Uživatel nepřihlášen
 

Neverwinter – malé velké MMORPG

Středa 24.7.2013 13:44 - Autor: "Locky" - Rubrika: Recenze Recenze Neverwinter

Návrat do Forgotten Realms nemá kromě světa s předchozími hrami nic společného. Je to velká chyba i dobrá zpráva současně.

Baldur’s Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, Planescape Torment – to jsou asi nejznámější hry postavené na systému Advanced Dungeons & Dragons. Právě s nimi má free-to-play MMORPG Neverwinter společného jen pramálo. Nicméně ani srovnání s Dungeons & Dragons Online není namístě, tohle je prostě něco jiného.

Neverwinter se snaží být moderní hrou: je postavený na nejnovější, čtvrté edici pravidel AD&D, nabízí dynamický, akční soubojový systém a několik zajímavých nových nápadů. Současně je ale zašněrovaný do starých postupů, jaké známe z celé řady již notně vousatých MMORPG.



Padouch nebo hrdina

Herní alter-ego je základ i tady, bez utrácení skutečných peněz jste nicméně limitováni počtem dvou postav. Nabídka ras je vcelku tradiční, vedle lidí, elfů, trpaslíků apod. potěší přítomnost tieflingů. Nabídka povolání je strohá: Guardian Fighter a Great Weapon Fighter jsou dvě variace na válečníka, chybět nesmí zloděj (Trickster Rogue), kouzelník (Control Wizard) ani léčitel (Devoted Cleric).

Modely postav vypadají výborně, hra pak ale zklame velmi omezeným počtem modelů vybavení.

Modely postav vypadají výborně, hra pak ale zklame velmi omezeným počtem modelů vybavení – vizáž vaší postavy se oblečením bude měnit jen pomalu a nepříliš výrazně. Důležitější je nicméně herní odlišení, což se daří. Guardian Fighter se před silnými údery umí schovat za štít, zatímco ostatní jsou odkázáni na úhybné manévry. Wizard metá kouzla jako na přehlídce ohňostrojů a ani Cleric nezůstává příliš pozadu, byť jeho útočná síla je snížena ve prospěch léčení.

Příznivci sólového hraní ocení přítomnost pomocníků, z nichž jednoho dostanete poměrně brzy a v podstatě jen tak za nic. Vzhledem k tomu, že v té době máte nejspíš vypitý tisíc a jeden léčivý lektvar, patrně vezmete za vděk léčícím nohsledem; mí přátelé místo toho měli v partě mého Clerika, který si s nějakou ztrátou hit pointů moc hlavu nedělá – léčí jej (a skupinu) prakticky všechno, co dělá.

...
Délka: ...
Neverwinter – Oblast Gauntlgrym
Kvalita videa »nízkástřední vysoká

Magic Missile, vyčistit zuby a spát

Čtvrtá edice AD&D přináší mnohem dynamičtější systém schopností, už tedy žádné dobrodružství střídající hodinu mlácení potvor a osmihodinový spánek na doplnění kouzel. Základem jsou schopnosti At Will, které budete mít na tlačítkách myši a můžete je bušit, co se jen do potvor vejde. Schopnosti Per Encounter jsou ve hře reprezentovány kratším cooldownem a najdete je na písmenech Q, W a R. Konečně schopnosti Per Day (v Neverwinteru nazývané Daily) se jednoduše nabíjí používáním ostatních schopností a naštěstí jdou také používat poměrně snadno. Najdete je na tlačítkách 1 a 2.

Celkově tedy disponujete nabídkou sedmi aktivních skillů (a dvou pasivních), které volíte z o něco širší nabídky všeho, co vaše postava umí. Do každé takové schopnosti můžete nacpat až tři body (na každé úrovni dostanete jeden), podle čehož pak roste síla a třeba trvání schopnosti (jinak schopnosti sílí každou úrovní podobně jako třeba ve World of Warcraft).

Boje samotné jsou rychlé a dynamické, ponejvíc připomínají Guild Wars 2.

Ovládání má blíž ke 3rd person akci než ke klasickému MMORPG, kurzor totiž máte fixovaný na střed obrazovky. Schopnosti nicméně povětšinou vyžadují cíl, nejste tedy odkázáni na přesné míření jako třeba v Teře. Boje samotné jsou rychlé a dynamické, ponejvíc připomínají Guild Wars 2, a to třeba i omezeným uhýbáním, jaké používají všechna povolání kromě Guardian Fightera.



Jako na provázku

Procházení hrou ovšem nakonec není až taková zábava. Neverwinter vypráví poměrně tuctový, nevýrazný příběh, kterému brzy a snadno přestanete věnovat pozornost. Hra se zúží na soubor na sebe navazujících, až na výjimky nevýrazných úkolů, na nichž je nejhorší naprostá linearita. Hra působí vysloveně stísněným dojmem, jako byste i v otevřených lokacích postupovali uzounkým tunelem.

