Prezentace Ubisoftu šla v pondělí plným proudem a po předvedení působivých záběrů z hraní Assassin’s Creed III jsme se tak nějak smířili s tím, že už se asi žádného epičtějšího překvapení nedočkáme. Tuto myšlenku jsme ostatně třímali do té doby, než se na pódiu ukázal skromný chlapík z Montrealské pobočky Ubisoftu a nesmělým hlasem dodal, že pro nás má studio zbrusu novou hru. Novou IP. Zatímco debutový trailer řádně říznutý Syndicatem ničím výrazným neoslnil, následovala hratelná ukázka, která zakopala čelisti diváků daleko pod gauč.
Matrix v reálu?
I když, přirovnávat titul ke kultovnímu Matrixu je opravdu dost nepřesný krok, jelikož tu nenajdeme žádné virtuální světy ani stroje, útočící na lidstvo. Nikoliv, Watch Dogs by se dal přirovnat spíše ke kombinaci filmu Minority Report a hře Syndicate, říznutý neopakovatelnou atmosférou Blade Runnera. Píše se blízká budoucnost a svět je doslova nasáklý technologiemi. Najdeme je všude, obří elektronické sítě spojují všechno a všechny, a ačkoliv ještě v mozku nenajdeme sedící čip, telekomunikační a internetové sítě jsou pod pevnou rukou privátních organizací, které hledají v podobném businessu jen finanční výhodu. Podobně propojený svět možná přináší množství výhod, je ale také mnohem jednodušší jej hacknout. A pokud se vám to podaří, dostanete místo emailového hesla přístup rovnou k celému městu.
To má být podle vývojářů klíčovým prvkem v hratelnosti, kterého půjde hojně využívat. Hlavní hrdina Aiden Pierce je totiž hacker a ovládání silničního provozu prostřednictvím semaforů je tak pro něj denním chlebem, což bylo možné vidět v ukázce. K mání budeme mít obrovské sandboxové město a vše, co je napojené do sítě půjde použít jako zbraň.
Vše, co je ve hře napojené na centrální operační systém lze využít jako zbraň či výhodu v těžké situaci.
„Watch Dogs jde za hranice obyčejného otevřeného světa, dostupného v současných hrách. Dává vám možnost kontrolovat celé město,“ řekl kreativní ředitel Jonathan Morin. „Vše, co je ve hře napojené na centrální operační systém lze využít jako zbraň či výhodu v těžké situaci. Díky překonání hranice, postavené tradičními sandboxovými tituly můžeme hráčům nabídnout svobodu a možnosti, které dříve nebyly dostupné.“
Všechno v jednom
Detailů a informací bylo zatím uvolněno opravdu poskrovnu, kromě prezentace se nám vlastně zatím nedostalo ani pořádného preview či oficiálních informací o ději, prvcích hratelnosti aj. Z prezentace však lze vyčíst mnohé zajímavosti.
Tak především, telefon (nebo co to je) ve vaší kapse bude takřka důležitější, než střelná zbraň, jelikož vám dá přístup do centrálního systému a potažmo ke všem interaktivním prvkům herního světa. Ať už se jedná o dopravní síť, komunikační zařízení či jakoukoliv elektroniku, budete mít kompletní přístup.
Tiché sekce doplňuje promakaný systém soubojů s krytím, bojovými animacemi a dalšími frajeřinkami, které patří ke každé akční agentuře.
Hra podle všeho v mnohém spoléhá na průzkum prostředí a rozvědku, což je skvělé. Takový moderní Assassin’s Creed s příměsí sci-fi si rozhodně necháme líbit. Tiché sekce doplňuje promakaný systém soubojů s krytím, bojovými animacemi a dalšími frajeřinkami, které patří ke každé akční agentuře. Také lze narazit na velký počet kontextových akcí, ale to už může být sestaveno pro účely prezentace.
Nová laťka vizuálu
Je asi marné mluvit o tom, že si Watch Dogs hravě odneslo medaili za nejlépe vypadající hru výstavu, ne-li celého letošního roku. Po ukončení konference se na internetu rozrazili divoké konverzace o tom, zda je hra na next-gen platformy, nebo ještě stále vymáčkne hardware těch současných. Ubisoft ale rychle přišel s oficiálním prohlášením, že bude hra k dostání na PC, Xbox360 a PS3, takže to vypadá, že ještě staříci mají nějakou šťávu navíc.
Hra jinak vypadá naprosto perfektně, animace jsou plynulé a realistické, efekty zaplavují obrazovku, déšť vypadá extrémně působivě a počet detailů na obrazovce zdaleka převyšuje všechny moderní tituly. Podle posledních záběrů lze navíc poznat, že se nejspíše bude jednat o zcela otevřené město bez limitů, s možností řídit vozidla a dělat další skopičiny, což jen navyšuje očekávání.
Watch Dogs prozatím vypadá na perlu výstavy a dost možná jednu z nejoriginálnějších IP poslední doby. Těšíme se, co nám Ubisoft ukáže dál a především se modlíme, aby hra vyšla v první polovině příštího roku, což je stále možné. Pokud se tak stane, dost možná se dostane do přímé konfrontace s GTA V, což bude lahůdka sama o sobě.
Kurna kdo by se netesil ! ?
těšim se
také mě GTA šílenství netrefilo, když nepočítám 1. a 2. díl, Watch Dogs vypadá slibně, a propo už jste viděli obsah sběratelských edic? Docela mě zaujala ta s čepicí a maskou/šátkem Aidena Pearce
Jsem na tom stejně s tím GTA, WD mě dost zaujalo
Mě GTA taky nikdy nebralo. Takže pro mě to konkurence není
Jaka zas konkurence . . vzdyt to je uplne jina liga. . ach jo
no ja tu konkurenciu nevidím … GTA sériu moc nemusím nikdy ma to neoslovilo a tak ani teraz GTA V ma neoslovilo no na túto hru sa SAKRAMENTSKY teším a neviem dočkať!
Konkurence je to určitě, každopádně obojí je trochu o něčem jiném.
Vypadá to že Gta V má konkurenci
hlavně by to chtělo nějaké novinky, bojim se že to vyšumí do ztracena
Konečně originální nápad.
NA soucasne pc a konzole (ps3 a x-box 360 ( a mozna neco jineho (cekam neco jaako launch i pro PS4 i kdyz to na 90 procent nebude) bude to s velkou pravdepodobnosti i na WIIU
a datum vydani je stanoven na rok 2013
Mělo by to byt necco jako singleplayer s implementovcanym MP to znamena ze kdyz jste v prusvihu muze vas nekdo jiny zahranit nebo pomoct vam s nejakou misi
aSsAsSiNuS: za týden v sobotu