Uživatel nepřihlášen
   

Kingdom Come: Deliverance

Úterý 13.2.2018 09:00 - Autor: Jan "Honzas4400" Kalný - Rubrika: Recenze Recenze Kingdom Come: Deliverance

Středověké a realisticky pojaté RPG odehrávající se v Českém království 15. století dorazilo. A dorazilo... tak trochu rozporuplně.

Hráli jsme na: PC a PlayStation 4

Poznámka na úvod: Hru jsme hráli a recenzovali s day one patchem, a to jak na PC, tak PS4.

O prvotině Warhorse Studios a jejím příběhu se už od začátku ví hlavně jedna věc, a to, že jde o velmi uzemněnou a realistickou záležitost. Kingdom Come: Deliverance totiž nesleduje žádného vyvoleného, žádného všemocného dobrodruha nebo významného talenta století, který je v daném světě jediný, co něco zmůže a dokáže. Tohle je příběh o Jindřichovi, tak trochu nemotorném a naivním synkovi jednoho vesnického kováře, který přežije brutální napadení jeho domova cizí armádou a úmrtí svých rodičů a blízkých přátel, což ho povede k cestě za pomstou a chtíči po dostiučinění. Někdo by si mohl myslet, že jde o celkem standardně znějící příběh, kterých je dvanáct do tuctu. A ten někdo by měl pravdu. Přesně takový ten příběh je. A přesně takový taky být má.

Od Kingdom Come: Deliverance nečekejte nic, po čem vás bude mrazit na zádech z naprosto epických momentů hodných legend. Od Kingdom Come čekejte příběh skoro až náhodného kolemjdoucího, kterého potkala strašná tragédie a snaží se jí napravit. Nikdo se s vámi nebude mazlit a šlechta 15. století už vůbec ne. Pro ně i pro svět samotný jste prostě jen člověk bez postavení a respektu, který kolem sebe kope a křičí, že život není fér. Hrajete možná za hlavní postavu hry, ale rozhodně ne za hrdinu. Porušíte zákony nebo rozkazy? Nebavíte se s urozenými pány, jak se sluší a patří? Šup s váma před bič, vy verbeži neschopná!

Když si najdete chvíli čas, je tu pro vás připravený i hazard v podobě kostek
Když si najdete chvíli čas, je tu pro vás připravený i hazard v podobě kostek
Nad krajinou budete doslova slintat
Nad krajinou budete doslova slintat

Jindřich opravdu hrdina není a v takřka ničem není výjimečný. Ze začátku umí jen trochu jezdit na koni, neumí pořádně bojovat, neumí ani číst nebo plavat. Je to v zásadě takové normální vesnické kopyto. To ovšem neznamená, že nejde o zajímavou postavu, která neprožije obdobně zajímavé věci. Během hraní se dostanete do spousty veselých i nešťastných situací, do služeb několika pánů a během toho všeho budete lovit zvěř i bandity, vyšetřovat vraždy, krást, co hrdlo ráčí, pytlačit nebo prostě jen popíjet s pár kamarády a hrát kostky.

Příběh a vlastně i zbytek hry tak drží nad vodou především samotná atmosféra. A samotnou atmosféru zase příběh. Vesnice, městečka a lesíky v 15. století vypadají přesně tak, jak si vypatlaný velkoměšťák jako já vždy představoval - plné vidláků s obyčejnými problémy. Támhle si nějaká děvka potřebuje vyřídit účty s neplatícím zákazníkem. Támhle v lese je zase banda lapků ohrožující místní obyvatele a támhleti mlynáři nebo hostinští by si rádi přivydělali ne tak úplně legální cestou. Do všeho můžete být více či méně zapletení a záleží jenom na vás, jak moc to bude. Vývojáři se mnohokrát před vydáním dušovali, že konec má být ve hře jenom jeden, ale je jen na vás, jak se k němu dopracujete. A skutečně tomu tak je. Úkoly často mívají více řešení nebo více rozuzlení a křižovatek a pokaždé to působí realisticky a logicky. Motivy a chování všech postav prostě dávají smysl. Kingdom Come: Deliverance je zkrátka drsný návrat do minulosti, který před vámi sice v mnoha momentech roztáhne červený kobereček, abyste si hru alespoň nějak užili, ale ten kobereček je značně malý, rozpáraný a děravý. Většinu času tak budete chodit po studeném kameni nebo rovnou rozpáleném uhlí.

Čtyři století před mým domovem

České království v podobě téhle hry stojí opravdu za to. Jestli bych měl vyzdvihnout jenom jednu věc, co se Warhorse Studios vážně povedla na jedničku, tak je to prostě atmosféra. Barvité vesničky a krajina, zeleň, kam oko dohlédne, dobová hudba... všechno sedne jak prdel na hrnec a prostě se budete cítit jako doma nebo jako v klasické české pohádce (i když trochu drsnější pohádce).

Nakolik je všechno historicky do puntíku přesné, nevím, nejsem historik, ale nic z toho, co jsem viděl, rozhodně nevyčnívá nebo nepůsobí nemístně. Oblečení, zvyky a obyčeje lidí, mluva, architektura, všechno prostě vypadá, jako kdyby to vypadlo z pozdního středověku. Samozřejmě když už se mluví o atmosféře a historické přesnosti, je nejspíš potřeba zaběhnout k jednomu z těch kontroverznějších témat, kterým je český dabing, resp. jeho absence.

Každý na to máme nějaký svůj názor. Mně třeba absence češtiny tak úplně nevadí, v té době se mluvilo všelijakou hatmatilkou. Tady se od většiny jazyků upustilo a všichni mají jenom anglický dabing, s výjimkou cize hovořících Kumánů a několika konkrétních slov (jako je několik českých nadávek nebo pár německých pozdravů). Výsledkem je, že je sice hra o něco méně autentická, ale ve finále to vůbec nevadí. Dabéři až na výjimky odvedli skvělou práci a mít jeden centrální jazyk, byť ne češtinu, je pořád lepší než kombinace několika různých. Jestli je pak absence českého dabingu obecně jenom snaha ušetřit, protože by se stejně nejspíš nevyplatil natolik, aby se i sám zaplatil, to už vám nepovím. Je to rozhodně pravděpodobné. Ale na kvalitách hry to tolik neubírá a každý, kdo není tímhle problémem doslova zaslepený, si hru užije i tak.

Máte ztupený meč? Hybaj s vámi k brusnému kotouči!
Máte ztupený meč? Hybaj s vámi k brusnému kotouči!
Vážně slintat...
Vážně slintat...

Největší výtku v oblasti dabingu bych ale měl určitě k dabérovi samotného Jindřicha. Často zní, že si trochu šlape na jazyk a dostat z něho nějaké emoce se zdálo jako nadlidský výkon. Jsou momenty, kdy si Jindra trochu zakřičí nebo je trochu naštvaný, ale často jsem měl pocit, že se dabér snažil napodobit Geralta z Rivie ze Zaklínače a jeho emocionální výjevy, případně že třeba při pokusu něco říct naštvaně do samotného mikrofonu spíš nahlas šeptal. Časem si člověk zvykne, co jiného mu zbývá, a mám pocit, že v pozdějších fázích hry je vše lepší, ale pořád bych čekal od Jindřicha jakožto ústřední postavy trochu víc aktivity a kvalitnější dabing. Zvlášť když řada vedlejších postav na tom mnohdy bývá o poznání lépe.

Hra ale samozřejmě nabízí české titulky, které jsou také velmi kvalitní. Často se ale děje, že jejich obsah úplně nesedí k tomu, co říkají samotné postavy. A tím samozřejmě nejsou myšleny různé slovní obraty, které jsou v angličtině trochu jiné. Je tím myšleno to, že občas může postava říct pár slov, ale titulky jsou roztahané na dvě věty a je v nich mnohem více informací, než se člověk dozví pouhým posloucháním. Titulky jsou ovšem vážně kvalitní a je v nich vidět česká ruka, úderné poznámky a trochu toho zdravého českého sarkasmu a slovníku. I když se velmi výjimečně stává, že je něco anglicky, a to předevšm v případě položek „zpět” a „ukončit dialog”. Naštěstí je ale zbytek plně přeložený.

„Jindřich opravdu hrdina není a v takřka ničem není výjimečný. Ze začátku umí jen trochu jezdit na koni, neumí pořádně bojovat, neumí ani číst nebo plavat. Je to v zásadě takové normální vesnické kopyto.”

Jak už jsem velmi krátce zmínil, ve hře se objevuje i několik českých nadávek, a to hlavně během soubojů, v nichž se občas objeví slova jako „kurva”, „do psí prdele” nebo i něco peprnějšího. V teorii i praxi dobrá věc, ale i tady bych měl výtku. A to fakt, že tyto nadávky často pochází od jiného dabéra. Nebo to tak alespoň působí. Kombinovat v tomto ohledu dva jazyky není špatná věc, ale kombinovat dva hlasy už samozřejmě ano. Bohužel jsem se s takovým problémem občas setkal i v jiných situacích. Začnu mluvit se strážným, který mi něco řekne a hned v další větě na mě reaguje naprosto jiným hlasem a tónem. Rozhodně to kazí celkový dojem. Možná to někomu může znít jako hnidopišství a prostě jen jako výmluva k tomu, abych měl důvod o téhle hře říct něco negativního. A pravdou je, že za normálních okolností bych neměl problém nad něčím takovým mávnout rukou. Bohužel je celá hra doslova zamořená desítkami a desítkami všemožných větších i menších bugů. A když myslím desítkami a desítkami, tak tím myslím, že jich je fakt, fakt, FAKT hodně.

Spolu s optimalizací, ke které se ještě dostanu, jsou technické problémy skoro tím jediným, co hře mohu vytknout. A bohužel jde o velmi vážnou věc. Zasekávající se (v jednom případě i permanentně) a mizející NPC, NPC zaseknuté v animaci, špatně navazující animace obecně, hrozný path-finding, kamera v dialozích, co často čumí někam úplně jinam nebo do hlavy Jindřicha, doskakování nebo mizení textur a pop-in předmětů, špatně navazující a občas úplně chybějící dialogy nebo kusy dialogů, propady pod mapou nebo pády hry jako takové, NPC chodící pozadu, dokonce NPC způsobující masivní propady snímků za vteřinu, když na ně člověk kouká, cenzura tváří (líp to vysvětlit nedokážu), časté loadingy před dialogy, obecně naprosto tragická umělá inteligence lidí i zvířat...

Tohle je jen vybraná hrstka spousty problémů, které jsem během hraní zažil. Snad na každém kroku mám pocit, že ta hra jen o vlásek drží pohromadě a stačí malý vítr a všechno se to sesype jako domeček z karet. Něco z toho se stává jen občas nebo výjimečně, něco z toho zase pořád. Ale kamkoliv a kdykoliv někam kouknu, tam je něco, co kazí celkový dojem z hraní a působí zkrátka rozbitě a narychlo slepeně dohromady. Problémy naneštěstí trpí i mimika tváří, kdy sice postavy dokážou hýbat pusou, ale jakékoliv zamračení nebo cokoliv jiného, čím mohou dávat najevo emoce, je takřka neexistující. Postavy tak působí trochu jako skály s pohyblivou dolní částí tváře.

A když se do toho vloží zmíněná optimalizace, tak je oheň na střeše raz dva a problémů z technického hlediska jen přibývá. Právě optimalizace je dalším nedostatkem. Bohužel. Od RPG v otevřeném světě běžícím na CryEnginu a s takovou grafikou jsem nečekal, že hru rozjedu na plné detaily na rozlišení 2560×1440 s GTX 970 a i5-6400 bez větších problémů. Na řadu kompromisů z mojí strany jsem byl rozhodně připravený. Ale to, že mi hra ani na nejmenší detaily při 1080p nepojede všude na 60 snímků za vteřinu, to jsem vážně neočekával.

Alchymie je užitečná a jde rozhodně o zábavnou minihru
Alchymie je užitečná a jde rozhodně o zábavnou minihru
Krásné, nebo depresivní? Proč ne obojí?
Krásné, nebo depresivní? Proč ne obojí?

Na minimální detaily není většinou problém si užít 60 snímků někde v přírodě nebo mimo civilizaci. Jakmile se ale začne člověk přibližovat k vesničkám a hradům, kde stejně budete trávit značnou část hry, tak snímky klesnou místy klidně i k 50 nebo méně. Za normálních okolností bych se pokusil najít nějaký dobrý střed mezi výkonem a grafikou, ale fakt, že i na nejmenší nastavení hra nejede nijak světoborně, tomu vážně nepomohl.

Nepočítaje grafiku, tak je technická stránka Kingdom Come: Deliverance skoro až noční můrou, které se může i Skyrim smát do aleluja. Na konzolích to možná nemusí být místy tak horké, o tom více řekne Michal ve svých druhých dojmech, ale pokud jde o PC verzi, tak jsou technické problémy masivní. Ale abyste hru hned neházeli z okna, berte na vědomí, že i přes tyhle problémy není problém si hru užít, jakkoliv zvláštně to může znít. Jsou případy, kdy mi lezou všechny problémy krkem a jsou také případy, kdy jsem kvůli nim ztratil i hodinu postupu, ale hru jsem si pořád užíval. Protože zatímco technická stránka stojí stručně řečeno za jedno velký h..., v rámci hratelnosti je na téhle hře skoro všechno správně.

Ve jménu Otce, i Syna, I Vávry svatého

Což je něco, za co jsem rozhodně rád. Nemít Kingdom Come dobrou hratelnost, nehrát se to dobře, šlo by rozhodně o masivní zklamání ve všech směrech. Ale to se naštěstí nekoná. Hratelnost je právě v takřka ve všech směrech úžasná. Všechno funguje, všechno má nějaký smysl a opravdu se cítíte jako v pořádném zabydleném světě. Každý obchůdek má svůj smysl a ke každému, nebo skoro každému, si čas od času zajdete, protože to bude potřeba. Místní rychtáři a majitelé hospůdek vám mohou prozradit pár drbů a nasměrovat směrem k práci, u kovářů si můžete ručně pomocí minihry nabrousit zbraně, u apatykářů zase koupit byliny a ty pomocí další minihry uvařit u alchymistického stolku. U kolbiště můžete trénovat, u střelnice si zastřílet, ve stájích kupovat nové koně, u plátnéřů, ševců a krejčích opravovat nebo nakupovat zbroj a oblečení. Po nocích lze loupit, můžete číst knihy (když se naučíte číst), můžete jít hledat byliny, můžete jít bojovat, můžete… můžete toho dělat opravdu hodně a skoro všechno je zábava, skoro všechno má smyslu a skoro ke všemu se dříve nebo později dostanete. I když jsou momenty, kdy dokáže hra svými mechanikami tak trochu frustrovat.

„Nepočítaje grafiku, tak je technická stránka Kingdom Come: Deliverance skoro až noční můrou, které se může i Skyrim smát do aleluja.”

Hned zkraje je potřeba vytáhnout soubojový systém, který byl před vydáním jedním z těch větších lákadel. Realistické pojetí, kdy můžete útočit z pěti různých stran nebo bodnout, uhýbat a provádět riposty, je něco, o čem bylo v minulosti navykládáno první poslední. A právě souboje jsou tak zajímavé, těžké i zábavné, jak o nich vývojáři mluvili. Rozhodně nečekejte, že prostým mácháním meče ze strany na stranu něco vyhrajete. Je třeba pozorně sledovat soupeře, všímat si, kde mají zbraň a využít jejich agresi proti nim.

Zde ale začíná jeden celkem zásadní nedostatek, kterého jsem si v určitých soubojích často - a nejen já - všímal. Nepřátelé mají tendenci s téměř perfektním načasováním provádět protiútoky, tudíž kdykoliv a jakkoliv po nich máchnete, nemáte šanci je trefit, zatímco oni to do vás následně našijí jedna báseň. Nakonec takové konflikty řeším tak, že odběhnu, vezmu luk s šípem, vrazím jim jednu mezi oči a je klid. Kvůli tomu mám pocit, že souboje občas ztrácí smysl. Když fungují, tak fungují skvěle a ovládají se skvěle a jde rozhodně o jeden z těch zajímavějších soubojových systémů, který je navíc velmi efektní. Když ale nefungují, což je bohužel častější, než bych byl rád, pak spíše dochází k frustraci. V neposlední řadě je také škoda, že zde chybí možnost odšroubovat hlavici meče a vrhnout ho po nepříteli, abychom ho pořádně dorazili.

Naštěstí je spousta situací, kdy se můžete krveprolití vyhnout úplně. Tam zase všechno řeší vaše statistiky. Charisma, výřečnictví a s nimi spojené perky jsou důležitými schopnostmi, pokud chcete například při nákupech ušetřit nebo někoho přesvědčit. Schopnosti, dovednosti a perky obecně fungují zhruba tak jako v ostatních hrách, třeba jako v The Elder Scrolls titulech. Čím více něco děláte, tím více se v tom zlepšujete a jednou za čas si můžete pro dané odvětví - ať už je to jezdectví, um se zbraněmi, plížení, páčení zámků nebo samozřejmě pijáctví, které nesmí chybět - odemknout perk, kterým danou dovednost posunete zase dál. Odemykat si tak můžete různé pasivní dovednosti - od nutnosti méně spát po například možnost jíst syrové maso, případně odemykat úplně nová komba v soubojích.

NPC mají vlastní věci na práci
NPC mají vlastní věci na práci
Cut-scény jsou bezesporu velmi kvalitní
Cut-scény jsou bezesporu velmi kvalitní

Na první pohled může Kingdom Come: Deliverance působit jako takové standardní RPG, které toho do světa her nevnáší tolik nového. Pravdou je, že pokud hledáte zásadní revoluci žánru, tady ji asi nenajdete. V čem ale tenhle projekt tak vyniká a díky čemu je tak zatraceně zábavný, tak jsou právě ty detaily, minihry a maličkosti, jako je nutnost vlastnoručně brousit zbraň, vařit lektvary nebo smlouvat o penězích. Starat se navíc musíte o svou odpočatost a nasycenost, takže je třeba pravidelně spát a jíst. Všechno je zkrátka takové pomalejší a vždycky stačí malá blbost, malá nepozornost a máte nějaký problém. Hodně mi hra v tomto připomíná například Mount & Blade, které vám taky nic moc nedaruje.

O to více je tohle zjevné díky systému ukládání. Hra se automaticky jednou za čas uloží, například v důležitých momentech nebo na začátku questů, případně si ji můžete sami manuálně uložit pomocí nápoje zvaného sejvovice, kterou ale není sranda získat, a časté ukládání může mít i negativní následky. Když se tak plížíte vesničkou s plánem někoho okrást, nemůžete prostě rychle zmáčknout F5 a zkoušet to, dokud se vám to nepovede. Buď si musíte hru „složitě” uložit pomocí sejvovice nebo vyspáním se v pronajatém noclehu v nějakém hostinci, nebo zkrátka riskovat. Což mi přijde jako jeden z těch nejlepších způsobů, jak Kingdom Come od ostatních RPG her oddělit - v téhle hře prostě riskujete. Každý souboj, každá minihra, každý dialog, všechno může mít pozitivní i negativní následky. Zkrátka a jednoduše vám máloco zachrání prdel a pokud nehodláte riskovat, daleko se nedostanete.

„Souboje jsou tak zajímavé, těžké i zábavné, jak o nich vývojáři mluvili. Rozhodně nečekejte, že prostým mácháním meče ze strany na stranu něco vyhrajete. Je třeba pozorně sledovat soupeře, všímat si, kde mají zbraň a využít jejich agresi proti nim.”

V komentářích u našeho Ptejte se nás také padl dotaz, jak je na tom hra ohledně poměru soubojů a dialogů. S Michalem jsme na toto téma vedli menší debatu a shodli jsme se, že poměr soubojů a dialogů/chození je zhruba 70 ku 30. Pokud chce člověk hodně bojovat, meč si nejspíše najde, ale rozhodně nečekejte, že je to to jediné, co ve hře hráč dělá. Velmi velkou část tvoří právě chození, hledání a mluvení s lidmi. Na souboje nedochází tak často. A vzhledem k jejich obtížnosti i délce to tak bohatě stačí. Rozhodně jde totiž o vyčerpávající záležitost, kterou jakmile okusíte, tak budete rádi, že se s ní nesetkáte na každém kroku. V tomto ohledu by se tedy dala hra srovnat spíše s takovým Mount & Blade nebo Mass Effectem než například The Elders Scrolls a Zaklínačem.

V recenzi také zazněla umělá inteligence zvířat a lidí, včetně možnosti plížení a páčení zámků. Pokud chcete, můžete se plížit a vykrádat obchůdky. Ale samozřejmě to není hlavní mechanika hry, tudíž nelze čekat nic výjimečného. Bohužel ani nic normálního nebo standardního. Páčení zámků je až směšně jednoduché (alespoň s pomocí myši) a umělá inteligence je naprostá tragikomedie. Buď jsou všichni jako ostříž a vidí vás i skrze zdi, nebo vás pomalu nevidí, ani když stojíte před nimi. Stealth tak působí spíše k pobavení než jako styl hraní. To samé platí k umělé inteligenci zvěře, která vždy zajistí, aby mezi vámi byla určitá vzdálenost. Když se tak přiblížíte k zající, co něco požírá, tak uskočí dva metry dál a zase žere. To znamená, že zvěř v podstatě neutíká a lov je tak stejně jako páčení zámků strašně jednoduchý - až nezáživný.

O tom, co všechno v Kingdom Come najdete a jak to funguje bych se mohl vypisovat pomalu donekonečna. Ale ani tato recenze nemůže být se vším všudy nafukovací. Na spoustu věcí si tak musíte přijít sami, ale zkrátka to funguje.

Obsahově super, technicky strašné

Vynášet verdikt a hodnocení nad hrou, jakou je právě české Kingdom Come: Deliverance, není vůbec jednoduchá věc a bezesporu se v diskusích objeví několik… řekněme barvitých komentářů. Pravdou ale zůstává, že jde prostě o zábavu. Realističtější pojetí, a to jak v rámci příběhu, tak i hratelnosti, je rozhodně samo o sobě celkem unikátní a jde o něco, čím může takhle hra velmi pyšně vybočovat z řady. Krásná grafika a opravdu vynikající hudba tomu jen a pouze napomáhají. Bohužel se ale najde i řada nedostatků, mezi které patří především celá plejáda bugů a chyb včetně špatně navazujících animací, horšího lip-syncu a animací tváří, evidentního načítání textur a pop-inu detailů objektů. A pak tu je celkově nedokonalá optimalizace.

Kingdom Come je skutečně rozlehlá a nesmírně ambiciózní záležitost, která na dlouhé, předlouhé chvíle zabaví, pobaví i potěší každého milovníka české historie a českého území a RPG her obecně. Ale chyby a nedostatky uvidíte a pocítíte snad na každém kroku, a to je více než pádný důvod k vážné obezřetnosti. Pokud bych to měl hodně zjednodušit a zestručnit, tak by se dalo říct, že po obsahové stránce je Kingdom Come něco vážně speciálního. Po té technické ale škoda slov. Na téhle hře je vidět opravdu ohromný kus práce, který se z větší části opravdu vyvedl. Ale stejnou měrou lze vidět, že je potřeba nechat tenhle projekt ještě nějakou dobu v troubě. Ingredience a příprava na jedničku, ale ještě to úplně nedrží pohromadě tak, jak by mělo.

