Rozhodně. Teda, alespoň mě. Už dlouho se považuji za fanouška sci-fi Warhammeru a bez ohledu na to jak výborná série Dawn of War byla (především první díl + datadisky), W40k je univerzum vyžadující pořádnou, brutální, nekonečnou akci. A přesně to nám studio Relic Entertainment slibuje doručit. A soudě čistě dle demoverze, netřeba se asi bát, že by svému slibu nedostálo. I když nemá smysl zastírat, že ani Space Marine se nevyhnulo pár opravdových nepříjemností.
Předně, umělá inteligence. Ačkoliv protivníci (v hratelné ukázce pouze Orkové) prokazují nemalou dávku důvtipu, pořád to tak nějak není ono. Přičemž hlavním problémem jsou těžko uvěřitelné výkyvy. Na jedné straně zelenokožci kličkují a vyhýbají se vašim kulkám, schovávají se do krytu, přebíhají mezi nimi a občas i tak trochu spolupracují. Na tu druhou se ale dva metry od vás dokáží otočit na místě, když gamesa usoudí, že jste se dostali mimo jejich zorné pole, a vrátit se na své původní stanoviště. Být to ruští vojáci, velitelé je pochválí za skvělou disciplínu, protože rozkaz nepřestanou plnit, ani když jim začnete žhavým olovem lechtat páteř.
A moc lépe na tom naneštěstí nejsou ani vaši parťáci. Stejně jako v drtivé většině ostatních her, i tady jsou spíš kvůli příběhu, atmosféře a … no, tak nějak spíš do počtu. Zapomeňte tedy na to, že by snad v boji mohli znamenat nějakou výhodu. Většinu času jen stojí, tupě sekají/střílí kolem sebe a po očku sledují váš pohyb, aby vám mohli dělat věrný ocásek. Víc než kde jiné tu tak platí, že pokud chcete něco udělat pořádně, musíte si to udělat sami. Paradoxně je to ale zároveň něco, za co vývojářům budete spíš děkovat, než nadávat. Pokud na tuhle filosofii přistoupíte, je to vlastně docela fajn. Dvojnásob pak ale zamrzí, že svým parťákům nelze udílet žádné rozkazy. Byť by to bylo jen pár základních.
Trochu podvedený jsem se navíc cítil i v případě soubojového systému. Vývojáři celou dobu propagují Space Marine jako brutální jízdu, kde není čas na žádné velké taktizování, což je prý taky důvod, proč nebyl ve hře obsažen žádný systém krytí. Příhodně už ale nikdo nezmínil, že k nepřátelům se tahle informace jaksi nedostala a ti nejen, že se neustále kryjí, ale rovněž netrpělivě čekají na to, až mezi ně sami naběhnete s rotomečem v ruce. Pokud totiž nehrajete na nejlehčí obtížnost (přítomny jsou tři), znamená to, že se velice brzy setkáte s Císařem.
Orkové jsou silní, odolní a hlavně … jsou jich haldy. Bezhlavě se proto do akce může vrhnout jen trouba s litanií na rtech a keramitem v zadku, protože to je nejrychlejší cesta do márnice. Pokud budete mít kliku a vyjdou vám komba spojená s léčením, fajn, chvíli se udržíte. Upřímně však pochybuji, že v pozdějších fázích hry (k ozkoušení jsou dvě mise ze začátku), kdy nastoupí houževnatější nepřátelé, byste obstáli stejně. Navzdory kecům vývojářů je proto lepší nepostupovat bezhlavě, a dokud to půjde, spoléhat na střelné zbraně.
Bohužel, je jasné, že tvůrci s něčím takovým nepočítali a pokud se vám do rukou nedostane odstřelovačka, nebo těžký bolter velice rychle zjistíte, že Orkům skoro nic neubíráte. Dvojnásob úsměvněji pak působí některé smrti, kdy po jedné kulce (té poslední ve čtvrtém zásobníku) protivník exploduje ve spršce krve a zůstane po něm doslova jen mastný flek. A takových „chybek“ je ve hře ještě několik. Mým osobním favoritem je situace z druhé hratelné úrovně, v níž se vám na zádech objeví jet-pack (chvíli sice trvá, než se ho člověk naučí pořádně ovládat, ale pak následuje úžasná zábava plná vysokých skoků a drtivých dopadů). Jakmile se v ní totiž dostanete do vstupu jakési jeskyně, Titus zkušeně zhodnotí situaci a prohlásí „No room for jet-pack“, načež ho začne ze zad sundávat bez ohledu na skutečnost, že se to kolem něj hemží zelenokožci bažícími po jeho krvi. To je alespoň vojenská morálka! Vesmírní mariňáci jsou holt drsňáci.
Vím, že podle předchozích odstavců by to mohlo vypadat, že mě Space Marine zklamalo, ale opak je pravdou. Jsem si už stoprocentně jistý, že tahle hra v mé sbírce prostě chybět nemůže. Ano, bude mít své chyby, některé vtipné, některé iritující, ale hlavně bude po čertech zábavná. Vývojáři se s ničím moc nedrbali a narvali do gamesy všechno, co by od ní každý fanda Warhammeru 40,000 očekával. A to mě osobně bohatě stačí. Pokud návdavkem dostanu ještě pořádný příběh, věřím, že nebudu peněz investovaných do sběratelské edice litovat. Vám ostatním by pak třeba mohlo stačit perfektní audiovizuální zpracování.
To GamerCZ1: Já doufám, uvěřím až to uvidím.
Hory66: Tomu věř, že bude epický.
I mě to svým spůsobem pobavilo, ale nevím zda by mě to bavilo dalších 10 hodin. Až to někdo bude mít odehraný celý tak dejte vědět. Zajímalo by mě jestli příběh bude tak epický jak se slibovalo.
stiahol som demo a presiel ho je to fakt dost dobre jasne ze su tam chibicky ale inak som si to hranie uzil
Zdravím,
rád bych si dovolil krátký komentář k demu Space Marine, který mnoho místních čtenářů hrálo. Napřed bych ale rád poznamenal, že nejsem tmář, který si stěžuje na kdejakou hru. Popravdě je Warhammer mým oblíbeným žánrem a mám všechny strategie od DoW 1 po Retribution. Demo Space Marine mě ale vysloveně zklamalo. Velmi zábavná je " teleportace" vašich kolegů, kteří jsou platní jako mrtvýmu zimník. Pokud totiž chcete nechat parťáky vepředu a takticky ustupovat, aby jste mohli orky střílet, tak se vaši kámoši po špičkách plíží hned za vámi jako by se nechumelilo a dav orků se k vám stejně dostane a pokud odběhnete za roh a nemáte své kámoše v zorném poli tak zjistíte, žě asi sám Císař je teleportoval daleko za vás, zřejmě aby mohli opět hrdině naběhnout do akce a střílet holubi, ale určitě ne orky. Dále je nevýženost obtížností až zarážející. Pokud si demo zkusíte na nejtežší budete mít co dělat i s obyčejnými orky se sekerkami, ale v závěru dva nobové jsou tak drsní, že i sám Gabriel Angelos by plnil keramitovou zbroj blátem. Neumím si ani přestavit jak bych si poradil s našlapaným Warbossem nebo nějakým chaosáckým hrdinou. Střelné zbraně jako je pistole nebo bolter můžete také klidně s nejtěžší obtížností nechat spát, protože orkum jejich střeli vadí asi jako vajíčka. Jediné co skutečneě pomůže na každé obtížnosti je zuřivost, kterou ani nobové na nej obtížnost neustojí dlouhota se ale rychle vycerpá a pak je na čase rychle metat pryč do nejvzdálenějšího kouta a doufat, že orkové si nachvíli zalaskují s vašimi kolegy. Další dva mariňáci vám většinou jen braní v úskocích. Vase kulky skrz vase kamose sice prochazejí zato vy sami jimi proskocit nemůžete. Ještě je dost nepříjemná situace, kdy si chcete jednoho orka pekně dorazit kombem aby jste si doplnili život a mezitím vás ostatní zabijí. Např. v Darksiders vás při dorážení nidko nezabije, ale tady si to nemůžete pořádně vychutnat a jen sledujete ukazatel života.
Toto je jen par věcí, na které se každý kdo má demo může doma podívat a zamyslet se. Osobně si hru koupím až bude za dva roky někde stát 300 korun ale sypat za to litr nebo víc za sběratelskou edici se mi vážně chtít nebude. Je to fajn způsob jak trávit čas, když nemáte na práci nic jiného než se drbat na zadnici, ale platit za to sumu, která sice nové hře přísluší, ale nepovedené hře ne je podle mě zbytečné. Pokud moje žvásty někoho pohorší prosím neupalujte mě, mám Warhammer celkově moc rád a i to je možná důvod přoč mě tohle zklamalo. FOR THE EMPEROR! ! !
Musím uznat, že demo je fakt super!
fakt sa uz tesim
slusny demo
Lumicko demo je už pro všechny a ještě předtím bylo i pro ty, co se regly na ofico stránkách a tam jim to vygenerovalo klíč pro demo na steam.
Demo bylo k dispozici o den dřív pro ty co byli zaregistrovaný na ofic. stránkách (nemuseli mít předobjednanou hru)
For Emperor !
Aha tak to sem nevedel pac sem nekde cital ze to je len pre tych co is Predobjednaly:) tak to sry
Klid, demo je od včerejška pro všechny. .
Demo len ak si to predobjednam? … To je dost dobra ko*** ne? Sak demo ma sluzit na to aby som si to vyskusal ake to je a tak. .
Pánové, já vám na to řeknu jen jednu věc.
" LETS MAKE SOME DOOM SPACE MARINES! ! ! ! "