Uživatel nepřihlášen
   

Titanfall 2 - vše, co byste měli vědět, na jednom místě

Sobota 15.10.2016 14:00 - Autor: Martin "Cvrnda" Cvrček - Rubrika: Speciály Speciál Titanfall 2

Pokračování Titanfallu slibuje pestřejší hratelnost, návrat osvědčených herních prvků a plnohodnotnou singleplayerovou kampaň.

První Titanfall měl své chyby a nedostatky, ale v jádru šlo o velmi povedenou multiplayerovou střílečku, která dokázala trochu oživit zažité principy a zároveň nabídnout povědomou hratelnost a kvalitní technickou stránku, kterou zaručoval modifikovaný Source Engine od Valve. Já sám šel dokonce tak daleko, že jsem hru ve své recenzi nazval svěžím větrem v tehdy řádně zatuchlém žánru.

Nyní je ale žánrová situace trochu odlišná. A kromě toho, Titanfall se možná trefil do správné doby, ale rozhodně z něj nebyl okamžitý hit. Druhý díl to tedy z hlediska úspěchu nemusí mít vůbec snadné a rozhodně mu nepomáhá fakt, že vychází krátce po velmi očekávaném Battlefieldu 1 a krátce před Call of Duty: Infinite Warfare. Na něj se možná nestojí takové fronty příznivců, ale stejně si můžete vsadit, že se bude prodávat lépe než rohlíky. Titanfall 2 je tedy kvůli své ne tak známé značce mnohdy vnímám jako multiplayerový otloukánek letošního podzimu. Ale my máme v redakci outsidery rádi, a tak jsme si řekli, že by byla škoda nové dílo studia Respawn Entertainment vynechat z našich souhrnů. Zvlášť když se Battlefield 1 svého souhrnu nedočká. Díky službě Origin Access už hru v redakci hrajeme, takže místo souhrnu připravujeme brzkou recenzi, která může být postupně doplňována.

Náplň hry

Ačkoliv tvůrci vnímají Titanfall 2 jako nový začátek, přesto hodlají navázat na charakteristické prvky prvního dílu. Opět se tedy můžete těšit na svižnou střílečku, která sází na bohaté možnosti pohybu a pestré schopnosti tzv. Pilotů, tedy hráčem ovládaných postav. Pro Pilota je ale zásadní symbióza se svým Titánem. Tak se nazývá obří robot, kterého můžete povolat na bojiště, usednout do jeho útrob a využívat jeho zbraně, schopnosti a pohybové možnosti. Stejně tak ho můžete využívat jako samostatně jednajícího bodyguarda.



Vývojáři navíc hodlají napravit chyby prvního dílu. V rámci multiplayerových klání lze tedy očekávat nové a řádně rozsáhlé mapy a také větší množství zbraní, schopností, nebo možností upravy zbraně, Pilota i Titána. Hra přitom nabídne šest zcela nových typů Titánů, což znamená, že typy známé z původního Titanfallu se nevrátí. K dispozici budou také nové i staré herní módy, mezi nimiž najdete třeba oblíbený režim Attrition nebo speciální režim Coliseum. Ten se soustředí na boj jednoho proti jednomu, přičemž vítěz zápasu obdrží různé bonusy, odměny a odemykatelné položky. Do Colisea se ale nedostanete jen tak, hraním ostatních herních módů musíte nejprve získat vstupenku.

Narozdíl od prvního Titanfallu nebudou ve všech módech k vidění vojáci a roboti ovládaní umělou inteligencí, díky nimž si můžete trochu zlepšit skóre a kteří napomáhají dojmu, že se pohybujete po skutečném, živém bojišti. Titanfall 2 hodlá nabídnout herní módy, v nichž budou nepřátelé ovládaní umělou inteligencí stále přítomní, stejně jako módy, v nichž se s nimi nesetkáte a v nichž půjde jen o likvidaci postav ovládaných reálnými hráči.



