Některé tituly pro více hráčů jsou často kritizovány za příval placeného obsahu, který od sebe mistrně odděluje vlastníky základu a přídavných balíčků. Nejčastěji je tato problematika spojována s kultovní sérií Battlefield (a konkurenčního Call of Duty), kterou si bez nákupu placeného obsahu moc neužijete. V rámci našeho nového tematicky laděného speciálu se proto zaměříme na to, jak jednotlivá DLC Battlefieldu 1 vypadají a důvod proč do nich vlastně své peníze investovat či naopak neinvestovat.
They Shall Not Pass – Gandalf by měl radost
První dávka placeného obsahu cílí hlavně na hráče, kterým v základní hře scházeli francouzští vojáci, jenž patřili mezi primární protagonisty celého konfliktu. Nový obsah s názvem They Shall Not Pass se zaměřuje jak na aktéry a zbraně, tak i na tematicky laděná bojiště, na nichž se střetnou nezdolní Němci s překvapivě odvážnými Francouzi.
Ihned po nainstalování balíčku jsem se vrhl na vojenské operace, které byly obohaceny o dva nové přírůstky. První přidaná akce Devils Anvil se zaobírá bojem o legendární verdunské vrchy a nedobytnou pevnost Fort de Vaux. Druhá pojednává o bitvě na Marně, ve které se němečtí vojáci musejí bránit útoku vojsk Trojdohody. Obě mise se od svých protějšků ze základní hry liší hlavně ve svém návrhu, který je velmi kvalitní. Startovací body jsou však stále hodně problematické. Krásným příkladem tohoto faktu je kupříkladu počáteční fáze Devils Anvil, která je díky možnému odstřelu počáteční pozice pro útočníky takřka nepřekonatelná. Snad se časem dočkáme vyladění tohoto aspektu. Bez jeho balance prorazí ofenzivní vlna jednou za deset až dvacet zápasů, což dle mého není zrovna ideální.
Obě operace se skládají ze dvou specificky laděných map. Devils Anvil je tvořena nepřístupným Verdun Heights a zákopy posetou pevností Fort de Vaux, kterou je takřka nemožné zdolat. Akce u řeky Marma se rozkládá ve více idylických lokacích. Navštívit v jejím rámci můžete malebné válkou dosud nedotčené městečko Soissons a most u řeky Aisne, jenž je ideálním místem k upoutání sil nepřítele. Osobně jsem byl zaujat především první misí, která je dle mého navržena o něco lépe než její přístupnější sestřička.
Všechny nové mapy je možné hrát ve většině režimů ze základní hry. Vedle klasické eliminace vojáků druhé strany, zabírání vlajek a obsazování strategických bodů tu máme také variaci Frontlines. Tento mód funguje na principu otevírání na sebe napojených pozic vedoucí k srdci protivníkovy základny. Na zabrání každého stanoviště máte vždy jen určitý časový limit, pokud neuspějete, má příležitost oponent. Vítězem se stává ten, který jako první odpálí nálože na dvou primárních stanovištích nepřátelské báze. Když nebude mít žádná strana dostatek štěstí a kuráže, může zápas trvat klidně i hodinu .
V rámci přidaných map budete mít možnost otestovat novou škálu zbraní, které byly v rámci tohoto DLC do hry přidány. Každá třída si může za pomoci jednoduchých výzev otevřít dva modely užívané francouzskou armádou v průběhu války. Podpora si touto cestou kupříkladu otevře oblíbenou automatickou pušku Chauchat. Krom dosud neotestovaných nástrojů smrti vložili autoři do svého díla také extrémně odolnou třídu Trench Raider, která se specializuje na kontaktní boj v nepříliš prostorných zákopech.
Trench Raider je se svou palicí a balíčkem granátů efektivní hlavně proti pěchotě. Proti nově vloženým tankům tohoto moc nezmůže, takže ho na mapách s nimi většinou nenajdete. Místo něj na nich naleznete monumentální obrněné monstrum Char 2C, které dokáže nejednou slušně nahlodat protivníkovu morálku. Postavit se mu na bitevním poli může snad jen těžkotonážní nováček St. Chamond a velkolepá obléhací houfnice, již se v boji na větší vzdálenosti nemůže rovnat prakticky nic.
Placený balíček They Shall Not Pass přináší do základní hry řadu menších i větších změn, relativně slušnou balanci celku naštěstí nenarušuje žádná z nich. Pokud se do něj rozhodnete zainvestovat, získáte přístup k zajímavému spektru lokací, slušně fungujícím zbraním a novým těžkotonážním vozítkům. Za přijatelnou cenu (10 – 15 euro) se jeho nákup nebojím doporučit většině vlastníků Battlefieldu 1.
