Celou hru vás budou provázet klišé známé odevšad, a to především v rámci příběhu. V roli Jamese Quatermaina hledáte po vzoru svého pradědečka ztracené poklady a relikvie v polovině druhé světové války. Jediný rozdíl mezi Jamesem a jeho předkem je přitom ten, že vy se zajímáte jen o to, co vám z toho kápne.
Váš úkol je prostý – nalézt starodávné Srdce Atlantidy, o které se dychtivě zajímají i nacisté, takže o nějakou akci není nouze. V tomhle chaosu vás bude ovšem doprovázet vaše společnice Jennifer, rádoby archeoložka, kterou musíte pokaždé vytáhnout z kaše. Během postupu hrou si kromě nacistů znepřátelíte i mumie, starověké příšery, všechny obyvatele, na které narazíte, a vlastní hrdost. Samotný příběh není zkrátka ničím zajímavý a to i přes rádoby vtipné hlášky a narážky hlavního hrdiny, a tak jde hned jeden z aspektů, na kterém by měla tahle hra stavět, stranou.
O to více by každý čekal, že se hra zaměří na hratelnost. Opět špatně! Tedy do jisté míry. Hra je primárně akční záležitostí a už v úvodních minutách se vám do rukou dostanou zbraně jako pár revolverů, německý samopal nebo dynamit. Ovšem, tím tak nějak končí ta zábavná část. Už od prvního výstřelu totiž poznáte, že tady něco nehraje. Můžete do nepřátel střílet jak chcete, ale nepoznáte kdy se rozhodnou spadnout na zem. Po zásahu nepřítele se neobjeví žádná animace, žádný náznak toho, že váš zásah byl úspěšný a tím vlastně souboje ztrácí na atraktivitě a dynamičnosti.
Dojmy rozhodně nezlepšuje ani stupidní umělá inteligence nepřátel, kteří mají jakousi tendenci si skrývat svou zbraň a zbytek těla nechat odhalený. V případě příšer je to tak, že raději běží do zdi. I přes to, že souboje vám hra cpe do cesty při každé možné situaci, nejsou zkrátka ničím zajímavé. Jsou divné. A jsou nezáživné.
Lara Croft se musí obracet v hrobě
Příběh je tedy nezajímavý a hratelnost co se týče soubojů neatraktivní. Co hru vyzdvihuje z absolutního propadáku je prostředí a s ním spojené občasné logické hádanky. Ty sice nemají tendenci vám trápit mozek, ale jde o hezký oddych mezi souboji. Pokud byste si přece nebyli jisti jak hádanku vyřešit, bude vám nápomocný deník vašeho pradědy, ve kterém je velmi stručně vyobrazená situace a možné řešení. I přes to se vám ale může stát, že si nebudete vědět rady. Například hned u první větší hádanky jsem nevěděl, co přesně dělat a napadlo mě to až druhý den. Některé hádanky jsou jednoduché, na jiné jen tak nepřijdete.
Hra vás bude několikrát nabádat k prohledávání všech možných koutů úrovní k nalezení skrytých pokladů, které slouží k vylepšování vaší postavy. Ať už jde o větší výdrž, vylepšené zdraví či další podobné vylepšení. Naneštěstí jsou tyto vylepšení z větší části nepodstatné a tak není důvod, proč tyto poklady hledat.
Alespoň ta džungle je pěkná
Zatím hra tedy moc neboduje a nejinak tomu není ani v případě audiovizuálu. Všichni si zajisté uvědomujete, že v dnešní době je trend si spíše užívat grafiku než samotné hraní. A to je přesně to, co v této hře dělat nebudete. Grafika je totiž silně průměrná, ne-li podprůměrná, stejně jako zbytek hry.
Textury bývají rozmazané a nekvalitní, modely postav a jejich tragické animace to také nezlepšují. V samém duchu se honosí i zvuky, které ničím nezaujmou. Jediná záchrana tkví v soundtracku s klasickou náturou dobrodružství.
In memoriam
Deadfall Adventures prostě ničím nepřekvapilo a ničím nezaujalo. Jde o průměrnou hru s průměrným příběhem, hratelností, grafikou a zvuky. Polští tvůrci se ještě mají co učit, aby to dotáhli do lepšího průměru. Hra samozřejmě obsahuje i bugy a všelijaké chyby, ty se však těžko rozlišují od samotných nedostatků hry. Pomalejšímu načítání textur, propadáváním postav zdmi a mnoha dalším klasickým kiksům se ale nevyhnete.
PS: V recenzi se bohužel nedostalo na další 2 režimy, která hra obsahuje. Těmi je multiplayer a survival. Naneštěstí oba zmíněné nikdo nehraje a stejně neobsahují nic, co bychom už jinde neviděli.
Recenze
Deadfall Adventures
Pokud by šlo o prvotinu polských sousedů, přimhouřil bych možná jedno oko. V tomto případě ale musím konstatovat, že Deadfall Adventures nezaujalo prakticky ničím a pokud nemáte zrovna do čeho píchnout a zároveň nemáte k dispozici lepší hru, je to možná ideální střílečka na nudné večery. V opačném případě ale ruce pryč, tohle totiž smrdí zklamáním.
Líbí se nám
- prostředí
- hádanky
- hudba
Vadí nám
- nezáživné souboje
- průměrná grafika a zvuky
- tragické animace a skripty
- nezajímavý příběh
kdyz by to vyslo pred 5-8 roky, tak OK, ale dneska… grafika, hratelnost, postavy, zvuky… wtf wtf… shiiiit desnej
Grafika se docela da, pak jeste hudba, ale jinak je to nezazivne. To bych radsi uvital noveho Painkillera.
Nechci ze sebe dělat proroka, ale tohle mně bylo jasné už při první demo ukázce (příšerné animace nepřátel + jejich tupé AI, nezáživný střelecký model a ošklivé modely a textury v prostředí) . Navíc mně nepřipadá normální, aby hráč běžel 30m k náckovi a začal na něho z 50 cm sypat celý zásobník, než lehne
danny-v: BO a Mll 2 hry které mám ešte nedohraté musím to napravit!
Chepa: Jak sa to vezme ja by sem takejto hre dal asi tak 4 z 10 ide o to jak sem písal že je to béčková hra a to je iná kategoria jak áčkové ale kebyže to máme hodnotiť jedným metrem jak áčkové tak my vyjde dost nízke číslo to je pravda…
versace – ale ted si vem tem poměr, vemeš tohle co by teoreticky dostalo 1/10 a pak ti prijde adekvatni ze takove Uncharted (ted neberte vpotaz ze je to 3rd person) co dostane 8-9. ALe kdyz tohle dostane 5/10 tak by melo Uncharted dostat tak 15
versace186: Tak to se do toho ani nebudu pouštět. Když je čas, tak střídavě hraji nového Batmana a Metro LL, tak si nebudu kazit chuť parodii na Uncharted. Škoda, čekal jsem, že to nebude takový průser.
Chepa: dat 5 bodú z 10 nečemu s čím nejsme sklamaný sa my zdá sakra málo…
danny-v: vyložene béčková hra, ked to porovnáš s komerčnýma hrama uvidíš velký rozdíl…
Dle screenů to ale nevypadá zas tak zle. Fakt je to taková sra. ka?
seprah: day one garry’s incident (indeegames)
Chepa: Hra samotná průměr je. Má to průměrnou grafiku, hratelnost i příběh. Bohužel většina lidí od hry prostě očekávala něco víc, když už ty trailery byly tak hezký a výsledek? Zklamání – Z nadějně vyhlížející akce se stal průměr. Ty dvě slově se navzájem nevylučují, ačkoli se to zdát může.
Slon: můžu se zeptat kde a na jaký titul? ne, že bych nevěřil, ale rád si počtu
naposledy před týdnem sem viděl recenzi s hodnocením 1/10
Kebyze je to priemerna hra, tak to aspon na chvilku zabavi, ale toto je drist od prvej minuty