ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    GOG nabízí zdarma kyberpunkovou depresi

    GOG nabízí zdarma kyberpunkovou depresi

    Into the Breach dostane novou edici a míří na mobily

    Into the Breach dostane novou edici a míří na mobily

    Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 největší mapu v rámci série

    Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 největší mapu v rámci série

    Na Steamu odstartoval letní výprodej

    Na Steamu odstartoval letní výprodej

    Oznámeno datum vydání Switch verze No Man’s Sky

    Oznámeno datum vydání Switch verze No Man’s Sky

    Valheim slaví slunovrat

    Valheim slaví slunovrat

  • Recenze
    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Citizen Sleeper má datum vydání, dorazí rovnou do Game Passu

    Recenze Citizen Sleeper – kvalitní literatura a zábavná deskovka

    Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

    Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

  • Videa
    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

  • Preview
    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

  • Speciály
    Reportáž z Prague Champs

    Reportáž z Prague Champs

    Červnové hry: přehled & anketa

    Červnové hry: přehled & anketa

    Květnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Květnové ohlédnutí redakce

    game access 22

    Game Access 22 – dojmy z her

    Game Access 22 – Reportáž

    Game Access 22 – Reportáž

    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    GOG nabízí zdarma kyberpunkovou depresi

    GOG nabízí zdarma kyberpunkovou depresi

    Into the Breach dostane novou edici a míří na mobily

    Into the Breach dostane novou edici a míří na mobily

    Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 největší mapu v rámci série

    Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 největší mapu v rámci série

    Na Steamu odstartoval letní výprodej

    Na Steamu odstartoval letní výprodej

    Oznámeno datum vydání Switch verze No Man’s Sky

    Oznámeno datum vydání Switch verze No Man’s Sky

    Valheim slaví slunovrat

    Valheim slaví slunovrat

  • Recenze
    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Citizen Sleeper má datum vydání, dorazí rovnou do Game Passu

    Recenze Citizen Sleeper – kvalitní literatura a zábavná deskovka

    Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

    Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

  • Videa
    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

  • Preview
    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

  • Speciály
    Reportáž z Prague Champs

    Reportáž z Prague Champs

    Červnové hry: přehled & anketa

    Červnové hry: přehled & anketa

    Květnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Květnové ohlédnutí redakce

    game access 22

    Game Access 22 – dojmy z her

    Game Access 22 – Reportáž

    Game Access 22 – Reportáž

    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Hraním pro lepší zítřek

autor:
15. 3. 2011
v sekci Blogy čtenářů
0
Hraním pro lepší zítřek 1841 1
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Loading..

Jistě, každého (jednotlivého hráče) z nás napadlo: ,,Jaké by to bylo, kdybych..měl 3 životy?´´ Mít tak možnost  „sejvnout“ si to teď před písemkou!  Škoda, že to nemohu rozehrát od znova s těmito zkušenostmi. ..

Co by to změnilo? ..Jak bych se choval,-riskoval bych více? Zneužil bych toho či využil.. ~> Byl bych lepší nebo horší člověk?- žil bych lepší život? Těžko říct, rozhodně by bylo zajímavé to zjistit.
Pokud na chvíli uvěříme v fantaskní svět, kde je toto možné, rychle se rozlučme s iluzemi o utopii. Již mnohokrát jsme se přesvědčili o tom, jaký člověk je, pokud mu je dáno příliš moci.

 

 

 

1 z 1
- +
Hraním pro lepší zítřek 1841 1

1.

 

Jak to s námi je

Pojďme se bavit o reálném světě,  o tom našem.  A také o těch našich hrách.

Prohlášením: ,,Hry jsou únikem před reálným světem´´ probíjí negativní náboj. Je tomu tak oprávněně? Co nás vlastně na hraní her tak baví?

Problém společnosti je v tom, že je velmi  obtížné či spíše nemožné sledovat příčinu a následek.  Žijeme v šedých stereotypech, šedých pravidel a názorů.  Je velmi obtížné se z nich vymanit. Lidé se topí v názorech typu: proč bych to dělal, když se nic nezmění? proč by to nedělal, když to dělaj všichni? Jediné co mohu dělat je doufat. To nemá cenu. Stejně to nikdo neocení. .. Domněnky považujeme za pravdu a pravdu za domněnky. Člověk se narodí do tohoto prostředí, žijeme v něm , – je proto lehké mu propadnout. Přitom každý vidí, že by to mohlo být mnohem lepší, ale nic nepodnikne. ~> Nemá víru, že může něco změnit. Je davem. Ztrácí inspiraci. Apatie ~~> Každý hraje za sebe na společnost se nehledí.

A to co se mu nedostává, dostane ve hře. Tam kde jsi spravedlivě a ihned odměněn. Kde věříš, že tvé snažení má vždy dosažitelný cíl. Kde ostatní vidí jak jsi dobrej. Kde jsi inspirován k záchraně světa, což má smysl, že?

 

Samovolnou změnu čekat nemůžeme. U moci jsou politici a lidé kteří je „financují“ a oni nic sami kloudného nevymyslí. Jiní politici jen tak nebudou, protože jsou lidé hloupí  a i kdyby bylo z čeho vybírat, vyberou ty stejný.

 

Ve světě máme vážné problémy. Kdo je bude řešit?

 

Věřím, že musíme každý začít u sebe a pak to dát dohromady.

 

Víme, že: běžná denní rutina může být nuda a že hry jsou zábava. Tak proč to nedat dohromady?

 

Může zábava ovlivnit chování k lepšímu?

 

<object width=“560″ height=“349″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/zSiHjMU-MUo?fs=1&amp;hl=cs_CZ&amp;rel=0″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/zSiHjMU-MUo?fs=1&amp;hl=cs_CZ&amp;rel=0″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“560″ height=“349″></embed></object>

(http://thefuntheory.com/)
Zábava je nejlehčí způsob jak změnit lidské chování a to očividně k lepšímu.

 

Achievements

Osobně to považuji za jeden z nejlepších herních mechanismů, který nám nedávná doba přinesla.

Velká přidaná hodnota za nevelkou investici. Pro hráče je to zpětná vazba, jak si ve hře vedli. Pro Hráče (s velkým h) jsou také cílem, výzvou, obzvláštněním. Mohou vás navést k činnosti, kterou by jste jinak opomenuli nebo se jí prostě jen nevěnovali. Možností je spousta. Některé vás zaměstnají na mnoho hodin a pokusů, jiné dostanete automaticky postupem hrou. Dokáží pobavit i frustrovat. Zbarvený achievement není jen obrázek, ale důkaz toho, že jsem něco vykonal. A to je fajn.

Při mém prvním setkání s nimi, (Team Fortress 2) mě (mimo to že jsem si je rychle oblíbil) napadlo: ,, Co takhle achievements systém v běžném životě?´´

Představoval jsem si to takto.
Pod záštitou města/kraje by existovala stránka s úkoly typu: zasaď strom, navštiv ZOO, uspořádej kulturní akci, kterou navštíví min. 100 lidí, pošli 50,- na charitu, obejdi všechny hrady a zámky v blízkém okolí,  roztřiď 1000 kg odpadu atd. Byly by různě bodově hodnotné, podle náročnosti. Díky tomu by pak mohli být žebříčky a soutěže. Lidé nejsou zvyklí pracovat, aby si pro sebe tvořili zábavu, když je tu tolik jiných možností. – Samotné dosažení achievementu by nejspíš nestačilo. Museli by být ceny, něco jako: sleva na daně, permanentka na MHD, dárkový poukaz, volné hodiny a podobně. Systém by obsahoval klasické elementy , přátelé, diskuze, ankety..

Byla to jen taková myšlenka, ale vrátil jsem se k ní, potom co jsem přečetl a zhlédl pár věcí o něčem co je pojmenováno Gamification.

 

1 z 2
- +
Hraním pro lepší zítřek 1845 1
Hraním pro lepší zítřek 1846 1

1.

2.

Gamification

Wikipedia vám poví něco ve smyslu: Jde o užití herních mechanik ve věcech, které hrami nejsou. Momentálně se užívá v zejména spotřebitelsky orientovaných  stránkách, s cílem zaujmout a  podpořit uživatele, aby se zapojil do požadovaného chování v souvislosti s aplikací. Snaží se o to aby byla aplikace příjemnější, tím že působí na lidskou predispozici – chuť po hře. Může tak mimo jiné povzbudit k věcem, které normálně bývají nuda, např. čtení stránek, nakupování..

Slouží k tomu všechny ty odznáčky, levely, tabulky, žebříčky, progress bary, hodnocení, virtuální peníze, obchodování, dárky, duely, mini hry..

Tyto prvky již nějaký ten rok vídáme a nejde o zcela novou věc.  Zhruba od roku 2005 se mluvilo o velké herní revoluci, – vyšlo mnoho publikací o tom jak využít herních mechanismů, začal se zkoumat interaktivní design. A výsledkem toho jsou tyto „odměňovací systémy“. Jde z většiny o ryze komerční snahu vydělat více peněz, nic víc.

 

 

1 z 1
- +
Hraním pro lepší zítřek 1847 1

1.

 

Skvělá slideshow, ukazuje že dnešní užití gamification, není to, co hledáme. (Anglicky)
http://www.slideshare.net/dings/pawned-gamification-and-its-discontents

Není to škoda?

Je. Ale naštěstí jsou lidé, kteří hledí více do budoucnosti.
Jako profesor Carnegie Mellon University – Jesse Schell , který na prestižním D.I.C.E. (ročník 2010) (Design, Innovate, Communicate, Entertain) summitu rouzpoutal  svým příspěvkem  diskuzi právě na téma Gamification.

 

 

1 z 1
- +
Hraním pro lepší zítřek 1853 1

1.

Design outside the box

~> http://www.youtube.com/watch?v=DLwskDkDPUE&playnext=1&list=PLB1D29BA7C4055E8E cca 30 minut.

Upřímně doporučuji celé zhlédnout. Shell je skvělý řečník, má k tomu i pár obrázků a nechybí mu smysl pro humor. Je to anglicky, ale je mu dobře rozumět (pomoct může i YT funkce přepsání zvuku). Pokud z jakéhokoliv důvodu záznam nezhlédnete, zkusím vám jeho obsah nastínit.

Schell začne tím, že jsme byli svědky úspěchů, které nikdo nečekal. Facebook, FarmVille, Mafia Wars, Club Penguin, Wii, achievements..je pár produktů, které změnili tržní trendy. Dále říká že při bližším pohledu mají tyto věci pár společných znaků, a není to jen o tom udělat něco, co je jednoduše „zábava“. Mimo to že zahrnují psychologické triky mají společné to, že pronikají do reality. Zatímco dřív tvůrci tvořili hlavně fantaskní světy jako únik před reálným světem, v dnešních dobách hodnota reálnosti stoupá. Protože žijeme v bublině falešných keců (reklama..). Nedávné herní úspěchy jsou výsledkem toho, že uspokojují zákazníkův hlad po reálnu.

 

1 z 1
- +
Hraním pro lepší zítřek 1849 1

1.

Hry a skutečný život se srážejí v unikátním směrech.
Profesor na Indiana University, Lee Sheldon, nedává známky, ale začínáte jako avatar na 1. levelu a za docházku a výkony dostáváte zkušenosti pomocí nichž levelujete, tak jako v RPG. A zdá se že to funguje skvěle.

Schell poté vezme tuto integraci život-hra do extrému. Popisuje svět plný senzorů, které zaznamenávají vše, např. knihy co jste přečetli..a můžete tak zanechat svou životní stopu. Také systém bodů, které dostanete od vyčištění zubů, po chůzi do práce místo jízdy autem. Na čemž by měla zájem jak vláda, tak firmy. (Idea hodně podobná tomu, co mě samotného napadlo ve vztahu s achievementy).
Byl by to svět plný „hloupé komerce“, ale zároveň by to byl svět příležitostí pro gamedesignéry. Dnes dělají designéři hry, ale v jistém okamžiku lidé, kteří pochopili hry a to jak do nich zapojit člověka, budou rozšířeni do mnoha širších oblastí, kde je úkolem něčeho dosáhnout. Což je pro Schella (pro mě také) inspirující.  Pokládá otázku, zda pokud by to bylo sledováno, měřeno, posuzováno, pak možná, by lidé mohli změnit své chování a být trochu lepší. Pokud bude herní systém správně navržen. ,, Každopádně si nejsem tímhle vším jistej, ale vím že tyhle věci přicházejí, vždiť  už jsou tady, kdo by to zastavil? Ke konci své skvělé prezentace řekne, že to, co ho momentálně zajímá je , kdo nás k tomuto povede. (jeho výzva byla korespondováno přímo na zúčastněné posluchače).

Schellova vize byla dost všeobecná, zato však inspirující, zajímavá. Zaujala mě natolik, abych si vyhledal další informace. Kdesi poznamenal, že nejlepší je přimět lidi přemýšlet. A to se mu povedlo.

Co tu máme dál?

 

Další co stojí za vidění je určitě:

Gaming can make a better world

~> http://www.youtube.com/watch?v=dE1DuBesGYM&feature=player_embedded (En, cca 20 minut)

 

Zde mluví energická Jane McGonigal, gamedesignérka a autorka herních studií.

Její úkol pro následující dekádu je, pokusit se udělat zachránění zeměkoule v reálnem životě, tak jednoduché, jako je to v online hrách. Pro což má plán a to, přesvědčení více lidí k hraní větších a lepších her.

Momentálně strávíme 3 miliardy hodin týdně, hraním online her. Někteří by si mohli myslet, že je to příliš mnoho času stráveného hraním, vzhledem k tomu, kolik naléhavých problémů musíme vyřešit v našem světě (hlad, změny klimatu, globální konflikty..). Avšak vzhledem k jejímu výzkumu ( v Institutu pro budoucnoust) je opak pravdou. Věří že pokud máme přežít další století, musíme navýšit na 21 miliard hodin týdně (což spočítala), na což máme čas do konce desetiletí.  Z publika zazní smích, potvrdí že to myslí vážně.

Na fotce pařana demonstruje jak na nás hra působí, jaké kladné emoce v nás vyvolává. Vyzdvihá pocit „epic win“ a věří, že tento obličej potřebujeme vidět na tvářích těch, kteří řeší problémy. Dostává se k problému toho, že hodně hráčů má pocit, že nejsou tak dobří v životě jako ve hře. Věří, (opačné tvrzení než má většinová společnost) že v herních světech se mnozí stávají nejlepší verzí sebe sama.

Porovnává emoce které máme ve hře (motivace, kooperace..) a ty v reálném životě (úzkost, cynismus..). Chce zjistit jak převzít pocit „zvládnu všechno“ ze hry a aplikovat ho v běžném životě.

K demonstraci si bere World of Warcraft.

Hráči již strávili 5,93 milionů let jeho hraním. Před tolika lety se objevili první vzpřímení předci člověka. Hovoří o hře, jako o součásti naší evoluce, spolupráce, přátelskost. V zemích s vyspělou herní kulturou, strávíme 10 000 hodin hraní online her do 21 let. Což je pro děti v USA doba (přesně 10 080 hodin), kterou stráví ve škole od 5. třídy do maturity, pokud mají perfektní docházku. Což je doba, kterou vědci uvádí jako potřebnou, pro to, být v něčem mistr. Takže máme přístup k nevídanému lidskému zdroji.

500 mil. hráčů stráví alespoň hoďku hraním online her denně.

V příštích 10ti letech přibude další miliarda hráčů. Herní průmysl vyvíjí nízkoenergetické konzole a síť s bezdrátovými telefonními sítěmi namísto širokopásmového připojení .

Ale v čem jsou hráči vlastně dobří?
– nezbytný optimismus (sebemotivace, víra v úspěch)
– společenská struktura (důvěra, kooperace)
– báječná produktivita (ochota tvrdě pracovat)
-epický smysl (inspirace k záchraně světa)

 

1 z 2
- +
Hraním pro lepší zítřek 1851 1
Hraním pro lepší zítřek 1850 1

1.

2.

K 4. bodu zmiňuje WoW Wiki, druhá největší wiky na světě (po wikipedia) s téměř 80 000 články, 5 mil. lidí ji užívá každý měsíc – epic story, epický zdroj znalostí.

Hráčí tedy jsou..

Super-Empowered Hopeful Individuals („Super-Mocní Nadějní Jedinci“)

Jsou to lidé, kteří věří, že jsou schopni změnit svět. Problém je, že věří ve změnu pouze virtuálního světa. A to se Jane snaží vyřešit. Jistý ekonom potvrdil, že nyní dává naprostý smysl, proč někteří tráví víc času ve virtuálnu nežli v reálnu. Což ale není optimální situace. Musíme začít tvořit svět, který více připomíná hru.

Před 25 000 lety se vyráběli hrací kostky s ovčích kloubů,- první herní příslušenství. Řecký historik Hérodotos napsal o tom, kdo a proč, vymyslel hru (v kostky).  Byli vynalezeni v království Lydia během období zlého hladomoru. Lidé trpěli a bojovali, král tak rozhodl k extrémnímu řešení, – vymysleli hrací kostky. -Zavedli politiku: jeden den jídlo, další den hra. Takto vydrželi 18 let, protože hra je zábavná a pohlcující.

Jane myslí (a nejen ona), že přesně takto užíváme hry dnes, jako útěk předtím co v realitě nefunguje.

Poté co hladomor polevil, král rozhodl, že se zahraje poslední hra v kostky. Rozdělil celé království na dvě poloviny. Vítězové finální hry, opustili Lydii na cestě za hledáním nového místa k žití. Zní to bláznivě, ale vzhledem k posledním DNA a archeologickým výzkumům, ze zdá, že to může být pravda.

Možná tak celou civilizaci inspirovala a zachránila hra.

 

1 z 1
- +
Hraním pro lepší zítřek 1852 1

1.

 

Totéž můžeme udělat také. Jsme na to připraveni. Pojďme vzít polovinu z nás, ti budou hrát hry, dokud nevyřeší problémy reálného světa.

Ale jak je vyřešíme ve hrách? Tím se Jane a další zabývají již pár let v Institute for the Future.
Představuje 3 hry, které se o to snaží.

První se jmenuje World without oil (2007, už neběží)

Jde o online hru, kde se snažíš přežít ve světe s nedostatkem ropy. Je to fiktivní, ale dali tam dost obsahu, aby se tomu dalo uvěřit, aby jsi mohl žít ve světě kde došla ropa. Registrace, místo kde žiješ a začal si dostávat videa v reálném čase, grafy s cenami, to jak je ovlivněná doprava, co se nedá sehnat atd. Úkolem bylo, přijít na to, jak by si žil, kdyby to byla pravda. Psal si blog, pořizoval foto, video. Hra měla 1700 hráčů po tři roky.

Další hra s názvem Superstruct! – počítač (Global Extinction Awareness System) zpočte, že lidstvu zbývá 23 let do kolapsu systému, a vy tomu musíte zabránit. Vymyslet budoucnost: energie, jídla, zdraví, bezpečnosti a společenské bezpečné sítě. 8000 lidí po 8 týdnů a přišli s 500ty šíleně kreativními  řešeními.

Poslední hra o které Jane hovořila je EVOKE. (http://blog.urgentevoke.net/)
Jde o 10 týdenní kurz v měnění/záchraně světa. Lze zde získat certifikát od světové bankovní instituce jako sociální inovátor.

Co myslíte, že bude následovat dál?
Vyzívá ostatní k zapojení se a doufá že s ní souhlasí.

Ví dvě věci jistě.
1. Dokážem vytvořit jakoukoliv budoucnost, kterou si představíme.
2. A můžeme hrát jakékoliv hry, které chceme.

,,Nechť svět měnící hry započnou´´

Jane Mcgonigal svou přednáškou uvedla gamification na konkrétních věcech a zobecnila ho. Skvělá práce! Velmi inspirující.

Co jsem si z toho odnesl

Něco se blíží, to je jisté.

Je skvělé, že se o tom začalo hovořit tak živě a vášnivě. Je zde mnoho omylů a snah to pouze zpeněžit. Ztrácí se čas na zbytečných věcech, jako diskuze o tom, jak se to pojmenuje jinak než gamification. Ale začalo to, to je to podstatné. Hry jsou určitě mocná platforma ke změně. Teď jí jen správně a včas pochopit a využít k dobru.

Vlastně ještě nevíme co jsme to objevili. Stále mnoha věcem nerozumíme. Ale možná se blížeme k milníku, kdy budeme moci nenásilnou a zábavnou formou pozměnit chování člověka k lepšímu, intenzivněji a rychleji, než je to možné dnes.
Jsem zvědav co nám budoucnost přinese a pevně doufám, že to My Všichni zvládneme a uděláme ze Země lepší místo pro život a hry, samozřejmě 🙂

 

1 z 3
- +
Hraním pro lepší zítřek 1855 1
Hraním pro lepší zítřek 1854 1
Hraním pro lepší zítřek 1856 1

1.

2.

3.

 

Jak to na vás působí? Podělte se prosím o své názory, velmi mě zajímají.

 

 

Tak to je pro tentokrát vše.

 

FuFu

P.S. Pokud vás téma Gamification zaujalo zkuste http://www.gamasutra.com skvělý zdroj o herní scéně, ale nejspíš znáte. Jinak klasika, Google (865 000 výsledků) a Youtube.

P.P.S. Jde pro mě o docela nové téma, lehce se mohlo stát, že jsem mystifikoval či se jednoduše spletl. Berte to prosím s rezervou.

16.3.2011 – Malé úpravy, přidání videa a korekce chyb.


Předchozí článek

Anarchy Reigns – a pak, že doping je zakázaný

Další článek

Angry Birds slaví 100 milionů stažení

Související články

GOG nabízí zdarma kyberpunkovou depresi
Novinky

GOG nabízí zdarma kyberpunkovou depresi

před 7 hodinami
Into the Breach dostane novou edici a míří na mobily
Novinky

Into the Breach dostane novou edici a míří na mobily

před 8 hodinami
Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 největší mapu v rámci série
Novinky

Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 největší mapu v rámci série

před 9 hodinami
Další článek
Angry Birds slaví 100 milionů stažení 3565 angry birds slavi 100 milionu stazeni

Angry Birds slaví 100 milionů stažení

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Epic rozdává dvě hry

      Epic rozdává dvě hry

      23. 6. 2022
      Steam oznámil datum konání letního výprodeje

      Steam oznámil datum konání letního výprodeje

      21. 6. 2022
      Boti zaživa požírají Lost Ark

      Boti zaživa požírají Lost Ark

      16. 6. 2022
      GOG nabízí zdarma Beautiful Desolation

      GOG nabízí zdarma Beautiful Desolation

      17. 6. 2022
      The Last of Us Part II slaví dva roky od vydání

      The Last of Us Part II slaví dva roky od vydání

      79
      Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

      Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

      20
      Nové PlayStation Plus dorazilo i k nám

      Nové PlayStation Plus dorazilo i k nám

      19
      Forza Motorsport se prezentuje na nových obrázcích a v porovnávacím videu

      Forza Motorsport se prezentuje na nových obrázcích a v porovnávacím videu

      18
      GOG nabízí zdarma kyberpunkovou depresi

      GOG nabízí zdarma kyberpunkovou depresi

      24. 6. 2022
      Into the Breach dostane novou edici a míří na mobily

      Into the Breach dostane novou edici a míří na mobily

      24. 6. 2022
      Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 největší mapu v rámci série

      Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 největší mapu v rámci série

      24. 6. 2022
      Na Steamu odstartoval letní výprodej

      Na Steamu odstartoval letní výprodej

      24. 6. 2022

      Nejnovější komentáře

      • Jirka: Quantum Break si na PC zahrajete v češtině
      • Ladislav Č.: A Plague Tale: Requiem se pochlubilo datem vydání a novou ukázkou z hraní
      • Fosnak: Kvůli koni Převalského jsme zkoumali i pražskou zoo, říká vývojář Planet Zoo
      • Pan.Cisar: Epic Games Store vydal nástroje, které umožní crossplay se Steam hráči
      • Pan.Cisar: Epic rozdává dvě hry
      • Pan.Cisar: Aliens: Fireteam Elite se v létě dočká zásadního rozšíření
      Chernobylite dostalo druhou sezónu

      Chernobylite dostalo druhou sezónu

      24. 6. 2022
      Blade Runner: Enhanced Edition vychází dnes

      Blade Runner: Enhanced Edition vychází dnes

      23. 6. 2022
      HoNko již uzavřelo své brány

      HoNko již uzavřelo své brány

      21. 6. 2022
      Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 mnoho zásadních změn

      Immortal Empires přinese do Total War: Warhammer 3 mnoho zásadních změn

      19. 6. 2022
      Steam oznámil datum konání letního výprodeje

      Steam oznámil datum konání letního výprodeje

      21. 6. 2022
      Valheim slaví slunovrat

      Valheim slaví slunovrat

      24. 6. 2022
      LEGO Star Wars: The Skywalker Saga slaví pět miliónů

      LEGO Star Wars: The Skywalker Saga slaví pět miliónů

      20. 6. 2022

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář