Poslední dobou se na herní scéně objevují tituly, které jsou tzv. sázkou na jistotu. Mluvím tady konkrétně o pokračování povětšinou už několik let stejných her, jako třeba Call of Duty. Sem tam se ale přeci jenom najde někdo, kdo se prostě rozhodne a řekne si“ Tak takhle teda ne!“ Tentokrát to byli lidé z People Can Fly pod záštitou EPIC Games, kteří se rozhodli představit novou značku – Bulletstorm.
Bulletstorm už se od začátku tvářil jako typický a přitom netypický akční titul. Hodně lidí si ho kvůli tomu také všimlo, čekali na to, jaká ta hra teda vlastně bude. Protože EPIC a jeho reklamní oddělení nás masírovala informacemi a vtipnými videi vcelku pravidelně, tak snad nezůstal hráč, který by o Bulletstormu něco nevěděl. Navíc byla zvolena cesta vysmívání se jednoduchoučkým akčním titulům, jako je třeba již zmíněné Call of Duty a to i třeba vydáním reklamní hry Duty Calls, která byla povedenou parodii právě na tuto sérii.
Co jsme ale nakonec dostali na svoje konzole a počítače? Bylo to něco originálního? Když už to mám říct takhle, tak v podstatě ne. Dočkali jsme se zhruba stejných herních systémů, jakých tady už bylo nespočet. Jediné co by se dalo opravdu vypíchnout tak je rozsáhlé množství jak svého protivníka odstavit. Zapíše se tímto Bulletstorm do sině slávy? Těžko…
Pravděpodobně si teď říkáte, že jsem si našel chvíli času, abych jen co nejvíce shodil prácí lidí z People Can Fly, ale není to pravda. Důležité je, že hra prostě člověka baví. Ať už je to hledáním nových možnosti zabití anebo prostě jen užívání si nekončící akce. Proč ale?
Hodně lidí hru chválilo a poměrně hodně lidí na ní plivalo (pokud chcete slyšet i ten negativní názor tak doporučuju dojmy ZEALa z Kultury Kriplů).
Proč nebo naopak chválit? Podle mě je důležité hru pochopit, přestože se to často i nedá. Tím myslím konkrétně části kdy se příběh otáčí od svého příjemného a nezávazného stylu k stylu, který působí o dost vážněji. Což mě osobně trošku vyvádělo z míry a chvílemi jsem nevěděl, jak to teda autoři se hrou myslí. Osobně by mi seděl více naprosto absurdní příběh s flegmatickým hrdinou, nu ale co už?
Hlavní věcí pořád zůstává akce, kde se setkáte s mnoha zbraněmi a hlavně mnoha nepřáteli. Těch je mnoho druhů, ale především jich je mnoho a to doslova. Často se totiž setkáváte s momenty, kdy se na vás řítí horda nepřátel a vy máte prostě sto chutí začít řvát: „Ratatatata tu máte HAJZLOVÉ!!!!“ Ano a proč ne? Všechno je to především o efektu a zábavě, kterou hra přinese.
Proč tedy Bulletstorm lidi baví? Já si myslím, že lidem prostě přinesl děj, který je nijak neváže a má jednoduchou zápletku. Na nic si nehraje, na rozdíl od nového Call of Duty, které se snažilo být vážným titulem, ale z mého pohledu se mu to prostě nepovedlo. Dál jsou to akční momenty, kterých je požehnaně a hra vás navíc odměňuje za jejich prožití. A v neposlední řadě to jsou nekončící vtipné narážky a krásně zpracované prostředí rozpadajícího se města plného mutantů.
Co říct závěrem? Nebojte se nových herních sérii! Nebojte si při hraní trošku zařvat! A hlavně nenechte se ukecat ke koupení dalšího CoD, protože jak potvrdil Bulletstorm, existuje i lepší strávení času, než jen střílet panáky jak na střelnici.