Zčásti za to může až stupidní navigace: za cílem zvoleného úkolu vás vede třpytivá cestička na zemi. Výraznější příčinou klaustrofobních pocitů ze hry však vidím v rozkouskování světa na dílčí, relativně malé lokace, mezi nimiž lze procházet jen s pauzou u načítací obrazovky. Zdánlivá maličkost vás ve skutečnosti ochuzuje o jednu z nejdůležitějších vlastností MMORPG, o veliký, volný svět.

Tvůrci si také neustále vypomáhají sólovými instancemi, kde jste jen vy, případně členové vaší party. Jasně, ve Star Wars: The Old Republic jich bylo také spousta, tam to nicméně sloužilo k vyprávění příběhu vázanému na povolání vaší postavy. V Neverwinteru je sice potěšující, že na konci jeskyně nečekáte na spawnutí příběhového mini bosse, ale to jde přeci vyřešit i pohodlněji. V Guild Wars 2 stačí do významných questových potvor aspoň trochu tesnout, a i když s nimi bojuje někdo jiný, zabití se vám započítá. Nakonec i ve WoW tohle už nějakou dobu funguje také.





V pěti se to lépe táhne

Questy ale naštěstí nejsou všechno. Příjemnou novinkou jsou Skirmishe, malé instance pro pět hráčů, kde se v podstatě jen něco brání nebo na něco útočí a po několika minutách intenzivního boje zapíchnete bosse na konci a je hotovo. Nechybí ani klasické dungeony, opět pro pět hráčů a klasicky s několika bossy.

Bijete to velké, u toho likvidujete vlny toho menšího a za žádnou cenu nestojíte v jakémkoliv červeném útvaru na zemi.

Nevýhodou je, že tvůrci nedokázali přijít s žádným dobrým nápadem na mechaniku bojů se silnými monstry. Schéma je vždy stejné: bijete to velké, u toho likvidujete vlny toho menšího a za žádnou cenu nestojíte v jakémkoliv červeném geometrickém útvaru, který se čas od času objeví na zemi. Začne to být nuda, ještě než opustíte svůj první dungeon.

Určité problémy také může představovat systém na vytvoření skupiny pro Skirmish nebo dungeon, protože nijak nezohledňuje jednotlivá povolání. S rolemi jako tank a healer přitom hra docela počítá, takže v některých sestavách může být jinak nepříliš náročné probíhání dungeonů oříšek. Na druhou stranu ten docela účinně rozlouskává přítomnost společníků, kteří ale současně vytváří nový problém. Vzhledem k tomu, že při questování většina postav dostává docela solidní výprask, řada hráčů ráda sáhne po léčícím pomocníkovi, což ve skupině několika postav dělá z Clerika páté kolo u vozu.



Od hráčů pro hráče

Musím ale uznat, že v Neverwinteru máte v podstatě vždycky co dělat. Hra samotná vás pomocí jednoduchého rozhraní vede k dalšímu obsahu, nadto jsou vždy po určitý čas nějaké bonusy za dokončení Skirmishe, dungeonu nebo něčeho dalšího. Občasnou pozornost budete věnovat také výrobě rozličných věcí, kterou za vás obstarají pomocníci podobně jako ve Star Wars: The Old Republic, zatímco se věnujete něčemu zábavnějšímu.

V lokacích mimo město se můžete těšit na okořenění obyčejného plnění úkolů pomocí nárazových výzev. Někdy hledáte artefakty, jindy chytáte špehy apod. Vždy soupeříte s ostatními hráči v lokaci, a po určitém čase dostanete odměnu podle toho, jak se vám dařilo.

Největší ironií je, že nejatraktivnějším lákadlem hry je Foundry. Jde o rozhraní, pomocí něhož můžou sami hráči tvořit dodatečný obsah do hry, tedy vlastní lokace s vlastními úkoly. Další hráči si pak jen vyberou, co je zaujme, a užijí si krátké dobrodružství od svých kolegů. Není velkým překvapením, že mnohé tyto „amatérské“ projekty svoji zábavností předčí to, co si na vás nachystali tvůrci Neverwinteru. Současně je to ale vcelku smutné.

Hlavně čísla

Co do RPG systému má Neverwinter mnohem blíže ke „generickým“ MMORPG než ke slavným titulům postaveným na systému AD&D. Samozřejmě i zde má vaše postava základní atributy (síla, odolnost, …), nicméně mnohem větší dopad na její výkon na bojišti mají všemožné bonusy do rozličných sekundárních vlastností (Rrecovery, Defense, …), které pochází z výbavy. Jestliže kouzlo starých RPG typu Baldur’s Gate spočívalo v tom, že každý bod někde a každé drobné zlepšení výbavy mělo velký smysl, Neverwinter je klasickým honem za stále většími čísly jako většina dnešních MMORPG.

