Přihlaste se všichni, kdo doma máte svůj PlayStation 4. Vy co jste si novou mašinku od Sony pořídili, teď proberte její zatím velmi skromnou nabídku titulů a povězte mi, kdo z vás má pocit, že tam, mezi všemi těmi Tomb Raidery, Need for Speedy a Asasíny, na novém PSku něco schází. Poslušně se řadím právě mezi ty z vás, kterým se zdá být tento herní repertoár kapku štíhlý a bez přívalu nových prvotřídních kousků. Už za měsíc se ale na ledovou pustinu nabídky PlayStation 4 přiřítí chystaná hra studia Sucker Punch, velká hra, kterou bude zahřívat kabátek exkluzivity. Třetí pokračování herní série inFamous připluje mezi další vlajkové lodě 21. března a už dnes to vypadá, že flotila PS4 s vydáním inFamous: Second Son získá velmi mocnou posilu.
Hry ze série inFamous jsou dnes přívlastkem městského sandboxu, který se zdaleka neomezuje na reálie a dovolí vám tolik, co jeho tvůrci ukrývají nápadů v rámci superhrdinských kulis. Osobně jsem k oběma předchozím, blesky nabitým, dílům téhle franšízy přilnul a to ani ne tak díky stylové hratelnosti nebo otevřenému světu, ale hlavně pro systém voleb, jejichž dopady byly cítit napříč celou hrou a nechávaly na vás, jak se odprezentujete v očích tamního světa.
Tentokrát do Seattlu… A v nové kůži
V univerzu inFamous se sedm let nedělo nic, co by stálo za videoherní zpracování. Pro nás to znamená, že právě po těchto nudných (čti: nevýbušných) sedmi letech začíná nová pouť, kterou absolvujeme v teniskách Delsina Rowea. Klid, nebudou následovat spoilery. Příběh si v březnu odhalte sami. Ode mě snad jen sbohem Cole McGrathe. Empire City i New Marais už lehli popelem, můžeš v klidu do důchodu. Těžko soudit, jak si odkroutí svou premiéru Delsin, zatím to ale vypadá, že se v Sucker Punch rozhodli cílit na mladší hráče, čemuž právě jeho vzhled odpovídá. Považte sami, džínová bunda (to ještě nějaké na světě jsou?), kulich na hlavě i ve třiceti stupních (v baru ho jistě taky nesundává) a vzhled sídlištního sígra, který včera rozmlátil čtyři výlohy a dneska zakládá punkovou kapelu. Na intelektuální hody to skutečně nevypadá. Kdo je tady ale očekává, že?
S novým antagonistou/protagonistou v sérii přichází též neokoukané prostředí. Už žádná fiktivní splácanina, kterou se v Sucker Punch báli pojmenovat po její reálné předloze. Tentokrát zavítáme do Seattlu, města deště, kde vývojáři inFamous sídlí a my tak můžeme vkládat velké naděje do jeho zpracování. Ostatně pusťte si jakýkoliv vývojářský deníček a o technickou kvalitu se dál obávat nebudete. Srovnávací obrázky skutečného a herního Seattlu vypadají náramně a díky bezchybnému nasvícení též realisticky. Pozadu se nezdají být ani další vizuální složky. Stačí omrknout déšť, který vypadá skutečně lahůdkově a to nemluvím o animacích, destrukci a dalších slíbených komponentách, které by měly dohromady složit naleštěný technický stroj. A málem bych zapomněl – ten na PS4 pomaže v 1080p a pokud máme strach o kvalitu hlavního trumbery, o město a jeho atmosféru se nebojíme ani trochu.
Delsin na pískovišti
Blesky z minulých dílů jsou bohužel fuč, Delsin totiž daleko radši blbne s kouřem, který je efektnější a tak nějak kompatibilnější s výbuchy. Osobně jsem pln očekávání, co si na nás v Sucker Punch chystají, těch několik málo viděných fireballů totiž zcela jistě není konečná. Jen vzpomeňte na předchozí díly, kde se kreativitou opravdu nešetřilo.
Na druhou stranu i to málo, co jsme už ze Second Son spatřili, stačí, aby si byl fanoušek série jistý, že se jeho zážitek nachází v dobrých rukách. Tak třeba takové ,,v kouř se obrátíš“ vypadá neskutečně zábavně a když vám povím, že se pomocí téhle schopnosti vyhneme kulkám nebo ,,vyčadíme“ komínem na střechu, buďte si jisti, že tady nám výčet neskončí.
Abychom všechny ty spektakulární kousky mohli provádět, bude třeba po vzoru minulých dílů čerpat síly z okolí. Cole čerpal energii z kdejakého sloupu, na který jsme ho pověsili. Jenže hledat zrovna elektřinu a ještě ke všemu ve městě, na to si nemusíte zvát proutkaře. S kouřem to měli autoři trochu těžší, jelikož už nemohli po lokaci libovolně rozhazovat sloupy, semafory nebo další totemy urbanismu. S Delsinem budeme vysávat komíny a jakkoliv to zní pořádně ujetě, dávám ruku do ohně za to, že to bude nabité energií stejně jako před lety s Colem.
