NBA Playgrounds – bláznivý basket

Čtvrtek 18.5.2017 14:14 - Autor: Milan "Fakus" Votava - Rubrika: Recenze Recenze NBA Playgrounds

Co takhle zapomenout na veškeré fyzikální zákony, lidské limity a omezování? NBA Playgrounds se s realitou nikterak nepáře...

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Vzpomínáte na stařičké NBA Jam? Pokud ano, tak okamžitě víte, jakým směrem se NBA Playgrounds ubírá. Na druhou stranu, jestliže jste o NBA Jam ani NBA Playgrounds nikdy neslyšeli, věřím, že jste momentálně lehce zmateni. NBA Playgrounds totiž není klasický sportovní titul. Tady nenajdete klasické basketbalové palubovky a ani obyčejná utkání. V NBA Playgrounds jde především o zábavu a bourání herních stereotypů. Dejte soupeři pořádného facana, ukořistěte míč a při zakončení hoďte trojité salto s pěti vruty, tak jak to uměl snad jenom Aleš Valenta, přesně o tom totiž je NBA Playgrounds.

Čistokrevná arkáda

Zápasy v NBA Playgrounds probíhají stylem dva na dva a dovoleno je téměř vše. Zapomeňte na všechny obyčejné basketbalové simulace a připravte se na čistokrevnou arkádu toho nejhrubšího zrna. Létání vzduchem, salta, přemety a smeče jaké neuvidíte ani v té nejbláznivější basketbalové exhibici, toho všeho je v této hře dostatek. Utkání navíc zpestřují speciální odměny, díky nímž získáváte vyšší rychlost, extra bodové zisky a jiná zvýhodnění, s nimiž během okamžiku můžete zvrátit již téměř zcela ztracený zápas. Získat za jeden hod až deset bodů, to už je na ukazateli skóre sakra znát.

„Zapomeňte na všechny obyčejné basketbalové simulace a připravte se na čistokrevnou arkádu toho nejhrubšího zrna.“

K maximální efektivitě přispívá i zcela jednoduché ovládání, díky němuž si osvojíte veškeré herní principy opravdu velmi rychle. Autoři vsadili na jednoduchou hratelnost a maximální zábavu. Smeče z obrovských výšek a jiné ofenzivní akce nejsou po pár minutách žádným problémem. Hlavní je pamatovat na včasné načasování a také hlídat hráčovu staminu. Unavený hráč ztrácí rychlost a nemůže soupeři ukrást balon, naštěstí stamina se velmi rychle doplňuje, takže během několika okamžiků jsou zase všichni svěží jako čerstvý salát Caesar od Zdeňka Pohlreicha.

Výbornou hratelnost bohužel sráží poměrně slabý herní obsah. Šest turnajů, každý skládající se ze čtyř zápasů, to opravdu není žádná výzva a hráči tak velmi rychle nezbývá nic jiného, než se spolehnout pouze na lokální multiplayer a online klání. Životnost turnajů nikterak neprodlužují ani speciální výzvy, za jejichž splnění získáte nový míč. Popravdě řečeno, i při vymýšlení odměn si mohli vývojáři trochu více potrápit mozkovnu.

Nikterak oslňující není ani nabídka hracích ploch, ačkoliv jejich ztvárnění je poměrně působivé. Své síly můžete poměřit na herních pláckách v Las Vegas, New Yorku, Londýně, Paříži, Šanghaji a Tokiu. Po vítězství ve všech turnajích přibude ještě prosluněná Venice Beach a deštivý Seattle. V každém místě se nachází jedno hřiště, přičemž nechybí kulisy, které přesně definují místo, kde se právě nacházíte. V Paříži je v dálce se tyčící Eiffelova věž, v Las Vegas je k vidění velké množství neonového osvětlení a v Londýně vašemu oko neunikne London Eye.

150 borců a Jordan nikde

Naopak velmi slibný je výčet současných i historických basketbalových hvězd a osobností. Celkem je ve hře 150 hráčů. A ano, tušíte správně, ani v NBA Playgrounds nechybí sbírání kartiček s jednotlivými borci. Samozřejmě je nesmysl jmenovat zde všechny basketbalové hvězdy, avšak některé si připomenout můžeme. Ve hře tedy nechybí Stephen Curry, LeBron James, Shaquille O´Neil, Kevin Durant či Hakeem Olajuwon. Ke každému hráči navíc autoři připravili krátké shrnutí kariéry i několik zajímavostí. Bohužel, zcela ostudně chybí Michael Jordan a Dennis Rodman.

U každého hráče je jasně viditelné, jaké jsou jeho silné a slabé stránky. Na tyto atributy je potřeba pamatovat v případě, kdy si vybíráte svoje herní duo. Ve chvílích, kdy jsem se rozhodl plnit jednotlivé turnajové výzvy, vybíral jsem vždy hráče, jejichž silné stránky mi pomohly splnit výzvu co nejsnáze. Tak například, když potřebujete během jednoho zápasu nasázet deset trojek, je jasné, koho si do herního dua zvolíte. Avšak během klasických online klání se mi nejvíce osvědčila kombinace smečaře a výborného trojkaře.

Za málo peněz málo muziky

Arkádovému stylu hry je jasně podřízený i její vizuál. Kreslená grafika, občasné zpomalení času a efekty pro dokreslení výjimečných situací, to vše jednoznačně zasluhuje palec nahoru. Stejně tak i ztvárnění jednotlivých hráčů a okolního prostředí. Solidní jsou i zvuky, bohužel to samé se nedá napsat o hudebním doprovodu. Hudba ve hře je zcela nevýrazná a vše podtrhuje jedna jediná skladba v herním menu, při které si poměrně brzy začnete trhat vlasy, popřípadě se jakkoliv jinak sebepoškozovat.

Fanoušci nevšedních sportovních zážitků mají po nedávném Old Time Hockey možnost okusit další zajímavý titul. NBA Playgrounds je výborný arkádový počin, avšak jeho slabá herní náplň má za následek, že mi více než plnohodnotný titul připomíná spíše hříčku, která dokáže zabavit pouze na pár večerů s kamarády. Nicméně její cena není nikterak přehnaná a fandové basketbalu jistě ocení svěží vítr, jež NBA Playgrounds bezesporu přináší.

NBA Playgrounds na PC, PS4, Xbox One, SwitchHodnocení hry
Skóre hry 6 6/10
NBA Playgrounds
Líbí se nám
  • stoprocentní arkádovost
  • fakta a zajímavosti o hráčích
  • nevšední herní vizuál
  • výborná hratelnost
Vadí nám
  • málo herního obsahu
  • že chybí Michael Jordan a Dennis Rodman
  • poměrně brzký stereotyp
Verdikt: Arkádová nálož jako ze staré školy, jejímž hlavním neduhem je slabší herní obsah. V konečném důsledku tak hra ze všeho nejvíce připomíná výbornou arkádovou hříčku, nikoliv však plnohodnotný titul se vším všudy.
Hra zatím neobdržela žádná čtenářská hodnocení.
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
NBA Playgrounds na PC, PS4, Xbox One, SwitchScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry NBA Playgrounds Screenshot ze hry NBA Playgrounds Screenshot ze hry NBA Playgrounds Screenshot ze hry NBA Playgrounds Screenshot ze hry NBA Playgrounds Screenshot ze hry NBA Playgrounds Screenshot ze hry NBA Playgrounds Screenshot ze hry NBA Playgrounds