Uživatel nepřihlášen
  

The Witness - víc než jen inteligentní bludiště

Středa 3.2.2016 14:00 - Autor: Petr "bedikk" Vojtěch - Rubrika: Recenze Recenze The Witness

Frustrace jako herní princip.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Hrát The Witness je náročné. A to hlavně po intelektuální stránce. Hra po vás nechce rychlost ani přesné reflexy. Nezáleží jí, jak dlouho budete jen stát a zírat na zdánlivě neřešitelný problém. V nějaké střílečce byste chystali kulku do hlavy, případně by na vás jiný voják křičel, co máte dělat. Ale tady se nestane vůbec nic. Svět se nikam nepohne. Nijak vám nevyjde vstříc a můžete čekat do zbláznění, ale v tvrdohlavosti The Witness prostě nepředčíte. Jestli ale máte pocit, že je to jen jakýsi konglomerát hádanek zabalený do hezké grafiky, tak se už nemůžete více mýlit.

Frustrace jako herní princip

Frustrace může být ústředním hnacím motorem. To dokládá i milovaná (a mnohými nenáviděná) série Dark Souls. U dnes recenzované hry je situace obdobná, akorát cílem není osvojit si soubojový systém, ale naučit se číst v pravidlech hry. To je disciplína nadmíru náročná a troufám si tvrdit, že se s ní v takto ryzí podobě nesetkáte mnohdy ani na vysoké škole. A to právě proto, že od tvůrců nedostanete příručku, ale budete si na to muset přijít sami.

Dobře, každá překážka je ilustrována destičkou s bludištěm, na které musíte nakreslit správnou cestu. Co po vás ale hra chce, je vystoupit o úroveň výš a zasadit si problém do širšího kontextu. Ačkoliv většina bludišť vypadá minimálně podobně (mnohdy se liší třeba tvarem), tak pokaždé je třeba zvolit úplně jiný princip řešení. Úkoly tak můžeme rozdělit do dvou skupin – nejzákladnější jsou takové, které berou v potaz pouze destičku. Všechna potřebná pravidla budete mít zakreslena v ní. Druhým typem jsou bludiště, jejichž řešení se nachází mimo destičku. A pak tu jsou samozřejmě situace, kdy se oba druhy kombinují.

„Pod příběhem si nesmíte představit monology, dialogy nebo dopisy schované pod kameny.“

Jak už bylo zmíněno, hra vám nedá žádnou nápovědu, jak jsme zvyklí u jiných logických titulů, kdy tradičně po chvilce bloumání vyskočí drobné nakopnutí nebo upozornění na nějaký detail. The Witness vám hraní tímto způsobem neulehčuje. Mnohdy je to frustrující, protože se koukáte na destičku, běháte okolo a nemůžete přijít na nic zvláštního. V takový moment máte jedinou možnost – jít zkusit něco jiného a vrátit se později.


Během hraní se mi to stalo několikrát a pokaždé jsem na to nakonec přišel, chytnul se za hlavu a cítil se skvěle. Právě ten poslední moment je důvodem, proč hra volí cestu naprosté ignorace hráče. Sama vás nijak neodmění. Když vyřešíte jeden zapeklitý problém, akorát se odemkne další zapeklitý problém. Neozvou se fanfáry, nezazní epická hudba, nezobrazí se hvězdy, gratulace a rozhodně vás nikdo nepoplácá po zádech. To uspokojení tak musí být vnitřní – musíte na sebe být hrdí, že se vám něco povedlo, aniž by vás pochválil kdokoliv jiný. Musíte si prostě vybrat, zda je pro vás lepší pocit, když v přímočarém koridoru zastřelíte pět tupých vojáků a hned z vás udělají generála, nebo když hra dá prostor vám samým, abyste se cítili dobře. Je ovšem naprosto pochopitelné, pokud někdo takový přístup odmítne a hru kvůli tomu zavrhne.