Jednou z výrazných změn je také možnost pohybovat se po mapě za pomoci vystřelovacího háku na laně. Suverénně největší novinkou je ale přítomnost klasické singleplayerové kampaně. Kampaň se přitom zaměřuje na vztah vojáka Jacka Coopera a Titána jménem BT-7274, zkráceně BT. Cooper byl původně obyčejný voják Milice bojující proti frakci IMC, která zaútočila na různé planety s cílem získat vzácné suroviny. Během bojů je ale zanechán sám za nepřátelskými liniemi a musí se spojit s BT-7274, kterému zemřel jeho Pilot. Konkrétně jistý kapitán, který Coopera neoficiální cestou vycvičil a krátce před svým skonem na bojišti mu odkázal svého Titána, aby mohl dokončit svou misi. Člověk a stroj tak musí spolupracovat, přičemž Cooperovi se touto cestou plní jeho sen stát se Pilotem.

Na Titanfallu 2 pracuje řada lidí, kteří se podíleli na tvorbě nejlepších kampaní v Call of Duty od Infinity Ward, samozřejmě v čele s Call of Duty 2, Call of Duty 4: Modern Warfare a Modern Warfare 2. To nám dává určitou představu o tom, co lze od kampaně druhého Titanfallu očekávat. Nepůjde však o další generickou střílečku, protože Titanfall 2 se má v rámci hry jednoho hráče pochlubit i přítomností různých logických hádanek, soubojů s bossy nebo volbami během rozhovorů s BT.



Základem je ale spolupráce Coopera a jeho nového Titána. Jednotlivé mise jsou navrženy tak, abyste strávili dost času v kokpitu BT i mimo něj. Obří Titán se přeci jen nedostane všude a ke slovu musí přijít i prvky jako běhání po zdech, které můžete znát z prvního dílu a které nebude chybět ani tentokrát. Jakmile BT opustíte, bude v boji fungovat jako spolubojovník ovládaný umělou inteligencí, podobně jako v multiplayeru a v prvním Titanfallu. Zatím tedy vše nasvědčuje tomu, že kampaň Titanfallu 2 má kombinovat různé novinky, herní mechaniky prvního dílu a tradiční principy známé ze starších dílů Call of Duty.

DLC

Lidé z Respawnu slibují, že všechny dodatečné mapy a herní módy budou zdarma. První díl nabídl trojici placených balíčků map, které sice byly poměrně kvalitní, ale zároveň rozdělovaly a štěpily už tak nestálou komunitu, což hře do značné míry škodilo. To už se nemá opakovat. První dodatečnou bezplatnou mapou přitom bude nová verze Angel City, klasické mapy z původního Titanfallu. Nová podoba Angel City vyjde v průběhu prosince a každý, kdo si Titanfall 2 předobjedná, se k mapě dostane o tři dny dříve.



Ptáte se, na čem tedy hodlá EA a Respawn Enteratainemt vydělávat? Na kosmetických DLC, díky nimž získáte různé skiny zbraní, Pilotů a Titánů, dále speciální animace popravy nepřítele a další maličkosti. Placené přídavky však nebudou majiteli poskytovat žádné výhody během boje a nebudou mít dopad na samotnou hratelnost. DLC mají být navíc k dispozici časem, ne hned v den vydání, takže se očividně nemusíme bát případu, kdy člověk zapne v den vydání hru a už má možnost koupit si další obsah, byť pouze kosmetický. Stále navíc platí, že všelijaké skiny a kamufláže bude možné získávat i prostým hraním hry, konkrétně plněním různých výzev a dalšími cestami, které vám hned nebudou vysávat peněženky.

Datum vydání a platformy

První Titanfall vyšel na PC, Xbox One a Xbox 360. Druhý díl se na Xbox 360 nepodívá, zato ale konečně dorazí i na konzoli od Sony. Jinými slovy, Titanfall 2 vyjde na PC, Xbox One a PS4, a to 28. října. Toto datum platí pro všechny platformy i regiony. Nutno však podotknout, že v rámci PC bude Titanfall 2 stejně jako první díl k dispozici pouze na Originu. Není však součástí programu EA Access a Origin Access.



HW požadavky PC verze

Minimální požadavky:

• CPU - Intel Core i3-3600t nebo ekvivalentní AMD
• RAM - 8GB
• GPU - NVIDIA Geforce GTX 660 2GB, AMD Radeon HD 7850 2GB

Doporučené požadavky:

• CPU - Intel Core i5-6600 nebo ekvivalentní AMD
• RAM - 16GB
• GPU - NVIDIA Geforce GTX 1060 6GB, AMD Radeon RX 480 8GB

Požadavky pro ultra nastavení (4K při 60 fps):

• CPU - Intel Core i7-6700k nebo ekvivalentní AMD
• RAM - 16GB
• GPU - NVIDIA Geforce GTX 1080 8GB

Neměnné požadavky:

• Operační systém - Windows 7/8/8.1/10 64bit
• Volné místo na disku - 45GB
• DirectX - 11
• Připojení k internetu - 512 Kb/s nebo rychlejší

Jestli vám nestačí samotné požadavky, odkážu vás na rozsáhlou novinku, v níž najdete informace o nastavení, optimalizaci, očekávaném výkonu hry nebo o použitých technologiích, stejně jako množství gameplay záběrů z PC verze. Tento rozbor funguje hlavně jako snaha ukázat, že bude PC verze stejně kvalitní a pečlivě zpracovaná jako v případě prvního dílu. Může ale sloužit i jako menší náplast pro PC hráče, kteří se nemohli zúčastnit srpnového testování multiplayeru a serverů hry. To bylo k dispozici jen na konzolích, a to z technických důvodů a z obav před nálezy spoilerů v souborech testovací verze.



Česká lokalizace

Titanfall 2 se na žádné platformě nedočká oficiální české lokalizace. Nikdo dosud neoznámil ani práce na fanouškovské češtině pro PC verzi. I Titanfall 2 ale podle všeho pohání modifikovaný Source Engine, jehož struktura souborů by neměla vzniku a implementaci hypotetické fanouškovské lokalizace příliš bránit. Nejdřív na ní ale někdo musí začít pracovat.

Kde hru koupit?

Titanfall 2 koupíte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk. Za předobjednávku dostanete nejen dřívější přístup k bezplatné mapě Angel City, ale i kosmetické DLC Nitro Scorch. Jeho součástí jsou dva skiny pro Titána jménem Scorch a jedna speciální vizitka, použitelná jako pozadí jmenovky hráče.

Nejzajímavější videa

Mobilní verze

Titanfall se hodlá svézt na trendu karetních her, a tak se Respawn spojil se společnostmi Nexon a Particle City a dal vzniknout mobilnímu karetnímu titulu s názvem Titanfall: Frontline. Ten vyjde během podzimu na systémy iOS a Android.

Titanfall: Frontline se odehrává v rozšířeném univerzu Titanfallu a hráči se v něm ujmou role velitele brigády, který bude velet různým Pilotům a Titánům. Ve stručnosti budete moci sbírat stovky karet, které představují Piloty, Titány i tzv. burn karty, známé už z prvního Titanfallu. Karty budete moci vylepšovat a kombinovat a využijete je v soubojích s ostatními hráči, které se odehrávají v reálném čase.



Tisk  
Titanfall 2 na PC, PS4, Xbox OneScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Titanfall 2 Screenshot ze hry Titanfall 2 Screenshot ze hry Titanfall 2 Screenshot ze hry Titanfall 2 Screenshot ze hry Titanfall 2 Screenshot ze hry Titanfall 2 Screenshot ze hry Titanfall 2 Screenshot ze hry Titanfall 2
Další aktuální články
 
Rusty Lake: Roots – intenzivní adventura na jeden večer

Rusty Lake: Roots – intenzivní adventura na jeden večer

Pondělí 16.1.2017 16:20 - Hra o jedné rodině z prostředí únikovek Rusty Lake. Přečíst celý článek »

0 komentářů | PC | Autor: Ylbirda
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 9. až 15. ledna

Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 9. až 15. ledna

Neděle 15.1.2017 16:16 - Plnohodnotné představení Nintenda Switch, zrušení dračího RPG RPG Scalebound od Platinum Games, LEGO Worlds s českými titulky, PC verze Halo Wars 2 ve fyzické… Přečíst celý článek »

6 komentářů | PC, PS4, Xbox One, PSV, 3DS, Switch | Autor: Miky
Townsmen – mobilní klenot na PC

Townsmen – mobilní klenot na PC

Sobota 14.1.2017 14:00 - Mobilní stavitelský klenot konečně dorazil i na obrazovky PC. Má nám co nabídnout? Přečíst celý článek »

6 komentářů | PC, iPhone, iPad, Android, Windows Phone | Autor: ThainDegu

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Titanfall 2 - vše, co byste měli vědět, na jednom místě
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Pront    Děkuji za pěkné shrnutí.Prontpront21527    16.10.2016 12:45 Pront

@ odpověď na komentář od Cvrnda:Děkuji za pěkné shrnutí.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Cvrnda napsal:Myslím, že je pro to několik důvodů. Možná že by trvalo příliš dlouho, než se Respawn naučí s Frotbitem, a jeho zaměstnanci se nechtěli zdržovat. Možná že EA prostě nemůže Respawnu Frostbite jen tak dát, protože zatím s Frostbitem pracují jen studia, která EA přímo vlastní. Respawn se tak sice taky chová, ale ve skutečnosti jde jenom o partnera EA.
Osobně si ale myslím, že hlavní důvod bude v tom, že navzdory tomu průměrnému vizuálu je v jádru Source pořád mnohem lepší technická stránka, než jakou nabízí Frostbite. Ten je sice asi nejlépe vypadající multiplatformní engine současnosti a za ta léta se po technické stránce dost zlepšil, ale grafika není všechno. V určitých ohledech pořád nemůže nabídnout to, čím se může pochlubit Source. Nebo engine Call of Duty alias těžce modifikovaný id Tech, když už jsme u toho. Vždycky jsem měl pocit, že Frostbite a jeho současné možnosti a technická omezení by prostě těmhle rychlým střílečkám, které mají úplně jiné tempo a podmínky než třeba Battlefield, moc nesvědčil. Takové hry mají z technického hlediska dost odlišné požadavky a potřeby (odezva, netcode, minimální náročnost na HW kvůli snadnému dosažení 60fps...) a těm možná Frostbite ani při sebelepší snaze nemůže stačit. Nebo může, ale s řadou problémů

Cvrnda člen redakce   6x   Myslím, že je pro to několik důvodů. Možná že by trvalo příliš dlouho, než se Respawn naučí s Frotbitem, a jeho zaměstnanci se nechtěli zdržovat. Možná že EA prostě nemůže Respawnu Frostbite jen tak dát, protože zatím s Frostbitem pracují jen studia, která EA přímo vlastní. Respawn se tak sice taky chová, ale ve skutečnosti jde jenom o partnera EA.
Osobně si ale myslím, že hlavní důvod bude v tom, že navzdory tomu průměrnému vizuálu je v jádru Source pořád mnohem lepší technická stránka, než jakou nabízí Frostbite. Ten je sice asi nejlépe vypadající multiplatformní engine současnosti a za ta léta se po technické stránce dost zlepšil, ale grafika není všechno. V určitých ohledech pořád nemůže nabídnout to, čím se může pochlubit Source. Nebo engine Call of Duty alias těžce modifikovaný id Tech, když už jsme u toho. Vždycky jsem měl pocit, že Frostbite a jeho současné možnosti a technická omezení by prostě těmhle rychlým střílečkám, které mají úplně jiné tempo a podmínky než třeba Battlefield, moc nesvědčil. Takové hry mají z technického hlediska dost odlišné požadavky a potřeby (odezva, netcode, minimální náročnost na HW kvůli snadnému dosažení 60fps...) a těm možná Frostbite ani při sebelepší snaze nemůže stačit. Nebo může, ale s řadou problémů
Cvrndacvrnda7
    16.10.2016 09:31
Cvrnda

@ odpověď na komentář od Pront:Myslím, že je pro to několik důvodů. Možná že by trvalo příliš dlouho, než se Respawn naučí s Frotbitem, a jeho zaměstnanci se nechtěli zdržovat. Možná že EA prostě nemůže Respawnu Frostbite jen tak dát, protože zatím s Frostbitem pracují jen studia, která EA přímo vlastní. Respawn se tak sice taky chová, ale ve skutečnosti jde jenom o partnera EA.
Osobně si ale myslím, že hlavní důvod bude v tom, že navzdory tomu průměrnému vizuálu je v jádru Source pořád mnohem lepší technická stránka, než jakou nabízí Frostbite. Ten je sice asi nejlépe vypadající multiplatformní engine současnosti a za ta léta se po technické stránce dost zlepšil, ale grafika není všechno. V určitých ohledech pořád nemůže nabídnout to, čím se může pochlubit Source. Nebo engine Call of Duty alias těžce modifikovaný id Tech, když už jsme u toho. Vždycky jsem měl pocit, že Frostbite a jeho současné možnosti a technická omezení by prostě těmhle rychlým střílečkám, které mají úplně jiné tempo a podmínky než třeba Battlefield, moc nesvědčil. Takové hry mají z technického hlediska dost odlišné požadavky a potřeby (odezva, netcode, minimální náročnost na HW kvůli snadnému dosažení 60fps...) a těm možná Frostbite ani při sebelepší snaze nemůže stačit. Nebo může, ale s řadou problémů

Pront napsal:Zajímalo by mě, proč hru dělají na zastaralém source, když EA má k dispozici mnohem lepší enginy.

Pront    Zajímalo by mě, proč hru dělají na zastaralém source, když EA má k dispozici mnohem lepší enginy.Prontpront21527    16.10.2016 01:54 Pront

Zajímalo by mě, proč hru dělají na zastaralém source, když EA má k dispozici mnohem lepší enginy.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Diskuze na fóru

Náhodné myšlenky a události dne (11556 příspěvků), STEAM -všechno sem (6666 příspěvků), Wifi připojení do PC (9 příspěvků), Napiš videohru, která ... (117 příspěvků), Gamepad pro syna (18 příspěvků), Trance - Holiday Mix 2016 (316 příspěvků), Filmový koutek aneb co jste zrovna viděli? (689 příspěvků), Mafia III-Obecná diskuze (8 příspěvků), Legend of Grimrock čeština steam (7 příspěvků), Vše o sběratelských/speciálních/limitovaných edicích her (4371 příspěvků), Humble bundle -vše sem (502 příspěvků)

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Rusty Lake: Roots – intenzivní adventura na jeden večer

Hra o jedné rodině z prostředí únikovek Rusty Lake.

 
Přečíst celý článek»Autor: Ylbirda - Platforma: PC
 
 
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 9. až 15. ledna

Plnohodnotné představení Nintenda Switch, zrušení dračího RPG RPG Scalebound od Platinum Games, LEGO Worlds s českými titulky, PC verze Halo Wars 2 ve…

 
Přečíst celý článek»Autor: Miky - Platforma: PC a konzole
 
 
Townsmen – mobilní klenot na PC

Mobilní stavitelský klenot konečně dorazil i na obrazovky PC. Má nám co nabídnout?

 
Přečíst celý článek»Autor: ThainDegu - Platforma: PC a handheld
 
 
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - dospělá hra v dětském hávu

Má příběh o prokletém králi a jeho dceři co nabídnout i po tolika letech? To se dozvíte v naši recenzi.

 
Přečíst celý článek»Autor: killjezor - Platforma: Handheld
 
 
8-Bit Invaders! – svižná retro RTS z vesmíru

V poslední době se roztrhl pytel s hrami s pixelovou grafikou, ale strategií tolik není. Jak bude fungovat osmibit v real-time strategii?

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC