Zhruba v polovině května letošního roku byla vydána otevřená betaverze akční střílečky z pohledu třetí osoby zvaná BattleSouls, která je částečně obklopená aurou MOBA stylu. Ačkoliv se nejedná o kdovíjakou pecku, mnohé by mohla oslovit díky akčnímu nádechu a jednoduchému pojetí.
Tři postavy v jedné bitvě
V BattleSoulsu se připojíte do boje o legendární krystaly, které musíte se svými spoluhráči zničit dříve, nežli oni zničí ty vaše. Na rozdíl od tematicky stejných her se BattleSouls liší tím, že se do žáru bitev vrhnete s hned třemi hrdiny najednou. Na bojišti si mezi jednotlivými postavami můžete libovolně přepínat a reagovat tak na právě probíhající vřavu. Před každým zápasem si tedy nejprve navolíte trojici hrdinů, za které vás baví hrát, a pak hurá na to. Vybírat můžete z celkem pěti postav, z nichž má každá dvě aktivní a jednu pasivní schopnost. Postavy se od sebe znatelně liší. Zatímco kouzelník díky svému dostřelu zastává roli účinného odstřelovače, prostorově výraznější pirátka Rosita střílí ze svého kanónu pouze na blízko. K mání je také portující se démon, rytíř se štítem nebo bojovnice s elektrickými šoky. Mimo aktivních schopností každá z postav disponuje jednou pasivní.
Přepínání mezi jednotlivými postavami může někoho nadmíru bavit, ale na druhou stranu ne všem tento styl vyhovuje. Hráč je díky této možnosti logicky ochuzen o moment překvapení a taktickou výhodu, protože ačkoliv se před vámi z nenadání objeví například mág, proti kterému běžíte v kůži rytíře, jenž by neměl z hlediska síly proti čarostřelci šanci, jednoduše si pomocí klávesy přepnete na takticky lepší postavu a vaše šance se mohou rázem proměnit ve váš prospěch. Ačkoliv to může znít jako legrace, většinou to tak není, protože jsem se prakticky v každé hře setkal s tím, že si soupeř měnil svoji postavu podle té mojí. V boji se tak hráči věnují spíše přepínání mezi hrdiny, nežli přemýšlení nad lepší taktikou a dalším postupu.
Kde všichni jsou?
Každý souboj si z vašeho drahocenného času ukrojí 10 až 15 minut, vše ale závisí na šikovnosti samotných hráčů. Pokud vás nepřítel srazí na kolena, jste automaticky obdarování 15 vteřinovou penalizací. Hra je velmi svižná a díky arkádovému ovládání příjemně jednoduchá. Ve hře navíc neexistuje fronta, která by vás zdržovala. Po výběru serveru se za několik málo vteřin ocitnete na bitevním poli, a to i za předpokladu chybějících hráčů. Proti sobě vždy stojí červený a modrý tým s pěti soupeři na každé straně, přičemž velmi často se mi stalo, že jsem hrál pouze já a zbytek týmu ovládal počítač. Jeho myšlení ale není příliš inteligentní a při boji jsem byl opakovaně svědkem, jak po obsazení krystalu běží dvě NPC postavy na další krystal naprosto stejnou cestou. Šli prostě mechanicky za sebou jak kuřátka za slepicí, rovnou na odstřel. Stejně tak nepřátelští NPC protivníci nejsou mazaní. Střílí nepřesně a jejich taktika se nemění, tudíž vás nikdy nepřekvapí a vy po pár zápasech již dokážete předvídat, z jakého rohu na vás vybafnou. Otevřená betaverze BattleSoulsu zatím nepřilákala dostatečný počet hráčů, což je velká škoda. S počítačem řízenými hrdiny je zkrátka nuda.
Dále velmi zamrzí malý počet hrdinů. Pět postav je moc málo na to, aby hra na delší dobu dokázala zabavit. Na zážitku také ubírají pouhé čtyři mapy, které máte za pár chvil prozkoumané a nic nového vás nepřekvapí. Mapy navíc působí velmi podobně. Jako každá správná F2P hra, tak i BattleSouls obsahuje dodatečný obsah vedený formou mikrotransakcí. I zde je přítomna značná strohost, protože obchod nabízí pouze dvojici petů, kill efektů a několik portrétů.
Grafická stránka hry určitě nepatří mezi ty špičkové, ale svým barevným zpracováním a pohádkovým 3D stylem působí slušně a hezky se na ni dívá. Optimalizace hry a serverů by ale chtěla krapet doladit, protože se obraz místy trhá a postavy lagují.
BattleSouls si můžete zahrát i vy, stáhněte si hru na Steamu.
Jako mobilní hra by byla asi ok. .