Téměř otevřený ostrov

Jakmile ovšem pochopíte, co po vás hra v danou chvíli chce, tak se můžete do hry zažrat jako do žádné jiné. Ostrov je totiž plný tajemství a určitě vás nepřekvapí, že je také hlavním protagonistou celé hry, když tu kromě vás ani jiné živé bytosti nejsou. Od prvních momentů budete mít pocit, že je celý svět zkonstruovaný a má nějaký svůj vlastní význam. Nikdy se také nezbavíte nutnosti obdivovat jeho krásy, ale zároveň vás nepřestane mrazit z toho, jak tajemně, opuštěně a nehostinně občas působí.

Herní kulisy tu totiž v žádném případě nejsou pouhými kulisami. To právě ostrov vypráví příběh, který ale není vůbec lehké sledovat. Pod příběhem si nesmíte představit monology, dialogy nebo dopisy schované pod kameny. Nic takového tu vůbec nenaleznete. V tomto směru pro vás hra zůstane až smrtelně mlčenlivá. Příběh vypráví okolí a hádanky, které ho vyplňují.

Opět ale musím zdůraznit, že sledovat takový příběh je nesmírně náročné a nedivím se nikomu, kdo to jednoduše odmítne. Každý má právo pokládat hry za zábavu, u které se dá odpočinout, případně jako zážitek, který vás potrápí spíše emocionálně než intelektuálně. Pro takové lidi ale The Witness není a za své peníze by mohli dostat mnohem méně obsahu, než kolik ve hře najdou jiní. Vždyť tu nehraje ani hudba, což má dokreslovat pocit osamělosti.


Na všem záleží

Může to znít až příliš jednoduše, ale pokud vám do hraní mám dát jednu radu, tak vás musím upozornit, abyste si všímali naprosto všeho. Na ostrově není nic vytvořeno náhodou. Vše je pečlivě vykonstruované a vše má svůj význam. To platí i pro hádanky. Pokud je chcete úspěšně vyřešit, tak musíte vzít v potaz naprosto vše. Protože vše hraje roli, ačkoliv ne vždy najednou (ale i takové případy tu jsou). Pokud jste byli zvyklí na to, že stromy a keře jsou jen prostředím a kulisou, tak The Witness vás vyvede z omylu. Také zapomeňte na to, že oprýskaná zeď má jen a pouze působit věrohodně. Tady platí úplně jiná pravidla.

Je naprosto v pořádku, když na něco nebudete moci přijít. Abyste hru dohráli, tak musíte projít jistým vývojem. Když jsem se do některých lokacích po pár dnech vrátil, hned jsem věděl, co mám dělat, ačkoliv minule jsem jen nevěřícně kroutil hlavou. Důležité je, že se pokaždé dostanete do cíle. Někdo možná pomaleji a jiný rychleji. Ale do cíle se nakonec dostanete, jen musíte přijít na to, jak přepnout své myšlení na úplně jiný režim.

„Úhlavní nepřítel se skrývá ve vás a vašem myšlení.“

S tím souvisí jedno naprosto zásadní upozornění. Pokud máte v plánu hru skutečně hrát, tak se nedívejte na průvodce nebo dlouhé gameplaye. Pokud se někde zaseknete, tak to neřešte hledáním návodu na internetu. Tím byste vlastně překročili herní princip a další hraní by tak ztratilo smysl. Úplně byste se připravili o ten pocit satisfakce, když problém vyřešíte, protože už by nezbyl nikdo, kdo by vás pochválil. Zároveň platí, že pokud nepochopíte jeden princip, tak už nepochopíte nějaký další, který na něj navazuje. Proto je důležité hrát za sebe a snažit se vyhnout všemožným průvodcům, které jistě už teď existují.


Pokud se do ostrova zamilujete, tak v něm budete moci strávit další desítky hodin plněním vedlejších rébusů. Jistě si brzy všimnete, že jsou mapy a bludiště vepsány přímo do prostředí. Jejich hledání a plnění se může stát zajímavou aktivitou po dokončení hry, nebo když se zrovna nemůžete pohnout z místa. A opět tu platí to co u hlavních rébusů – na všem záleží a musíte se naučit na problémy koukat jinak. Také můžete nalézat krátké audionahrávky, na kterých jsou citace vybraných osobností. Nikdy nevypráví konkrétní příběh, ale dokreslují atmosféru místa a mnohdy vrhají na lokaci nové světlo.

