vůbec rádi když to na PC vyjde, Ubisoft poslední dobou na PC sere, když oznámili třetí Far Cry tak jsem byl opravdu rád, vsadím se že hry na PC (od Ubisoftu) budou odkládány, nebo zrušeny, co dodat, přístup k PC hráčům od Ubisoftu je jasný, čekám pouze na CoD: Black Ops 2, GTA 5, a Max Payne 3, ať vyjdou tyto hry na PC a budu spokojený, Ubisoft jsem ale vymazal ze seznamu.
Za ten prístup k PC komunite som už vymazal Ubíkov z môjho hľadáčika. Nech si Rainbow6 a FarCry3 strčia za klobúk, na trhu zostane stále dosť zaujímavých hier.
Dominikl: Tohle není recenze a ty bys to určitě zjistil kdybys si to přečetl.
Velké – za zrušení PC verze hrooozně mě to mrzí