Druhé dojmy z PS4 Pro

Autor: Michal Burian

Honza svou část recenze zakončil technickými problémy PC verze. Na jeho slova navážu. Kingdom Come: Deliverance jsem hrál na konzoli PlayStation 4 Pro. Prvních několik desítek minut jsem byl nadšen a užíval si neokoukané prostředí naší drahé domoviny ve středověkém hávu. Malebnou krajinou jsem se kochal opravdu často. Vesničky jsou velmi vyvedené a propracované, hrady působí skvělým dojem a příroda je pastvou pro oči, i když je často taková mrtvolná, nikde se nic moc neděje a postavy si žijí svým životem hlavně ve vesnicích a městech. O to více zamrzí celá řada technických nedodělků a nešvarů, kterých jsem si začal postupem času všímat víc a víc.



Začalo to neposlušnou kamerou v rozhovorech, jež občas zabírala úplně něco jiného. Pokračovalo to viditelným doskakováním textur přes postavy, které chodí skrz jiné postavy, a skončilo to vypadnutím mnoha textur. Poslední zmíněná chyba měla za následek, že na mostě chybělo hned několik prken, místo dveří byla hnusná rozmazaná zeď a omítka baráků a hradů vypadala dost nepěkně. Naštěstí pomohlo restartování hry, které ale nezabírá na viditelné doskakování textur. To se děje téměř všude a vždycky. Stačí se jen tak procházet nebo projíždět na koni a uvidíte, jak se pár metrů před vámi z ničeho nic objeví stádo krav, na zelené louce probliknou stromy a na zemi lze spatřit nepěkné blikání. K tomu již zmíněné procházení postav skrz jiné, což společně s doskakováním a vypadáváním textur nepěkně narušuje zážitek z jinak povedené hry, která hodně sází na atmosféru. Zajímavé je, že v prologu k tomu nedocházelo, nebo jsem si toho nevšiml.

Naštěstí tohle jsou největší chyby, kterých jsem si během hraní všiml. Nepočítám do nich lehce delší načítání. I když ještě jedna by se našla. Výtku mám na chování mého věrného koně. Přišlo mi, že místo aby překážku přeskočil hned, tak se u ní zastavil, chvilku běhal na místě a až poté ji přeskočil. Ale možná to bylo jen mým neohrabaným jezdeckým stylem.



Warhorse Studios se sice nepodařilo vychytat bugy, ale vývojáři si dokázali ohlídat optimalizaci na konzoli a zajistit, aby nedocházelo k viditelným propadům frekvence snímků za sekundu. O framerate jsem se skutečně bál, ale na PS4 Pro jsem si nevšiml žádného velkého trhání apod. (konzole ale dost hučí). Kvituji tak rozhodnutí vývojářů vynechat rozlišení 4K a zaměřit se na 1080p na PS4 Pro a 1440p na Xboxu One X. Na původních modelech PS4 a Xboxu One má potom Kingdom Come: Deliverance běžet při 900p. Bohužel se nám do redakce nepodařilo získat Xbox One verzi, abychom otestovali, jak středověké RPG funguje na Xboxu One X. Na PS4 Pro hra po vizuální stránce nedělá ostudu, zároveň si ale všimnete různých nedostatků, a když budete grafiku porovnávat s podzimními hity loňského roku, tak je patrné, že za ty roky Kingdom Come: Deliverance zestárlo.

„Začalo to neposlušnou kamerou v rozhovorech, jež občas zabírala úplně něco jiného. Pokračovalo to viditelným doskakováním textur přes postavy, které chodí skrz jiné postavy, a skončilo to vypadnutím mnoha textur.”

Kingdom Come rozhodně není hrou, ke které si sednete o polední pauze, abyste se posunuli zase o kousek dál. Na hraní si vždy vyhraďte alespoň několik hodin. Jinak se moc daleko nedostanete. Zásluhu na tom má rychlé cestování mezi místy. Ono totiž není tak rychlé a hlavně není ani bezpečné a ubírá vám spánek a jídlo. Když jsem se potřeboval přemístit z jednoho koutu mapy na druhý, raději jsem sedl na koně a k cíli dojel. Mezitím jsem zažil nemálo dobrodružství, prozkoumal zajímavá místa, vydělat nějaké ty groše a vylepšil si dovednosti. Kdyby bylo cestování jako v jiných RPG hrách, tohle bych nejspíš nezažil.



Jsou souboje za odměnu, nebo za trest? Tuhle otázku si kladu vždy, když k nějakému souboji dojde. Systém soubojů mi přijde dost nevyzpytatelný a nikdy nevím, co mám od jakého úkolu čekat. To je na jednu stranu dobře, konečně nejsem hrdina, který si bez mrknutí oka poradí se vším a se všemi a hra mě neustále nevede za ručičku (vzpomeňte si na mne, až v lesích budete hledat ztraceného koně), ale v podání tohoto středověkého RPG mi to někdy přišlo až moc. Výbavu jsem měl obstojnou, meč nabroušený, základy šermu s útoky a obranou nacvičené, přesto jsem nejednou zemřel a litoval, že jsem si hru neuložil. Přesně jak zmiňuje Honza o několik odstavců výše, nepřátelé jsou velmi agresivní a skutečně rychlí.

V součtu jsem takhle přišel o několik hodin, které jsem musel chce nechtě znovu absolvovat. I tak to je ale zábava a teď si dávám na turkistické nomády a lapky velký pozor. Radím vám, než se v lese skloníte k mrtvole, kterou byste rádi prošacovali, rozmyslete si to a minimálně se pořádně rozhlédněte. Nikdy nevíte, kdy vás přepadnou a jak souboj tváří v tvář dopadne. Na cvičišti vám to totiž může jít sebelépe, avšak až v boji se ukáže, jak připraveni skutečně jste.



Soubojům se často můžete vyhnout kradmým postupem. Máte za úkol zabít Kumány v nedalekém táboře? Nejprve místo prozkoumejte, zjistěte, kolik nepřátel se v něm nachází a vyčkejte na vhodnou chvíli. U mne to byl moment, kdy protivník konečně vstal z pařezu a šel na hlídku. Já jsem se za ním potichu vydal, přiblížil se dostatečně blízko a zaútočil potichu a rychle zezadu. Poté jsem počkal na noc, proplížil se do tábora, otrávil jídlo v kotlíku a čekal do rána. Jed za pár hodin udělal své, posbíral jsem trofeje a vyrazil zpět za velitelem pro odměnu.

Bohužel se v těchto situacích odhalí skutečná chytrost umělé inteligence. Nejde mi na rozum, proč v baráku při kradení obyvatelé slyší každý zvuk, zatímco nepřítel, ke kterému se plížím zezadu (dokonce jsem šel pár metrů za ním), vůbec nereaguje a jde si vesele dál. Nebo se mi stalo, že jsem zaútočil na tábor, eliminoval dva protivníky a další dva vzali nohy na ramena. Vydal jsem se za nimi a s úsměvem pozoroval, jak lítají po lese sem a tam, bez jasného cíle a při tom vykřikují pozor, pozor, pozor! Ano, podobně se chová AI i v jiných hrách, ale tam není takový rozdíl mezi nepřáteli a obyvateli domu.

Rozmazané textury domu
Rozmazané textury domu
Kvůli chybě chybí část mostu
Kvůli chybě chybí část mostu


Nápomocný vám je luk, který ale vyžaduje nutnou dávku cviku a trénování. Zapomeňte na nějaký ukazatel míření, natož kam šíp dolétne. Vše je naslepo a přesně tak jako kdysi ve středověku. Je to plus nebo mínus? To si musí rozhodnout každý sám. Potom je tu absence českého dabingu, kterou nahrazují české titulky. Po textové stránce je přeloženo úplně vše. Češtinu ale ve hře uslyšíte jen málokdy. Vybavuji si dobovou písničku (sprostou) a pár nevhodných slov v dialozích. Přitom o českém jazyce se v Kingdom Come: Deliverance často mluví, zmiňován je kupříkladu Jan Hus, který v Praze káže česky.

„Warhorse Studios se sice nepodařilo vychytat bugy, ale vývojáři si dokázali ohlídat optimalizaci na konzoli a zajistit, aby nedocházelo k viditelným propadům frekvence snímků za sekundu.”

Je to škoda. Kdyby hra měla i český dabing, působila by po stránce audiovizuálu a atmosféry mnohem lépe. Je ale otázkou, zda by se dabing vyplatil a hlavně zaplatil. Přece jen, Kingdom Come: Deliverance je velká hra, se kterou Warhorse Studios chtějí ohromit svět a zazářit na velkých trzích. Tím bohužel Česká republika není. Změnit by to mohl názor zahraničních hráčů. Třeba i jim bude čeština chybět. Když já mohu hrát Metro 2033 a Metro: Last Light v ruštině s anglickými titulky, proč by nějaký Němec, Angličan, Španěl nebo Ital nechtěl hrát Kingdom Come: Deliverance v češtině s titulky z jeho rodného jazyka?





Co si o hře myslím? Kingdom Come: Deliverance mělo ambice na to stát se hrou roku. Bohužel si tvůrci nepohlídali nedodělky a naservírovali nám na první pohled krásný a voňavý flák hovězího masa, které je ale vevnitř syrové - Já raději medium. Přesto nelámu nad středověkým RPG hůl, věřím, že Warhorse Studios na technické stránce zapracují a za pár měsíců tu budeme mít skutečně propracované dílo, které by si z recenze mohlo odnést klidně 9/10. V současném stavu je na titulu až moc poznat, že si v Praze vývojáři v čele s Danem Vávrou ukousli až moc velké sousto.

A jen tak mimochodem, páčení zámku na gamepadu rozhodně není nic jednoduchého (Honzo). Chce to trénovat a mít zásobu trpělivosti a hned několik paklíčů, abyste uspěli. I obyčejná truhla, v níž není nic cenného, mi dala občas zabrat a zlomil jsem při ní nejeden paklíč. Jsem to ale kopyto.

Kingdom Come: Deliverance koupíte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Kingdom Come: Deliverance na PC, PS4, Xbox OneHodnocení hry
Skóre hry 7 7/10
Kingdom Come: Deliverance
» Více o hře
Líbí se nám
  • se vším všudy vynikající atmosféra a svět
  • nic vám není úplně darováno a na všechno musíte realisticky
  • líbivé postavy, výborná hudba a převážně i dabing
Vadí nám
  • skoro až neúnosná hromada bugů a chyb
  • nic moc optimalizace
  • stupidní umělá inteligence lidí i zvířat (hlavně při plížení)
  • nedotažené animace a animace tváří
Verdikt: Kingdom Come: Deliverance má obrovský potenciál, který je v případě hratelnosti zcela naplněn. A tím je myšleno opravdu zcela. Úplně. Bohužel celou hru shazuje neuvěřitelný počet bugů, chyb a technických nedostatků, včetně příšerné umělé inteligence lidí a nepřátel. Pokud tohle vývojáři z Warhorse opraví, máme před sebou opravdu fascinující RPG hru, která by bez problému dosáhla i na hodnocení 9/10.
Hru ohodnotilo také 54 čtenářů průměrnou známkou 7.8/10.
adultreviews (10), SpriteCZ (9), Dejvis21 (7), Miky (7), norsen (8), Phenonmen (10), AsuraCzech (5), Peter (7), matroš (1), antiku (10), Godxon 1 (8), Cokovenecek (8), Marek_Tvrdy (8), Lukaso23 (8), Norbi001 (9), Sekys (9), Kedamir (9), madPav3L (7), elho_cid (8), theanttis (9), plkCRA (9), the víta ! :) (7), sardasdarn (9), Bogi_cze (10), darkfighter413 (1), Gejms (10), _marosho_ (9), Fernet (6), 23cicer (1), Docik (10), CZerv (10), KeerGeek (9), Nate (10), Semuel (5), Lootmaster (8), Chuchyn (7), joker1 (10), OMG&WTF (1), Krmitko (10), Cvrnda (8), Ondrej_V (7), Beruna33 (10), PORNOHEREC (3), Kill3r 367 (8), romando (9), HentaiLord (7), Xenus (8), Clon3 (8), CRYPT (5), Helgrind (8), Corvus (10), Mauser (10), Pepsi (10), fikus679 (10)
Před vydáním hru ohodnotilo 60 čtenářů průměrnou známkou 9/10.
Daniel65911 (10), Kenedz68 (10), Honzas (10), skaldacz8 (7), countertroll (9), Rivers25 (9), czghost98 (10), TheRockM (10), SHIT222 (10), gambi (10), Mondes (9), sokolik1144 (10), Kalach001 (10), Norbi001 (10), suvikgamer (9), Jirka4cz (10), pedros (10), Ornell (10), lukezamek111 (10), wolflegion (10), czmajkl (9), CZconnor (9), Lupé (10), Ardenlax (10), mapuka (8), TheGamesCZ (10), Francík27-CZ (10), GTA 5 Fan (9), PKDMAN (10), Pepsi (10), matroš (1), Stenlly69 (10), 44milos (10), Dubisek (9), ramboba (10), Ľubor Fabian (10), Smuky (10), tiberian23 (10), Sovjet (1), Kirkes21 (10), TGPCZ (10), bomp (10), OPW Player (10), Libu (7), bananomet (8), Phenonmen (1), Foxik09 (10), WeirdWorm (9), joker1 (10), OMG&WTF (1), Greca (10), plkCRA (9), kikikimikiki (10), Houmi (10), elho_cid (10), Mazuur (7), Malcolm (8), baelerys (9), johnk2 (9), reflex24 (10)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Tisk  
Kingdom Come: Deliverance na PC, PS4, Xbox One, Mac, LinuxScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Kingdom Come: Deliverance
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Tomass182    Ono je to takový 4 Honor style - Tam, také když na tebe šlo více protivníků najednou, bylo to docela těžkéTomass182tomass18255290    22.2.2018 22:25 Tomass182

@ odpověď na komentář od Mackie2109:Ono je to takový 4 Honor style - Tam, také když na tebe šlo více protivníků najednou, bylo to docela těžké

Mackie2109 napsal:Já zatím hraju bez většího bugu. Co mě hrozně štve, tak je doskakování textur, to je někdy fakt příšerné. Jinak mě příběh hrozně baví a soubojový systém je super, jen když jdou na vás v přesile tak je to už trochu na houno.

Mackie2109   2x   Já zatím hraju bez většího bugu. Co mě hrozně štve, tak je doskakování textur, to je někdy fakt příšerné. Jinak mě příběh hrozně baví a soubojový systém je super, jen když jdou na vás v přesile tak je to už trochu na houno.Mackie2109mackie210921804    22.2.2018 11:17 Mackie2109

Já zatím hraju bez většího bugu. Co mě hrozně štve, tak je doskakování textur, to je někdy fakt příšerné. Jinak mě příběh hrozně baví a soubojový systém je super, jen když jdou na vás v přesile tak je to už trochu na houno.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Desert_Eagle_5   3x   Nezavírám oči před ničím. Prostě mám asi kliku, že většina těch neduhů se mě netýká. (ťuk ťuk :-D ) Ale tvoji kritiku beru. Jen ne vše. Ale to je můj problém. :-D
A také nevím proč by ses měl stydět za svůj názor. Pokud to není hloupost. :-D
Desert_Eagle_5desert_eagle_565267
    22.2.2018 08:53
Desert_Eagle_5

@ odpověď na komentář od OneShot:Nezavírám oči před ničím. Prostě mám asi kliku, že většina těch neduhů se mě netýká. (ťuk ťuk :-D ) Ale tvoji kritiku beru. Jen ne vše. Ale to je můj problém. :-D
A také nevím proč by ses měl stydět za svůj názor. Pokud to není hloupost. :-DKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

OneShot napsal:Řekl bych to obráceně- vy zavíráte oči před chybami a vadí vám, když na ně někdo upozorní. Že jsem to teď zrovna já, je jen náhoda. V hodnocení zatím váhám mezi 7-8 z 10, rozhodnu se po úplném dohrání. Nebýt tak špatné technické stránky, dal bych už teď bez problému tu tvojí devítku.

@ odpověď na komentář od Desert_Eagle_5:
Psal jsem tu, a ne jednou, jak konkrétně by ten systém ukládání mohli poupravit. Co už může být konstruktivnější? Můj předchozí příspěvek není až tak nesmysl, jako spíš sarkasmus.

Jinak mě hra baví, její hraní si až na výjimky užívám, akorát i tato hra má svoje chyby (nemalé) a nevím, proč bych se měl stydět na ně upozornit, dělám to tak u naprosto každé hry.

Anciabl    Já doufám že uložení při vypnutí hry dorazí v tom velkým patchi kterej by měl dorazit tak do 1 až 2 týdnů.Anciablanciabl21472    22.2.2018 08:03 Anciabl

@ odpověď na komentář od OneShot:Já doufám že uložení při vypnutí hry dorazí v tom velkým patchi kterej by měl dorazit tak do 1 až 2 týdnů.

OneShot napsal:Kdyby jen dva, jen na téhle stránce napočítal 5 hulvátů, plus někteří tam počítají ještě mě, takže 6. :-) Pořád si to ale s nimi lze vyříkat slušně, za pomoci argumentů, a ne se tu snižovat k nicneříkajícím slovním spojením.
Totéž platí i pro názorovou protistranu- vezměte si příklad z rishy03: je ze hry nadšený stejně jako vy, nikoho tu ovšem neuráží, ani nedehonestuje, ani nemachruje a své názory podpírá skutečnými argumenty. A ještě přitom stihl hru dohrát. To je chlapík! :thumbup:

Ještě, když už sem píšu, nevíte někdo, kdy vyjde ten patch, který přidá Save & Quit a upraví lockpicking?

flashcze    Páčení zámků má dle mého zatím nejlepší provedení v herní historii. Hraju na PROčku a nemám problém. Nesmíte být noob.flashczeflashcze34797    21.2.2018 21:47 flashcze

Páčení zámků má dle mého zatím nejlepší provedení v herní historii. Hraju na PROčku a nemám problém. Nesmíte být noob.

Clon3    Jako šípem do krkavice většinou oponenta zabiji, pokud nemá extra zbroj ale jinak ano umřeš na krvácení z dlaně.Clon3clon329266    21.2.2018 20:01 Clon3

@ odpověď na komentář od SamFisher:Jako šípem do krkavice většinou oponenta zabiji, pokud nemá extra zbroj ale jinak ano umřeš na krvácení z dlaně.

SamFisher napsal:Mimochodem... všiml jsi někdo , že tady může člověk chcípnout na krvácení z malé řezné ranky, ale šíp v hlavě nedělá skoro nic? :D já nevím, ale člověk by po něm měl padnout na jednu ránu :D

SamFisher    Mimochodem... všiml jsi někdo , že tady může člověk chcípnout na krvácení z malé řezné ranky, ale šíp v hlavě nedělá skoro nic? :D já nevím, ale člověk by po něm měl padnout na jednu ránu :DSamFishersamfisher16017    21.2.2018 16:59 SamFisher

Mimochodem... všiml jsi někdo , že tady může člověk chcípnout na krvácení z malé řezné ranky, ale šíp v hlavě nedělá skoro nic? :D já nevím, ale člověk by po něm měl padnout na jednu ránu :D

SamFisher    Když tak to vezmu - hra dostává solidní známky a celosvětově se to shoduje skoro ve všem dokonce i hodnocení je všude stejné 7-8/10 - kladně hodnotí příběh, questy, souboje , záporně pak technickou stránku hry, velké množství bugů a celkem dost lidí si stěžuje na savy, ale ve smyslu, že jim hra buď padne v nejméně vhodnou dobu nebo narazí na bug (třeba nemožnost projít dveřmi díky FOV a následném loadingu savu o pár hodin nazpět, protože jim nic jiného nezbývá) :D takže to vypadá na český success :thumbup:SamFishersamfisher16017    21.2.2018 16:57 SamFisher

Když tak to vezmu - hra dostává solidní známky a celosvětově se to shoduje skoro ve všem dokonce i hodnocení je všude stejné 7-8/10 - kladně hodnotí příběh, questy, souboje , záporně pak technickou stránku hry, velké množství bugů a celkem dost lidí si stěžuje na savy, ale ve smyslu, že jim hra buď padne v nejméně vhodnou dobu nebo narazí na bug (třeba nemožnost projít dveřmi díky FOV a následném loadingu savu o pár hodin nazpět, protože jim nic jiného nezbývá) :D takže to vypadá na český success :thumbup:

OneShot   3x   Řekl bych to obráceně- vy zavíráte oči před chybami a vadí vám, když na ně někdo upozorní. Že jsem to teď zrovna já, je jen náhoda. V hodnocení zatím váhám mezi 7-8 z 10, rozhodnu se po úplném dohrání. Nebýt tak špatné technické stránky, dal bych už teď bez problému tu tvojí devítku.

@ odpověď na komentář od Desert_Eagle_5:
Psal jsem tu, a ne jednou, jak konkrétně by ten systém ukládání mohli poupravit. Co už může být konstruktivnější? Můj předchozí příspěvek není až tak nesmysl, jako spíš sarkasmus.

Jinak mě hra baví, její hraní si až na výjimky užívám, akorát i tato hra má svoje chyby (nemalé) a nevím, proč bych se měl stydět na ně upozornit, dělám to tak u naprosto každé hry.
OneShotoneshot73915
    21.2.2018 16:35
OneShot

@ odpověď na komentář od dinss:Řekl bych to obráceně- vy zavíráte oči před chybami a vadí vám, když na ně někdo upozorní. Že jsem to teď zrovna já, je jen náhoda. V hodnocení zatím váhám mezi 7-8 z 10, rozhodnu se po úplném dohrání. Nebýt tak špatné technické stránky, dal bych už teď bez problému tu tvojí devítku.

@ odpověď na komentář od Desert_Eagle_5:
Psal jsem tu, a ne jednou, jak konkrétně by ten systém ukládání mohli poupravit. Co už může být konstruktivnější? Můj předchozí příspěvek není až tak nesmysl, jako spíš sarkasmus.

Jinak mě hra baví, její hraní si až na výjimky užívám, akorát i tato hra má svoje chyby (nemalé) a nevím, proč bych se měl stydět na ně upozornit, dělám to tak u naprosto každé hry.

dinss napsal:Sad story? Furt tady musíš být hrozně ukřivděný, že někdo té hře dá 9/10 respektive 4/5 jako většina stránek v ČR?

Desert_Eagle_5   1x   Konstruktivní kritiku unesu a respektuji. Ty jen plácáš do větru nesmysly. A já bych dal hře 9/10. To co píšeš je opět nesmysl. :-D :-D. A co mi na té hře vadí? Třeba občasný Bug. Nebo sem tam doskočení textury. Jinak je téměř dokonalá. :-D Příběh výborně napsaný. Vedlejší mise výborné. A ta hudba. No paráda. Dostal jsem přesně to co jsem očekával. I když sem tam se chybka najde.Desert_Eagle_5desert_eagle_565267    21.2.2018 15:43 Desert_Eagle_5

@ odpověď na komentář od OneShot:Konstruktivní kritiku unesu a respektuji. Ty jen plácáš do větru nesmysly. A já bych dal hře 9/10. To co píšeš je opět nesmysl. :-D :-D. A co mi na té hře vadí? Třeba občasný Bug. Nebo sem tam doskočení textury. Jinak je téměř dokonalá. :-D Příběh výborně napsaný. Vedlejší mise výborné. A ta hudba. No paráda. Dostal jsem přesně to co jsem očekával. I když sem tam se chybka najde.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

OneShot napsal:Asi je chyba lézt do diskuze, kde už zůstali jen fanboyové. Ať tě ani nenapadne říct křivé slovo, nebo nedejbože něco kritizovat. Takže, nej hra všech dob, hodnocení 11/10.

dinss   2x   Sad story? Furt tady musíš být hrozně ukřivděný, že někdo té hře dá 9/10 respektive 4/5 jako většina stránek v ČR?dinssdinss71858    21.2.2018 15:37 dinss

@ odpověď na komentář od OneShot:Sad story? Furt tady musíš být hrozně ukřivděný, že někdo té hře dá 9/10 respektive 4/5 jako většina stránek v ČR?

OneShot napsal:Asi je chyba lézt do diskuze, kde už zůstali jen fanboyové. Ať tě ani nenapadne říct křivé slovo, nebo nedejbože něco kritizovat. Takže, nej hra všech dob, hodnocení 11/10.

OneShot   3x   Asi je chyba lézt do diskuze, kde už zůstali jen fanboyové. Ať tě ani nenapadne říct křivé slovo, nebo nedejbože něco kritizovat. Takže, nej hra všech dob, hodnocení 11/10.OneShotoneshot73915    21.2.2018 14:53 OneShot

Asi je chyba lézt do diskuze, kde už zůstali jen fanboyové. Ať tě ani nenapadne říct křivé slovo, nebo nedejbože něco kritizovat. Takže, nej hra všech dob, hodnocení 11/10.

Desert_Eagle_5   1x   Argument na co? Já jen konstatuji fakt. A ano v jeho případě to sedí.Desert_Eagle_5desert_eagle_565267    21.2.2018 14:29 Desert_Eagle_5

@ odpověď na komentář od OneShot:Argument na co? Já jen konstatuji fakt. A ano v jeho případě to sedí.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

OneShot napsal:A vytahovat zde Darks Souls na jeho podporu v pořádku je? Mimochodem, plácáš nesmysly není argument.

OneShot   2x   A vytahovat zde Darks Souls na jeho podporu v pořádku je? Mimochodem, plácáš nesmysly není argument.OneShotoneshot73915    21.2.2018 14:16 OneShot

@ odpověď na komentář od Desert_Eagle_5:A vytahovat zde Darks Souls na jeho podporu v pořádku je? Mimochodem, plácáš nesmysly není argument.

Desert_Eagle_5 napsal:Prosím tě? Co se tady snažíš prokázat? Každá hra má své nedostatky. A u téhle to rozhodně není systém ukládání. Co se týče jeho hodnocení k úplně jiným hrám z jiného soudku, tak to nemá smysl vytahovat. Plácáš nesmysly.

Desert_Eagle_5   2x   Prosím tě? Co se tady snažíš prokázat? Každá hra má své nedostatky. A u téhle to rozhodně není systém ukládání. Co se týče jeho hodnocení k úplně jiným hrám z jiného soudku, tak to nemá smysl vytahovat. Plácáš nesmysly.Desert_Eagle_5desert_eagle_565267    21.2.2018 14:10 Desert_Eagle_5

@ odpověď na komentář od OneShot:Prosím tě? Co se tady snažíš prokázat? Každá hra má své nedostatky. A u téhle to rozhodně není systém ukládání. Co se týče jeho hodnocení k úplně jiným hrám z jiného soudku, tak to nemá smysl vytahovat. Plácáš nesmysly.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

OneShot napsal:Tleskám, pro každou mechaniku jsi našel ospravedlnění. To je ale přesně ono- když je něco v naprostém pořádku, nepotřebuje to ospravedlňovat. Takže jsi tu sám dokázal, že hra má své rezervy.
Taky sis tu pěkně zamachroval, jen co je pravda. Ale proč ne, zjevně jsi zručnější hráč než já (nebo prostě hraješ na PC, zatímco já na konzoli, kde jsem nováčkem) , nemám problém přiznat s tím, že mi něco nejde. Stejně ale nechápu, proč byl problém dát do tutoriálu neomezeně pokusů, u jiných tutoriálů to problém nebyl- třeba u kapsářství, které jsem se naučil. Sice zadlouho, ale jo. A tak by to mělo být i u této minihry.
Absence ukládání- další věc, v čem mi toto zabraňuje, je jakýkoli větší průzkum okolí- neodvážil bych se třeba dvě hodiny v kuse plnit jen vedlejší úkoly, aktivity, nebo jen tak bloumat po kraji- hra zkrátka není ve stavu, abych se nebál, že mi nespadne. A přijít o dvě hodiny hraní, to se u mě rovná tomu, že hru dost možná znova nezapnu- klidně si tomu říkej slabá vůle, neschopnost, či jak je libo. Prostě nemám tolik času, abych jen tak pro nic za nic ztrácel hodiny. Takže mě hra chtě nechtě váže na příběhové questy, protože ukládání při noclehu funguje tak 50/50. Což mi u openworldu nepřijde zrovna ideální, zvlášť pak u české krajiny, která, když už se jednou objevila ve hře, k průzkumu přímo vybízí. Pokud jde o námitku s realitou- série Arma, což je simulátor, tedy nejblíže realitě, jak to jen jde, s manuálním uložením myslím žádný problém nemá. Mimochodem, jak jsi mohl dát 10/10 všem dílům Uncharted a Asasínovi, když tyhle hry ukládají snad každou minutu? Rozhodně nepatří mezi hry, které by ti nic nedarovaly, což je tvé vroucné přání, jak zde píšeš.

OneShot   1x   Tleskám, pro každou mechaniku jsi našel ospravedlnění. To je ale přesně ono- když je něco v naprostém pořádku, nepotřebuje to ospravedlňovat. Takže jsi tu sám dokázal, že hra má své rezervy.
Taky sis tu pěkně zamachroval, jen co je pravda. Ale proč ne, zjevně jsi zručnější hráč než já (nebo prostě hraješ na PC, zatímco já na konzoli, kde jsem nováčkem) , nemám problém přiznat s tím, že mi něco nejde. Stejně ale nechápu, proč byl problém dát do tutoriálu neomezeně pokusů, u jiných tutoriálů to problém nebyl- třeba u kapsářství, které jsem se naučil. Sice zadlouho, ale jo. A tak by to mělo být i u této minihry.
Absence ukládání- další věc, v čem mi toto zabraňuje, je jakýkoli větší průzkum okolí- neodvážil bych se třeba dvě hodiny v kuse plnit jen vedlejší úkoly, aktivity, nebo jen tak bloumat po kraji- hra zkrátka není ve stavu, abych se nebál, že mi nespadne. A přijít o dvě hodiny hraní, to se u mě rovná tomu, že hru dost možná znova nezapnu- klidně si tomu říkej slabá vůle, neschopnost, či jak je libo. Prostě nemám tolik času, abych jen tak pro nic za nic ztrácel hodiny. Takže mě hra chtě nechtě váže na příběhové questy, protože ukládání při noclehu funguje tak 50/50. Což mi u openworldu nepřijde zrovna ideální, zvlášť pak u české krajiny, která, když už se jednou objevila ve hře, k průzkumu přímo vybízí. Pokud jde o námitku s realitou- série Arma, což je simulátor, tedy nejblíže realitě, jak to jen jde, s manuálním uložením myslím žádný problém nemá. Mimochodem, jak jsi mohl dát 10/10 všem dílům Uncharted a Asasínovi, když tyhle hry ukládají snad každou minutu? Rozhodně nepatří mezi hry, které by ti nic nedarovaly, což je tvé vroucné přání, jak zde píšeš.
OneShotoneshot73915
    21.2.2018 13:57
OneShot

@ odpověď na komentář od Norbi001:Tleskám, pro každou mechaniku jsi našel ospravedlnění. To je ale přesně ono- když je něco v naprostém pořádku, nepotřebuje to ospravedlňovat. Takže jsi tu sám dokázal, že hra má své rezervy.
Taky sis tu pěkně zamachroval, jen co je pravda. Ale proč ne, zjevně jsi zručnější hráč než já (nebo prostě hraješ na PC, zatímco já na konzoli, kde jsem nováčkem) , nemám problém přiznat s tím, že mi něco nejde. Stejně ale nechápu, proč byl problém dát do tutoriálu neomezeně pokusů, u jiných tutoriálů to problém nebyl- třeba u kapsářství, které jsem se naučil. Sice zadlouho, ale jo. A tak by to mělo být i u této minihry.
Absence ukládání- další věc, v čem mi toto zabraňuje, je jakýkoli větší průzkum okolí- neodvážil bych se třeba dvě hodiny v kuse plnit jen vedlejší úkoly, aktivity, nebo jen tak bloumat po kraji- hra zkrátka není ve stavu, abych se nebál, že mi nespadne. A přijít o dvě hodiny hraní, to se u mě rovná tomu, že hru dost možná znova nezapnu- klidně si tomu říkej slabá vůle, neschopnost, či jak je libo. Prostě nemám tolik času, abych jen tak pro nic za nic ztrácel hodiny. Takže mě hra chtě nechtě váže na příběhové questy, protože ukládání při noclehu funguje tak 50/50. Což mi u openworldu nepřijde zrovna ideální, zvlášť pak u české krajiny, která, když už se jednou objevila ve hře, k průzkumu přímo vybízí. Pokud jde o námitku s realitou- série Arma, což je simulátor, tedy nejblíže realitě, jak to jen jde, s manuálním uložením myslím žádný problém nemá. Mimochodem, jak jsi mohl dát 10/10 všem dílům Uncharted a Asasínovi, když tyhle hry ukládají snad každou minutu? Rozhodně nepatří mezi hry, které by ti nic nedarovaly, což je tvé vroucné přání, jak zde píšeš.

Norbi001 napsal:Miky: A takovýhle si tu Miky neustále stěžují, že je někdo uráží. Byla jim napsána reakce bez jediného invektivu a v jejich následné reakci přechází bezdůvodu do ofensivy.

Oneshote Onshote budeme se tedy dále bavit tímhle stylem, který si sem zavedl.... . pokud se chce hra přiblížit realitě jak tvrdí, tak by podle toho měla mít určité mechaniky, které k tomu pocitu reálnosti napomohou. K čemu je ten počet zakončení úkolů mnoha způsoby? Žeby kvůli znovu hratelnosti a nebo kvůli svobodě rozhodnutí o postupech? Prostě v reálu si nic neuložíš, tak tady buď rád aspoň za tu sejvovici. Když bys šel někoho okrást, jako v jednom úkolu ve hře, tak si to také neuložíš. Musíš přemýšlet nad následky. Když to nechápeš, tak to o něčem svědčí. Když se bojíš konfrontace, tak prostě zvolíš jiný postup. O tom to je. O přemýšlení nad postupy a o důsledcích případného neúspěchu. Chápu, že to pro tebe asi byl problém no. Když na to nemáš čas, tak to opět není chyba hry. To není problém vývojářů, ale tvůj. Nikoho jinýho. Co bych měl s neomezeným ukládáním za problém? To, že ať už má vůli jakou kdo chce, tak jakmile dáš lidem možnost si ukládat hru pokaždé když si zamanou, hra ztrácí kouzlo, proto mě baví série Dark Souls. Chci aby mi hra nedala nic zadarmo a abych se musel dvakrát rozmyslet, než pujdu do nějaký lokace. Dělá jí to originální a unikátní. Za druhé. Jestli nejsi lempl, jako jistě víš co si o tobě právě myslím, tak musíš mít aspoň ochrnutou část ruky, ve které držíš myš. Jako nedokázat u nejlehčího zámku ho otevřít na první pokus aniž bys zlomil paklíč, tak to už chce mimořádnou dávku neschopnosti. Všechno v těch tutoriálech píšou popis toho jak to máš udělat a i přes to, že to píšou stylem, aby to uměl i ten největší imbecil, jak sis v jedné tvé větě přál, a ty napíšeš, že u toho zlomíš 5 paklíčů? Já mám ten co jsem si koupil na začátku hry a ten používám. Jediné bedny, na které si ještě netroufnu jsou ty nejtěžší. Ale ty evidentně dáváš vinu vývojářům za to, že máš obě ruce levý a nebo že máš ochrnutou ruku. Takže znovu. To není problém vývojářů ale tvůj, že nedokážeš s pohybem zámku z koordinovat pohyb té oranžové "tečky". A odmítáš questy, které zavánějí loupšží? :D To máš tak slabou vůli? vývojáři ti dali možnosti několika možných způsobů řešení úkolu. A ty jim to ještě vyčítáš. Když to nejde jedním ukrást, tak je pobij, nebo když to nejde pobít, tak jim můžeš otrávit víno či jídlo jako takové, jsou tam psi? Hoď jim maso a budeš je mít z krku. Je tam majitel? Přepliž se k němu a omrač ho a nebo se ho pokus vylákat mimo dům a je to. Prostě máš spoustu možností a ty vybereš jednu a té se držíš. Vážně komický jak někdo umí být neschopný a dávat to za vinu vývojářům. A ne. Nejsi sám.... takových neschopných, jako ty, je víc.

Desert_Eagle_5   3x   WoW... Hezky napsáno. Sám bych to nevyjádřil lépe. A je to tak!Desert_Eagle_5desert_eagle_565267    21.2.2018 11:46 Desert_Eagle_5

@ odpověď na komentář od Norbi001:WoW... Hezky napsáno. Sám bych to nevyjádřil lépe. A je to tak!Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Norbi001 napsal:Miky: A takovýhle si tu Miky neustále stěžují, že je někdo uráží. Byla jim napsána reakce bez jediného invektivu a v jejich následné reakci přechází bezdůvodu do ofensivy.

Oneshote Onshote budeme se tedy dále bavit tímhle stylem, který si sem zavedl.... . pokud se chce hra přiblížit realitě jak tvrdí, tak by podle toho měla mít určité mechaniky, které k tomu pocitu reálnosti napomohou. K čemu je ten počet zakončení úkolů mnoha způsoby? Žeby kvůli znovu hratelnosti a nebo kvůli svobodě rozhodnutí o postupech? Prostě v reálu si nic neuložíš, tak tady buď rád aspoň za tu sejvovici. Když bys šel někoho okrást, jako v jednom úkolu ve hře, tak si to také neuložíš. Musíš přemýšlet nad následky. Když to nechápeš, tak to o něčem svědčí. Když se bojíš konfrontace, tak prostě zvolíš jiný postup. O tom to je. O přemýšlení nad postupy a o důsledcích případného neúspěchu. Chápu, že to pro tebe asi byl problém no. Když na to nemáš čas, tak to opět není chyba hry. To není problém vývojářů, ale tvůj. Nikoho jinýho. Co bych měl s neomezeným ukládáním za problém? To, že ať už má vůli jakou kdo chce, tak jakmile dáš lidem možnost si ukládat hru pokaždé když si zamanou, hra ztrácí kouzlo, proto mě baví série Dark Souls. Chci aby mi hra nedala nic zadarmo a abych se musel dvakrát rozmyslet, než pujdu do nějaký lokace. Dělá jí to originální a unikátní. Za druhé. Jestli nejsi lempl, jako jistě víš co si o tobě právě myslím, tak musíš mít aspoň ochrnutou část ruky, ve které držíš myš. Jako nedokázat u nejlehčího zámku ho otevřít na první pokus aniž bys zlomil paklíč, tak to už chce mimořádnou dávku neschopnosti. Všechno v těch tutoriálech píšou popis toho jak to máš udělat a i přes to, že to píšou stylem, aby to uměl i ten největší imbecil, jak sis v jedné tvé větě přál, a ty napíšeš, že u toho zlomíš 5 paklíčů? Já mám ten co jsem si koupil na začátku hry a ten používám. Jediné bedny, na které si ještě netroufnu jsou ty nejtěžší. Ale ty evidentně dáváš vinu vývojářům za to, že máš obě ruce levý a nebo že máš ochrnutou ruku. Takže znovu. To není problém vývojářů ale tvůj, že nedokážeš s pohybem zámku z koordinovat pohyb té oranžové "tečky". A odmítáš questy, které zavánějí loupšží? :D To máš tak slabou vůli? vývojáři ti dali možnosti několika možných způsobů řešení úkolu. A ty jim to ještě vyčítáš. Když to nejde jedním ukrást, tak je pobij, nebo když to nejde pobít, tak jim můžeš otrávit víno či jídlo jako takové, jsou tam psi? Hoď jim maso a budeš je mít z krku. Je tam majitel? Přepliž se k němu a omrač ho a nebo se ho pokus vylákat mimo dům a je to. Prostě máš spoustu možností a ty vybereš jednu a té se držíš. Vážně komický jak někdo umí být neschopný a dávat to za vinu vývojářům. A ne. Nejsi sám.... takových neschopných, jako ty, je víc.

Norbi001   7x   Miky: A takovýhle si tu Miky neustále stěžují, že je někdo uráží. Byla jim napsána reakce bez jediného invektivu a v jejich následné reakci přechází bezdůvodu do ofensivy.

Oneshote Onshote budeme se tedy dále bavit tímhle stylem, který si sem zavedl.... . pokud se chce hra přiblížit realitě jak tvrdí, tak by podle toho měla mít určité mechaniky, které k tomu pocitu reálnosti napomohou. K čemu je ten počet zakončení úkolů mnoha způsoby? Žeby kvůli znovu hratelnosti a nebo kvůli svobodě rozhodnutí o postupech? Prostě v reálu si nic neuložíš, tak tady buď rád aspoň za tu sejvovici. Když bys šel někoho okrást, jako v jednom úkolu ve hře, tak si to také neuložíš. Musíš přemýšlet nad následky. Když to nechápeš, tak to o něčem svědčí. Když se bojíš konfrontace, tak prostě zvolíš jiný postup. O tom to je. O přemýšlení nad postupy a o důsledcích případného neúspěchu. Chápu, že to pro tebe asi byl problém no. Když na to nemáš čas, tak to opět není chyba hry. To není problém vývojářů, ale tvůj. Nikoho jinýho. Co bych měl s neomezeným ukládáním za problém? To, že ať už má vůli jakou kdo chce, tak jakmile dáš lidem možnost si ukládat hru pokaždé když si zamanou, hra ztrácí kouzlo, proto mě baví série Dark Souls. Chci aby mi hra nedala nic zadarmo a abych se musel dvakrát rozmyslet, než pujdu do nějaký lokace. Dělá jí to originální a unikátní. Za druhé. Jestli nejsi lempl, jako jistě víš co si o tobě právě myslím, tak musíš mít aspoň ochrnutou část ruky, ve které držíš myš. Jako nedokázat u nejlehčího zámku ho otevřít na první pokus aniž bys zlomil paklíč, tak to už chce mimořádnou dávku neschopnosti. Všechno v těch tutoriálech píšou popis toho jak to máš udělat a i přes to, že to píšou stylem, aby to uměl i ten největší imbecil, jak sis v jedné tvé větě přál, a ty napíšeš, že u toho zlomíš 5 paklíčů? Já mám ten co jsem si koupil na začátku hry a ten používám. Jediné bedny, na které si ještě netroufnu jsou ty nejtěžší. Ale ty evidentně dáváš vinu vývojářům za to, že máš obě ruce levý a nebo že máš ochrnutou ruku. Takže znovu. To není problém vývojářů ale tvůj, že nedokážeš s pohybem zámku z koordinovat pohyb té oranžové "tečky". A odmítáš questy, které zavánějí loupšží? :D To máš tak slabou vůli? vývojáři ti dali možnosti několika možných způsobů řešení úkolu. A ty jim to ještě vyčítáš. Když to nejde jedním ukrást, tak je pobij, nebo když to nejde pobít, tak jim můžeš otrávit víno či jídlo jako takové, jsou tam psi? Hoď jim maso a budeš je mít z krku. Je tam majitel? Přepliž se k němu a omrač ho a nebo se ho pokus vylákat mimo dům a je to. Prostě máš spoustu možností a ty vybereš jednu a té se držíš. Vážně komický jak někdo umí být neschopný a dávat to za vinu vývojářům. A ne. Nejsi sám.... takových neschopných, jako ty, je víc.
Norbi001norbi00117630
    21.2.2018 10:28
Norbi001

@ odpověď na komentář od OneShot:Miky: A takovýhle si tu Miky neustále stěžují, že je někdo uráží. Byla jim napsána reakce bez jediného invektivu a v jejich následné reakci přechází bezdůvodu do ofensivy.

Oneshote Onshote budeme se tedy dále bavit tímhle stylem, který si sem zavedl.... . pokud se chce hra přiblížit realitě jak tvrdí, tak by podle toho měla mít určité mechaniky, které k tomu pocitu reálnosti napomohou. K čemu je ten počet zakončení úkolů mnoha způsoby? Žeby kvůli znovu hratelnosti a nebo kvůli svobodě rozhodnutí o postupech? Prostě v reálu si nic neuložíš, tak tady buď rád aspoň za tu sejvovici. Když bys šel někoho okrást, jako v jednom úkolu ve hře, tak si to také neuložíš. Musíš přemýšlet nad následky. Když to nechápeš, tak to o něčem svědčí. Když se bojíš konfrontace, tak prostě zvolíš jiný postup. O tom to je. O přemýšlení nad postupy a o důsledcích případného neúspěchu. Chápu, že to pro tebe asi byl problém no. Když na to nemáš čas, tak to opět není chyba hry. To není problém vývojářů, ale tvůj. Nikoho jinýho. Co bych měl s neomezeným ukládáním za problém? To, že ať už má vůli jakou kdo chce, tak jakmile dáš lidem možnost si ukládat hru pokaždé když si zamanou, hra ztrácí kouzlo, proto mě baví série Dark Souls. Chci aby mi hra nedala nic zadarmo a abych se musel dvakrát rozmyslet, než pujdu do nějaký lokace. Dělá jí to originální a unikátní. Za druhé. Jestli nejsi lempl, jako jistě víš co si o tobě právě myslím, tak musíš mít aspoň ochrnutou část ruky, ve které držíš myš. Jako nedokázat u nejlehčího zámku ho otevřít na první pokus aniž bys zlomil paklíč, tak to už chce mimořádnou dávku neschopnosti. Všechno v těch tutoriálech píšou popis toho jak to máš udělat a i přes to, že to píšou stylem, aby to uměl i ten největší imbecil, jak sis v jedné tvé větě přál, a ty napíšeš, že u toho zlomíš 5 paklíčů? Já mám ten co jsem si koupil na začátku hry a ten používám. Jediné bedny, na které si ještě netroufnu jsou ty nejtěžší. Ale ty evidentně dáváš vinu vývojářům za to, že máš obě ruce levý a nebo že máš ochrnutou ruku. Takže znovu. To není problém vývojářů ale tvůj, že nedokážeš s pohybem zámku z koordinovat pohyb té oranžové "tečky". A odmítáš questy, které zavánějí loupšží? :D To máš tak slabou vůli? vývojáři ti dali možnosti několika možných způsobů řešení úkolu. A ty jim to ještě vyčítáš. Když to nejde jedním ukrást, tak je pobij, nebo když to nejde pobít, tak jim můžeš otrávit víno či jídlo jako takové, jsou tam psi? Hoď jim maso a budeš je mít z krku. Je tam majitel? Přepliž se k němu a omrač ho a nebo se ho pokus vylákat mimo dům a je to. Prostě máš spoustu možností a ty vybereš jednu a té se držíš. Vážně komický jak někdo umí být neschopný a dávat to za vinu vývojářům. A ne. Nejsi sám.... takových neschopných, jako ty, je víc.

OneShot napsal:Pořád je to hra, nikoli realita, a to, že tě nenapadl jiný příklad než sejvovice v reálu, taky o něčem svědčí. K čemu je, že má každý quest deset způsobů provedení, když pokaždé můžu vyzkoušet jen jeden? Kvůli tomu, abych se podíval, co by se stalo, kdybych v půlce hry použil odpověď B místo A, nebudu přece hrát hru znovu od začátku. Na to mám příliš málo času a je velmi málo her, které jsem kdy rozehrál znova, a zpravidla šlo o ty kratší. Mohli to vyřešit lépe, třeba omezit časově jeden quicksave na půl hodiny, pak by mohly snad být spokojené obě strany barikády.
Mimochodem, kdyby šla hra ukládat neomezeně, co přesně bys ty s tím měl za problém? Prostě bys ten quicksave nepoužíval, ne? Nebo máš tak slabou vůli? Jediné, k čemu tenhle systém ukládání vede, je, že hru vypínám hned po automatickém uložení (ne po každém, pochopitelně) , i když bych třeba zrovna chtěl hrát dál. Ale kdo ví, kdy přijde další checkpoint?
Za vyložené selhání hry pak považuji tutoriál k otevírání zámků, při kterém jsem pochopitelně rozlámal všech asi 5 paklíčů. Od té doby jsem se o to radši nepokusil, všechny questy řeším nějak bez toho (což ale ne vždy chci) a questy jakkoli zavánějící loupeží musím rovnou odmítat (což rozhodně nechci) .
Tak, a teď mi tu všichni napište, jaká jsem lama a imbecil, i když tak nějak tuším, že nejsem zdaleka sám, kdo má s těmito dvěma herními prvky problém.

Miky člen redakce    Přesně tak. Chce to trénovat a nakonec to jde i na gamepadu, jen to chce cvik a trpělivost :-)Mikymiky3    21.2.2018 08:49 Miky

@ odpověď na komentář od GoOdTiMe:Přesně tak. Chce to trénovat a nakonec to jde i na gamepadu, jen to chce cvik a trpělivost :-)

GoOdTiMe napsal:OneShot: Lockpicking jsem po tutoriálu taky nepochopil a proklínal jsem ho. Jde o to, udržet oranžovou "tečku" po celou dobu otačení na stejném místě, ne se s ní snažit jezdit po zámku.
Je to ve výsledku jeden z těch lepších systémů ve hrách.

GoOdTiMe    OneShot: Lockpicking jsem po tutoriálu taky nepochopil a proklínal jsem ho. Jde o to, udržet oranžovou "tečku" po celou dobu otačení na stejném místě, ne se s ní snažit jezdit po zámku.
Je to ve výsledku jeden z těch lepších systémů ve hrách.
GoOdTiMegoodtime13181
    21.2.2018 07:07
GoOdTiMe

OneShot: Lockpicking jsem po tutoriálu taky nepochopil a proklínal jsem ho. Jde o to, udržet oranžovou "tečku" po celou dobu otačení na stejném místě, ne se s ní snažit jezdit po zámku.
Je to ve výsledku jeden z těch lepších systémů ve hrách.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Clon3    Warhorse psal že Save poupraví .Clon3clon329266    21.2.2018 02:23 Clon3

@ odpověď na komentář od OneShot:Warhorse psal že Save poupraví .

OneShot napsal:Pořád je to hra, nikoli realita, a to, že tě nenapadl jiný příklad než sejvovice v reálu, taky o něčem svědčí. K čemu je, že má každý quest deset způsobů provedení, když pokaždé můžu vyzkoušet jen jeden? Kvůli tomu, abych se podíval, co by se stalo, kdybych v půlce hry použil odpověď B místo A, nebudu přece hrát hru znovu od začátku. Na to mám příliš málo času a je velmi málo her, které jsem kdy rozehrál znova, a zpravidla šlo o ty kratší. Mohli to vyřešit lépe, třeba omezit časově jeden quicksave na půl hodiny, pak by mohly snad být spokojené obě strany barikády.
Mimochodem, kdyby šla hra ukládat neomezeně, co přesně bys ty s tím měl za problém? Prostě bys ten quicksave nepoužíval, ne? Nebo máš tak slabou vůli? Jediné, k čemu tenhle systém ukládání vede, je, že hru vypínám hned po automatickém uložení (ne po každém, pochopitelně) , i když bych třeba zrovna chtěl hrát dál. Ale kdo ví, kdy přijde další checkpoint?
Za vyložené selhání hry pak považuji tutoriál k otevírání zámků, při kterém jsem pochopitelně rozlámal všech asi 5 paklíčů. Od té doby jsem se o to radši nepokusil, všechny questy řeším nějak bez toho (což ale ne vždy chci) a questy jakkoli zavánějící loupeží musím rovnou odmítat (což rozhodně nechci) .
Tak, a teď mi tu všichni napište, jaká jsem lama a imbecil, i když tak nějak tuším, že nejsem zdaleka sám, kdo má s těmito dvěma herními prvky problém.

OneShot   3x   Pořád je to hra, nikoli realita, a to, že tě nenapadl jiný příklad než sejvovice v reálu, taky o něčem svědčí. K čemu je, že má každý quest deset způsobů provedení, když pokaždé můžu vyzkoušet jen jeden? Kvůli tomu, abych se podíval, co by se stalo, kdybych v půlce hry použil odpověď B místo A, nebudu přece hrát hru znovu od začátku. Na to mám příliš málo času a je velmi málo her, které jsem kdy rozehrál znova, a zpravidla šlo o ty kratší. Mohli to vyřešit lépe, třeba omezit časově jeden quicksave na půl hodiny, pak by mohly snad být spokojené obě strany barikády.
Mimochodem, kdyby šla hra ukládat neomezeně, co přesně bys ty s tím měl za problém? Prostě bys ten quicksave nepoužíval, ne? Nebo máš tak slabou vůli? Jediné, k čemu tenhle systém ukládání vede, je, že hru vypínám hned po automatickém uložení (ne po každém, pochopitelně) , i když bych třeba zrovna chtěl hrát dál. Ale kdo ví, kdy přijde další checkpoint?
Za vyložené selhání hry pak považuji tutoriál k otevírání zámků, při kterém jsem pochopitelně rozlámal všech asi 5 paklíčů. Od té doby jsem se o to radši nepokusil, všechny questy řeším nějak bez toho (což ale ne vždy chci) a questy jakkoli zavánějící loupeží musím rovnou odmítat (což rozhodně nechci) .
Tak, a teď mi tu všichni napište, jaká jsem lama a imbecil, i když tak nějak tuším, že nejsem zdaleka sám, kdo má s těmito dvěma herními prvky problém.
OneShotoneshot73915
    20.2.2018 23:34
OneShot

@ odpověď na komentář od Norbi001:Pořád je to hra, nikoli realita, a to, že tě nenapadl jiný příklad než sejvovice v reálu, taky o něčem svědčí. K čemu je, že má každý quest deset způsobů provedení, když pokaždé můžu vyzkoušet jen jeden? Kvůli tomu, abych se podíval, co by se stalo, kdybych v půlce hry použil odpověď B místo A, nebudu přece hrát hru znovu od začátku. Na to mám příliš málo času a je velmi málo her, které jsem kdy rozehrál znova, a zpravidla šlo o ty kratší. Mohli to vyřešit lépe, třeba omezit časově jeden quicksave na půl hodiny, pak by mohly snad být spokojené obě strany barikády.
Mimochodem, kdyby šla hra ukládat neomezeně, co přesně bys ty s tím měl za problém? Prostě bys ten quicksave nepoužíval, ne? Nebo máš tak slabou vůli? Jediné, k čemu tenhle systém ukládání vede, je, že hru vypínám hned po automatickém uložení (ne po každém, pochopitelně) , i když bych třeba zrovna chtěl hrát dál. Ale kdo ví, kdy přijde další checkpoint?
Za vyložené selhání hry pak považuji tutoriál k otevírání zámků, při kterém jsem pochopitelně rozlámal všech asi 5 paklíčů. Od té doby jsem se o to radši nepokusil, všechny questy řeším nějak bez toho (což ale ne vždy chci) a questy jakkoli zavánějící loupeží musím rovnou odmítat (což rozhodně nechci) .
Tak, a teď mi tu všichni napište, jaká jsem lama a imbecil, i když tak nějak tuším, že nejsem zdaleka sám, kdo má s těmito dvěma herními prvky problém.

Norbi001 napsal:No ale o tom to je. Akce a reakce. Hra se snaží o nějaký realismus a k tomu patří i to, že musíš přemýšlet nad tím, jaké následky tvé jednání bude mít. V reálu si taky nepoužiješ sejvovici (Já vím... hodně blbej příklad, ale teď mě nic jinýho nenapadlo) . A to je základní premisa toho ukládání. Donutit Tě takticky myslet. Proto je to tak skvělý. Hra tím navozuje o to větší pocit realističnosti.

Kolousek001    V dalším patchi mají přidat tu možnost že když vypnete hru tak se uloží, tak snad pár uplakánkům to pomůže ...

Někde sem viděl, že to co teď máme je snad Akt 1 + 2 z původního plánu, možná lehce ořezaný ale jestli dorazí nějaký Akt 3 o tom sem nikde nic neviděl ...
Kolousek001kolousek00128103
    20.2.2018 22:48
Kolousek001

@ odpověď na komentář od risha03:V dalším patchi mají přidat tu možnost že když vypnete hru tak se uloží, tak snad pár uplakánkům to pomůže ...

Někde sem viděl, že to co teď máme je snad Akt 1 + 2 z původního plánu, možná lehce ořezaný ale jestli dorazí nějaký Akt 3 o tom sem nikde nic neviděl ...

risha03 napsal:Takže dohráno.... fuuu, více propařenější týden jsem snad nikdy nezažil. Skutečně se zřejmě jedná pouze o Akt 1. Alespoň tedy doufám. Chcu nášup a to rychle... Jak už napovídá (že jsem hrál týden v tahu) hra se mi neskutečně líbila. A kdybych u toho nemusel několikrát extrémně nadávat na zabugovanost všeho typu (v questu, v hýbání (zaseknutí) ) , klidně bych dal 10/10. Vše se mi totiž líbilo, boj je úžasný, obtížnost senzační, reálnost.... pecka. Nicméně bugy. 8/10 za mě. Patche možná něco málo opraví, ale pochybují že všechno...

Odhlašuji zde odběr. Jdu se vrátit do všední reality. Pevné nervy z bugama, ale hlavně mnoho, mnoho zábavy s touto senzační hrou, přeji.

risha03   4x   Takže dohráno.... fuuu, více propařenější týden jsem snad nikdy nezažil. Skutečně se zřejmě jedná pouze o Akt 1. Alespoň tedy doufám. Chcu nášup a to rychle... Jak už napovídá (že jsem hrál týden v tahu) hra se mi neskutečně líbila. A kdybych u toho nemusel několikrát extrémně nadávat na zabugovanost všeho typu (v questu, v hýbání (zaseknutí) ) , klidně bych dal 10/10. Vše se mi totiž líbilo, boj je úžasný, obtížnost senzační, reálnost.... pecka. Nicméně bugy. 8/10 za mě. Patche možná něco málo opraví, ale pochybují že všechno...

Odhlašuji zde odběr. Jdu se vrátit do všední reality. Pevné nervy z bugama, ale hlavně mnoho, mnoho zábavy s touto senzační hrou, přeji.
risha03risha0321162
    20.2.2018 21:10
risha03

Takže dohráno.... fuuu, více propařenější týden jsem snad nikdy nezažil. Skutečně se zřejmě jedná pouze o Akt 1. Alespoň tedy doufám. Chcu nášup a to rychle... Jak už napovídá (že jsem hrál týden v tahu) hra se mi neskutečně líbila. A kdybych u toho nemusel několikrát extrémně nadávat na zabugovanost všeho typu (v questu, v hýbání (zaseknutí) ) , klidně bych dal 10/10. Vše se mi totiž líbilo, boj je úžasný, obtížnost senzační, reálnost.... pecka. Nicméně bugy. 8/10 za mě. Patche možná něco málo opraví, ale pochybují že všechno...

Odhlašuji zde odběr. Jdu se vrátit do všední reality. Pevné nervy z bugama, ale hlavně mnoho, mnoho zábavy s touto senzační hrou, přeji.

Norbi001    No ale o tom to je. Akce a reakce. Hra se snaží o nějaký realismus a k tomu patří i to, že musíš přemýšlet nad tím, jaké následky tvé jednání bude mít. V reálu si taky nepoužiješ sejvovici (Já vím... hodně blbej příklad, ale teď mě nic jinýho nenapadlo) . A to je základní premisa toho ukládání. Donutit Tě takticky myslet. Proto je to tak skvělý. Hra tím navozuje o to větší pocit realističnosti.Norbi001norbi00117630    20.2.2018 20:04 Norbi001

@ odpověď na komentář od OneShot:No ale o tom to je. Akce a reakce. Hra se snaží o nějaký realismus a k tomu patří i to, že musíš přemýšlet nad tím, jaké následky tvé jednání bude mít. V reálu si taky nepoužiješ sejvovici (Já vím... hodně blbej příklad, ale teď mě nic jinýho nenapadlo) . A to je základní premisa toho ukládání. Donutit Tě takticky myslet. Proto je to tak skvělý. Hra tím navozuje o to větší pocit realističnosti.

OneShot napsal:Já se zatím kvůli bugu vrátit nemusel. Naopak, už dvakrát jsem se asi o půl hodiny vrátil dobrovolně, protože jsem zjistil, že chci něco udělat jinak. Ale občas bych prostě chtěl třeba nějakýho toho šlechtice poslat do prdele, ale samozřejmě kvůli hernímu postupu to neudělám. Čili absence manuálního ukládání (neomezeného) mi brání v tom se ve hře trochu pobavit, musím ji hrát furt "na vážno". A to je velká škoda, protože to hřiště se mi líbí.

SamFisher   1x   Pokud vím, tak KDC je prezentována jako hra, která ti nic nedaruje zadarmo :-)SamFishersamfisher16017    20.2.2018 17:47 SamFisher

@ odpověď na komentář od Frezen9:Pokud vím, tak KDC je prezentována jako hra, která ti nic nedaruje zadarmo :-)

Frezen9 napsal:To s casual a hardcore hráčema nemá nic společnýho. Chci se prostě pojistit a hru si uložit, než něco udělám a nechce se mi kvůli tomu cestovat přes mapu k posteli, v případě, že u sebe nemám sejvovici. Potřebuju vypnut hru a nemám čas chodit po mapě a hledat postel. To je základní vlastnost, kterou má mít každá hra, pokud se nejedná o nějakou speciální hru nebo něco hardcorovýho, k čemuž má KC:D má hodně daleko.
Můžu být casual hráč, který má rád simulátory, můžu být casual hráč, který má rád Dark Souls, můžu být casual hráč, co má rád Call of uty.

ElementGamer   1x   Když už tady diskutujete nad tímhle, tak je tu jeden fakt, který je často opomíjený - taktika "pokus - omyl". Třeba já si hru uložil jednou před napadením tábora banditů. Napoprvé jsem to zvoral a hra mi jasně ukázala, že takhle to asi nepůjde. Tak jsem zvolil úplně jinou taktiku, vyzbrojil se, přikradl se v noci a bylo. :) Co tím chci říct je to, že byť to tak nevypadá, hra se často snaží hráče postrčit k tomu, aby přemýšlel nad tím, jaký další krok hodlá udělat.ElementGamerelementgamer13999    20.2.2018 17:37 ElementGamer

Když už tady diskutujete nad tímhle, tak je tu jeden fakt, který je často opomíjený - taktika "pokus - omyl". Třeba já si hru uložil jednou před napadením tábora banditů. Napoprvé jsem to zvoral a hra mi jasně ukázala, že takhle to asi nepůjde. Tak jsem zvolil úplně jinou taktiku, vyzbrojil se, přikradl se v noci a bylo. :) Co tím chci říct je to, že byť to tak nevypadá, hra se často snaží hráče postrčit k tomu, aby přemýšlel nad tím, jaký další krok hodlá udělat.

OneShot   1x   Já se zatím kvůli bugu vrátit nemusel. Naopak, už dvakrát jsem se asi o půl hodiny vrátil dobrovolně, protože jsem zjistil, že chci něco udělat jinak. Ale občas bych prostě chtěl třeba nějakýho toho šlechtice poslat do prdele, ale samozřejmě kvůli hernímu postupu to neudělám. Čili absence manuálního ukládání (neomezeného) mi brání v tom se ve hře trochu pobavit, musím ji hrát furt "na vážno". A to je velká škoda, protože to hřiště se mi líbí.OneShotoneshot73915    20.2.2018 17:30 OneShot

@ odpověď na komentář od skylines:Já se zatím kvůli bugu vrátit nemusel. Naopak, už dvakrát jsem se asi o půl hodiny vrátil dobrovolně, protože jsem zjistil, že chci něco udělat jinak. Ale občas bych prostě chtěl třeba nějakýho toho šlechtice poslat do prdele, ale samozřejmě kvůli hernímu postupu to neudělám. Čili absence manuálního ukládání (neomezeného) mi brání v tom se ve hře trochu pobavit, musím ji hrát furt "na vážno". A to je velká škoda, protože to hřiště se mi líbí.

skylines napsal:BTW: Proč lidem vadí ten systém ukládání? Vždyť se to v příběhu ukládá skoro pořád a když běháte po světě a chystáte se na přepad u kterého si myslíte že umřete ale chcete ho zkusit tak si dáte sejvovici. Mě to přijde perfektní protože u her kde se dá ukládat volně to často až zneužívám deseti pozicema za minutu a hra pak není žádná výzva a naopak když hra ukládá sama tak může mít špatné savepointy kde třeba není výjimkou dva skoro hned po sobě a třetí až po pořádné dálce a těžkém boji. - Myslím že tím myslím třeba Doom a Wolfa :D A pro otevřený svět je to naprosto ideální. Třeba u Zaklínače 3 bych měl daleko větší nervy a víc se snažil neumřít než to mít na háku protože jsem ukládal před minutou. Tak v čem to vázne? Ale musím říct že jsem to hrál jen do prologu takže jsem tím nebyl moc omezený.

Frezen9   1x   To s casual a hardcore hráčema nemá nic společnýho. Chci se prostě pojistit a hru si uložit, než něco udělám a nechce se mi kvůli tomu cestovat přes mapu k posteli, v případě, že u sebe nemám sejvovici. Potřebuju vypnut hru a nemám čas chodit po mapě a hledat postel. To je základní vlastnost, kterou má mít každá hra, pokud se nejedná o nějakou speciální hru nebo něco hardcorovýho, k čemuž má KC:D má hodně daleko.
Můžu být casual hráč, který má rád simulátory, můžu být casual hráč, který má rád Dark Souls, můžu být casual hráč, co má rád Call of uty.
Frezen9frezen915735
    20.2.2018 17:27
Frezen9

@ odpověď na komentář od SamFisher:To s casual a hardcore hráčema nemá nic společnýho. Chci se prostě pojistit a hru si uložit, než něco udělám a nechce se mi kvůli tomu cestovat přes mapu k posteli, v případě, že u sebe nemám sejvovici. Potřebuju vypnut hru a nemám čas chodit po mapě a hledat postel. To je základní vlastnost, kterou má mít každá hra, pokud se nejedná o nějakou speciální hru nebo něco hardcorovýho, k čemuž má KC:D má hodně daleko.
Můžu být casual hráč, který má rád simulátory, můžu být casual hráč, který má rád Dark Souls, můžu být casual hráč, co má rád Call of uty.

SamFisher napsal:casual hráčům to vadí , protože si prostě chtějí uložit kdeco. . jenže tahle hra není pro casual hráče, že? :D Taky si myslím, že hráče to spíš sere kvůli těm posraným pádům hry, či nechutného bugu, který prostě nejde obejít či propadům do textury :-) a myslím že člověk nechodí pořád spát nebo nepije sejvovici , takže klidně může ztratit i hodinu progressu, což nasere neskutečně :D

Docik   1x   Hlásí to nějakou chybu? Co máš za sestavu?Docikdocik4372    20.2.2018 17:21 Docik

@ odpověď na komentář od speed.speed123:Hlásí to nějakou chybu? Co máš za sestavu?

speed.speed123 napsal:tak jsem to zkusil a stejně to nejde a hru jsem i už asi 3x přeinstaloval

Diskuze na fóru

Kingdom Come: Deliverance (53 příspěvků), Jaký monitor? (22 příspěvků), RAM rada! (43 příspěvků), Pomoc prosím: Nejdou mi barvy na Windows 10 (8 příspěvků), Náhodné myšlenky a události dne (12145 příspěvků), Ocenění sestavy z roku 2012 (5 příspěvků), STEAM -všechno sem (7091 příspěvků), HRA - ABECEDA HRANÝCH HER (29 příspěvků), Čeština ve hrách?! (74 příspěvků), Rozdávání klíčů! (6 příspěvků), Humble bundle -vše sem (614 příspěvků)

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 

Monster Energy Supercross

Recenze - 22.2.2018
 
Monster Energy Supercross

Další do party motokrosové série MXGP změnil rajón a míří za moře.

 
Přečíst celý článek»Autor: Michal Jonáš - Platforma: PC a konzole
 
 
Assassin’s Creed: Origins – Discovery Tour

Naučný a delší dobu očekávaný mód, který má za cíl vás provést životem, historií a společností starověkého Egypta, je konečně tady. A že to čekání…

 
Přečíst celý článek»Autor: Honzas4400 - Platforma: PC a konzole
 

Fe

Recenze - 21.2.2018
 
Fe

Prozkoumejte v kůži roztomilého tvora všechny záhady podivuhodného pralesa.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC a konzole
 

The Station

Recenze - 20.2.2018
 
The Station

Nová, tajuplná adventura The Station nás zavede do nedaleké budoucnosti. Jak moc se tento výlet na orbitální stanici povedl, se dočtete v dnešní…

 
Přečíst celý článek»Autor: ROYALFOX - Platforma: PC a konzole
 
 
Kingdom Come: Deliverance a jeho easter eggy

Jaké vtípky, zajímavosti a kuriozity se podařilo najít v prvních dnech po vydání očekávaného českého RPG?

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole