Another Lost Phone: Laura’s Story – telefon ztracený, či zahozený?

Středa 4.10.2017 20:20 - Autor: Tereza "Ylbirda" Fuková - Rubrika: Recenze Recenze Another Lost Phone: Laura’s Story

Opět nacházíte ztracený telefon. Odhalíte tajemství, jež skrývá, nebo přemůžete svou zvědavost?

Another Lost Phone – Laura’s Story je druhým počinem studia Accidental Queens, které produkuje hry, jež nahlíží do soukromí osob s rozmanitými problémy a zároveň nenápadně informují o těchto problémech své hráče. Po Samuelovi, který měl problémy se svou identitou, se seznamujeme s Laurou, která má zdánlivě perfektní život.

Během zhruba dvou hodin odhalíte detaily z Lauřina života, její osobní i profesní vztahy a zjistíte, jaký vliv mohou mít špatná rozhodnutí a ignorace varování na něčí život. Ačkoli se pak dočkáte do jisté míry happy endu, pachuť nepříjemného zážitku, jež prostřednictvím příběhu prožijete, se vás jen tak nepustí.

Kdo je Laura

S Laurou, hlavní hrdinkou našeho příběhu se opět seznamujeme spíše nepřímo. Můžeme si prohlédnout galerii jejího telefonu, kalendář, smsky, maily, či poznámky. Mnoho nám však zůstává skryto, dokud se nepřipojíme k internetu. Zpočátku se nic moc nedozvíme. Má sestru, mnoho kamarádů i skvělého přítele Bena a pracuje v organizaci, která se stará o dlouhodobě nemocné děti. Na první pohled jí nic nechybí a užívá si života plnými doušky. Schází se s kamarádkami na nákupy či posezení u kafé, chodí běhat a pilně pracuje na různých projektech.

„Těžko tedy říct, kde je problém, a s čím si není schopna poradit. Odpověď na tuto otázku se zodpovídá pomalu a spíše v náznacích, autorky nám dávají pocítit Lauřiny pocity bezmoci a neklidu.“

Těžko tedy říct, kde je problém, a s čím si není schopna poradit. Odpověď na tuto otázku se zodpovídá pomalu a spíše v náznacích, autorky nám dávají pocítit Lauřiny pocity bezmoci a neklidu. Množstvím konverzací, jež dokreslují situaci, postupně rozkrýváme různé aspekty Lauřina života, ať už přátelský vztah k jejímu ex, či útoky na její osobu v práci. Ve víru různých názorů Laura ztrácí sebevědomí a podléhá manipulaci.

Hesla a kódy

Z toho, co je vám na začátku k dispozici, se moc nedozvíte. Poté, co získáte přístup k internetu, se musíte dostat do aplikace PowerJob, což je něco jako LinkedIn – služba, díky které se dají navazovat profesní kontakty. Jelikož jste ale přihlášeni na veřejné síti, musíte dokázat, že účet opravdu patří vám, což není úplně jednoduché. Musíte totiž identifikovat tři osoby podle jejich profilového obrázku. A není to tak, že půjdete metodou pokus-omyl. Jednak je vám u každého obrázku nabídnuto zhruba 15 jmen, za druhé se obrázky při každé špatné odpovědi změní. Musíte tedy projít galerii, mail či smsky a dotyčné poznat. Když se vám to povede, začnete se dozvídat trochu více, mimo jiné narazíte na nápovědy, které vám umožní otevřít SecuryChest, aplikaci, ve které Laura schovává to, co nemá být všem na očích.

Samozřejmě ale postup není nikterak přímočarý. Jistou pomocí vám možná bude blok a tužka, kam si budete zapisovat cizí narozeniny či zvláštní události. Budete muset propojovat zprávy z PowerJob s obrázky v galerii, smsky s maily či událostmi z kalendáře. Je třeba dávat neustále pozor. Některé zprávy sice mohou znít zcela nevinně a nenápadně, ve skutečnosti však mohou být klíčem k rozluštění některých hesel.

Poté, co odkryjete všechna tajemství a zpřístupníte veškeré složky a aplikace, se dočkáte mailu od bývalé majitelky telefonu. Doufá, že nálezce jí může pomoci s posledním nezbytným krokem. Po jeho splnění je hra u konce a vás čekají už jen závěrečné titulky, proložené dalšími zprávami, které jste v telefonu nenašli.

Nebezpečné známosti

V popisu hry se mluví pouze o životě Laury, respektive jejím společenském životě. Ale i když nevíte, o co přesně má jít, celkem rychle se můžete dopátrat správného směru. Hra vás uvítá 12 nepřečtenými zprávami od Bena, Lauřina přítele. Někomu to možná nepřijde divné, někoho to snad zarazí. Postupné pročítání možná neodhaluje tolik, kolik by mohlo, ale je třeba také trochu číst mezi řádky. Accidental Queens opět velmi povedeně odhalují okrajové a do jisté míry tabuizované téma, situaci, do které se může dostat každý. Oproti předchozímu dílu rozhodně ubylo textu a hádanek a kódů. Kódy také nejsou něčím, co vás zaměstná na příliš dlouho. Všechny nápovědy jsou na dosah ruky a číselné kódy dávají smysl, nejde pouze o náhodná čísla poznamenaná někde v telefonu. Ne všechny možná odhalíte na první pokus, ale vaše možnosti jsou spíše omezené a správné odpovědi se dopátráte celkem záhy.

„Accidental Queens opět velmi povedeně odhalují okrajové a do jisté míry tabuizované téma, situaci, do které se může dostat každý.“

Čímž se ovšem dostáváme k hlavnímu aspektu hry, který nemusí vyhovovat každému – je tam hodně textu. Musíte si přečíst všechno, protože nevíte, co je opravdu důležité a co je tam jenom na dokreslení atmosféry. Ne každý má chuť pročítat se takovým množstvím textu a ne každý má chuť hrabat se v cizím, byť fiktivním, soukromí. S tím pak ještě souvisí to, že hra je dostupná v angličtině, němčině, italštině, portugalštině, francouzštině a španělštině. A bez dobrých znalostí jazyka se zde samozřejmě neobejdete.

A konečně, hlavní výtka se týká vizuálního aspektu hry. Od podivně zaoblených tlačítek telefonu po příšerně vypadající postavy, Another Lost Phone – Laura’s Story prostě nevypadá dobře. Jistě se dá namítnout, že u hry, která je zcela postavená na příběhu a jeho vyprávění, je vzhled vedlejší. Přesto působí některé obrázky vyloženě rušivě.

Pokud ovládáte dobře cizí jazyky a máte chuť na čtení, jistě Another Lost Phone – Laura’s Story vyzkoušejte. A pokud jste předchozí dílo Accidental Queens nehráli? Tím lépe, o to víc si užijete mechaniku hry.

Another Lost Phone: Laura’s Story na PC, iPhone, AndroidHodnocení hry
Skóre hry 8 8/10
Another Lost Phone: Laura’s Story
Líbí se nám
  • zvolené téma a jeho zpracování
  • únosné množství textu
Vadí nám
  • vizuální stránka
  • žádné nové mechaniky
Verdikt: Pokračování A Normal Lost Phone je velmi povedené a v porovnání s prvním dílem lépe provedené – smysluplnější hádanky, omezení falešných komunikací či počet zamčených aplikací. Na druhé straně je ovšem grafická stránka o poznání horší. Fotky lidí mají celkem ošklivý vizuál, a i sám interface telefonu působí v první chvíli poněkud nečitelně. Pokud Another Lost Phone hrajeme jako pokračování prvního dílu, ztrácíme dojem překvapení, co se hratelnosti a řešení hádanek týče.
Hra zatím neobdržela žádná čtenářská hodnocení.
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Another Lost Phone: Laura’s Story na PC, iPhone, AndroidScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Another Lost Phone: Laura’s Story Screenshot ze hry Another Lost Phone: Laura’s Story Screenshot ze hry Another Lost Phone: Laura’s Story Screenshot ze hry Another Lost Phone: Laura’s Story Screenshot ze hry Another Lost Phone: Laura’s Story Screenshot ze hry Another Lost Phone: Laura’s Story Screenshot ze hry Another Lost Phone: Laura’s Story Screenshot ze hry Another Lost Phone: Laura’s Story