Nelítostný nepřítel

Mnozí lidé ve hře vidí nelítostného nepřítele, který se vám nechce otevřít a je velmi těžké ho zkrotit. Úhlavní nepřítel se přitom skrývá ve vás a vašem myšlení. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že jsem k řadě úkolů nejprve přistupoval krátkozrace a musel překonat sám sebe, abych se ve hře pohnul dál. Najít řešení se mi mnohdy povedlo třeba v noci před spaním nebo ve sprše (kde se mi nejlépe přemýšlí) – hned jsem musel hru zapnout a řešení vyzkoušet. A k mému překvapení jsem na to většinou přišel tehdy, když jsem tupě nezíral do televize. Najednou mi to prostě došlo. Ten pocit zadostiučinění je téměř nepopsatelný. Cítil jsem se jako král. Alespoň do chvíle, než jsem se znovu zasekl.


The Witness na PC, PS4Hodnocení hry
Skóre hry 9 9/10
The Witness
» Více o hře
Líbí se nám
  • nádherný vizuál
  • frustrace jako herní princip
  • nutnost překročit tradiční rámec myšlení
  • zážitek nepodobný jinému
  • otevřený svět
Vadí nám
  • rozhodně neosloví každého
  • bez viditelného ocenění hráče
Verdikt: The Witness je těžká a frustrující hra, ale v tom spočívá její kouzlo. Je diskutabilní, zda to autor v mnoha směrech nepřehnal a zda se ve hře odráží jeho designérský génius nebo jen překypělé ego. Není tedy překvapivé, že se herní obec rozdělila na dva tábory – jedni hru milují, druzí nenávidí. Ani jedněm se nejde divit. Není pro každého, ale pokud se jí otevřete a přistoupíte na její pravidla, tak můžete zažít skutečně obohacující zážitek, kterému nechybí příběh, emoce a hlavně desítky hodin inteligentní zábavy.
Na Zingu se nachází také 1 uživatelská recenze hry The Witness.
Hru ohodnotilo také 14 čtenářů průměrnou známkou 8.6/10.
daza (9), bedikk (9), Blackhand47XD (7), masterblaster4 (9), Koleno (10), fallanga (5), VLK.SNIPER (9), predator.cz (10), Alfajk (5), overlord22 (9), Meg.A.Byte. (10), fordzy (10), Vojtech1141 (8), siSINka_CZ (10)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Tisk  
The Witness na PC, PS4, Xbox OneTrailery ke hře
The Witness na PC, PS4, Xbox OneScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry The Witness Screenshot ze hry The Witness Screenshot ze hry The Witness Screenshot ze hry The Witness Screenshot ze hry The Witness Screenshot ze hry The Witness Screenshot ze hry The Witness Screenshot ze hry The Witness

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku The Witness - víc než jen inteligentní bludiště
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Virus   2x   Pěkná recenze. :-) Ale osobně asi taky počkám, až to budě aspoň v malé slevě. Nejde o to, že by to za ty peníze nestálo a osobně mám hádanky rád. Ale abych z té hry byl třeba zklamaný a nebavila mě zase za to nestojí. A podívat se na hru na internetu nechci, abych právě nepřišel o kouzlo poznání hádanek, příběhu, atd. Těžké to je. :-DVirusvirus7406    4.2.2016 23:56 Virus