Hra navíc toto zúžení prožitku na honění čísel jen podporuje. U vybavení kromě srovnání najdete i značku „doporučeno“, pokud hra daný kus vyhodnotí jako upgrade. Nemusíte se tedy ani starat o to, co by pro vaši postavu bylo dobré, hra to zařídí za vás.

Používání schopností v boji nevyžaduje nějaký významnější um: bohatě stačí kliknout na všechno, co zrovna není na cooldownu.

Na koncích Skirmishů a dungeonů se zase můžete dosyta kochat tabulkou s přehledem, kdo udělil kolik zranění, kdo kolik vyléčil, kdo měl jaké DPS, kdo dostal kolik zranění… Pochopitelně to může být užitečné, na druhou stranu se mi nezdálo, že by používání schopností v boji vyžadovalo nějaký významnější um: bohatě stačí kliknout na všechno, co zrovna není na cooldownu, a mezitím mačkat At Will schopnosti.





Bezplatná příležitost k nákupům

Svět Neverwinteru zahrnuje stejnojmenné město a jeho okolí a je takový rozporuplný. Některé scenérie jsou vpravdě nádherné a dost možná se jimi vydržíte kochat i několik minut, nicméně jako celek představuje herní prostředí tuctový fantasy svět. Pro hráče Neverwinter Nights může být lákavé nostalgické procházení známých míst, ale tento „moderní“ Neverwinter i se známými čtvrtěmi od Beggar’s Nest po Blacklake ani v nejmenším nepřipomíná to, co si pamatujete z Neverwinter Nights.

Neverwinter rovněž trpí klasickými neduhy free-to-play titulů: nabídka kupování něčeho za reálné peníze je všudypřítomná a odporně vlezlá. Chcete víc postav než dvě? Zaplaťte. Nestačí vám titěrný inventář? Chystejte peněženku. Rádi byste zásobu krystalů k utrácení za kdeco a přísun z úkolů vám nestačí? Kupte si jich víc za skutečné peníze. A v neposlední řadě: toužíte otevřít zamčenou truhlu plnou lákavých věcí? Beze všeho, stačí si za reálnou měnu koupit klíč.

Rozumím, že hra je jinak zcela zdarma, přitom její tvorba a udržování něco stojí, a touha vývojářů vydělat je zcela pochopitelná. Ale dělat to takto? Ne, děkuji, to si strčte někam. Dnešní trend mikrotransakcí je mi nanejvýš odporný, mnohem raději za hru zaplatím a pak si ji budu užívat bez protivných všudypřítomných nabídek k utrácení (ano, zlaté Guild Wars 2).

Stejná jako ostatní

Pokud se přes dotěrné žebrání hry jste ochotni přenést, pak vězte, že skutečně zadarmo si ji můžete plnohodnotně užít, byť občas s pomalejším nebo kostrbatějším postupem. Zůstává otázka, proč byste to i tak dělali. Pro příznivce AD&D podle mého názoru Neverwinter není – z atmosféry slavné hry na hrdiny nezachovává dohromady nic, ve skutečnosti je jen tuctovým MMORPG klasického střihu.

Pro ostatní hráče je Neverwinter docela hezkou hrou s příjemně akčními boji a vcelku solidní nabídkou herního obsahu – a hlavně zadarmo. Jestliže máte rádi fantasy RPG, není důvod Neverwinter nezkusit, zvlášť teď během letního herního sucha, nicméně velká očekávání si raději nechejte pro jiné tituly, tady byste se mohli snadno zklamat.

...
Délka: ...
Neverwinter – Oblast Rothé Valley
Kvalita videa »nízkástřední vysoká
Neverwinter na PCHodnocení hry
Skóre hry 6 6/10
Neverwinter
» Více o hře
Líbí se nám
  • povedená grafika
  • odlišení povolání
  • dynamické boje
  • svět Forgotten Realms
  • lze hrát zcela zdarma
Vadí nám
  • stísněné prostředí
  • nezajímavé dungeony a Skirmishe
  • všudypřítomné nucení nákupů
  • nudné questy
  • občas příliš rychlý respawn nepřátel
Verdikt: Neverwinter občas působí víc jako nástroj na vytáhnutí peněz z hráčů než jako hra. Tehdy, kdy naopak působí více jako hra, je nicméně docela zábavný.
Hru ohodnotilo také 16 čtenářů průměrnou známkou 7.1/10.
ILayme (8), Echosword (7), DwaneDibbley (6), Angeller (6), Mordred (7), tiny (6), Toldo (9), FoxikCZ (8), trissana (6), Rian (9), KaerMorhen (4), MateuM (8), Kangus (7), pisto (7), Lumin (7), kikikimikiki (8)
Před vydáním hru ohodnotilo 5 čtenářů průměrnou známkou 9.2/10.
ChinoTheOnlyOne (10), soldierXXXX (8), kikikimikiki (10), Gody92 (10), Louis_Vuitton (8)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Tisk  
Neverwinter na PC, PS4, Xbox OneScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Neverwinter Screenshot ze hry Neverwinter Screenshot ze hry Neverwinter Screenshot ze hry Neverwinter Screenshot ze hry Neverwinter Screenshot ze hry Neverwinter Screenshot ze hry Neverwinter Screenshot ze hry Neverwinter

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Neverwinter – malé velké MMORPG
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Emtchee    Aha :DEmtcheeemtchee29238    12.6.2014 14:40 Emtchee

Aha :D

Lootmaster   1x   Emtchee: lepší by byla otázka jestli hra ještě běží :DLootmasterlootmaster5989    12.6.2014 11:55 Lootmaster

Emtchee: lepší by byla otázka jestli hra ještě běží :D

Emtchee    Hrál jsem asi před rokem a pak jsem přestal. Hrajete někdo pravidelně? Je to zábavné? Došlo k nějákým změnám?Emtcheeemtchee29238    11.6.2014 11:28 Emtchee

Hrál jsem asi před rokem a pak jsem přestal. Hrajete někdo pravidelně? Je to zábavné? Došlo k nějákým změnám?

Panikudlanka.cz    mato ja jsem si k CW zvolil tusim nejakeho kouzelnika:D heal jsem moc pri wuestovani nepotreboval a pokud ano vyuzil jsem potion:) fakt si nejsem jistej ale asi wizard byl ten pomocnik? fakt uz nevim kazdopadne fajtil na dalku:)Panikudlanka.czpanikudlankacz15689    30.7.2013 13:17 Panikudlanka.cz

mato ja jsem si k CW zvolil tusim nejakeho kouzelnika:D heal jsem moc pri wuestovani nepotreboval a pokud ano vyuzil jsem potion:) fakt si nejsem jistej ale asi wizard byl ten pomocnik? fakt uz nevim kazdopadne fajtil na dalku:)

matox01    Vzhledem k tomu, že při questování většina postav dostává docela solidní výprask, řada hráčů ráda sáhne po léčícím pomocníkovi, což ve skupině několika postav dělá z Clerika páté kolo u vozu.

jde vydět že jste na maximálním lvlu nebyli z dobrým clericem v Dungeonu healovací pet je tupý (hcípne vlemi rychle na nějaké to AoE nebo cone) a nemá dps cleric ví co má dělat a většinou druhý v parseru hned po asasinovi
matox01matox017217
    30.7.2013 03:33
matox01

Vzhledem k tomu, že při questování většina postav dostává docela solidní výprask, řada hráčů ráda sáhne po léčícím pomocníkovi, což ve skupině několika postav dělá z Clerika páté kolo u vozu.

jde vydět že jste na maximálním lvlu nebyli z dobrým clericem v Dungeonu healovací pet je tupý (hcípne vlemi rychle na nějaké to AoE nebo cone) a nemá dps cleric ví co má dělat a většinou druhý v parseru hned po asasinovi

Panikudlanka.cz    yes: presne tuhle vetu sem si polozil kolem toho 30 lvl:D koukam asi to bude u vsech podobne:)Panikudlanka.czpanikudlankacz15689    29.7.2013 15:43 Panikudlanka.cz

yes: presne tuhle vetu sem si polozil kolem toho 30 lvl:D koukam asi to bude u vsech podobne:)

vajajo   1x   Jsem milovník MMO, ale tohle se mi na HDD asi nedostane.vajajovajajo13735    28.7.2013 19:40 vajajo

Jsem milovník MMO, ale tohle se mi na HDD asi nedostane.

yesman   1x   hral jsem do 48 lvl a nechapu co me u toho drželo asi to ze jsem chtěl stále vic a vic a vono nic tak pa payesmanyesman21065    28.7.2013 18:43 yesman

hral jsem do 48 lvl a nechapu co me u toho drželo asi to ze jsem chtěl stále vic a vic a vono nic tak pa pa

