Herní obchod GameLeader

Race of Champions - oficiální závody

Čtvrtek 5.1.2012 15:00 - Autor: Zdeněk "Champion" Šmejkal - Rubrika: Recenze Recenze Race of Champions

Champion se podíval na závody určené přímo pro něj - Race of Champions.

Recenze z hraní Android verze hry

Musím se přiznat, že jsem do psaní recenze ani netušil, že existuje závodní událost jménem Race of Champions, kde proti sobě závodí ti nejlepší jezdci F1, WRC, NASCAR a jiných závodních soutěží.

Ve hře Race of Champions (ROC) stejně jako v reálné předloze jde o to porovnat, kdo z těch nejlepších jezdců ve své kategorii je vlastně úplně nejlepším jezdcem současnosti. Stanete se tak jedním z šampionů a utkáte se s nimi na reálných okruzích v různých koutech světa. Podíváte se třeba do Londýna, Düseldorfu, Barcelony, Paříže nebo na ostrov Grand Canaria.

...
Délka: ...
Race of Champions - Trailer
Kvalita videa »nízkástřední vysoká

Není všechno zlato, co se třpytí

ROC vás přivítá, na můj vkus, trochu neintuitivním uživatelským prostředím. Není úplně dobře patrné, co je jen informační grafika a co naopak funkční tlačítko. Naštěstí neduhy grafiky dohání grafika herní. Modely vozů jsou vymodelovány do nejmenších detailů a mají pěkně naleštěný lak, takže si užijete i odlesky. U všech aut je dokonce i řidič, takovou drobnost by mohl závidět i velký Burnout (ačkoli tam chybí ryze z drtivých důvodů).

Co se týče prostředí ani to na tom není zle. Kolem tratě postávají polygonoví lidé a ne jen papírové placky jako tomu bývalo kdysi i na PC. Prostě úžasná komplexní podívaná. Auta i prostředí působí jako vyvážený celek i přesto, že jsou vozy o trošku detailněji zpracovány, ale tak to ve hře o autech může být. Určitě pak ve hře mobilní, kde není výkonu nazbyt a grafika tak musí být plná kompromisů. Povedly se i zvuky. Motor příjemně vrčí, kola se při brzdění nebojí písknout. Všechno na sebe plynule navazuje a nijak nepřeskakuje nebo nevynechává.

Je-li řeč o vozech, zazávodíte si ve stejných jako reální šampioni v tomto ročníku soutěže. Namátkou třeba VW Scirocco nebo VW Polo R WRC. Patrioty pak potěší Škoda Fabia S2000. Hlavním lákadlem je ale bezesporu auto od výrobce motorek a to sice topless žihadlo KTM X-Bow. Sami autoři si to také myslí, proto budete hru spouštět právě ikonkou s tímto vozem. Mimochodem udržet karbonový supersport bez střechy mezi mantinely dá docela zabrat. A tak brzy zjistíte, že hra má i model poškození. I když zrovna u KTM je tak malý, že asi vůbec není. Ale třeba u Scirocca se po několika nárazech můžou uvolnit nárazníky. Jednou se mi podařilo jej dokonce utrhnout úplně. Nevypozoroval jsem, že by poškození nějak ovlivnilo ovládání, ale pohled na plandající bodykit někoho třeba donutí řídit příště obezřetněji.

Řídit můžete několik způsoby. Základní způsob je využití pohybových senzorů k zatáčení a dotyků na obrazovce k přidávání plynu a brzdění. Když mluvím o brzdě, nesmím zapomenout říct, že tohle není Need for Speed, takže se nevyplatí na ni zapomínat. Další způsob ovládání je virtuální volant. A to buď s automatickou akcelerací, nebo ruční. Poslední způsob je zcela dotykový s automatickou akcelerací. Dost postrádám ruční brzdu. V ostrých zatáčkách tratí vystavěných na stadionech by se určitě hodila i umělé inteligenci, protože i ta se často do zatáčky nevejde. Díky tomu se vyplatí dojíždět závody i tehdy, uděláte-li někde menší chybku, protože podobně chybovat může před cílem i soupeř. Ruční brzda chybí bohužel většině mobilních závodních her - není ji prostě kam dát.

Chvíli mi trvalo, než jsem našel změnu kamery, proto vám rovnou prozradím, že je to malou ikonkou kamerky v pravém horním rohu. Stiskem se můžete přepínat mezi pohledem z nárazníku, z kapoty, ze střechy nebo pohledem za vozem. Pohled ze sedadla řidiče bohužel chybí.

Race of Champions se vším všudy…

ROC se od ostatních automobilových soutěží liší tím, že závodníci si v každém šampionátu vyzkouší různé vozy. Proto si nevybíráte do jednotlivého závodu konkrétní auto vy, ale jsou vám vždy přidělena. Aby byly výsledky dostatečně objektivní, mají oba jezdci stejné auto a v podstatě jedou po stejné dráze, jelikož je okruh rozdělen na dvě souběžné tratě. Při každém kole tak projedete cílem vlastně dvakrát - pokaždé na jiné straně. Vítězem šampionátu je pak ten, kdo se postupně v závodech jeden proti jednomu prokouše přes všechny jezdce až na vrchol závodního pavouka.

Právě porážení všech jezdců soupeřících o titul Champion of Champions začne být po chvíli stereotypní. Ve všech závodních hrách bychom mohli mluvit o určitém stereotypu, protože co nám závodní hra nabídne jiného než závod. Ale hry tohoto žánru často nabízí různé druhy závodů, takže když vás přestane bavit okruh, projedete se pro změnu z místa A do místa B ve sprintu nebo otočíte úplně a přesedláte do Imprezy a zablbnete si na letišti. ROC bohužel nabízí jen duel na okruhu, takže stereotypu není kam utéct. Dokonce ho ještě umocňuje fakt, že během jednoho šampionátu jezdíte stále jednu trať mnohokrát dokola. Motivací vám tak místo zábavy je jedině odemknutí dalšího zdlouhavého šampionátu a spolu s tím i dalších vozů pro volný závod.

Dlouho jsem váhal, jestli 7 nebo 8 bodů. Už jsem byl rozhodnut pro nižší známku, ale pak přišel update, ve kterém byly opraveny technické nedostatky (hra často zamrzala a bylo nutné ji natvrdo ukončit). Ale i tak jsem pořád váhal. Nakonec jsem u nižší známky zůstal i po odstranění problémů. Grafika by si zasloužila lepší skóre, ale hratelnost tak dobrá není. Ve srovnání se závodními hrami např. od Gameloftu, má ROC navrch jen v grafice a to je vzhledem k datům vydání těchto her pochopitelné. Pokud vám ale vyhovuje jen kroužení po okruhu, klidně si ten bodík zase přihoďte a pokud u vás rozhoduje hlavně cena, pak si přihoďte i dva. Já cenu do hodnocení hry tolik promítat nechci. Uvádím ji sice v pozitivech, ale na hodnocení, jako takové, vliv nemá.

Race of Champions na iPhone, AndroidHodnocení hry
Skóre hry 7 7/10
Race of Champions
Líbí se nám
  • detailní modely aut
  • značkové soutěžní vozy
  • oficiální okruhy soutěže
  • kvalitní grafika
  • cena (zdarma)
Vadí nám
  • stereotyp
  • malý počet tratí
Verdikt: Race of Champions je výborná závodní hra. Staví na licenci k reálným závodům Race of Champions. Což sebou přináší spoustu pozitiv, ale bohužel i negativa. Hlavním z negativ je pouze jeden druh závodu, což brzy omrzí. Pozitivem jsou licencované vozy, tratě a hlavně cena. Hra je zdarma (s reklamou).
Hru ohodnotilo také 9 čtenářů průměrnou známkou 7.6/10.
D3VL3R (8), eXis (10), Hades47 (7), tomi2k9 (6), nero (7), Cinky (7), Dajinomay (9), Tesaros (8), tudiiik (6)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)