Služba OnLive za kterou stojí firma milionáře Steva Perlmana přichází sebevědomě ukázat výrobcům a prodejcům hardwaru červenou kartu. Ale opravu je tak perfektní a bezchybná, aby znamenala další milník v hraní na PC?
Princip fungování OnLive je velice jednoduchý. Stačí vám pouze jakýkoliv počítač a rychlé připojení k internetu. Veškeré procesy a výpočty totiž probíhají na zařízeních OnLive, kde také putují veškeré vámi zadávané příkazy a k vám se streamuje pouze obraz a zvuk.
Stěžejní prvek služby,internet je však také její největší slabinou. Respektive rychlost připojení. Ke slušnému hraní (HD stream v rozlišení 720P) totiž potřebujete podle údajů, které udává OnLive 5 mb/s.V praxi, ale někdy nelze hrát ani s připojením 25 mb/s. To je dáno faktem, že čím dál jste od serverů služby, tím vyšší rychlost připojení potřebujete. A řekněme si pravdu, to může být v naším luzích a hájích docela velký problém. A i když už se vám podaří hru spustit, je tady otázka odezvy. Vždyť to musí lagovat! Pravdou je, že zpoždění 1 milisekunda (podle OnLive) je nereálné a v praxi je vyšší, stále se ale nejedná o nijak kritické hodnoty, jež by přímo kazili požitek z hraní.
Jak se zdá po větší investici do kvalitního připojení k internetu už vám nic nebrání užívat si i na stařičkém notebooku GTA IV nebo takové Crysis. No a když k tomu ještě přihodíme komunitní funkce, možnost si hru pouze za menší finanční obnos půjčit nebo zdarma hry vyzkoušet. Už jen kvůli tomu pocitu, že na obstarožním notebooku, který sotva rozchodí Counter Strike hrajete Crysis to stojí za to!
OnLive je rozhodně skvělý nápad s obrovským potencionálem. Ale dnes ještě rozhodně není schopna tato služba nahradit nabušené herní sestavy. Co není, ale může za nějakou dobu být!