Blizzard v rámci knížek nezapomíná ani na StarCraft. Nedávno se na pultech obchodů objevil zatím poslední svazek, nazvaný Královna Čepelí, a já vám jako vždycky povím, zda jde o mistrovské dílo nebo jen další z mnoha mírně nadprůměrných knižních adaptací.
Starý známý příběh
Už podle názvu musí být každému jasné, o čem že vlastně Královna Čepelí je. Správně, nejnovější svazek vypráví o přeměně Sarah Kerriganové na obávanou vůdkyni Zergů, Královnu čepelí. Příběh tedy sledujeme v průběhu prvního dílu, konkrétně v době, kdy Arcturus Mengsk zanechal Kerriganovou napospas Zergům na planetě Tarsonis a Jim Raynor následně dezertuje, zakládá vlastní skupinu rebelů a vydává se zachránit Kerriganovou na nehostinnou planetu Char, kde následně on a jeho lidé ztráví nějakou tu dobu bez šance na návrat. Proč? Inu, lodě rebelů zamoří Zergové, a jako náhodou se na scéně objeví Protossové v čele s vykonavatelem Tassadarem, kteří Rynorovy lodě zničí. Do už tak mizerné situace ještě zasáhnou Temní templáři v čele s moudrým Zeratulem (pro mě jde o nejlepší postavu z celého SC universa), a vzhledem k tomu, že Kerriganová je už dávno Královnou Čepelí, stává se součástí Zergů a přítomnost protossů jí zrovna moc nevoní a způsobí, že kromě Raynora zkejsnou na Charu i obě skupiny Protossů. Lidé a mimozemštané se tak musí spojit, aby z Charu unikli dřív, než je Kerriganová dostihne a zničí.
To by byl asi základ všeho dění v průběhu knížky, a to jsem ještě několik věcí vynechal. Příběh StarCraftu, zejména při zaměření na určitou část, zkrátka není zrovna nejjednodušší na vysvětlování, přitom jde ale minimálně v případě Královny Čepelí o docela jednoduchou zápletku. Bohužel, užijí si jí nejspíš asi jen ti, co přišli s prvním StarCraftem do styku, protože pro neznalé obsahuje Královna Čepelí až moc neznámých a nevysvětlených věcí, pro jejichž plné pochopení zkrátka musí projít hrou. Pokud tedy původní hru neznáte, radši se do čtení ani nepouštějde. Znalcům naopak knížka nabízí detailnější pohled na jednu konkrétní kapitolu, včetně vysvětlení několika záležitostí týkajících se Protossů nebo prvních krůčků Královny čepelí.
Výlet na Char
Kromě toho, že knížka není vhodá pro neznalé jedince, mi dost vadí ještě jedna věc, a to občasná zmatenost v popisování samotného Charu. Nebýt toho, že už ze hry vím, jak planeta vypadá, knížka by mi neřekla nic víc, než že jde o svět s častou vulkanickou aktivitou. V knížce jsou sice různá údolí, krátery nebo hory popisovány celkem často, ale zato pěkně blbě a v člověku to zanechává dost otazníků. Ani tohle není zrovna nejsnadnější vysvětlovat, ale řeknu jen, že jde pro mě o dost výraznou a nezanedbatelnou chybu. Kromě toho už ale nevidím na knížce žádné další chyby stojící za zmínku. Pár prázdných a nudných pasáží tu sice je, ale vážně jen pár, 255 stran taky nikoho nezabije, a kupodivu si nemůžu stěžovat ani na kvalitu přebalu.
Z Královny Čepelí mám holt trochu rozporuplné pocity, ale přece jenom, i když příběh StarCraftu znám, přineslo mi to docela dost nových poznatků, a to se cení ze všeho nejvíc. Nicméně, pokud jste s první hrou neměli tu čest, okamžitě ruce pryč a začněte číst radši něco jiného, protože tuna neznámých výrazů a celkový popis Charu může odradit kdekoho.
Recenze
StarCraft: Královna Čepelí - Jak nemá vypadat úspěšná záchrana
Máte-li v oblibě příběh StarCraftu, je pro vás Královna Čepelí povinnost. V opačném případě si ale knížku nekupujte, byl by to pro vás vyhazov peněz.
Líbí se nám
- Nové spojistosti v SC universu
- Minimum nudných pasáží
- Ideální počet stran
- Vcelku kvalitní přebal
Vadí nám
- Absolutně nevhodné pro neznalé jedince
- Popis samotné planety Char