Pěkná recenze. :-) Ale osobně asi taky počkám, až to budě aspoň v malé slevě. Nejde o to, že by to za ty peníze nestálo a osobně mám hádanky rád. Ale abych z té hry byl třeba zklamaný a nebavila mě zase za to nestojí. A podívat se na hru na internetu nechci, abych právě nepřišel o kouzlo poznání hádanek, příběhu, atd. Těžké to je. :-D

fordzy   1x   zoomfire: [spoiler] Viděl jsi tajný konec? Normální konec mne také na poprvé zklamal ale když jsem viděl ten další, tak mi najednou vše do sebe zapadlo a pochopil jsem hlavní pointu. Samozřejmě každý si to domyslí jinak. [/spoiler]fordzyfordzy2256    4.2.2016 07:25 fordzy

zoomfire: [spoiler] Viděl jsi tajný konec? Normální konec mne také na poprvé zklamal ale když jsem viděl ten další, tak mi najednou vše do sebe zapadlo a pochopil jsem hlavní pointu. Samozřejmě každý si to domyslí jinak. [/spoiler]

hRDLA   1x   ten příspěvek je vlastně hádanka, kterou musíte rozluštit :DhRDLAhrdla20497    3.2.2016 19:08 hRDLA

ten příspěvek je vlastně hádanka, kterou musíte rozluštit :D

MORTHSIR   1x   erazghûl: V tom pripade zde nema co delat. heMORTHSIRmorthsir17268    3.2.2016 18:22 MORTHSIR

erazghûl: V tom pripade zde nema co delat. he

erazghûl (Pro hodnocení musíte být přihlášen)  1x   hRDLA: a co když někdo nemá rád hádanky?erazghûlerazghl34242    3.2.2016 18:13 erazghûl

hRDLA: a co když někdo nemá rád hádanky?

hRDLA   2x   pro lidi co mají rádi hádanky 6/10, ti co je mají rádi 9/10 úplně jednoduchéhRDLAhrdla20497    3.2.2016 17:50 hRDLA

pro lidi co mají rádi hádanky 6/10, ti co je mají rádi 9/10 úplně jednoduché

Alfajk   4x   jeste jsem nehral, tak nemuzu poradne posoudit, ale z toho, co jsem zatim videl na videiich, to na 9/10 neni ani omylem, zatim se to potaci na hranici "lehce nadprumer" 6/10 a to jen proto, ze mam rad logicky hry, ale ty hry museji mit logiku a jasne dany pravidla (portal, talos principle etc...)
a zase je ta hra dost draha, na to abych ji jen vyzkousel a ve vysledku to byla blbost
Alfajkalfajk16671
    3.2.2016 17:43
Alfajk

jeste jsem nehral, tak nemuzu poradne posoudit, ale z toho, co jsem zatim videl na videiich, to na 9/10 neni ani omylem, zatim se to potaci na hranici "lehce nadprumer" 6/10 a to jen proto, ze mam rad logicky hry, ale ty hry museji mit logiku a jasne dany pravidla (portal, talos principle etc...)
a zase je ta hra dost draha, na to abych ji jen vyzkousel a ve vysledku to byla blbost

bedikk   5x   FireWolf: The Talos Principle je rozhodně skvělý příklad a je to naprosto fantastická hra. Těžko se vysvětluje ten rozdíl, ale oproti The Witness je mnohem přístupnější a třeba právě příběh podává lacině (když to přeženu) , protože ho nemusíte dolovat. Kouzlo The Witness je právě v tom, že vám nedá nic zadarmo. I příběh je součástí celku, který je sám o sobě hádankou. Destičky možná stejně vypadají, ale rozhodně nejsou stejné. To je jak tvrdit, že všechny hry jsou o "mačkání čudlíků" (jak se vyjádřila jedna má profesorka na škole) . Za tím mačkáním čudlíků je nějaký smysl. Za plněním bludiště je také nějaký smysl, který je ale pokaždé jiný. A pokaždé na něj musíte přijít od píky. Je docela fascinující, že dvě totožné herní destičky vyžadují naprosto jiný přístup. The Witness prostě mnohem více sází na intelekt a není tolik o "šikovnosti". Je to těžká hra s filosofickým přesahem, což nemusí každého lákat. A jak jsem psal v recenzi, je naprosto v pořádku, když to hře někdo vyčte. Srovnání s Portalem je na pováženou, protože ten také často inklinoval spíše k té šikovnosti a obtížností byl o mnoho úrovní níže.

Destičky jsem nepočítal, ale základ těch 40 hodin může dát. Obsahuje tam mnohem více - odemykání bonusových filmů, hledání znaků v prostředí, nacházení audionahrávek atd.
bedikkbedikk25
    3.2.2016 16:15
bedikk

FireWolf: The Talos Principle je rozhodně skvělý příklad a je to naprosto fantastická hra. Těžko se vysvětluje ten rozdíl, ale oproti The Witness je mnohem přístupnější a třeba právě příběh podává lacině (když to přeženu) , protože ho nemusíte dolovat. Kouzlo The Witness je právě v tom, že vám nedá nic zadarmo. I příběh je součástí celku, který je sám o sobě hádankou. Destičky možná stejně vypadají, ale rozhodně nejsou stejné. To je jak tvrdit, že všechny hry jsou o "mačkání čudlíků" (jak se vyjádřila jedna má profesorka na škole) . Za tím mačkáním čudlíků je nějaký smysl. Za plněním bludiště je také nějaký smysl, který je ale pokaždé jiný. A pokaždé na něj musíte přijít od píky. Je docela fascinující, že dvě totožné herní destičky vyžadují naprosto jiný přístup. The Witness prostě mnohem více sází na intelekt a není tolik o "šikovnosti". Je to těžká hra s filosofickým přesahem, což nemusí každého lákat. A jak jsem psal v recenzi, je naprosto v pořádku, když to hře někdo vyčte. Srovnání s Portalem je na pováženou, protože ten také často inklinoval spíše k té šikovnosti a obtížností byl o mnoho úrovní níže.

Destičky jsem nepočítal, ale základ těch 40 hodin může dát. Obsahuje tam mnohem více - odemykání bonusových filmů, hledání znaků v prostředí, nacházení audionahrávek atd.Komentář byl autorem naposledy upraven 3.2.2016 16:54

Původní verze před úpravami:FireWolf: The Talos Principle je rozhodně skvělý příklad a je to naprosto fantastická hra. Těžko se vysvětluje ten rozdíl, ale oproti The Witness je mnohem přístupnější a třeba právě příběh podává lacině (když to přeženu) , protože ho nemusíte dolovat. A hádanky tam jsou předně spíše hádanky. Kouzlo The Witness je právě v tom, že vám nedá nic zadarmo. I příběh je součástí jedné hádanky. Destičky možná stejně vypadají, ale rozhodně nejsou stejné. To je jak tvrdit, že všechny hry jsou o "mačkání čudlíků" (jak se vyjádřila jedna má profesorka na škole) . Za tím mačkáním čudlíků je nějaký smysl. Za plněním bludiště je také nějaký smysl, který je ale pokaždé jiný. A pokaždé na něj musíte přijít od píky. Je docela fascinující, že dvě totožné herní destičky vyžadují naprosto jiný přístup. The Witness prostě mnohem více sází na intelekt a není tolik o "šikovnosti". Je to těžká hra s filosofickým přesahem, což nemusí každého lákat. A jak jsem psal v recenzi, je naprosto v pořádku, když to hře někdo vyčte. Srovnání s Portalem je na pováženou, protože ten také často inklinoval spíše k té šikovnosti a obtížností byl o mnoho úrovní níže.

Destičky jsem nepočítal, ale základ těch 40 hodin může dát. Ale obsahuje tam mnohem více - odemykání bonusovým filmů, hledání znaků v prostředí, nacházení audionahrávek atd.

FireWolf   5x   Co tak napsat délku hry? Počet puzzlu je prý kolem 600, je to pravda? Jako ja osobně nevim, viděl jsem cast hry a není tam hudba (což je spíše lenost, vždyť i ona mohla umocnovat ten pocit samoty) , příběh (ano, je to logická hra, ale už třeba Talos nebo Portal ukázal, že příběh má v logických hrách své místo) a co je hlavní -všechny hádanky jsou stejné. Musí se prostě udělat cara z bodu A do bodu B. Ja čekal aspon více těch druhů hádanek. To, že se postupně přidávají další věci a je to těžší je celkem jasné. Ja miluju The Talos Principle, ale tohle me prostě odrazuje.FireWolffirewolf28784    3.2.2016 16:07 FireWolf

Co tak napsat délku hry? Počet puzzlu je prý kolem 600, je to pravda? Jako ja osobně nevim, viděl jsem cast hry a není tam hudba (což je spíše lenost, vždyť i ona mohla umocnovat ten pocit samoty) , příběh (ano, je to logická hra, ale už třeba Talos nebo Portal ukázal, že příběh má v logických hrách své místo) a co je hlavní -všechny hádanky jsou stejné. Musí se prostě udělat cara z bodu A do bodu B. Ja čekal aspon více těch druhů hádanek. To, že se postupně přidávají další věci a je to těžší je celkem jasné. Ja miluju The Talos Principle, ale tohle me prostě odrazuje.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Blackhand47XD    masterblaster4: Pff. . na hodiny to určit nemůžu, ale mám za sebou už růžový sad, pláž s domkem a útesy a teď mám rozdělaný ten podzemní chrám, kde si musíš hrát se světlem a odlesky. Ještě má za sebou dvoje speciální dveře, kde je "odměnou" plánek s šestiúhelníky.Blackhand47XDblackhand47xd13675    3.2.2016 15:48 Blackhand47XD

masterblaster4: Pff. . na hodiny to určit nemůžu, ale mám za sebou už růžový sad, pláž s domkem a útesy a teď mám rozdělaný ten podzemní chrám, kde si musíš hrát se světlem a odlesky. Ještě má za sebou dvoje speciální dveře, kde je "odměnou" plánek s šestiúhelníky.

masterblaster4    Blackhand47XD: Jak dlouho jsi to zkoušel? Podle toho co čtu, vypadá to na maximálně 20 minut.masterblaster4masterblaster43693    3.2.2016 15:45 masterblaster4

Blackhand47XD: Jak dlouho jsi to zkoušel? Podle toho co čtu, vypadá to na maximálně 20 minut.

Blackhand47XD    bedikk: Sice vyžadují jiné řešení, ale pořád se hrají úplně stejně, to jsem tím myslel. To že musíš otáčet panel, aby na desku svítilo světlo pod jiným úhlem nepočítám.Blackhand47XDblackhand47xd13675    3.2.2016 15:23 Blackhand47XD

bedikk: Sice vyžadují jiné řešení, ale pořád se hrají úplně stejně, to jsem tím myslel. To že musíš otáčet panel, aby na desku svítilo světlo pod jiným úhlem nepočítám.

SPARCO1979   3x   bedikk: Moc pěkně napsaná a dostatečně informující recenze :thumbup:
Na takovou hru jsem čekal několik let a jsem přesvědčen že pokud hru koupím (jako že koupím, protože tento žánr miluju) tak budu stejně nadšennej jako u obou Portálů, ten byl prostě boží a taky tam byly místa kde jsem se pekelně zapotil. Stereotypu se nebojím, je to prostě logická hra a u té je hlavní náplní přemýšlet a vyřešit danou situaci, prostě překonat hádanku a pokročit na další. A pokud tam je dostatek puzzlů tak věřím že těch 100hodin jak sliboval autor tam prostě strávím....
SPARCO1979sparco197927798
    3.2.2016 15:18
SPARCO1979

bedikk: Moc pěkně napsaná a dostatečně informující recenze :thumbup:
Na takovou hru jsem čekal několik let a jsem přesvědčen že pokud hru koupím (jako že koupím, protože tento žánr miluju) tak budu stejně nadšennej jako u obou Portálů, ten byl prostě boží a taky tam byly místa kde jsem se pekelně zapotil. Stereotypu se nebojím, je to prostě logická hra a u té je hlavní náplní přemýšlet a vyřešit danou situaci, prostě překonat hádanku a pokročit na další. A pokud tam je dostatek puzzlů tak věřím že těch 100hodin jak sliboval autor tam prostě strávím....Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Lootmaster   2x   ok suběktivní hodnocení :D ...musím si to zahrát než to rozmetám na kusy ....Lootmasterlootmaster5989    3.2.2016 15:03 Lootmaster

ok suběktivní hodnocení :D ...musím si to zahrát než to rozmetám na kusy ....

bedikk   6x   Blackhand47XD: Největším vtipem je, že právě hádanky na jedno brdo tam nejsou. Pokaždé je cílem projít bludištěm, ale to bludiště je vždy něco jiného a vyžaduje jiné řešení. Hraní se zrcadly tam je, posouvání také. A věřte mi, že puzzly rozhodně nejsou stereotypní :)bedikkbedikk25    3.2.2016 15:02 bedikk

Blackhand47XD: Největším vtipem je, že právě hádanky na jedno brdo tam nejsou. Pokaždé je cílem projít bludištěm, ale to bludiště je vždy něco jiného a vyžaduje jiné řešení. Hraní se zrcadly tam je, posouvání také. A věřte mi, že puzzly rozhodně nejsou stereotypní :)

zoomfire    [spoiler] Hlavně mě mrzí ten konec, teda to, že vlastně žádný konec není [/spoiler]zoomfirezoomfire19    3.2.2016 14:59 zoomfire

[spoiler] Hlavně mě mrzí ten konec, teda to, že vlastně žádný konec není [/spoiler]

Blackhand47XD   2x   Včera jsem to zkoušel. Hra je to hezká, hádanky zajímavé, ale jsou pořád na jedno brdo. Mohli tam dát více typů než jenom "ježdění čárou z bodu A do bodu B". Chtělo by to třeba také nějaké úkoly se závažím, odrážením světla pomocí zrcadel apod.Blackhand47XDblackhand47xd13675    3.2.2016 14:58 Blackhand47XD

Včera jsem to zkoušel. Hra je to hezká, hádanky zajímavé, ale jsou pořád na jedno brdo. Mohli tam dát více typů než jenom "ježdění čárou z bodu A do bodu B". Chtělo by to třeba také nějaké úkoly se závažím, odrážením světla pomocí zrcadel apod.

Diskuze na fóru

Humble bundle -vše sem (539 příspěvků), Náhodné myšlenky a události dne (11969 příspěvků), Trance - Progressive Mix 43* (430 příspěvků), Mafia I - Krabicová verze - KOUPÍM! (12 příspěvků), Co neminout na PS4? (5 příspěvků), Prodej sběratelských figurek. (5 příspěvků), STEAM -všechno sem (7014 příspěvků), Prodám Intel Core i5-6400, LGA1151 (1 příspěvek)

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Destiny 2 – space opera co chytne a nepustí

Jedna z nejdražších her minulých let dostává svůj druhý díl. Poučila se z předchozích chyb?

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 
 
Baja: Edge of Control HD – reinkarnace z minulé generace

K životu byly probuzeny off-road závody z minulé generace konzolí. Stojí Baja za váš čas a peníze?

 
Přečíst celý článek»Autor: Miky - Platforma: PC a konzole
 
 
Dishonored: Death of the Outsider - nový díl s novou hrdinkou

Hlavní roli přebírají spíše vedlejší charaktery. Přinese to vítané změny do zažitého konceptu, nebo už Dishonored nebude tím, čím bývalo?

 
Přečíst celý článek»Autor: Vakomlok - Platforma: PC a konzole
 
 
PES 2018 – fotbal pro fajnšmekry

Jaký je nejnovější fotbálek od Konami? Co přináší nového a jak se hraje? Otázek je celé řada a odpovědi najdete v dnešní recenzi.

 
Přečíst celý článek»Autor: Fakus - Platforma: PC a konzole
 
 
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 11. až 17. září

Doom a Wolfenstein 2: The New Colossus pro Switch, veřejná PC beta Call of Duty: WWII, Season Pass Star Wars: Battlefrontu zdarma, streamování her…

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole