Diablo 3 spatřilo světlo našich pevných disků 15. května 2012. Během prvního dne se prodalo takřka 5 milionů kopií a do dnešního dne se jedná o nejrychleji se prodávající hru v historii. A i přes nesporný úspěch této hry se našel zástup fanoušků, kteří si stěžovali na příliš stylizovanou, barevnou grafiku, silné osekání RPG prvků na minimum a absenci oblíbených charakterů z Diabla 2. A to poslední se zřejmě tvůrci rozhodli napravit v rámci druhého placeného DLC, kde si konečně můžeme zahrát za jednu z nejikoničtějších postav z druhého dílu – Necromancera.
Na rovinu – v Diablu 3 jsem strávil stovky hodin (jak u PC, tak konzolové verze), ale posledních pár měsíců jsem ho zapínal spíše sporadicky. Po čase mě ono nekonečné zabíjení monster a sbírání lepší a lepší výbavy už trochu omrzelo. Možnost zahrát si za Necromancera tak pro mě bylo ideálním impulsem se k Diablu zase vrátit a užil jsem si to náramně. Blizzard se totiž o svou hru náležitě stará a od svého vydání se díky častým patchům a upgradům změnila takřka k nepoznání. Pojďme se teď ale podívat, co nového přináší přímo dodatek Rise of the Necromancer.
Akční kosmetický balíček
Krom již zmíněné hratelné postavy Necromancera získáte nového mazlíčka, který vás může doprovázet při vašich toulkách světem Sanctuary. Dále pak získáte pár kostěných křídel, nekromantsky laděný prapor a ozdobné prvky, nový rámeček portrétu vaší postavy, efektní praporek a dva bonusové sloty na další charaktery. Na hráče PC verze pak ještě v truhle čekají dvě zbrusu nové záložky, které usnadňují třídění předmětů. Jak sami vidíte, nového obsahu je papírově docela dost. Po bližším prozkoumání si ale uvědomíte, že naprostá většina je čistě kosmetického rázu, což trochu zamrzí.
Nový mazlíček je groteskně zdeformovaná bytost, která svým vzezřením trochu připomíná Treasure Goblina staženého z kůže. Jakkoli ten popis může znít hororově, vývojáři mu vtiskli slušnou dávku roztomilosti a silně hrozí, že si ho rychle oblíbíte. V boji vám sice nebude k ničemu, pouze za vás sbírá zlaťáky ze země (lepra líná!), ale proč si do bojové vřavy s sebou nevzít společníka? Opravdu užitečné jsou z nového DLC ale pouze zmíněné dva sloty na nové postavy (protože hrdinů není nikdy dost) a záložky do truhly (pouze PC verze).
Corpses. Corpses everywhere
Hlavním tahákem nového DLC je především samotná postava Necromancera. A díky bohu se povedla – je radost za ni hrát. Přináší totiž kombinaci „klasického Necra” ze dvojky a jeho moderního updatu ve stylu nejnovějšího třetího dílu. V momentě, kdy se vám odemkne skill Corpse Explosion, vás zaplaví vlna nostalgie. O pár vteřin později už budete probíhat bojištěm a svou temnou magií euforicky odpalovat mrtvá těla v rytmu ohlušujících výbuchů, které budou pohlcovat další a další nepřátele. Tohle je ten Necromancer, jak si ho pamatuji. Nejedná se ale o jeho prostou kopii – spousta skillů a kouzel vám sice bude dobře známá, ale chovat se často budou trochu jinak, než si je pamatujete. Teeth, kouzlo, které jsem ve dvojce používal velmi často, místo spektrálního teď rozdává fyzické poškození a díky širokému rozptylu projektilů je mnohem užitečnější než dříve, což potěší.
K Necromacerovi přirozeně patří ovládání armády kostlivců a podobných nemrtvých pohůnků, které nechybí ani zde. Kostění poskoci se nyní objevují automaticky po aktivaci skillu, už tedy není potřeba je po jednom vyvolávat z okolo ležících těl jako v Diablu 2. Jejich služeb navíc můžete využívat mnohem efektivněji, protože lze útoky cílit přímo na konkrétní nepřátele. Jsou to sice drobnosti, ale hezky zapadají do rychlejší hratelnosti D3.
Hru jsem procházel znovu od začátku společně s kamarádem (oba za Necra) a oba jsme skončili s naprosto odlišnou postavou jak výbavou, tak používanými skilly. Těch je totiž spousta a jen málokterý se dá zavrhnout jako neužitečný. To udělá radost hlavně těm, co dávají přednost variabilitě při tvorbě hrdiny.
Po několika dnech strávených ve společnosti nemrtvých bytostí tak můžu s klidem prohlásit, že návrat Necromancera se povedl. Sice se od minula trochu změnil, ale podstatu charakteru se Blizzardu podařilo zachytit věrně. Dle mého názoru se momentálně jedná o jednu z nejzábavnějších hratelných postav v Diablu 3.
Trocha mrtvolného sípotu závěrem
Osobně si myslím, že je Rise of the Necromancer podařené rozšíření. Nepřináší sice hromadu nových věcí jako jeho předchůdce Reaper of Souls, ale ani nemusí. Jeho hlavní předností je totiž zdařilé převedení klasické postavy do moderního hávu, upravené na míru principů Diabla 3. Pokud jste za Necromancera hráli ve dvojce, myslím si, že nebudete zklamaní. Největší vadou na kráse nového DLC je ale jeho cena. 14,99 € je za jednu hratelnou postavu a pár kosmetických drobností trochu přehnané. Nechápejte mě špatně, je to bezesporu zábavný charakter a svých peněz nelituji, ale v poměru cena versus obsah Rise of the Necromancer pokulhává. Za čtyři stovky je té nemrtvé muziky přeci jen trochu málo.
Recenze
Diablo 3: Rise of the Necromancer - Necro je zpátky, baby!
Solidní DLC, jehož hlavní předností je především moderní zpracování klasické postavy. Krom nového charakteru ale nabízí novinky převážně kosmetického rázu, což vzhledem k poměrně vysoké ceně trochu sráží dojem z celého rozšíření.
Líbí se nám
- citlivé převedení klasické postavy do moderního hávu
- zábavné skilly a kouzla
Vadí nám
- málo nového obsahu
- cena
Odpověď na komentář uživatele Jirka 73
Jestli to tam nemas a dlc vlastnis, tak jim napis na support treba.
Kluci, děkuju za odpovědi, ale bohužel v inventáři, kde je to zrcátko, tak tam jsou jenom křídla maceys, nebo mercys, nebo jak se jmenujou, takový ty železný se zlutejma perama a jinak nic…mladej když si to stáhnul na PC, tak tam všechny ty věcičky měl… Sere mě to, protože to za prvý vypadá dost dobře a za druhý sem za ty samý prachy dostal jenom půlku…
Odpověď na komentář uživatele Lazy
Souhlasím.
Odpověď na komentář uživatele Štěpán Lenk
Tak ono tady u tehle hry je videt, jak je slozite a dulezite udelat zvlast ovladani a cely interface na tu danou konzoli ci PC a jak musi byt od sebe odlisne aby se hrali skvele na obou.
Odpověď na komentář uživatele Lazy
Je to strašně odlišné, to je pravda Ale musím říct, že jsem byl mile překvapen, jak se na PS Diablo dobře hraje. Hrával jsem to i na PC a nikdy bych nevěřil, že něco takového bude fungovat i na konzoli.
Odpověď na komentář uživatele Štěpán Lenk
Uplne prekopane ale i tak to maji na konzolach pekne udelane.
Odpověď na komentář uživatele Lazy
To si právě nemyslím, zrcadlo je v inventáři.
[ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele Štěpán Lenk
Miriam u zrcadla to snad ma i konzola verze ne? Inak co sem ted koukal na videa konzol. verzi, tak ty kosmeticke veci maji polozku nekde v inventari, je to uplne jine nez pc verze.
Odpověď na komentář uživatele Lazy
Na PC možná ano, ale u konzolové verze je to opravdu v inventáři.
Odpověď na komentář uživatele Štěpán Lenk
V inventari uz to nejakou dobu neni (teda pokud ti pet nevypadne z goblina, ktereho si pak z inventare aktivujes) . Jinak u Miriam je Wardrobe (takove zrcadlo) kde si kridla, peta, prapor i portret nastavis. Popripade u pc verze pravym na portret a tam customize portrait.
Odpověď na komentář uživatele Jirka 73
A nemáš to v inventáři? Co si tak pamatuju, musíš si to manuálně aktivovat právě tam…
Mám dotaz… z PS Store jsem si stáhnul Necra a nedostal jsem k němu vůbec nic… ani zvířátko, ani prapor, ani křídla, prostě nic a přitom je to v popisu toho, co si stahuju všechno uvedený… můžete mi někdo sdělit, kde jsem udělal chybu? díky
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Skvělé, ukládám si do archivu
Maličko mimo třetí díl, ale tohle prostě stojí za to: [ odkaz ] – "Stejně jednoduše, jako jsem zabil jednoho čerta, jsem zlikvidoval celou jejich družinu, stačilo jen klikat myší. "
Odpověď na komentář uživatele Lazy
LOL