Spojení Criterionu se sérií Need for Speed přináší očekávanou inovaci v podobě zbraní, jenž se mohou využívat téměř kdykoli během jízdy. Jejich počet, napevno přidělený jednotlivým závodům, je ovšem omezený. Někdy se dokonce stane, že se zpřístupní jen jedna z nich. Nebudeme však chodit kolem horké kaše a vrátíme se pěkně na začátek.
Hra na kočku a myš
Hot Pursuit obsahuje dvě částečně spojené, ale přesto oddělené části kariéry. Na straně dobra se nachází policisté, proti nimž bojují pouliční závodníci. Bez ohledu na výběr „povolání“ je k úplnému dokončení nutné vyzkoušet obě strany zákona. Jediná společná věc, mapa, obsahuje veškeré herní mise rozdělené značkami. Všechno ostatní, především vozy a zbraně, se zpřístupňují odděleně na základě získaných bodů či levelů. Díky tomu vím, že jsem velice nadějný policista a absolutně pomalý závodník.
Výkony přátel kam se podíváš
Satelitní mapa města Seacrest Country může být obohacena o informace z Autologu. Když kdokoli z přátel zajede v daném závodě lepší čas, důrazně na to upozorní a nutí k vylepšení osobního výsledku. Autolog je totiž systém přinášející některé z prvků multiplayeru do hraní proti umělé inteligenci. Časy všech hráčů jsou umísťovány na tzv. zeď. A věřte tomu nebo ne, dokáže to dohnat k opakování daného závodu pořád dokola jen proto, aby kamarádi nebyli rychlejší než vy.
Čistý multiplayer samozřejmě přináší ještě více. Málokdy se o hraní přes internet zmiňujeme tak brzy, ale tentokrát to má svůj důvod. Hot Pursuit si totiž přímo říká o připojení mezi další jezdce. Burnout Paradise měl svůj DLC balíček Cops & Robbers, NFS na něčem podobném rovnou staví. Hráči jsou náhodně přiřazeni k dobru nebo zlu a masakr začíná. Místo neznámých osob se vyplatí pozvat přátele, jejichž přítomnost přináší ještě větší chuť ke zničení protivníků. Přesně to samé se odehrávalo na komunitní předváděčce, kde jsem tvrdě bojoval za Zing proti bývalým kolegům z NfsGame.
Jízda dveřmi napřed
Předchozí kousek ze série, Shift, přinesl pokus o posun od arkády k simulátoru. Díl aktuální naopak znamená jasný návrat ke kořenům. Arkádová fyzika vozů je to pravé pro dlouhé honičky a nereálné využívání zbraní. I bez pokusu o simulaci přijdou situace, kdy může dělat problém soustředěnost na všechny úkony najednou. Leckdy vypjaté chvíle odlehčuje projíždění ostrých zatáček pomocí ruční brzdy. Stačí „zatáhnout“ za ručku a vůz jemně korigovat. Při výjezdu použit nitro a profrčet celou zákrutu rychleji, než by to dokázala Formule 1.
Arkádovost má bohužel i své zápory. Všechny auta se chovají skoro stejně, jen jsou některé z nich rychlejší. Výhodu v rozdílu výkonnosti vymažou honičky. Závodník marně ujíždí ve svém Buggati Veyron policejnímu, o polovinu pomalejšímu, Fordu Crown Victoria. Podobným excesům se hra snaží zabránit rozdělením vozů do kategorií. Nenápadné vyrovnání sil zaručuje, že Pagani Zondu dohání minimálně Lamborghini Murcielágo.
EMP zaměřeno!
Zbraně jsou podstatnou částí celé hry, což bylo naznačeno hned v úvodu naší recenze. Na začátku kariéry není k dispozici vůbec žádná možnost obrany resp. útoku. Až postup ve hře zajišťuje zpřístupňování jednotlivých zbraní i jejich další vylepšování. Elektomagnetické pulzy (EMP) a hřeby si vychutnají obě strany. Policisté mají navíc další dvě předsunuté formy obrany – silniční bloky a vrtulník, který shodí hřeby na silnici přímo před projíždějícího protivníka.
To závodníci si vychutnají jiných výhod. Jammer dokáže vyřadit všechny systémy podobně jako rušička. Policisté nemohou po určitou dobu používat své zbraně a znemožněna je jim i lokalizace pomocí mapy. Zmáčknutí tlačítka Turbo dokonce přinese výrazně většího užitku, než doplnitelné nitro. Takového zrychlení se nedostává snad ani pilotovi stíhačky při forsáži, takže není divu, že ujedete všem lusknutím prstu. Jak již bylo řečeno, počet i druhy zbraní jsou předem určené. K úspěchům vede jen jejich účelné a stoprocentní využívání.
Jízda na čas ranou pod pás
Mezi jednotlivé herní módy patří vedle klasického závodu také jízda na čas, u policistů stižena regulemi, jež zakazují jakýkoli kontakt pod hrozbou penalizace. Jedině čistý výkon zaručí možnost bojovat o zlatou medaili. Teprve policejní honičky s účelem vyřazení jednoho či více závodníku přináší tu správnou adrenalinovou akci, která zabaví na dlouhé zimní večery. Automatické zapnutí akční kamery dokreslí každý, leckdy kotrmelci provázaný, úspěch.
Správně umístěná jednotka dokáže překazit výborně rozjetý závod z bodu A do bodu B. Poslední závodnický mód přináší spojení s policejní honičkou hned od startu. Celkový součet tedy představuje pouhé tři typy závodů na každé straně. I to bohatě postačí, protože dlouhé honičky vše vynahradí lusknutím prstu. Stejně nebudete chtít dělat nic jiného, než vyřadit protivníka pomocí cool zbraní.
Závoďák je na šrot
Zničitelnost vozů logicky trápí i samotné hráče. Každá chyba ubírá kousek na ukazateli životnosti. Několik čelních srážek s betonovou zdí auťák ještě vydrží, ale nakonec stejně přijde předčasný konec v podobě totálky. I při vlastních nehodách přichází přepnutí na akční kameru, kterou doplňuje efektní zesílení hudby. Příbuznost k Burnoutům hra nijak nezastírá. Ty nejlepší efekty jednoduše přebírá a Criterioni si z toho nic nedělají stejně jako konkurence z Codemasters.
Jako den a noc
Jednotlivé mise se odehrávají v kteroukoli denní i noční dobu. Dokonce občas nastane průtrž mračen. Proměnlivého počasí se bohužel přesto nedočkáme. Každý závod má předem přidělené podmínky, což je trochu škoda. Jízda za postupného úsvitu by mohla v této povedené síti přírodních silnic vypadat opravdu úžasně.
Ano je to opravdu tak. Kromě malých budov u pouštního letiště, autobusového nádraží a důlních zkratek se v celém Seacrest Country nenachází vůbec nic. Všude samá příroda protkaná pár silnicemi. Rozpoznávání zmíněných zkratek patří mezi důležité faktory úspěchu. Některé přinesou kýžené ovoce, v jiných se člověk leda vybourá a ztratí drahocenný čas.
Trabant v akci
Zvukový doprovod motorů dokládá arkádové pojetí. Není sice Lambo jako Poršák, ale i tak jsou zvuky nereálné až má člověk někdy pocit, že vůz jeho rodiny zní prostě výrazně lépe. Divně je i skřípání gum při jízdě smykem. Oproti tomu stojí povedená policejní komunikace dodávající honičkám šťávu.
V noci světla kupodivu vytváří celkem reálný světelný kužel. Denní průjezdy skrze tunely v kombinaci s automatickým zapínáním prozradí, že mají nepřirozené barevné spektrum, ze kterého bolí oči. Jinak nemá grafický kabátek snad žádnou chybu. Vysoké rozlišení dovoluje včasné rozpoznání překážek. Díky tomu se s trochou šikovnosti daří používat turbo bez větší nehody.
Remake záchranou série
Rozhodnutí o vzkříšení legendy nemělo chybu. Skomírající sérii Need for Speed zachraňuje rovnou nejlepší díl od dob Undergroundů! Testovaná verze pro Xbox 360 nemá žádné velké bugy a příslib v podobě DLC jí může udržet fanoušky minimálně do vydání dalšího pokračování. To mimochodem přijde již na jaře 2011. V den vydání Hot Pursuit byl totiž oznámen titul Shift 2: Unleashed.
Autor recenzoval Xbox 360 verzi.
Recenze
Need for Speed: Hot Pursuit – policisté a závodníci
Hot Pursuit dostalo do ruky snad to nejlepší možné studio. Criterioni dokázali využít potenciál původní hry v povedeném remaku a jako bonus přidali záchranu celé série.
Líbí se nám
- adrenalinové honičky
- používání zbraní
- oddělené kariéry
- turbo!
Vadí nám
- barevné spektrum světel za dne
- pravidla policejního time trialu
- zvuky motoru a gum
Dobrý den, online pass kód se dá použít jen jednou – váže se na profil hráče. Pokud budete chtít hrát online, budete si muset online pass kód koupit. U NFS: Hot Pursuit by vás měl vyjít na přibližně 300 Kč. Jak si online pass kód koupit naleznete přímo ve hře při zadávání kódu.
Dobrý den potřeboval bych od Vás radu. Koupil jsem na Aukru NFS Hot Pursuit a ten prodávající použil online pass code, a já jsem mohl hát multiplayer jen dva dny na skoušku nevíte co s tím hru jsem si koupil hlavne kvuli hraní s kamarády poraďte prosím klidně pište na email chamikmira@email. cz moc děkuji.
Mam G25 A jede to.
to tomi2k9: Gratuluju a preji mnoho zazitku
Tak jsem to tu dneska vyhrál, paráda
Uz abych tu hru konecne zacal hrat. A mimochodem – s volantem nikdo zadny problem nema ?
Proč maj ty policejní auta majáky a sirénu? Protože když je člověk zapne tak auta v provozu stejně neuhnou.
Jo možná že je to pořád do kola jedno a to samé. . ale je to závodní arkáda…kdo řčekal něco jinýho tak asi nevím co sem po tim skrývá. . de o to že i když je to to sdamé díky Autologu je pořád co zlepšovat
Jake: S recenzí plně souhlasím a hodnocení si zaslouží! Já nechápu proč tu jsou ldii co by stále hře dávali minimální hodnocení, hlavní je zhodnocení zážitku. A jestli se hra opravdu líbila (jako že líbila) tak si devítku prostě zaslouží! Proč jí dávát 8? To by jsme ji podceňovali….
to Kadli: Ta věta znamená, že bych se k té hře vzhledem ke své vytíženosti nedostal. Recenzi na hru ze série Need for Speed si ale zamlouvám měsíce dopředu a kvůli jejímu napsání nechodím spát… Kdybych byl školák tak bych se k této hře dostal ať by se jmenovala jakkoli.
Evidentně nehraju jen od novějších dílů To je jen vaše doměnka podle mejch komentářů .
A ještě bych rád poukázal na něco, na co jsem při hodnocení vůbec nebral zřetel a na výsledky se podíval až dnes. Zahraniční média vynecháme, čechům se přecijen líbí něco jiného: česká papírová média 86% a 9/10, česká internetová média 9/10, 88%, 8/10 a 8/10. Český průměr včetně nás je nad 86%. Světový průměr má 88%.
To Kadli: Opravdu evidentně hraješ NfS až od novějších dílů…doporučuji tisehnat si všechny díly a zahrát si je pěkně postupně od začátku a garantuju ti že u prvních Undergroundů se sice budeš bavit díky možnosti tuningu auta…ale bude tichybět původní myšlenka arkádových závodů na které je postaven celý začátek série
"Ano, kdyby tahle hra nebyla ze série Need for Speed, možná bych se k ní ani nedostal. " Tahle tvoje věta mluví za vše, že kdyby ta hra nebyla ze série NFS tak by si ji asi aji jinak hodnotil. Neříkám nic že je recenze neobjektivní, ale dávat takovéhle hře skoro maximální hodnocení když si to ani zato co obsahuje a předvádí nezaslouží tak to potom fakt nevím…
to Lukill: A věta "Závodník marně ujíždí ve svém Buggati Veyron policejnímu, o polovinu pomalejšímu, Fordu Crown Victoria. " ti přijde hodně odlišná? Já bych řekl, že tenhle můj příklad je ještě výraznější než ten tvůj…