Panikudlanka.cz    pheno: mraky hracu tam jsou a jeste pocitej stim ze pri vtupu do kazde lokace te to hodi do jineho serveru, muzes mezi nima prepinat takze kdyby to byl jeden server asi by tam nebylo k pohnuti:) ono to hraje hodne lidi hlavne v prvnich zonach nez prijdou na to ze to je nuda:) ale doporucuju to zahrat alespon do 30lvl. celkem je to sranda do toho 25 a je to zdarma tak proc ne:)Panikudlanka.czpanikudlankacz15689    27.7.2013 11:24 Panikudlanka.cz

pheno: mraky hracu tam jsou a jeste pocitej stim ze pri vtupu do kazde lokace te to hodi do jineho serveru, muzes mezi nima prepinat takze kdyby to byl jeden server asi by tam nebylo k pohnuti:) ono to hraje hodne lidi hlavne v prvnich zonach nez prijdou na to ze to je nuda:) ale doporucuju to zahrat alespon do 30lvl. celkem je to sranda do toho 25 a je to zdarma tak proc ne:)

Phenonmen   1x   No zahral jsem jeden večer a je to sranda , překvapilo mě že všude byli mraky hráčů :thumbup:Phenonmenphenonmen11929    27.7.2013 09:31 Phenonmen

No zahral jsem jeden večer a je to sranda , překvapilo mě že všude byli mraky hráčů :thumbup:

Panikudlanka.cz    loot: v tom mas pravdu treba swtor to abslutne podelal mel hezky naslapnuto na zacatku tam byla hromada lidi, pretizene servery ale hry pohorela obsahem SP si muzu zahrat i bez mesicnich poplatku a lepsi. meli na to aby to byla hodne hrana hra ale i me to odradilo asi milion veci na tom ktere nedokazali dat do launche. . to ze to o 4 mesice pozdeji pridaji v nejakem patchi je smutne. . ano WOW take nemel vse na zacatku ale stal se standartem z ketereho at chteji nebo ne musi vychazet. . alespon z urcitych mechanik a sluzebPanikudlanka.czpanikudlankacz15689    26.7.2013 09:29 Panikudlanka.cz

loot: v tom mas pravdu treba swtor to abslutne podelal mel hezky naslapnuto na zacatku tam byla hromada lidi, pretizene servery ale hry pohorela obsahem SP si muzu zahrat i bez mesicnich poplatku a lepsi. meli na to aby to byla hodne hrana hra ale i me to odradilo asi milion veci na tom ktere nedokazali dat do launche. . to ze to o 4 mesice pozdeji pridaji v nejakem patchi je smutne. . ano WOW take nemel vse na zacatku ale stal se standartem z ketereho at chteji nebo ne musi vychazet. . alespon z urcitych mechanik a sluzeb

bart201    zajimalo by mne jestli to ma cenu stahovatbart201bart2019537    25.7.2013 23:33 bart201

zajimalo by mne jestli to ma cenu stahovat

Ice Golem    Dubisek: Víš co bych za to dal, kdyby byla třeba jen browserovka ME ? :DIce Golemice-golem9641    25.7.2013 21:32 Ice Golem

Dubisek: Víš co bych za to dal, kdyby byla třeba jen browserovka ME ? :D

Blizz   4x   zlaté Guild WarsBlizzblizz6524    25.7.2013 21:22 Blizz

zlaté Guild Wars

Lootmaster    senrimer: jestly jsem něco za posledních 9 let pozoroval tak každe i nadějné MMO pohořelo na totální neschopnosti autorů nabídnout hráči něco víc než je ve wow. Vtipné je to , že když výjde nějáké MMO tak nedokáže nabídnout ani stejné možnosti jako ve wow většinou upadá v několika důležitých aspektech MMO a proto hráče dřív nebo později otráví a raději se vrátí ke skoro 10 let staré hře, která sice má svou největší slávu zasebou , ale stále se drží jako top one.Lootmasterlootmaster5989    25.7.2013 17:44 Lootmaster

senrimer: jestly jsem něco za posledních 9 let pozoroval tak každe i nadějné MMO pohořelo na totální neschopnosti autorů nabídnout hráči něco víc než je ve wow. Vtipné je to , že když výjde nějáké MMO tak nedokáže nabídnout ani stejné možnosti jako ve wow většinou upadá v několika důležitých aspektech MMO a proto hráče dřív nebo později otráví a raději se vrátí ke skoro 10 let staré hře, která sice má svou největší slávu zasebou , ale stále se drží jako top one.

senrimer    Lootmaster: Jestli si v poslední době trochu koukal, co se děje s blizzardem, tak ti musí bejt jasný, že tenhle zázrak už pomalu uhasína a vsadil bych boty, že to jejich další mmorpg, bude už průměr ( a hlavně bude trvat 7 let, než ho dokončej, protože ho budou 3x předělávat. )senrimersenrimer7650    25.7.2013 17:13 senrimer

Lootmaster: Jestli si v poslední době trochu koukal, co se děje s blizzardem, tak ti musí bejt jasný, že tenhle zázrak už pomalu uhasína a vsadil bych boty, že to jejich další mmorpg, bude už průměr ( a hlavně bude trvat 7 let, než ho dokončej, protože ho budou 3x předělávat. )

Mixam   1x   @Dubisek: souhlasím s tebou takové MMORPG bych opravdu jen tak neopustil. .
Jinak Neverwinter jsem hrál asi hodinu a pak odinstaloval bylo to na můj vkus dost nudné. . Nato jsem začal Teru ze začátku byla dobrá a konec, nakonec jsem znovu skončil u GW2. .
Mixammixam18382
    25.7.2013 12:53
Mixam

@Dubisek: souhlasím s tebou takové MMORPG bych opravdu jen tak neopustil. .
Jinak Neverwinter jsem hrál asi hodinu a pak odinstaloval bylo to na můj vkus dost nudné. . Nato jsem začal Teru ze začátku byla dobrá a konec, nakonec jsem znovu skončil u GW2. .

Phenonmen    stahnu zahraju a smažu :D Už to chce nové pecky jako je heardstone a warcraft 4 .Phenonmenphenonmen11929    25.7.2013 08:26 Phenonmen

stahnu zahraju a smažu :D Už to chce nové pecky jako je heardstone a warcraft 4 .

Lootmaster    No tohle MMO byl jasnej fail :D

OT: Jedine co má potenciál překonat wow je world of starcraft musel by to dělat blizz a převzít mechaniky z wow :D :D :D
Lootmasterlootmaster5989
    25.7.2013 07:57
Lootmaster

No tohle MMO byl jasnej fail :D

OT: Jedine co má potenciál překonat wow je world of starcraft musel by to dělat blizz a převzít mechaniky z wow :D :D :D

Dubisek   2x   řeknu vám které mmorpg by teoreticky mohlo vyhrát nad wow... a říkám to z celého srdce... mmorpg ze světa mass effectu... rozsáhlé obrovské plné questů příběhů atp... a myslím že nejen já bych měl dost nápadů co tam dát a jak to udělat... : 3Dubisekdubisek6377    25.7.2013 00:23 Dubisek

řeknu vám které mmorpg by teoreticky mohlo vyhrát nad wow... a říkám to z celého srdce... mmorpg ze světa mass effectu... rozsáhlé obrovské plné questů příběhů atp... a myslím že nejen já bych měl dost nápadů co tam dát a jak to udělat... : 3

Gandalf.   2x   S takovouhle tu WoW bude ještě hodně dlouho :)

Jinak si myslím že MMO je hodně riskantní trh. Přecejen vám jen tak někdo nepůjde hru hrát, když tu máte propracované WoW. Je to ale hodně o penězích. Tolik peněz, kolik dali vývojáři za celý vývoj WoW dnes asi žádnej vývojář neposkytne. Obvzlášť po fiasku se SWTOR. Něco podobného je GTA. Prostě tyhle špičky svého žánru nikdo hodně dlouho nepřekoná, dokud to sami vývojáři velkým způsobem nepodělají, protože bych chtěl vidět, který vývojář poskytne 100-200 mil. dolarů abyste konkurovali špičce jako je WoW, což udělali právě vývojáři SWTOR.
Gandalf.gandalf8216
    24.7.2013 20:02
Gandalf.

S takovouhle tu WoW bude ještě hodně dlouho :)

Jinak si myslím že MMO je hodně riskantní trh. Přecejen vám jen tak někdo nepůjde hru hrát, když tu máte propracované WoW. Je to ale hodně o penězích. Tolik peněz, kolik dali vývojáři za celý vývoj WoW dnes asi žádnej vývojář neposkytne. Obvzlášť po fiasku se SWTOR. Něco podobného je GTA. Prostě tyhle špičky svého žánru nikdo hodně dlouho nepřekoná, dokud to sami vývojáři velkým způsobem nepodělají, protože bych chtěl vidět, který vývojář poskytne 100-200 mil. dolarů abyste konkurovali špičce jako je WoW, což udělali právě vývojáři SWTOR.Komentář byl autorem naposledy upraven 24.7.2013 20:17

Původní verze před úpravami:S takovouhle tu WoW bude ještě hodně dlouho :)

Panikudlanka.cz    sky: v im o cem je wowko: pro me je to i o levlovani, komunikaci, volnosti prostoru atd atd. . imho udelat lepsi instance nez ma wow urcite jde neni to zadnej zazrak ale ani v tomhle se to nwn nepovedlo naopak udelali jeste nudnejsi, jeste delsi a jeste zbtcnejsi instance. raidy uz pomalu púodle me taktez udelat stejne nebo lepe jdou napriklad ten priklon k LFR co je ted ve wow mi vyhovuje. nemam cas ucit se taktiky a pak nekolik hodin u toho sedet aby na konci byl wip. jsem rad ze i ted pri obcasnem hrani si uziju vsechny aspekty hry. chapu ze noliferum co u toho sedi porad to vadi mno ale podle nich bych se neridil:) NWN melo na to inspirovat se wowkem a alespon udelat otevreny svet a zajimave dungeony + combat system ale ani jedno se jim nepovedlo. svet je jeden velkej tunel, instance jsou nuda na druhou a combat kterej se tvari je zjednodusen na tri tlacitka a to jsem mel pocit ze ve wow pouzivam male rotace:D po NWN se musim wow omluvit tu rotaci maji obsahlejsi:)Panikudlanka.czpanikudlankacz15689    24.7.2013 19:57 Panikudlanka.cz

sky: v im o cem je wowko: pro me je to i o levlovani, komunikaci, volnosti prostoru atd atd. . imho udelat lepsi instance nez ma wow urcite jde neni to zadnej zazrak ale ani v tomhle se to nwn nepovedlo naopak udelali jeste nudnejsi, jeste delsi a jeste zbtcnejsi instance. raidy uz pomalu púodle me taktez udelat stejne nebo lepe jdou napriklad ten priklon k LFR co je ted ve wow mi vyhovuje. nemam cas ucit se taktiky a pak nekolik hodin u toho sedet aby na konci byl wip. jsem rad ze i ted pri obcasnem hrani si uziju vsechny aspekty hry. chapu ze noliferum co u toho sedi porad to vadi mno ale podle nich bych se neridil:) NWN melo na to inspirovat se wowkem a alespon udelat otevreny svet a zajimave dungeony + combat system ale ani jedno se jim nepovedlo. svet je jeden velkej tunel, instance jsou nuda na druhou a combat kterej se tvari je zjednodusen na tri tlacitka a to jsem mel pocit ze ve wow pouzivam male rotace:D po NWN se musim wow omluvit tu rotaci maji obsahlejsi:)

Skyrimák   1x   Panikudlanka: Akorát, že wowko je o raid progressu, role a dungeonech takových + pvp pro mistry, které nikdy neomrzí a arénky 3v3 jsou tak perfektní. WoWko nelze jen tak překonat a pokud ano, tak jedině zlepšením mechanik, které jsou v něm ;-) .Skyrimákskyrimak11164    24.7.2013 18:17 Skyrimák

Panikudlanka: Akorát, že wowko je o raid progressu, role a dungeonech takových + pvp pro mistry, které nikdy neomrzí a arénky 3v3 jsou tak perfektní. WoWko nelze jen tak překonat a pokud ano, tak jedině zlepšením mechanik, které jsou v něm ;-) .

Radioactive    Tak od Neverwinter se od začátku moc nečekalo a obavy se naplnily. Považuju to za plivanec do tváří fanoušků D&D a Neverwinter Nights. Trochu obdivuju autora, že tomuto MMO obětoval čas k napsání recenze :)Radioactiveradioactive18932    24.7.2013 16:56 Radioactive

Tak od Neverwinter se od začátku moc nečekalo a obavy se naplnily. Považuju to za plivanec do tváří fanoušků D&D a Neverwinter Nights. Trochu obdivuju autora, že tomuto MMO obětoval čas k napsání recenze :)

Panikudlanka.cz    senri: presne tak:) me to absolutne prestalo bavit neco kolem 30+ levlu. obdiv patri lidem co se prokousali az na konecny lvl na to bych nemel nervy ani cas:) to uz mi fakt prisel lepsi WOW. . je vnem vice kouzel, volny pohyb po svete, a vcelku zabavne instance. to se o nwn po par hodinach hrani rict neda.Panikudlanka.czpanikudlankacz15689    24.7.2013 16:43 Panikudlanka.cz

senri: presne tak:) me to absolutne prestalo bavit neco kolem 30+ levlu. obdiv patri lidem co se prokousali az na konecny lvl na to bych nemel nervy ani cas:) to uz mi fakt prisel lepsi WOW. . je vnem vice kouzel, volny pohyb po svete, a vcelku zabavne instance. to se o nwn po par hodinach hrani rict neda.

senrimer   4x   Tahle hra zezačátku působí jako strašně povedená mmorpg, protože gameplay je dobrý, mechaniky taky. Ale pak se dostanete dál a všechno de pomalinku do háje. Něco jak GW 2, tam byl cesta 0-80 asi nej ze vsech mmorpg, a pak stop a nic.senrimersenrimer7650    24.7.2013 16:39 senrimer

Tahle hra zezačátku působí jako strašně povedená mmorpg, protože gameplay je dobrý, mechaniky taky. Ale pak se dostanete dál a všechno de pomalinku do háje. Něco jak GW 2, tam byl cesta 0-80 asi nej ze vsech mmorpg, a pak stop a nic.

Lelanka    Já si myslím, že je už těch MMO-RPG her až až. Spousta.Lelankalelanka10911    24.7.2013 16:31 Lelanka

Já si myslím, že je už těch MMO-RPG her až až. Spousta.

Panikudlanka.cz   1x   rozepisovat se tu nebudu o NWN jsem jiz nekolikrat na tomto webu psal. snad jen napisu ze ty minus ktere recenzent uvedl jsou absolutne vystizna a vpodstate je to napln cele hry:) tentokrat to nebyla negativa vycucana z prstu ale kazde jednotlive minus vam tu hru jenom zhnusuje.
takze super recenze a snad to odradi vsechny kteri od NWN cekaji neco jineho. rikam vam je to presne tohle nic vic nic min. . radsi zkuste DaD: online to uz je zajimavejsi hra a taktez zadarmo.
Nakonec bodove ohodnoceni celkem sedi tu 6 bych nechal alespon za snahu v podobe foundary questu od hracu pro hrace a jeste par napadu. ale za ty dungeony, neexistujici volny svet bych klidne jeste ubral na 5/10
Panikudlanka.czpanikudlankacz15689
    24.7.2013 16:26
Panikudlanka.cz

rozepisovat se tu nebudu o NWN jsem jiz nekolikrat na tomto webu psal. snad jen napisu ze ty minus ktere recenzent uvedl jsou absolutne vystizna a vpodstate je to napln cele hry:) tentokrat to nebyla negativa vycucana z prstu ale kazde jednotlive minus vam tu hru jenom zhnusuje.
takze super recenze a snad to odradi vsechny kteri od NWN cekaji neco jineho. rikam vam je to presne tohle nic vic nic min. . radsi zkuste DaD: online to uz je zajimavejsi hra a taktez zadarmo.
Nakonec bodove ohodnoceni celkem sedi tu 6 bych nechal alespon za snahu v podobe foundary questu od hracu pro hrace a jeste par napadu. ale za ty dungeony, neexistujici volny svet bych klidne jeste ubral na 5/10

tudiiik    taky jsem to hrál a nic moc i když hratelnost to mělo docela dobrou ale je to stereotipní a svět je složenej z lokací což se mi moc nelíbítudiiiktudiiik2770    24.7.2013 16:15 tudiiik

taky jsem to hrál a nic moc i když hratelnost to mělo docela dobrou ale je to stereotipní a svět je složenej z lokací což se mi moc nelíbí

OS1R1S    Silent: Si to dej na ASD a máš to :-D

Jinak hru jsem hrál už bety a špatná fakt není :-) Určitě to ale není mmo pro každého a když vás od začátku nechytne, tak vás hodně rychle přejde chuť to hrát.
OS1R1Sos1r1s8560
    24.7.2013 15:02
OS1R1S

Silent: Si to dej na ASD a máš to :-D

Jinak hru jsem hrál už bety a špatná fakt není :-) Určitě to ale není mmo pro každého a když vás od začátku nechytne, tak vás hodně rychle přejde chuť to hrát.

Diskuze na fóru

Humble bundle -vše sem (570 příspěvků), Fotka vašeho PC (226 příspěvků), Steam účet - BAN (5 příspěvků), Trance - TOTY 2017 (450 příspěvků), Vše o sběratelských/speciálních/limitovaných edicích her (4563 příspěvků), Assassin's Creed Unity (65 příspěvků), STEAM -všechno sem (7038 příspěvků), Good Old Games | GOG.com (53 příspěvků)

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Overgrowth – prohopkejte se ke svobodě

Je na čase svrhnout krutovládu a opět nastolit mír. Svět volá po hrdinovi a nikdo jiný nemá tolik za ušima jako králík Turner.

 
Přečíst celý článek»Autor: ROYALFOX - Platforma: PC
 
 
Fire Emblem Warriors - povedená grupka hrdinů

Omega Force nám opět dokázala, že vlastní návod, jak účelně spojit dvě různé značky. A vytvořit tak perfektní záležitost.

 
Přečíst celý článek»Autor: killjezor - Platforma: Konzole a handheld
 
 
Návštěva nového studia SCS Software

Tvůrci simulátorů trucků slaví 20 let, a tak nás pozvali do svých zcela nových kanceláří na prohlídku, ukázku VR a křest nového DLC New Mexico.

 
Přečíst celý článek»Autor: Marek_Tvrdy - Platforma: PC
 

Heliborne - vrtulníky a rock

Recenze - 21.11.2017
 
Heliborne - vrtulníky a rock

Nahoďte rotory a vrhněte se do víru nebeských bitev v simulátoru Heliborne. Toto akční létání s vrtulníky je plné výbuchů raket, řinčení kulometů a…

 
Přečíst celý článek»Autor: ROYALFOX - Platforma: PC
 
 
Attentat 1942 – lepší než učebnice

Heydrichiáda zasáhla osudy tisíců lidí. Pojďme se podívat blíže na jeden z nich.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC