Uživatel nepřihlášen
 

Seven: The Days Long Gone - devatero řemesel, desátá bída

Pátek 1.12.2017 09:59 - Autor: Jan "Honzas4400" Kalný - Rubrika: Recenze Recenze Seven: The Days Long Gone

Ex-vývojáři Zaklínače si řekli, že zkusí akční RPG hru po svém. Vzniklo izometrické Seven: The Days Long Gone. Ale mohlo vzniknout i něco mnohem lepšího…

Seven, stejně jako spousta dalších RPG her podobného typu, sleduje na první pohled nijak zvlášť významného človíčka - v tomto případě zloděje Teriela. Toho shodou nechtěných okolností posedne v úvodu hry ďábel Artanak, jehož cílem je Teriela využít. Díky tomu se z mistra zloděje stává jakýsi polohrdinský typ. Ovšem v drsném světě plném utlačování, virů, bojů na život a na smrt, gangů a rádoby policie, která si o sobě myslí, že je kdovíco, není pro takové hrdiny místo. Teriel je proto stále hlavně zlodějem, kterému nějaké plížení, šplhání a zabíjení, když na to dojde, nedělá problém.

Jako v každém správném RPG, i tady nás samozřejmě čekají nejrůznější události, které doprovází nejrůznější postavy. Primární úkoly sledující hlavní příběh i vedlejší úkoly, které jsou zpravidla poměrně zajímavé a nabízí vlastní mini-příběhy, jsou rozhodně jedním z taháků hry. Dialogy, i když mi přišly občas trochu křečovitě napsané, dávají samotnému světu, resp. ostrovu Peh zajímavou hloubku a celá dystopická post-apokalyptická a lehce kyberpunková budoucnost založená na kombinaci technologie a šrotu rázem oživne.

Bohužel je to ale tak nějak všechno, co můžu na hře definitivně vychválit. Zajímavý svět se zajímavou historií, zajímavými postavami a lokacemi, to jsou věci, jež dělá Seven dobře. Možná nejde zpravidla o žádný unikát, ale zároveň nedělá v tomhle ohledu hra vůbec nic špatně. Kéž by to bylo tak jednoduché i se zbytkem.

Všeuměl neumětel

Celá hra nabízí opravdu řadu různých prvků a mechanik, které dohromady tvoří na první pohled celkem rozsáhlé akční RPG, ve kterém se s chutí každý vyblbne po svém. Můžete se plížit, nastražit pasti, sabotovat různou techniku nebo se třeba za někoho převléknout a vydávat se za něj (resp. za člena jeho frakce). Nebo můžete jít akčním stylem - na výběr máte řadu zbraní s vlastními statistikami a komby, můžete uskakovat, využívat vaše speciální dovednosti a další věci, včetně vašeho biotického oka, kterým lze sledovat například kabel vedoucí od kamery. Hra navíc nabízí celkem šikovný systém pohybu, kdy můžete snadno po mnoha věcech šplhat a najít třeba i ne tak úplně obyčejnou cestu, jak se dostat třeba přes nějakou hlídku, kontrolní bod nebo celkově k vašemu cíli. Můžete obchodovat, bojovat v arénách, nebo prostě ostrov Peh prozkoumávat a případně hledat nové dovednosti, plánky pro vytváření nových zbraní nebo vylepšení a další věci. V téhle hře můžete opravdu dělat ledacos a na papíře jde skutečně o zajímavě znějící RPG, ve kterém mělo a mohlo všechno fungovat tak, jak tvůrci zamýšleli.



Ale tak to bohužel nedopadlo, alespoň ne z mého pohledu. Seven toho rozhodně nenabízí málo a když se chce, tak všechno tohle funguje. Bohužel se málokdy chce. Často mi zkrátka přišlo, že autoři prostě nevěděli, co z téhle hry má vlastně vzniknout. Má to být akční RPG, nebo to má být stealth hra? Ona sice zvládá obojí, ale jen do jisté míry, takže nevyniká ani v jednom. Soubojový systém se rychle omrzí a mačkání tlačítka pro útok a úskok není po pár hodinách vůbec duchaplné (zvlášť proti AI, která je většinu času buď až směšně tupá, nebo vás zabije a občas i vidí skrz zeď). Časem sice dostanete nové dovednosti a možnosti útoků, ale dodatečné útoky to bohužel nezachrání.

Stealth také působí nedodělaně, kdy má hlavní hrdina tendenci si snad po každé akci stoupat a opravdu jsem měl s jeho pohybem během plížení problém. Pak je tu neintuitivní a toporné ovládání s podobně neintuitivními a místy topornými mechanikami. Často mi nebylo vůbec jasné, jestli mě nepřátelé mohou za tím křovím vidět nebo během pohybu slyšet. Prostě to není evidentní, a tudíž dost intuitivní. Takové Seven: The Days Long Gone bohužel je. Za asi největší chybu ovšem považuji design úrovní. Zatímco po vizuální stránce si myslím, že má otevřený a dostatečně velký svět Seven co nabídnout, po hratelností stránce už je to jiná písnička. Především proto, že se lze strašně snadno ztratit a dezorientovat. Dostat se tak z místa na místo může být větší problém, než se na první pohled zdá. Člověk se tam nakonec nějak doplácá, ale zkrátka si nemyslím, že otevřený svět téhle hře prospěl. Jednotlivé lokace zkrátka postrádají jakousi individualitu a po stránce level designu vypadá všechno dost podobně. V jedno městečku se pohybujete po různých rourách nebo střechách, v dalším městě děláte to samé, v dalším to samé. A když už se nepohybujete ve městech (resp. takových menších zabydlených oblastech), tak se pohybujete v přírodě, ve které je ještě více evidentní, že vlastně děláte pořád totéž.

Na jednu stranu je samozřejmě dobře, že máte více cest, jak se z nějaké nebo do nějaké lokace dostat, na druhou stranu je špatně, že ne vždy je to tak evidentní. Často totiž přišly momenty, kdy ať jsem se díval kam jsem se díval, prostě nebylo rozumné cesty dál. Jedna vedla skrze kontrolní bod, přes který jsem nemohl a druhá vedla mezi hlídkující stráže, na které jsem neměl ani zdaleka dostatečné vybavení, takže jsem se jim nemohl postavit. Často mě tak přepadl pocit, že jsem tady vlastně ještě ani být neměl a po krátké konzultaci s mapou jsem nebyl o nic chytřejší. A takový pocit přišel až moc často. Celá mapa totiž jaksi postrádá „hlavní cestu", po které můžete nějak jít a logicky se tak dostat z jedné lokace do druhé. Téměř vždy a všude tak musíte jít podivnou cestou, která zahrnuje všelijaké skoky přes propasti a střechy, nebo přírodu, v níž je řada ne tak pozitivně naladěných obyvatel ze zvířecí říše. Což prostě málokdy vypadá jako cesta dál.

Sedm dní a sedm nocí

Vážně jsem chtěl, aby se mi tahle hra líbila. Akční RPG v otevřeném světě, ve kterém si můžu hrát víceméně tak, jak chci, a které nabízí zajímavý svět, příběh a postavy... to prostě zní jako dokonalá kombinace na blížící se zimu. Ale přijde mi, že tvůrci zkrátka jen načrtli, jak má hra vypadat, ale na její úplné dodělání nedošlo.

Člověk se sice může pohybovat ve stínech, ale hlavní postava si v podstatě stále stoupá a stráže si mě samozřejmě snadno všimnou. Nehledě na to, že stealth nepůsobil intuitivně. Když si Teriel stoupne po každém šplhání nebo i načtení hry, tak to opravdu rychle vede k frustraci, nehledě na to, že mi přišlo, že hra i design jednotlivých lokací málokdy navádí k tomu, abyste se někde plížili. Speciální dovednosti, jako je třeba teleport na krátkou vzdálenost, jsou také dobrý nápad. Jen kdybych věděl, jak ten teleport vlastně použít. Po vybrání v inventáři sice mohu "zamířit" na místo, kam se teleportovat, ale jak ho skutečně použít, to už jsem nezjistil. Občas to jde, většinou ale ne.



Pak je tu celkem strohý soubojový systém, který omrzí po prvních dvou nebo třech soubojích, kdy vlastně máte možnost uskočit a zasadit ránu. Na papíře opět zajímavé, protože zbraně mají různé útoky a vlastnosti a postupně získáte další možnosti, jak útočit, bohužel v praxi nemastné neslané. Chaotický level design, kdy vlastně nevíte, jak se kam dostat, tomu také nepomáhá. Stejně jako tupá umělá inteligence. Poslední hřebík do rakve tomu všemu zasazuje otřesná optimalizace. Propady snímků za sekundu klidně až k 40 (nebo i méně) nejsou nijak neobvyklé. Přitom graficky tomu hra vůbec neodpovídá. Vizuální styl Seven se mi docela líbí. Rozhodně není nijak dechberoucí, ale má svou individualitu a cell-shadový nádech celé hře rozhodně sedí. Totéž vlastně platí i o zvucích, hudbě a dabingu. Jde celkem o standard, na kterém se těžko hledají nějaké vážnější problémy, o to více je kvalita optimalizace zarážející.

Jádro dobré, ale to nestačí

Seven: The Days Long Gone je velmi ambiciózní hrou, která se svými mechanikami snaží zaujmout příznivce akčních RPG i stealth her. Bohužel jde ale i přes několik komplexních možností a zajímavý svět o poměrně strohou, topornou a neintuitivní hru, která se snaží být vším, ale nevyniká v ničem.

Pokud chcete hru hrát pouze akčně, připravte se na to, že se celkem chudý a stereotypní soubojový systém rychle omrzí a neuvěřitelně blbá umělá inteligence to nezachrání. Pokud byste naopak dávali přednost plížení, tak ovládání postavy bude velmi brzy představovat problém, už jen proto, že má hlavní hrdina neustále tendenci si stoupat snad po každé akci, kterou učiníte, a samotné stealth prvky, které hra nabízí, dohromady netvoří nijak zvlášť fascinující ani originální zábavu. Nezbývá vám tak nic jiného, než udělat kompromis a hrát oběma styly podle situace. Což by samo o sobě nebylo špatně, bohužel se tím dostávají do popředí již zmíněné problémy jednotlivých stylů a ještě k tomu třeba velmi chaotický level design, kdy často prostě nevíte, kam vlastně jít a jak se tam dostat.


V jádru jde o celkem zábavnou RPG hru na dlouhé zimní večery, která vás vhodí do zajímavého světa se zajímavou historií a postavami. Tenhle titul prostě má svůj nápad. Dobrý nápad. Bohužel by bylo potřeba na něm značně zapracovat, alespoň podle mého názoru. V jádru je na téhle hře totiž máloco skutečně špatně, jenom je zkrátka těžké se k tomu jádru přes všechny různé problémy propracovat. Pokud vám ale tzv. „rough around the edges" hry nevadí, určitě se po Seven (časem) poohlédněte. V mém případě je ale na hře zkrátka několik věcí, které mi vůbec nesedly, a nemohu říct, že bych si celou hru nějak zvlášť užil.

To, že hře chybí třeba i nějaký spolehlivější auto-save, který sice má hra, ale neukládá tak často, takže jsem po jedné smrti přišel o zhruba dvě tři hodiny hraní, už je jen třešničkou na dortu. Bezesporu si tahle hra najde nějaké příznivce a fanoušky, ale v mém případě by musela být mnohem méně toporná a snad i ne tak zbytečně přeplácaná různými mechanikami, které vám hra málokdy pořádně vysvětlí a které občas působí, že tam jsou jen proto, aby tam byly, abych si Seven: The Days Long Gone skutečně užil.

Poznámka: V recenzi jsme použili oficiální screenshoty přímo od vývojářů (už jen proto, že ty mnou vyfocené nebyly zpravidla nijak zázračné). Hra ovšem nabízí i českou lokalizaci v podobě titulků, kterou má na svědomí Filip Ženíšek, jehož (nutno podotknout kvalitní) rukopis je opravdu znát.

Ukázka české lokalizace
Ukázka české lokalizace

Seven: The Days Long Gone koupíte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Seven: The Days Long Gone na PCHodnocení hry
Skóre hry 6 6/10
Seven: The Days Long Gone
» Více o hře
Líbí se nám
  • kvalitně zpracovaný svět
  • celkem stylová, i když nijak dechberoucí grafika
  • v podstatě si můžete hrát, jak chcete, možností je spousta
  • kvalitní česká lokalizace
Vadí nám
  • v mnoha ohledech toporná hratelnost a ovládání
  • chaotický level design (otevřený svět, byť vizuálně zajímavý, hře podle mě neprospěl)
  • špatná optimalizace
  • neskutečně tupá umělá inteligence
Verdikt: Devatero řemesel, desátá bída. V jádru jde o dobrou hru, kterou bohužel vývojáři nezvládli dát dohromady tak, jak by si zasloužila, tudíž si k ní najde cestu jen určitá sorta hráčů.
Hru ohodnotili také 2 čtenáři průměrnou známkou 7.5/10.
Corvus (8), jaryncip (7)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Tisk  
Seven: The Days Long Gone na PCScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Seven: The Days Long Gone Screenshot ze hry Seven: The Days Long Gone Screenshot ze hry Seven: The Days Long Gone Screenshot ze hry Seven: The Days Long Gone Screenshot ze hry Seven: The Days Long Gone Screenshot ze hry Seven: The Days Long Gone Screenshot ze hry Seven: The Days Long Gone

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Seven: The Days Long Gone - devatero řemesel, desátá bída
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Corvus   3x   Tak jsem zakoupil a nelituji ani koruny. Neskutečně si hru užívám. Velice mi sedla. Ovládání je topornější a je vyloženě nutné si zvyknout na tempo/zvyklosti/mechaniky hry. Vůbec se nedivím, že spoustě lidem Seven nesedlo. Rozhodně by ovládání sneslo pružnější/příjemnější model. Nicméně vše mi vynahrazuje parádně vybudovaný svět, TUNY možností, dialogy, každý předmět (a že jich je hromada) má popisek... když člověk pochopí jak co funguje a na co si dát pozor, tak jde o opravdu povedenou hru. Takový nevybroušený diamant, který kluci měli ještě doladit, ale i tak jsem spokojen. Super překvapení na konec roku, které jsem nečekal. Hra si vyzobává tu z Thiefa, támhle z Dishonored, něco z diablovek, Falloutu i Mad Maxe. Vidím tam i špetku klasiky Crusader: No Regret/Remorse. A pochopitelně vše v mistrovském překladu Filipa Ženíška! Jsem spokojen. Dokonce do té míry, že se mi ani trochu nechce vracet do rozehraného Assassina. Naprsoto chápu, co na Seven Filipa chytnulo. Propadl jsem hře po dvou hodinkách a popravdě jse mse dnes musel donutit jít do práce :-D A zrovna jsem měl rozdělanou vloupačku! Himl!Corvuscorvus13394    7.12.2017 14:00 Corvus

Tak jsem zakoupil a nelituji ani koruny. Neskutečně si hru užívám. Velice mi sedla. Ovládání je topornější a je vyloženě nutné si zvyknout na tempo/zvyklosti/mechaniky hry. Vůbec se nedivím, že spoustě lidem Seven nesedlo. Rozhodně by ovládání sneslo pružnější/příjemnější model. Nicméně vše mi vynahrazuje parádně vybudovaný svět, TUNY možností, dialogy, každý předmět (a že jich je hromada) má popisek... když člověk pochopí jak co funguje a na co si dát pozor, tak jde o opravdu povedenou hru. Takový nevybroušený diamant, který kluci měli ještě doladit, ale i tak jsem spokojen. Super překvapení na konec roku, které jsem nečekal. Hra si vyzobává tu z Thiefa, támhle z Dishonored, něco z diablovek, Falloutu i Mad Maxe. Vidím tam i špetku klasiky Crusader: No Regret/Remorse. A pochopitelně vše v mistrovském překladu Filipa Ženíška! Jsem spokojen. Dokonce do té míry, že se mi ani trochu nechce vracet do rozehraného Assassina. Naprsoto chápu, co na Seven Filipa chytnulo. Propadl jsem hře po dvou hodinkách a popravdě jse mse dnes musel donutit jít do práce :-D A zrovna jsem měl rozdělanou vloupačku! Himl!

VaxMarkus    No těšil jsem se na to od prvních ukázek a přes víkend tomu dám šanci.VaxMarkusvaxmarkus36226    7.12.2017 12:24 VaxMarkus

No těšil jsem se na to od prvních ukázek a přes víkend tomu dám šanci.

madPav3L    Já jen dodám, že hra zatím oficiálně nepodporuje 21: 9. Rozlišení 3440x1440 je normálně ve hře, ale fov je strašně malý při tomto rozlišení proti základnímu u 1920x1080 nebo 2560x1440, ale dá se to opravit editací ini souboru a exe souboru hex editorem. Tady [ odkaz ] je když tak návod.madPav3Lmadpav3l57848    3.12.2017 21:45 madPav3L

Já jen dodám, že hra zatím oficiálně nepodporuje 21: 9. Rozlišení 3440x1440 je normálně ve hře, ale fov je strašně malý při tomto rozlišení proti základnímu u 1920x1080 nebo 2560x1440, ale dá se to opravit editací ini souboru a exe souboru hex editorem. Tady [ odkaz ] je když tak návod.

Playman    :-D : -3 23cicer [img][ odkaz ]]Playmanplayman62    3.12.2017 20:08 Playman

:-D : -3 23cicer [img][ odkaz ]]

23cicer    osekat mechaniky, zjednodušit prostředí, vole. .
ty seš zase jeden z těch slabších, kteří musí mít vše polopaticky vysvětleno. .
23cicer23cicer7279
    3.12.2017 18:47
23cicer

@ odpověď na komentář od Playman:osekat mechaniky, zjednodušit prostředí, vole. .
ty seš zase jeden z těch slabších, kteří musí mít vše polopaticky vysvětleno. .

Playman napsal:23cicer: : Ty jsi podivín. Tvoje komentáře nedávají smysl. "chtelo to vic osekat" Jo osekat, asi je to moc mohutný, osekej mi prosím ruce, ano? xD :lala:

Playman    23cicer: : Ty jsi podivín. Tvoje komentáře nedávají smysl. "chtelo to vic osekat" Jo osekat, asi je to moc mohutný, osekej mi prosím ruce, ano? xD :lala:Playmanplayman62    3.12.2017 18:09 Playman

@ odpověď na komentář od 23cicer:23cicer: : Ty jsi podivín. Tvoje komentáře nedávají smysl. "chtelo to vic osekat" Jo osekat, asi je to moc mohutný, osekej mi prosím ruce, ano? xD :lala:

23cicer napsal:jene, kdyz nerozumis grafice (technicky, vytvarne) , tak se k ni prosim nevyjadruj. . experte. . hehe
ale v jednom s tebou musim souhlasit - ovladani je na dnesni pomery nenormalni/neprijemny/tezkopadny/neohrabany/neprehledny/prekombinovany atd. . asi za to muze izometrie ve spojeni s viceurovnovym pohybem. . chtelo to vic osekat

Corvus   1x   Odpověď máš o šest příspěvků níž...Corvuscorvus13394    3.12.2017 07:41 Corvus

@ odpověď na komentář od kaldos:Odpověď máš o šest příspěvků níž...

kaldos napsal:Proč zrovna do téhle hry je čeština ?

23cicer    jene, kdyz nerozumis grafice (technicky, vytvarne) , tak se k ni prosim nevyjadruj. . experte. . hehe
ale v jednom s tebou musim souhlasit - ovladani je na dnesni pomery nenormalni/neprijemny/tezkopadny/neohrabany/neprehledny/prekombinovany atd. . asi za to muze izometrie ve spojeni s viceurovnovym pohybem. . chtelo to vic osekat
23cicer23cicer7279
    2.12.2017 21:12
23cicer

jene, kdyz nerozumis grafice (technicky, vytvarne) , tak se k ni prosim nevyjadruj. . experte. . hehe
ale v jednom s tebou musim souhlasit - ovladani je na dnesni pomery nenormalni/neprijemny/tezkopadny/neohrabany/neprehledny/prekombinovany atd. . asi za to muze izometrie ve spojeni s viceurovnovym pohybem. . chtelo to vic osekatKomentář byl autorem naposledy upraven 3.12.2017 07:34

Původní verze před úpravami:jene, kdyz nerozumis grafice (technicky, vytvarne) , tak se k ni prosim nevyjadruj. . experte. . hehe

kaldos    Proč zrovna do téhle hry je čeština ?kaldoskaldos32386    2.12.2017 15:58 kaldos

Proč zrovna do téhle hry je čeština ?

Honzas4400 člen redakce    Zaměřit se na nedostatky, tj. v recenzi je vypíchnout nad pozitiva, ne je při hraní záměrně hledat. To je dost zásadní rozdíl. Tohle rozhodnutí, jak napsat tu recenzi, přišlo až s blížícím se embargem; rozhodně za to nemůže nic v tom smyslu, že to není AAA hra nebo není pro casualy. Už od začátku jsem cejtil, že se mi to neovládá dobře a měl jsem problém i s řadou mechanik, zmíněným level-designem ap. A něčemu takovýmu já nehodlám dávat jiný číslo, než který si myslim, že si hra zaslouží. Protože mě nepřesvědčila o vyšším čísle. Co se týče toho, že se 5 = průměr, já to tak vždycky vnímal. Já nemůžu mluvit za Mikyho nebo ostatní členy redakce, on zase nemůže mluvit za mě. Hře jsem mimochodem věnoval kolem 20 hodinHonzas4400honzas4400274    2.12.2017 13:23 Honzas4400

@ odpověď na komentář od Ylbirda:Zaměřit se na nedostatky, tj. v recenzi je vypíchnout nad pozitiva, ne je při hraní záměrně hledat. To je dost zásadní rozdíl. Tohle rozhodnutí, jak napsat tu recenzi, přišlo až s blížícím se embargem; rozhodně za to nemůže nic v tom smyslu, že to není AAA hra nebo není pro casualy. Už od začátku jsem cejtil, že se mi to neovládá dobře a měl jsem problém i s řadou mechanik, zmíněným level-designem ap. A něčemu takovýmu já nehodlám dávat jiný číslo, než který si myslim, že si hra zaslouží. Protože mě nepřesvědčila o vyšším čísle. Co se týče toho, že se 5 = průměr, já to tak vždycky vnímal. Já nemůžu mluvit za Mikyho nebo ostatní členy redakce, on zase nemůže mluvit za mě. Hře jsem mimochodem věnoval kolem 20 hodin

Ylbirda napsal:Tak jestli neexperimentuješ, tak nemať své čtenáře: "V případě Seven jsem se rozhodl (stejně jako se, více či méně, rozhoduju i u ostatních her/recenzí) trochu zaexperimentovat a spíš se zaměřit právě na ty nedostatky. " To je něco, co stejně nedává moc smysl, buď to děláš pořád, nebo experimentuješ, ale neexperimentuješ pořád.
A jestli se můžu zeptat, kolik přesně jsi tomu dal (tím asi myslíě počet hodin strávených se hrou) ?
Ale jsem samozřejmě ráda, že jsme se dostali do fáze, kde je 5/6 průměr, to je jistě krok dobrým směrem.

23cicer   2x   stylová, nijak dechberoucí grafika. . dobrá rozpolcenost ( (: :23cicer23cicer7279    2.12.2017 12:45 23cicer

stylová, nijak dechberoucí grafika. . dobrá rozpolcenost ( (: :

Ylbirda   2x   Tak jestli neexperimentuješ, tak nemať své čtenáře: "V případě Seven jsem se rozhodl (stejně jako se, více či méně, rozhoduju i u ostatních her/recenzí) trochu zaexperimentovat a spíš se zaměřit právě na ty nedostatky. " To je něco, co stejně nedává moc smysl, buď to děláš pořád, nebo experimentuješ, ale neexperimentuješ pořád.
A jestli se můžu zeptat, kolik přesně jsi tomu dal (tím asi myslíě počet hodin strávených se hrou) ?
Ale jsem samozřejmě ráda, že jsme se dostali do fáze, kde je 5/6 průměr, to je jistě krok dobrým směrem.
Ylbirdaylbirda69978
    2.12.2017 09:51
Ylbirda

@ odpověď na komentář od Honzas4400:Tak jestli neexperimentuješ, tak nemať své čtenáře: "V případě Seven jsem se rozhodl (stejně jako se, více či méně, rozhoduju i u ostatních her/recenzí) trochu zaexperimentovat a spíš se zaměřit právě na ty nedostatky. " To je něco, co stejně nedává moc smysl, buď to děláš pořád, nebo experimentuješ, ale neexperimentuješ pořád.
A jestli se můžu zeptat, kolik přesně jsi tomu dal (tím asi myslíě počet hodin strávených se hrou) ?
Ale jsem samozřejmě ráda, že jsme se dostali do fáze, kde je 5/6 průměr, to je jistě krok dobrým směrem.

Honzas4400 napsal:S hledáním chyb jsem vážně neexperimentoval, to jsi mě špatně pochopila. Nehledě na to, že věci jako "špatně se mi to ovládá" a "furt se člověk ztrácí" vážně hledat nemusim. Ale samozřejmě, pokud zase většina kouká jenom na to číslo (mimochodem 6 = pořád nadprůměr) tak já udělám totéž. Na Metacriticu má hra hodnocení 70 (7, 5 uživatelské) , OpenCritic - 64, Steam - 77%. To hodnocení se v průměru pohybuje mezi 7/10. Někomu se hra líbí víc, někomu míň, tak už to bejvá. Ale já tomu dal kolik jsem chtěl a kolik si z mýho pohledu hra zasloužila, a důvod je napsanej v recenzi. Pokud někomu ty problémy nevadí l, tak ať si to klidně užije, já budu rád. A i proto jsem hře takový hodnocení dal, protože se její hraní DÁ užit. Nebí to průměr nebo podprůměr, je to nadprůměr.

Ljuk88    Presne, souhlasim.Ljuk88ljuk8875031    2.12.2017 06:39 Ljuk88

@ odpověď na komentář od Ylbirda:Presne, souhlasim.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Ylbirda napsal:No ono by možná stačilo trochu googlit a kouknout se, jak je hra hodnocená jinde. Protože je více méně chválena a hodnocena lépe, a co jsem tak četla zahraniční recenze, tak si nikdo na špatný level design nestěžuje. Ale jistě, nepochybně za to může hra a ne recenzent, který najednou u ne-AAA hry "experimentuje" s hledáním chyb.

Honzas4400 člen redakce   1x   S hledáním chyb jsem vážně neexperimentoval, to jsi mě špatně pochopila. Nehledě na to, že věci jako "špatně se mi to ovládá" a "furt se člověk ztrácí" vážně hledat nemusim. Ale samozřejmě, pokud zase většina kouká jenom na to číslo (mimochodem 6 = pořád nadprůměr) tak já udělám totéž. Na Metacriticu má hra hodnocení 70 (7, 5 uživatelské) , OpenCritic - 64, Steam - 77%. To hodnocení se v průměru pohybuje mezi 7/10. Někomu se hra líbí víc, někomu míň, tak už to bejvá. Ale já tomu dal kolik jsem chtěl a kolik si z mýho pohledu hra zasloužila, a důvod je napsanej v recenzi. Pokud někomu ty problémy nevadí l, tak ať si to klidně užije, já budu rád. A i proto jsem hře takový hodnocení dal, protože se její hraní DÁ užit. Nebí to průměr nebo podprůměr, je to nadprůměr.Honzas4400honzas4400274    2.12.2017 03:03 Honzas4400

@ odpověď na komentář od Ylbirda:S hledáním chyb jsem vážně neexperimentoval, to jsi mě špatně pochopila. Nehledě na to, že věci jako "špatně se mi to ovládá" a "furt se člověk ztrácí" vážně hledat nemusim. Ale samozřejmě, pokud zase většina kouká jenom na to číslo (mimochodem 6 = pořád nadprůměr) tak já udělám totéž. Na Metacriticu má hra hodnocení 70 (7, 5 uživatelské) , OpenCritic - 64, Steam - 77%. To hodnocení se v průměru pohybuje mezi 7/10. Někomu se hra líbí víc, někomu míň, tak už to bejvá. Ale já tomu dal kolik jsem chtěl a kolik si z mýho pohledu hra zasloužila, a důvod je napsanej v recenzi. Pokud někomu ty problémy nevadí l, tak ať si to klidně užije, já budu rád. A i proto jsem hře takový hodnocení dal, protože se její hraní DÁ užit. Nebí to průměr nebo podprůměr, je to nadprůměr.

Ylbirda napsal:No ono by možná stačilo trochu googlit a kouknout se, jak je hra hodnocená jinde. Protože je více méně chválena a hodnocena lépe, a co jsem tak četla zahraniční recenze, tak si nikdo na špatný level design nestěžuje. Ale jistě, nepochybně za to může hra a ne recenzent, který najednou u ne-AAA hry "experimentuje" s hledáním chyb.

Aletheias   1x   Hru u nás distribuuje společnost Comgad, kde funguju jako lokalizační manažer a zároveň překladatel. Tahle hra mě zaujala už prvním trailerem, protože stealth je můj oblíbený žánr a poslední Thief byl na mě moc málo Thief. Comgad na hru získal práva a odhodlal se ke hře udělat české titulky, takže když mi Seven přistálo na stole, rozhodl jsem se, že si překlad nechám celý pro sebe a pořádně si ho vychutnám - i když jsem si po Assassin's Creed Origins chtěl původně dát trochu oraz. :-)Aletheiasaletheias28819    2.12.2017 01:24 Aletheias

@ odpověď na komentář od Corvus:Hru u nás distribuuje společnost Comgad, kde funguju jako lokalizační manažer a zároveň překladatel. Tahle hra mě zaujala už prvním trailerem, protože stealth je můj oblíbený žánr a poslední Thief byl na mě moc málo Thief. Comgad na hru získal práva a odhodlal se ke hře udělat české titulky, takže když mi Seven přistálo na stole, rozhodl jsem se, že si překlad nechám celý pro sebe a pořádně si ho vychutnám - i když jsem si po Assassin's Creed Origins chtěl původně dát trochu oraz. :-)

Corvus napsal:Jo a chtěl jsem se zeptat na lokalizaci: je to čistě byznys, nebo se Filip Ženíšek k Seven dostal skrz Zaklínače nebo ho hra nadchla a šel do toho? Že "zrovna" tento projekt? ROzhodně jsem rád, že open world RPG je česky.

Ylbirda   3x   No ono by možná stačilo trochu googlit a kouknout se, jak je hra hodnocená jinde. Protože je více méně chválena a hodnocena lépe, a co jsem tak četla zahraniční recenze, tak si nikdo na špatný level design nestěžuje. Ale jistě, nepochybně za to může hra a ne recenzent, který najednou u ne-AAA hry "experimentuje" s hledáním chyb.Ylbirdaylbirda69978    1.12.2017 22:35 Ylbirda

@ odpověď na komentář od hRDLA:No ono by možná stačilo trochu googlit a kouknout se, jak je hra hodnocená jinde. Protože je více méně chválena a hodnocena lépe, a co jsem tak četla zahraniční recenze, tak si nikdo na špatný level design nestěžuje. Ale jistě, nepochybně za to může hra a ne recenzent, který najednou u ne-AAA hry "experimentuje" s hledáním chyb.

hRDLA napsal:to jsou 2 naprosto odlišný věci pane chytrej

Labigmek    Tak já začnu tím že se vám do obrázků vloudil screen ze Shadow Tactics BotS. Mimochodem vynikající hra. A protože se mi tenhle typ her moc líbí láká mě i tohle i přes nedostatky. Když vidím záběry ze hry je pohyb fakt takovej topornej. Ale tohle jistě jednou zkusím věřím že věci ještě poladí.Labigmeklabigmek35491    1.12.2017 20:14 Labigmek

Tak já začnu tím že se vám do obrázků vloudil screen ze Shadow Tactics BotS. Mimochodem vynikající hra. A protože se mi tenhle typ her moc líbí láká mě i tohle i přes nedostatky. Když vidím záběry ze hry je pohyb fakt takovej topornej. Ale tohle jistě jednou zkusím věřím že věci ještě poladí.

hRDLA   3x   to jsou 2 naprosto odlišný věci pane chytrejhRDLAhrdla20497    1.12.2017 19:15 hRDLA

@ odpověď na komentář od Ljuk88:to jsou 2 naprosto odlišný věci pane chytrej

Ljuk88 napsal:Ne tomu se rika, hra co nevodi blbecky za rucicku

Ayreas   2x   Doufám, ze se dočkám dne kdy budes spokojenej, ty si najdeš vždycky něco ;)Ayreasayreas57206    1.12.2017 17:57 Ayreas

@ odpověď na komentář od Ljuk88:Doufám, ze se dočkám dne kdy budes spokojenej, ty si najdeš vždycky něco ;)Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Ljuk88 napsal:Prosel sem recenze na steamu a vetsina je spokojena, nejvic se chvali gameplay, grafika, atmosfera, zvuky a celkove to jak hra pusobi.

Tady je to uz klasika ze jak to neni hra pro casualy a od mensiho studia dostava hned bod, az dva dolu.
Ja do toho urcite pujdu

Ljuk88   2x   Prosel sem recenze na steamu a vetsina je spokojena, nejvic se chvali gameplay, grafika, atmosfera, zvuky a celkove to jak hra pusobi.

Tady je to uz klasika ze jak to neni hra pro casualy a od mensiho studia dostava hned bod, az dva dolu.
Ja do toho urcite pujdu
Ljuk88ljuk8875031
    1.12.2017 16:22
Ljuk88

Prosel sem recenze na steamu a vetsina je spokojena, nejvic se chvali gameplay, grafika, atmosfera, zvuky a celkove to jak hra pusobi.

Tady je to uz klasika ze jak to neni hra pro casualy a od mensiho studia dostava hned bod, az dva dolu.
Ja do toho urcite pujduKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Ljuk88   1x   Ne tomu se rika, hra co nevodi blbecky za rucickuLjuk88ljuk8875031    1.12.2017 16:18 Ljuk88

@ odpověď na komentář od hRDLA:Ne tomu se rika, hra co nevodi blbecky za rucickuKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

hRDLA napsal:Nene, tomu se říká špatný world/level design

Honzas4400 člen redakce   1x   Možná je to můj reflex vůči některým expertům, co se v diskusích objevují :DHonzas4400honzas4400274    1.12.2017 14:09 Honzas4400

@ odpověď na komentář od Corvus:Možná je to můj reflex vůči některým expertům, co se v diskusích objevují :D

Corvus napsal:Chápu, mě to vyznívá takhle: zaměřuješ se ze široka na nedostatky, ale pořád jakoby čtenáře ujišťuješ: "ale jinak je to výborné, zajímavé a se spoustou prvků". Následně napíšeš něco negativního a ihned k tomu dodáš, že to má ale své plusy, že to jako určitě není sra*ka na odpis. Jak jsem napsal, pro mě zvláštní recenze. Díky za vysvětlení.

hRDLA   2x   Nene, tomu se říká špatný world/level designhRDLAhrdla20497    1.12.2017 13:58 hRDLA

@ odpověď na komentář od Ylbirda:Nene, tomu se říká špatný world/level designKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Ylbirda napsal:Já teda té recenzi nerozumím. Je to otevřený svět a autor si stěžuje na to, že se v něm ztrácí a neví, jak se kam dostat? Není to tak trochu účel otevřeného světa? Aby byl hráč trochu zmatený a zároveň měl svobodu?
Jinak teda v titulce chybí The v názvu hry, i když v průběhu recenze je název hry kompletní. Já myslela, že na tohle se dbá.

Corvus    Chápu, mě to vyznívá takhle: zaměřuješ se ze široka na nedostatky, ale pořád jakoby čtenáře ujišťuješ: "ale jinak je to výborné, zajímavé a se spoustou prvků". Následně napíšeš něco negativního a ihned k tomu dodáš, že to má ale své plusy, že to jako určitě není sra*ka na odpis. Jak jsem napsal, pro mě zvláštní recenze. Díky za vysvětlení.Corvuscorvus13394    1.12.2017 13:49 Corvus

@ odpověď na komentář od Honzas4400:Chápu, mě to vyznívá takhle: zaměřuješ se ze široka na nedostatky, ale pořád jakoby čtenáře ujišťuješ: "ale jinak je to výborné, zajímavé a se spoustou prvků". Následně napíšeš něco negativního a ihned k tomu dodáš, že to má ale své plusy, že to jako určitě není sra*ka na odpis. Jak jsem napsal, pro mě zvláštní recenze. Díky za vysvětlení.

Honzas4400 napsal:Účel to určitě nebyl. V případě Seven jsem se rozhodl (stejně jako se, více či méně, rozhoduju i u ostatních her/recenzí) trochu zaexperimentovat a spíš se zaměřit právě na ty nedostatky. To, mj. i z toho důvodu, že ano, ta hra se jinde líbí více. Mně prostě tak nezaujala. Ale samozřejmě, i to je můj názor, proto těch recenzí existuje víc. Pokud se mnou někdo souhlasí, ví, jak to je, pokud se mnou někdo naopak nesouhlasí, tak pořád aspoň ví, proč ne nebo proč jo. Holt tenhle experiment možná nedopadl tak, jak jsem čekal. Spíš jsem měl za cíl tak nějak říct, co mi na hře vadí (nebo proč) , ale zdůraznit, že ne všechno je na t hře špatně a i to, co jsem vypíchnul, nemusí bejt nutně špatně i pro ostatní. Možná jsem to prostě jen nezvládl tak, jak jsem chtěl. Experiment byl vyexperimentován, příště zase zkusím něco jinýho nebo se vrátím k osvědčeným věcem.

Honzas4400 člen redakce    Účel to určitě nebyl. V případě Seven jsem se rozhodl (stejně jako se, více či méně, rozhoduju i u ostatních her/recenzí) trochu zaexperimentovat a spíš se zaměřit právě na ty nedostatky. To, mj. i z toho důvodu, že ano, ta hra se jinde líbí více. Mně prostě tak nezaujala. Ale samozřejmě, i to je můj názor, proto těch recenzí existuje víc. Pokud se mnou někdo souhlasí, ví, jak to je, pokud se mnou někdo naopak nesouhlasí, tak pořád aspoň ví, proč ne nebo proč jo. Holt tenhle experiment možná nedopadl tak, jak jsem čekal. Spíš jsem měl za cíl tak nějak říct, co mi na hře vadí (nebo proč) , ale zdůraznit, že ne všechno je na t hře špatně a i to, co jsem vypíchnul, nemusí bejt nutně špatně i pro ostatní. Možná jsem to prostě jen nezvládl tak, jak jsem chtěl. Experiment byl vyexperimentován, příště zase zkusím něco jinýho nebo se vrátím k osvědčeným věcem.Honzas4400honzas4400274    1.12.2017 13:29 Honzas4400

@ odpověď na komentář od Corvus:Účel to určitě nebyl. V případě Seven jsem se rozhodl (stejně jako se, více či méně, rozhoduju i u ostatních her/recenzí) trochu zaexperimentovat a spíš se zaměřit právě na ty nedostatky. To, mj. i z toho důvodu, že ano, ta hra se jinde líbí více. Mně prostě tak nezaujala. Ale samozřejmě, i to je můj názor, proto těch recenzí existuje víc. Pokud se mnou někdo souhlasí, ví, jak to je, pokud se mnou někdo naopak nesouhlasí, tak pořád aspoň ví, proč ne nebo proč jo. Holt tenhle experiment možná nedopadl tak, jak jsem čekal. Spíš jsem měl za cíl tak nějak říct, co mi na hře vadí (nebo proč) , ale zdůraznit, že ne všechno je na t hře špatně a i to, co jsem vypíchnul, nemusí bejt nutně špatně i pro ostatní. Možná jsem to prostě jen nezvládl tak, jak jsem chtěl. Experiment byl vyexperimentován, příště zase zkusím něco jinýho nebo se vrátím k osvědčeným věcem.

Corvus napsal:Mě ta recenze přijde zvláštní jiným způsobem: autor minimálně 3x shrnul veškeré klady a veškeré zápory hry. Jakoby sám sebe chtěl přesvědčit o tom, proč dát šestku. Tak to na mě působí. Nebo jako by měl recenzi rozespanou 3x a minimálně půlku textu zapomněl vymazat. Ale to je čistě můj subjektivní dojem.

Jinak se ale těším na své vlastní dojmy, protože z popisu recenze (když vynechám celkovou číslovku) mi Seven připadá hodně sympaticky. Takže se těším.

Corvus    Jo a chtěl jsem se zeptat na lokalizaci: je to čistě byznys, nebo se Filip Ženíšek k Seven dostal skrz Zaklínače nebo ho hra nadchla a šel do toho? Že "zrovna" tento projekt? ROzhodně jsem rád, že open world RPG je česky.Corvuscorvus13394    1.12.2017 13:03 Corvus

Jo a chtěl jsem se zeptat na lokalizaci: je to čistě byznys, nebo se Filip Ženíšek k Seven dostal skrz Zaklínače nebo ho hra nadchla a šel do toho? Že "zrovna" tento projekt? ROzhodně jsem rád, že open world RPG je česky.

Corvus   2x   Mě ta recenze přijde zvláštní jiným způsobem: autor minimálně 3x shrnul veškeré klady a veškeré zápory hry. Jakoby sám sebe chtěl přesvědčit o tom, proč dát šestku. Tak to na mě působí. Nebo jako by měl recenzi rozespanou 3x a minimálně půlku textu zapomněl vymazat. Ale to je čistě můj subjektivní dojem.

Jinak se ale těším na své vlastní dojmy, protože z popisu recenze (když vynechám celkovou číslovku) mi Seven připadá hodně sympaticky. Takže se těším.
Corvuscorvus13394
    1.12.2017 13:02
Corvus

Mě ta recenze přijde zvláštní jiným způsobem: autor minimálně 3x shrnul veškeré klady a veškeré zápory hry. Jakoby sám sebe chtěl přesvědčit o tom, proč dát šestku. Tak to na mě působí. Nebo jako by měl recenzi rozespanou 3x a minimálně půlku textu zapomněl vymazat. Ale to je čistě můj subjektivní dojem.

Jinak se ale těším na své vlastní dojmy, protože z popisu recenze (když vynechám celkovou číslovku) mi Seven připadá hodně sympaticky. Takže se těším.

Ljuk88   1x   Aha :DLjuk88ljuk8875031    1.12.2017 12:17 Ljuk88

@ odpověď na komentář od Miky:Aha :DKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Miky napsal:Nesouhlasím. Dáváme hrám hodnocení, které si zaslouží. Flame tady tak rozjíždíš ty.

Ylbirda   2x   Já teda té recenzi nerozumím. Je to otevřený svět a autor si stěžuje na to, že se v něm ztrácí a neví, jak se kam dostat? Není to tak trochu účel otevřeného světa? Aby byl hráč trochu zmatený a zároveň měl svobodu?
Jinak teda v titulce chybí The v názvu hry, i když v průběhu recenze je název hry kompletní. Já myslela, že na tohle se dbá.
Ylbirdaylbirda69978
    1.12.2017 12:14
Ylbirda

Já teda té recenzi nerozumím. Je to otevřený svět a autor si stěžuje na to, že se v něm ztrácí a neví, jak se kam dostat? Není to tak trochu účel otevřeného světa? Aby byl hráč trochu zmatený a zároveň měl svobodu?
Jinak teda v titulce chybí The v názvu hry, i když v průběhu recenze je název hry kompletní. Já myslela, že na tohle se dbá.

Miky člen redakce   1x   Nesouhlasím. Dáváme hrám hodnocení, které si zaslouží. Flame tady tak rozjíždíš ty.Mikymiky3    1.12.2017 11:35 Miky

@ odpověď na komentář od Ljuk88:Nesouhlasím. Dáváme hrám hodnocení, které si zaslouží. Flame tady tak rozjíždíš ty.

Ljuk88 napsal:Zato si ale muzete sami nadhodnocovanim AAA her, kdyz pak nejaka hra od mensiho studia dostane sestku, vypada pak logicky jako smejd.

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 

Destiny 2: Curse of Osiris DLC

Recenze - 18.12.2017
 
Destiny 2: Curse of Osiris DLC

Tímto tempem skončí Destiny v propadlišti dějin.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 

Deskovkový speciál: Scythe

Speciál - 17.12.2017
 
Deskovkový speciál: Scythe

Svět po ničivé válce bojuje o vlastnictví továrny na výrobu bitevních robotů. Bude vítězem tohoto střetu právě vaše civilizace?

 
 
 
Ancestors Legacy – dojmy z hraní

Půl roku před vydáním vypadá tato real-time strategie pro PC a Xbox One více než nadějně!

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 
 
Star Wars: Battlefront 2 – The Last Jedi Season aneb krok správným směrem

Co všechno nabízí první várka bezplatného dodatečného obsahu pro Battlefront 2 a co se od vydání stihlo zlepšit?

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
Deskovkový speciál: Escape Room – úniková hra

Průšvih. Máte 60 minut na vyřešení problému, jinak jste v loji. Uspějete, nebo skončíte v poli poražených?