Podobně jako řada jiných stejně laděných textů i tento článek bude po vydání nového obsahu vždy rozšířen o čerstvé informace. Těšit se v průběhu následujících měsíců můžete na dojmy z ruských bojišť, námořních bitev a tajuplných apokalyptických výjevů, o kterých se toho prozatím moc neví. Snad budou minimálně tak pozitivní jako naše pocity z tohoto úvodního balíčku.
Odpověď na komentář uživatele ShelbyGT500
To je teda ultra ptákovina! Na to jim teda z vysoka kašlu! Díky chlape.
Odpověď na komentář uživatele masterblaster4
Víceméně jo, předchozí mě nebavily. To pořád nemění nic na tom, že je to úplná blbost. Nikde tam není ani slovo o tom, že se to musí plnit takhle a neexistuje jedinej důvod proč by to nemělo jít.
Odpověď na komentář uživatele masterblaster4
No nic proti, ale kdyby to hralo 6 sehranych kluku proti 6ti jinym sehranym klukum, tak byste to taky nehrali 7 minut. Mate stesti, ze jste v parte sehrany.
Odpověď na komentář uživatele ShelbyGT500
Zřejmě tvůj první Battlefield, protože postupně se plnily zadání medaile i třeba v BF4, Hardline. Jinak se to vždy resetovalo
Odpověď na komentář uživatele masterblaster4
je to možné, ale spíše jsem narážel na to, že ta zbraň má příliš velkou kadenci, takže zásobník vyprázdníš během vteřiny, takže při hitu dostaneš 20-30 kulek za vteřinu a to je pro oběť konečná žádná šance na schování nebo úhybný manévr
Odpověď na komentář uživatele Lincoln
Ty mise jsou úplně blbě nastavený. Pokud je tam mise typu dej 15 killů za jednu bitvu a k tomu dej celkem 50 killů, musíš dát nejdřív těch 50 killů a až potom těch 15. Jinak se ti to pokaždý vymaže. Nepochopim, kterej kokot to vymejšlel. Jsem kvůli tomu psal na fórum, protože sem taky nechápal.
Odpověď na komentář uživatele ShelbyGT500
Na Automatico jsem přišel včera náhodou a to je hrozna zabijárna Dokázal jsem zabít 4 vojáky v klidu hned po sobě Což v jiných případech je samozřejmě nesmysl, takže na tom něco bude. Já koukal vždycky hlavně na damage, ale po tomhle? Heh neskutečný. Akorát nechápu jak se odmykají ty zbraně. Je tam napsané, že musíš s nějakou zbraní dát 50 kills a s jinou headshoty a když s něma hraju, tak se to nezapočítává, tak fakt nechápu jak to mám jako aktivovat : \
Odpověď na komentář uživatele SamFisher
Automatico je dobrá zbraň a vybalancovaná je taky dobře. Problém je úplně jinde a bude opraven v příštím updatu. DICE po letech dostalo facku a zjistilo, že největší problém je synchro a ping. Běž si zahrát na US server, já tam nastřílel s barem 103/0. Měl jsem ping přes 140 a byl jsem nesmrtelný a děcka toho využívají a chodí nás takto likvidovat na EU servery. Jak máš velký ping, neregistruje to hity, ale tohle je stará věc a je zvláštní, že Dice to řeší až nyní.
Odpověď na komentář uživatele Aleš
Frontlines hrajeme s chlapama stabilně něco málo přes 6 minut. Jen chce vědět a pochopit jak se to hraje Ale jednou jsem se napojil na server, kde to bylo přes 70 minut. Nechápu ty COD válečníky, kteří nehrají co mají a sbírají k/d
Odpověď na komentář uživatele Aleš
Mne se novy datadisk libi! Pripomina mi to 1. datadisk do BF3, ktery se mi take hodne libil. . Jen jsem u mapy Vaux Fort cekal, ze bude vice podobna legendarnimu Metru. Vice boje uvnitr. Ale jinak jsem velmi spokojeny a na mape Soissons (mod Frontlines) jsme uz hrali kolem 140 min. Z baraku kolem bodu C nezbylo vubec, ale vubec nic. Hukot. Obzvlast, kdyz na vas manzelka vola, kdyz uz budete koncit a ono to nejde a nejde (v noci pak nic kvuli tomu neni) .
Odpověď na komentář uživatele Back Pa
Fort Vault (nebo jak se to sakra jmenuje) je uzavřená mapa plná chodeb, tunelů
Ne, pořád mě to nepřesvědčilo dávat neskutečnějch 50 euro za prémium. To je prostě hnus.
Odpověď na komentář uživatele
Poku%d se nepletu, tak zatím to jde na PC jenom přes Origin.
Kde koupím ten premium pass? Nějaký CZ shop.