Blockbusteru zdar
Na majitele PS4 se valí zásadní exkluzivita, věříme, že se povede a na trhu si své milióny odkroutí. Zatím se to celé jeví jako pořádně našlapané poctivé pokračování, jehož stěžejní esencí by měla být výbušná hratelnost se špičkovou technologií v těsném závěsu. Obavy budí jen hlavní hrdina, který sice nemusí přeskakovat nijak vysokou laťku, i přesto ale vsázím spíše na Colea, kterému to klišé padalo jen z huby. Delsinovi teče i z uší, byť to může být nešťastně zvolenou prezentací. Zatím ale nechme soudy stranou. V Seattlu právě teď inFamous: Second Son končí svůj vývojový cyklus a my doufejme, že vývojáři připravili hru prvotřídní jakosti, bez kompromisů a s náladou dobýt trh. Takové hry totiž prodávají konzole a právě takové hry dělají v Sucker Punch.
corfer: No opravdu mě nenapadlo, že by někdo Festival of Blood považoval za regulerní díl. Ostatně i ty v tom máš trochu guláš, protože sám v previewu píšeš o dvou blesky nabitých dílech, ale pokud si to myslel skutečně takto, tak se ti omlouvám.
Co se týče obsahu, tak toho skutečně mnoho není, chápu, že když si hru nezahraješ, tak nemůžeš popsat dojmy ze hry, není ale problém se podívat na gameplay a mluvit například o dobré AI nebo skvělé fyzice, o té tu nepadlo ani slovo, stejně jako o ozvučení. Situaci okolo D. U. P. a obecně panujících poměrech jsi mohl alespoň trochu nastínit. Přece jenom se hra nebude točit jenom kolem Delsina, ale také okolo omezování lidských svobod a to zas takový spojler není.
Mým zaměrem nebylo tebe urážet nebo preview nějak shazovat, za svůj život sem četl desítky horších pohledů, sám vím, jak je těžké napsat dobré preview. Ke komentáři mě ale donutila domněnka, že jsi další z desítek žurnalistů, kteří uplaťnují nesmysl třetí díl = třetí pokračování, s tím se setkávám v médiích dnes a denně. Úroveň některých žurnalistů je opravdu žalostná, to ale není tento případ.
Já se jen trochu bojím dabingu, Delsin Rowe vypadá docela mladě a Troy Baker má takový dospělejší a drsnější hlas , ale asi to bude v poho . Do toho Sucker Punch .
Dobrý článek, souhlasím s tím že Cole byl zajímavější a míň klišoidní ale snad Delsi nebude špatnej i když nevím proč pasoval by mi spíš do nových komiksu X-men ale i tak se nehorázně těším na 21. března
corfer: Podle toho, co jsem zatím viděl, tak tahle hra prostě nemůže být špatná a mít PS4, tak jako fanoušek inFamous už mám dávno předobjednáno.
kjuler: Ani nevíš, jak rád bych ti dal za pravdu, 21. března budeme moudřejší.
Jak jsem se kdysi těšil na inFamous 2, tak jsem z těch trailerů moc nedával, jak změnili Cola po vzhledové stránce a ani jeho nový dabing mi neseděl. Holt jsem byl příliš zatížen prvním dílem. Naopak Delsin je po všech stránkách sympaťák a "džínovky plné dávno prošlých hlášek" bych se nebál Naopak ten jeho styl naprosto zapadá do Seattlu, města grunge a kapel jako Nirvana, Alice in Chains, Soundgarden, Pearl Jam… Tahle hra si přímo říká o nadupanej soundtrack a písnička Heart-Shaped Box z traileru je toho doufám příslibem.
DaNnilaN: Takže to vezmeme po bodech hry ze série inFamous byly tři: inFamous, inFamous 2 a inFamous 2: Festival of Blood. Tohle tedy máme a než se příště pustíš do kritiky, neškodilo by si udělat alespoň základní rešerši o tom, co vytýkáš.
Informací o inFamous 2 moc není a pokud hru přímo nehraješ, téžko budeš podávat relevantní informace, polemizace do preview nepatří. Záměrem bylo připomenout hlavní prvky hry s tím, že jsem vynechal zápletku, narozdíl od zahraničních kolegů, kteři bez jakéhokoliv upozornění vyzrazují expozici děje. Pokud chceš strohé informace, pak tě odkážu na tiskové zprávy, kde se dozvíš i značku toaletního papíru v kancelářích Sucker Punch. Tady jsi ale četl publicistický text s pokusem o persvazívní účinky. Rád bych tedy poprosil, příště, namísto programového hatu, konstruktivní kritiku. Děkuji.
Už dlouho se nestalo, aby mě vytočil už nadpis u hry, ale zde se to autorovi povedlo. Když je hra třetím dílem, tak se logicky jedná o druhé pokračování, nikoli třetí. Tuto chybu dělá nepochopitelně většina tuzemských novinářů, nejenom těch herních, a mi to opravdu hlava nebere. Jinak preview po obsahové stránce nic moc, o hře sem se toho skutečně mnoho nedozvěděl a četl jsem i obsáhlejší pohledy na tuto hru. Po stylistické stránce to ale špatné není.
Dobrý článok. Mne sa viac páči ako super/anti hrdina práve Delsin a na hru sa dost teším.
Pochvala autorovi za výbornou slovní zásobu
Jinak hra vypadá, jako slušné pokračování a jelikož mám z obou prvních dílů platinky, budu ji chtít získat i v tomhle pokračování. Bohužel si na to budu muset počkat do doby, než se brnknu pořídit novou konzoli