Hratelná ukázka toho nabízí celkem dost. Zkusíme si boj, prokoušeme se tunou rozhovorů, zažijeme i nějaký ten bossfight a kromě toho nás čeká seznámení s několika hlavními postavami. Nejdřív si povíme, jak je na tom samotný hratelný obsah.
Každý může být šampion
Demo nabízí dvě hratelné části. V té první si můžeme zkusit notoricky známý úvod hry, a to jak jeho šílenější verzi, tak i tu skutečnou. Poté následuje menší procházka městem Kirkwall. Na první pohled tak jde o záležitost na pár minut, ale zdání klame.
Tak tedy úvod. Ze všeho nejdřív nás čeká intro, kde zjistíme něco málo o vypravěči celé hry, charizmatickém trpaslíkovi Varricovi, a také jeho věznitelce. Pak už přichází na řadu přehnaná verze úvodní scény. Jde v ní o prosté zabíjení Zplozenců po boku Hawkovy sestry Bethany, a musíte být hodně velké dřevo, aby vás zabili. Překážkou není ani Zlobr, jenž je v podstatě vůbec prvním bossfightem. Na druhou stranu, jde o docela šikovný tutoriál, v němž si v první řadě zkusíte základní schopnosti a dovednosti, jež jako vždy najdete ve spodní liště.
Teď ale vážně
Dobře, Zplozenci dostali na zadek, Zlobr taky, skoro jsme se ani nezapotili, takže je čas na krutou realitu, kdy Varric konečně začne vyprávět pravdivý Hawkův příběh, jenž začíná po útoku Zplozenců na vesničku Lothering na jihu Fereldenu. Hawk a jeho rodina jsou jedni z mála přeživších, nicméně ty zplozenecké bestie jsou Hawkově famílii pořád v patách, takže na boj přijde docela brzo. Už to není taková sranda, zvlášť když Hawk nemá k dispozici skoro žádné zvláštní schopnosti, a tak se musíme spoléhat převážně na obyčejný útok, kdy dokola klikáme na nepřátele a doufáme, že padnou dřív, než nás nějak víc zraní. Zpočátku se daří, máme i možnost vybrat kapsy několika mrtvolám (bohužel, inventář je z neznámého důvodu zamčený), časem ale přituhne. Naštěstí brzo narazíme na zrzavou válečnici Aveline, kterou po chvilce přemlouvání zapojíme do party a pokračujeme dál. V tu chvíli přijde ještě řada na zvýšení levelu, a to nejen u Hawka, ale i Bethany a mladšího bratra Carvera. Skillové stromy (nebo spíš stromky) jsou vyvedeny docela působivě, každá významnější schopnost má ještě několik odvětví, takže rozhodně chválíme. Skilly rozděleny, pokračujeme v cestě.
Zplocence potkáváme na každém kroku, pořád jde ale o docela snadnou záležitost, a i když se nám stalo, že při jedné větší potyčce Hawk padl (tak to dopadá, když se člověk soustředí tak napůl), opravdu přituhlo, až když nás na cestě přivítal Zlobr. Ten samý Zlobr, kterého jsme bez problému umlátili v první verzi úvodu, ale tentokrát už to taková prča není, už jenom proto, že hned ze začátku sejme chudáka Carvera. Schválně jsme se vykašlali na nějaké pauzování a rozdělování taktiky a zkusili hrát akčním stylem. Nic moc teda. Aveline padla, Hawk měl docela namále, Bethany na tom taky nebyla nejlíp, ale i tak jsme Zlobra porazili. Zplozenci se na nás ale valili dál, a asi bychom je už nezvládli, nebýt toho, že místo boje přišla na řadu působivá cut-scéna, kde celý náš průvod zachránila jedna stará čarodějka známá z prvního dílu. A ne, bohužel to není Morrigan, ta se přece nedokáže proměnit na draka…
Kirkwallský maraton
Děj se přesouvá do města Kirkwall, kde potkáme další ženskou bojovnici, a to Isabelu, bojující s pomocí dvou zahnutých mečů. Po úvodní cut-scéně nás čeká v ulicích Kirkwallu menší potyčka. Ta nám samozřejmě nedělala vůbec žádné problémy, a tak nastupuje nutnost běžet za Izabelou skrz pár uliček (a pár dalších nepřátel), takže na nějakou vyhlídkovou procházku Kirkwallem bohužel není čas. Izabela nás zavede do jakéhosi hradu, kde nás čeká poslední boj, resp. bossfight. Naštěstí nejde o nic přehnaně těžkého, takže pobijeme všechno živé a tím demo bohužel končí. Náš článek však pokračuje…
Síla tkví v ukecávání
Ačkoliv to může vypadat, že demo sestává převážně z bojů, není to tak úplně pravda. Neméně důležitou roli zde hrají i rozhovory, kterých je taky požehnaně. Jsme docela zvědaví, jestli bude stejně upovídaná i plná verze. I kdyby, tak nám to ale vůbec nevadí, protože jsou všechny rozhovory provedeny mistrně. Mimika postav nemá chybu, všechno působí naprosto přirozeně, rozhovory nejsou nijak zvlášť jazykově náročné, žádné složité slovní spojení, takže bychom se té absence češtiny zas tak moc nebáli. A navíc, jak už jsme psali v dojmech z BioConu, při výběru vhodných odpovědí vám hra ukazuje formou ikonek styl a náladu dané hlášky, takže jde o bezproblémovou záležitost. Hlavně když to člověku umožní udělat z Hawka naivního svatouška, bezcitného bastarda i sarkastického vtipálka (pro nás jasná volba).
Musíme pochválit i provedení cut-scén, jež působí opravdu filmově. Jedna věc ale ten zážitek trochu kazí, a to postupné loadingy. Úvodní načítání je totiž zatraceně krátké a většina hry nabíhá až při samotném běhu. Takže se docela často stává, že se třeba nějaká cut-scéna uprostřed zasekne, objeví se drobný nápis „Loading…“ a po pár vteřinách to zase pokračuje. Nejde o extra problém, ale i tak nás to docela štvalo, snad na tom bude plná hra lépe.
Grafické možnosti, nebo spíš omezenosti?
Určitě vás zajímá i vizuální stránka. Demoverze bohužel nenabízí nastavení maximálních detailů, ale i ty střední působí víc než dobře. Na první pohled všechno působí tak nějak plastově, ale zdání klame, jakmile se hra dá do pohybu, jde o pastvu pro oči. Působivá je obzvlášť krev. Tentokrát jsou boje mnohem krvavější a brutálnější, očividně chtělo BioWare odůvodnit problém prvního dílu, kdy byly všechny postavy i po sebemenší šarvátce zakrvácené od hlavy až k patě. Díky reálně provedené krvi to však tentokrát působí vážně dobře.
A jestli jsme zaznamenali nějaké problémy? No, je tu jeden větší problém, a to nastavení jasu. Ono tu sice je, ale pěkně mizerné. Tam, kde mají ostatní hry hranici matně rozpoznatelné temnoty, má demo Dragon Age II tu největší světlost, a to je špatně. Stačí, aby měl člověk sebemíň potemnělý monitor a hned má problém rozeznávat určité věci, jako třeba hranice skillových stromů nebo různá šoupátka v nastavení a při úvodní tvorbě Hawka. Něco takového je upřímně dost k nasrání, a jestli totéž bude i u plné verze, má BioWare docela problém, protože tohle je průšvih. My si totiž nechceme kvůli jedné hře každou chvíli upravovat jas samotného monitoru. Chápeme, ne každému to dělá problém, jde o dost individuální věc, ale i tak to nemůžeme jen tak přehlížet.
Konec dobrý, všechno dobré.
Demoverze na nás zkrátka působí dobře. Sice nás docela štvou všechna ta omezení jako absence maximálních detailů nebo zamčený inventář, a to nastavení jasu taky není zrovna k smíchu, ale jinak jde o povedenou ukázku, která přesvědčivě předvádí dva hlavní prvky hry, a to rozhovory a boj, jenž se od prvního dílu zas tak moc neliší, akorát se musíte víc zaměřit na jednotlivé skilly. Zkrátka, BioWare si opět zaslouží pochvalu, byť trochu menší než obvykle. Na plnou hru se každopádně těšíme víc a víc, jenom se začínáme modlit, aby se spravil ten jas.
PC demo si můžete stáhnout přímo od nás, X360 naleznete na Xbox Live Marketplace a PS3 na PlayStation Network.
a podle mě 14 měsícu výroby je fakt málo a grafika mě fakt nezaujala
no dostal jsem se k Ogrovi a konec tečka prostě nestahovat nedoporučuji
2Sady: Ak mi mage, tak na ogra zaútočí Bethany. Tu narozdiel od Virmire v ME si ani nemôžeš vybrať koho zachrániš.
(IMHO dosť zbytočná scéna, ktorá navyše ani nebola bohvieako emotívna
Hral som na PS3 a vyzerá to velmi pekne a čisto. Len som mal chvílu problémy s ovládaním, ale časom som sa do toho dostal a už lietali všade kusi mesa.
Mně teda neumřel Carver, ale Bethany
Cvrnda, myslel som konzoloidnost UI, nie samotneho gameplayu. Asi som sa zle vyjadril.
petec: Já naopak ze hry tu konzolovitost necítím vůbec, sice je fuč pohled zhora jako v Baldur’s Gate, ale jinak na mě Dragon Age II pořád působí, že bylo vyvíjené s větším přihlédnutím k PC než ke konzolím. Pár kompromisů tam sice vidět je, ale i tak mám pořád pocit, že hraju primárně PC záležitost
Ghartag: Ako som napisal, samotna Flemeth to spomina v rozhovore nie je tam fyzicky, ale je spomeuty
trochu sem nepochopil nedoladěnost efektu kouzel. . v určitych pasažich když kouzlí jak jsou vidět kolem něj ruzné světelné efekty tak na zemi jich pulka zalezala pod textury…
petec : ve dvojce je zraněný ? a kde ? nikde v demu zraněný nebyl
Mě se to moc nelíbilo. Bioware se nezapře ale 1. díl byl tutovka a tohle už je jen aby měli pokračování pro FANS. Já dohrál několikrát 1. díl ale tohle je zbytečný.
Ghartag: V dvojke je warden zraneny takisto ako v jednotke. Samotna Flemeth o tom hovori v jednej cutscene.
Cvrnda: Mas pravdu, skilltrees su podla mna ovela intuitivnejsie aj prehladnejsie ako v DA: O. Tiez som cital, ze dost ludom sa menu zdalo prilis futuristicke, ale to je uz skor od ludi, ktori uz nevedia od radosti do coho este rypnut. Ale bohuzial pravda je, ze na PC je z toho citit konzole na tisic honov. Dokonca viac, ako v starom KotORe. Amahara: Po prve: Ide o to, ze oltar (chantry) stopuje vsetkych magov, ktori nie su v Kruhu Magov. Ked ich vystopuju, zabiju ich alebo privedu ku kruhu. Ak si sa s Morrigan rozpraval ingame, sama ti hovorila, ze ako mlada lakala templarov rovno do Flemetinho chrapu. To asi dostatocne popisuje Morriganin postoj k oltaru. Po druhe: ta zena mala Orlaisiansky (francuzsky) prizvuk, ako Leliana v DA: O. Po tretie: keby to bola Morrigan, uvodny rozhovor by bol ovela stavnatejsi
Amahara : sice Flemeth enchodila načančaná, ale jestli si dobře vzpomínáš, tak GV byl zraněn ve věži a zachráněn Flemeth. Kdo ví, jak by Flemeth vypadala, kdyby GV nebyl zraněn a mimo sebe. Rozdíl v příběhu. Co kdyby ve dvojce byl hrdina taky mimo ? Vypadala by Flemeth stejně jako v jedničce ? Kdo ví. Navíc ve dvojce to udělala záměrně, protože po tobě chce doručit ten amulet. V jedničce s tebou poslala pouze svou dceru, aby se pak mohla zmocnit jejího těla. Takže hráč třeba vůbec nemusel vědět, jak vypadá v dračí podobě
Vypadá to good, škoda, že je tak krátké …