Na začátku recenze jsem si plánoval fňuknout nad množstvím vycházejících remasterů, (však je to teď v módě), ale ruku na srdce – každý v poslední době vydaný či ohlášený reamster si odnese především bujaré přijetí doprovázené obrovskou netrpělivostí. Remastery našich oblíbených pecek prostě chceme a přeleštění Kratova třetího dobrodružství bylo jen otázkou času. Kratovi navíc není remasterování jeho krvavé cesty za pomstou cizí. První a druhý díl se s řádně vylepšenou fazonou podíval na PlayStation 3 a vůbec bych se nedivil, kdyby prošel leštěnkou inženýrů v Sony ještě jednou a neprotočil se i v mechanice nejnovějšího PlayStationu.
Ale zpět ke třetímu dílu, který je vyvrcholením Kratovi pouti po pomstě. Opětovně rozpitvávat příběh je házení hrachu proti zdi, pokud je však tento remaster vaší první zastávkou v této krvelačné trilogii, můžete se těšit na honbu za pomstou, která směřuje na samotného hlavouna Olympu Dia. Přestože je právě Kratos jeho synem, o nějaké rodičovské lásce rozhodně nemůže být řeč. Právě kvůli bohům totiž zavraždil svou vlastní ženu a dceru, což započalo poměrně zdlouhavou a náročnou cestu za pomstou, která zahrnovala například vlastní smrt, zabití nespočtu bohů či osvobození titánů. Příběhu se nechci věnovat záměrně, protože i samotná hra vám děj předešlých dílů odhalí jen minimálně.
Zaměřeno na fanoušky
Právě zde vidím místo, kde se mohli tvůrci o něco více snažit. Trojka totiž okamžitě navazuje na konec druhého dílů, přičemž předchozí události je prostě nutno znát, pokud si chcete užít i samotný příběh. Intro tradičně přibližuje předchozí události ve formě pohyblivých skic (kde samozřejmě vévodí krvavě rudá barva), ovšem jejich stručnost a rádoby antický slang neznalcům série moc nepomůže. Pamatuji si, že některá z loňských statistik Sony tvrdila, že až 30 % majitelů PS4 nevlastnilo žádnou PS konzoli, takže je opravdu velká šance, že k tomuto remasteru se dostane mnoho hráčů, kteří nemají o Kratově minulosti tušení. Přitom by stačilo nějaké delší úvodní video nebo jakákoli obsáhlejší rekapitulace byť jen formou pěkného CGI filmečku.
„Největší podíl na krásném vizuálu má vylepšené zpracování světla a s ním související odlesky.“
Nejmarkantnější změnou je samozřejmě vylepšený vizuál. Notné vylepšení je samozřejmě patrné již na první pohled, celá hra běží jak jinak než v rozlišení 1080p a drží si stabilních 60fps. Osobně jsem okem nenaznamenal pokles snímkování ani při náročnějších situacích, kdy je na scéně více nepřátel a samotná hra přitom rozhodně nešetří nejrůznějšími efekty, podle všeho však právě oněch 60 snímků za vteřinu není zamčených a snímkování tak může občas spadnout o něco níže. Největší podíl na krásném vizuálu má vylepšené zpracování světla a s ním související odlesky, které v některých lokacích dokážou vykouzlit opravdu úžasné prostředí. Přesto mám z vylepšené grafiky trošku rozpolcené pocity. Většinu hry budete obdivovat krásně vykreslené prostředí a hezky rozpohybované protivníky, ovšem čas od času narazíte na úroveň, která za vizuálem zbytku hry pokulhává. Může však jít čistě o subjektivní pocit, který je spíše založen na tom, že tmavé prostředí s minimem světla nepůsobí tak efektně, jako honosné antické chrámy s ohněm olizujícím mramorové zdi.
A to je vše?
Výčet novinek bohužel vylepšenou grafikou nejen začíná ale vlastně i končí. Nového obsahu jsme se prakticky nedočkali, poměrně chabým příspěvkem je přítomnost DLC, která přidávají do hry výzvy Challenge of Olympus, Challenge of Exile a několik kostýmu. Nejvíce opěvovaným vylepšením tak může být přidaný photo režim, který klasicky nabízí různé filtry a rámečky, naopak ale zamrzí velmi omezená možnost pohybu kamery, takže vše co si zvěčníte, bude hodně připomínat klasický screenshot ze hry.
Pro fanoušky série je, tak jako vlastně všechny remastery, takřka povinností. Pokud jste se naopak s Kratem ještě neseznámili, je třeba mít na paměti fakt, že budete vržení do závěru celé jeho poutě za pomstou a nastudování si předchozích událostí bude téměř výhradně na vás.
God of War III Remastered koupíte v našem obchodě GameExpres za 949 Kč/32,99€.
Recenze
God of War 3: Remastered – Antická jatka ve vysokém rozlišení
Dobře provedený remaster, který však přináší minimum novinek. Ve světle ostatních předělávek tak mírně ztrácí, sám o sobě je ale velmi podařeným remasterem jednoho epického příběhu.
Líbí se nám
- povedený vizuální upgrade
- žádné technické chyby
- photo mód
Vadí nám
- minimum nového obsahu
- žádné přizpůsobení příběhu pro nové hráče
Wii U: Přiznávám špatnou formulaci, máš palec nahoru. Jinak FPS lock opravdu znamená to, co píšeš, ale stará se i o to, že pokud hra spadne pod danou úroveň (v tomto případě 60fps) , tak vypne v-synch dokud ta hra opět nedosáhne oněch 60 fps + by měla s pomocí enginu optimalizovat hru tak, aby pod těch 60 prostě nešla.
Pro všechny nespokojené s hodnocením: Jak už psal Miky, prvně si přečtěte recenzi, jinak vaše výtky postrádají smysl. Nikde přeci není ani slova o tom, že se mělo zasahovat do příběhu, pouze jsem podotkl, že pro nově příchozí hráče (viz. argumentace se statistikou) je začátek těžko stravitelný. Vzhledem k ostatním remasterům je GoW chudší na nově přidaný obsah, proto je dle mého sedmička adekvátní. Těším se, až se u další recenze budete vztekat, že je hodnocení nadsazené a že stupnice začíná pětkou a ne jedničkou
To intro shrnující děj předchozích dílů tam chybí jako sůl.
"podle všeho však právě oněch 60 snímků za vteřinu není zamčených a snímkování tak může občas spadnout o něco níže"
I kdyby tam 60fps LOCK byl, neznamena to, ze hra nemuze spadnout nize, ale ze neuvidite 61, jedna se spise o horni limit. Dost lidi dodnes nevi co to poradne znamena.
Zack: Já třeba recenze nečtu vůbec, kouknu na gameplay a buď koupím nebo nekoupím a je to lepší
Remastery jsou pouze o vylepšení vizuální stránky a přidání nějakých efektů, do příběhu se myslím moc nezasahuje, tak že ti co nehráli určitě super, že mají možnost vyzkoušet tuto parádní rubačku a ti co už hráli si udělají svůj vlastní úsudek jestli jí do toho znova, jen kvůli vylepšenýmu kabátku Já zkoušel třeba remaster TLOU a už na PS3 to byla pecka jak příběhem, tak po grafické stránce, tak už mě to tolik nechytlo jak po prvním hraní, takže Já už podruhé do stejných řek vstupovat nebudu.
No mě to příde zítra a nedočkavostí snad umřu . Na ps3 ani ps2 jsem předchozí díly nehrál, takže to pro mě bude novinka, jako většina remasterů na ps4, který jenom vítám.
to Zack: Tak vlastní názor je vždy nejlepší, o tom se nemá cenu bavit. Každý má jiné chutě.
Hrdla: Přesně, to beru, recky jsou subjektivní, takže tím pádem tak trochu…. Abych řekl pravdu, já je čtu už minimálně, páč mě v minulosti hra oceněná 6ou bavila víc než s absolutním hodnocením. Jen jsem chtěl naznačit, že není nad to hru si ošahat sám a udělat si na ní názor vlastní
Ten text je otřesnej. . Autor asi pospíchal k vodě.
Jako opravdu se budete čertit kvůli tomu, že remastered dostal 7/10? Pokud jste chodili do školy, tak jde o 70 procent, což je víc než polovina. Tím pádem jde stále o velmi dobrou hru. Filip ji hodnotil jako předělávku, když si recenzi přečtete, tak vše zjistíte, ono si nestačí přečíst pouze hodnocení hry.
kámo recenze je prostě hodnocení produktu, ale vždycky bude subjektivní, někomu se něco líbí víc a jinýmu zase míň, to samý u různých chyb a bugů, jeden jim bude přikládat větší důraz než ten jiný
příště radši nekoukej na čísla ale porovnávej co v tý recenzi je napsaný
Hrdla: Tak takovouhle reakci jsem přesně čekal:-D Takže chceš říct, že kdyby na hru dělalo ze stejné redakce 5 různých recenzentů, mohlo by se stát, že by mělo 5 různých hodnocení? To by pak recenze docela postrádaly docela smysl, ne? Zvlášť, když jde o remaster.
sprostá rýžovačka na peníze, ale hej, může být pořád hůř (viz Prototype…)
zack: odpověděl jsis sám, je to od jiného recenzenta =/= stejný názor
Tak původní recenze na zingu byla za 9, teď remaster lišící se minimálně od jiného recenzenta za 7:-D No nevím nevím, není něco špatně?
No především remastery, by se neměly ani recenzovat.