Dojmy z hraní PC verze bety
Pod značkou Rainbow Six si řada hráčů představí legendární taktickou FPS, která si za řadu let od svého vzniku získala pestrou škálu skalních fanoušků. Tu oslovil hlavně kvalitní singleplayer zkombinovaný s povedeným multiplayerem. Hoši z Ubisoft Montreal se ale tentokrát rozhodli, že se zbaví hry pro jednotlivce a plně se zaměří na střet více hráčů. To, jak se jim zatím jejich snaha daří, vám řeknou naše dojmy z právě probíhající uzavřené bety.
Mapy pro hravé
Pro začátek se podíváme na architekturu budov, které se v jednotlivých lokacích nachází. Ta je na velmi slušné úrovni. Každá místnost je navržena tak, aby poskytovala jak prostor pro obranu, tak i pro útok. Díky rozbitelnému prostředí má každá ze stran spoustu příležitostí k různým úpravám bojiště. Ze zdi koupelny se například může stát, díky pár proraženým dírám, slušná střílna, které si někteří slaňující nepřátelé minimálně v prvních fázích hry nemusí prakticky ani všimnout. Padne jen pár výstřelů a padají k zemi. Každá z prozatímních map mi přišla maximálně vyladěná, takže na nich mají obě strany stejnou šanci na vítězství.
„Balanci v Rainbow Six Siege krásně podtrhuje specifická výbava jednotlivých družstev.“
Beta verze mi při hraní nabídla zatím tři herní režimy. Záchranu nebohého rukojmí, likvidaci bomby a obsazení objektu. Zápas je rozdělen na 6 kol, pokud se ale daří, stačí 4 a už je rozhodnuto. Dá se říct, že všechny módy jsou do jisté míry stejné, jen je v nich trošku jiný hlavní aktér. Naštěstí má Rainbow Six Siege trošku hutnější atmosféru, takže absence záživnějších cílů nemusí extrémně vadit.
Skupina odborníků
Balanci v Rainbow Six Siege krásně podtrhuje specifická výbava jednotlivých družstev. Útočníci na začátku kola dostanou k dispozici drona osazeného kamerou. Ten podobně jako autíčka Hot Wheels disponuje velkou rychlostí a ohebností, takže je ideálním adeptem na označení nepřátel a nalezení cílového objektu. Obránci naopak mají po ruce dřevěné zátarasy, kterými je možné zatarasit všechny průchody. Menší nedomyšleností je jejich nekonečný počet a velikost, protože drony od útočníků pod touto zábranou mohou bez problému projet.
A aby té odlišnosti nebylo málo, u každého z vojáků si můžete navolit, u jaké speciální jednotky slouží. Obrněnec, podpora či doktor mají vždy něco, čím můžou podpořit svou skupinu. Odlišují je od sebe i zbraně, které u sebe můžou nosit. Obrnění útočníci se kupříkladu specifikují na štít a pistoli, těžce oděný obránce u sebe má naopak výzbroj podobnou základním rekrutům. Ty máte do okamžiku, než si investicí herní měny rozšíříte paletu herních tříd. Dohromady vám Rainbow Six Siege nabídne 14 různých postav k zakoupení. Tým pojme vždy jen jednoho specialistu z daného odvětví. Tím pádem je vždy lepší mít v záloze další variantu. Oblíbence vám totiž může někdo vyfouknout.
„Když se vám při hraní bude dařit, získáte přístup k jednotlivým třídám celkem rychle. Na nákup ale čekají i různá vylepšení zbraní.“
Osobně jsem si hodně oblíbil třídu nosící štít. S tou jsem na sebe mohl nalákat pozornost nepřátel mého družstva. Ti soustředili palbu převážně na mou osobu, tím pádem měli ostatní členové jednotky prostor k tomu, aby si protivníka obešli a následně ho jednou či dvěma ranami do zad poslali na onen svět.
Odměna za úspěch
Když se vám při hraní bude dařit, získáte přístup k jednotlivým třídám celkem rychle. Na nákup ale čekají i různá vylepšení zbraní, přeci jen nechcete běhat se základní verzí bez tlumiče a různých technických vymožeností. U každého specialisty si zbraň vylepšujete individuálně, tím pádem nemůžete očekávat, že stejně vylepšený kanón najdete i u další postavičky. Jak jsem již ale řekl, pokud se daří, tak body nasbíráte vcelku lehko a jejich následná investice vás následně nebude tolik trápit.
Když už jsme u zbraní, nesmíme opomenout to, jak se chovají při střelbě. Musím říct, že mě Rainbow Six Siege na rozdíl od jiných titulů v tomto směru potěšil. Recoil každé ze zbraní má svůj jedinečný vzor. Když mírně přivřete jedno oko, tak se váš kvér při střelbě chová celkem reálně. Když budete držet prst na spoušti, nemůžete očekávat, že kulky zasáhnou svůj cíl. Dobrý dojem vzbuzuje i pohyblivost postav. Na těch je jasně vidět, jestli na sobě mají či nemají těžší variantu zbroje.
Na rozdíl od střelby a pohyblivosti se zranění nepřátel vydalo jinou cestou. Ti se totiž i po slušné spršce nábojů mohou znovu dostat na nohy. Potřebují k tomu sice parťáka, ale je tomu tak. Jediné, co je donutí zůstat na zemi, je střela do hlavy, u ní naštěstí nic neriskujete.
Taktika především
Už v současné verzi Rainbow Six Siege ukazuje, že je dobré vzít si sebou do party své přátele. S těmi si můžete vypracovat různé taktické plány a lépe se vám následně zvládají situace, které mohou při zásahu nastat. Výhodou je též určitá soudržnost skupiny, díky které pak nedochází ke zbytečným úmrtím v akcích jednotlivců.
Pokud se nezadaří a stabilní partu si do hry jednoduše neseženete, je jedním největších počátečních vítězství už jen to, že vám Rainbow Six najde kvalitní spoluhráče, kteří pojedou na stejné taktické vlně jako vy. Bez týmově smýšlejících jedinců se totiž neobejdete. Na taktiku jako takovou je kladen velký důraz a tým, který jí není schopen pochopit a následně praktikovat, v 95 % případů nemá šanci na výhru proti skupinově smýšlející konkurenci.
„Když ale vezmeme v potaz, že je Rainbow Six Siege teprve v betě, je jeho stav na ucházející úrovni.“
Připojení do náhodné hry je tím pádem hodně o štěstí. Když ho nemáte, narazíte na lidi, co zbožňují běhání o samotě, afkování a odpalování bomb přímo u svých přátel. Jednoduše řečeno dokáží pořádně znepříjemnit ostatním prožitek z hraní.
Současné nešvary
Hraní jako takové vám ale nemusí kazit jen nepřizpůsobiví hráči, kterých není v Rainbow Six Siege málo. Tento titul má řadu technických nešvarů. Když opomenu bugující se zraněné, tak tu máme ještě časté problémy se servery, které zasahují většinu aktivních hráčů současné verze Rainbow Six Siege. No, a když náhodou server jede normálně, zasekne se lobby, ve kterém se zrovna nacházíte a pak nemáte jinou možnost než ukončit rozehraný a možná i vyhraný zápas. Osobně doufám, že se Ubisoftu tyto otravné škraloupy podaří do vydání zcela odstranit. Bugy a nedodělky totiž nedělají na hráče při hraní zrovna dobrý dojem.
Hromada času
Když ale vezmeme v potaz, že je Rainbow Six Siege teprve v betě, je jeho stav na ucházející úrovni. Čeká ho ale ještě dlouhá a hlavně těžká cesta. Přes řadu kvalit si totiž nese jméno slavné a hlavně legendární série, které může tomuto titulu trošku ubrat v ohlasech. Přeci jen očekávání u některých hráčů nebudou zrovna malá.
Na závěr se dá říct, že je vlastně štěstí, že bylo Rainbow Six Siege odloženo až na 1. prosinec 2015. Kdyby totiž hra vyšla v říjnu, jak bylo dříve plánováno, tak by to s ní asi nedopadlo nejlépe. Vývojáři z Ubisoft Montreal mají nyní naštěstí dost času na to, aby odstranili chyby a hlavně vyladili Rainbow Six Siege do stavu, ve kterém se za něj milovníci této legendární série nebudou muset stydět.
Siege se mi líbí, bohužel beta končí brzy a neviděli jsme všechny herní módy a mapy… Jinak je to hezká hra, baví mě možnosti infiltrace i obrany – každá má něco do sebe – stačí správného operátora a zbraň
Dík kluci za info o The Crew. . x) Jinak Rainbow je docela dobrá hra ale hned si jí určitě nekoupim. . xD Moc peněz za málo srandy. . xD
Mě to strašně baví! Ta hratelnost je brutálně vychytaná ty možnosti apd. Je to beta a to, že se to občas nenačítá apd. prostě ignoruji za mě co se týče náplně páni autoři odvedli dobrou práci
Tak jsem dostal kód (žádal jsem u Nvidia) , takže zítra, po F1, odzkouším…
Mr. Lolendo: A není to zaplým auto-aimem ? Taky se mi to občas zdálo moc přesně a pak jsme s jedním filutou zjistili že to máš už od začátku zaplé v controls. Prostě def nastavení.
+ hodně lidí si stěžuje na lidi se štítem ale dají se sundat vcelku snadno, jen nesmí být všichni obránci na jednom místě.
Ono to občas dělá jak jsem zjistil. Mají teda dosti nestabilní servery a už jednou mi hra celá spadla.
Jinak PC port je to slušný. Je zde FOV a myš netrpí žádnými závažnými neduhy. Akorát teda já mám dosti velký input-lag. Nároky jsou stravitelné. Jede to ve směs na plný detaily při náročných scénách 42 FPS s MSAA optimalizací. Jinak 60FPS.
Kdo má 4GB VRAM nebo Windows 10 tak asi nebude mít problém s input. lagem.
Zatím co jsem to hrál tak musím přiznat že jsem měl pocit jako bych hrál nějaký mód a ne hru za 60éček. Chybí obsah a možnosti. Je to jak Evolve. Ale doufám že to nakonec tak neskončí protože by to byla škoda.
Hra je až moc rychlá. Já si představoval prostě SWAT4. Taktika a rozvážnost. Hlavně rukojmí, možnost se vzdát, pouta, "policije ruce vzhůru", … Takhle prostě nalítnete a střílíte.
Je zde jedna docela nevyvážená věc. Když držíte štít a střílíte skrze výstupek pistolkou tak jste až moc přesní. Což někdy skončí tak že jeden borec se štítem pokosí celé družstvo sám.
Mr. Lolendo: jo mám teď stejný problém
Jde se vám připojit na ubisoft servery? Mě to hlásí chybu 0-0x0000206.
Určitě bude k dostání na Uplay … Je to přecejen DLC, tedy buď Uplay, nebo přímo e-shop s kódy pro Steam/Uplay… Ale je pravda, že jsem samotné DLC ještě neviděl… Ale i tak, podle mě cena bude podobná té, co je na XZone…
Wild Run Edition je ale hra + Wild Run DLC
The Crew: Wild Run Edition vyjde 19. listopadu, předobjednat lze na Xzone [ odkaz ]
Přímo pro zing: Nevíte náhodou něco nového o The Crew Wild Run. . ? Vlastním The Crew ale nikde jsem zatim nenašel ke koupi samotny dlc Wild run. . Vždy jen hru a k tomu dlc. . Děkuji za odpověd. .
Jo mě včera v 23: 15. .
Ja dal na store pre-order a normalne hraju, ale moc me to neoslovilo.
děláte si prd**? a já stále nic.