.Aneb The Big Bang Theory v herním průmyslu!..
Na svém kontu má DICE, za Battlefield i za své statní kousky, opravdu tučnou sumu respektu.
Dá se říct, že s každým dílem Battlefieldů se celé EA jen blízká. Nějaký zapálený hráč by mohl i tvrdit, že EA žije ve stínech pracantů z DICE nebo Crytek.
Možná si vzpomenete, jak jste se cítili, při každé zmínce dalšího dílu Battlefield: Bad Company. Momentálně je asi jasné, že poslední čtvrtletí tohoto roku bude ve znamení Battlefield 3. Obrázek jsme si už více méně udělali…
Rajská hudba pro uši a pastva pro oči – pohled začátečníka
Na první teaser, gameplay a wallpapery z BF3 se bude určitě vzpomínat s epickou úctou, ale to není jediné, co nás bude provázet v hraní, tohle není Call of Duty. Na své cestě USA, evropou a mnoha dalšími místy nás bude, podle slibů DICE, provázet jistý náboj, napětí a očekávání. Budete hledat cokoliv, co vám zvedne adrenalin příjemně nad hranici zdraví, a taky se dočkáte. Vše co tu je nové, je lepší a výkonnější. Engin, UI vašich CPU na druhé straně válečného pole, zbraně, které má doslova trhnou s rukou, až budeme uhýbat kulkám a sami je budeme ládovat do všeho živého. Bude to senzace, zábava od začátku až do konce. A to vše s rukou u srdce, případně na myši, v klidu domova a zároveň v panice války. Ať žije válka!
Krutá pravda v očích veterána – pohled zkušeného
Budeme vzpomínat na gameplaye nebo teasery? Myslím, že těžko. Jakmile zapnete BF3 už nikdy nevypadnete ze světa války a nemilosrdné řežby současného prostoru války. Připravte se na totální pohlcení od pasu nahoru do vašich vyvinutých reflexů. Tohle vás už naučí hlídat si záda! Příběhová linie zatím nebyla potvrzena oficiálními zdroji, ale všichni si umíme asi velice reálně představit, že nás DICE pošle někam do HD budoucnosti s bazukou a pořádnou ‚harpunou’, ne přímo do středu děje, ale do úplného záhlaví příběhu. Žádné vysvětlivky za pochodu při načítání pointu, ale realita a myšlení v praxi. Umělá Inteligence “UI“ by měla spolu s Enginem postoupit min. o jedu generaci. Myslím, že si každý bude vychvalovat speciálně práci Frostbitu 2 a svých kolegů po levici i pravici. Těžko se teď od boku střílí přesný zážitek z kompletního disingu celé hry, co ale stojí za zmínku je, že teď bychom se konečně mohli dostat do války, do které se s chutí vrátíme znovu.
Cover me! I am lazy …
Oproti posledním dílům Battlefield, kdy vás vaši parťáci kryjí, jak je to v jejich silách možné, v BF3 je prý ‚dokonalé‘ vyvážení krytí v jednotlivých situacích, prostorech a terénech. UI přátel se povýší na jinou úroveň. Všichni začínají přemýšlet spolu s vámi až překvapivě přesně. Ale nejde o kopírování vašeho, pouze posuzování, chování jde v zcela jiném procesu. Tak se dostaví velice autentický pohled na situaci na obou stranách.
Je pravda, že DICE a ostatní vývojářské tými ze všech možných firem zkoumají podobnost chování reálného chování s Umělím. Nejblíže je tomuto tvrzení teorie o zavedení Multiplayeru do Singleplayeru, nebo udělat něco, co by tomu odpovídalo. Teorie je ale podepřena využitím technologií, které neexistují. Právě tento postup v UI v BF3 je dalším krokem. Určitě to zní minimálně velmi slibně.
Jako veterán s legem v ruce…
Určitě se nám nabídne i volná zábava jako ve všech dílech. Nedílnou součástí je i demolice, záchrany nebo děrování těžkým kulometem. Dál se budeme efektivněji krýt. Buďto si zalezete k nejbližší dodávce, ale riskujete výbuch vozidla. Nebo si zahrajete na ramba a prostřílíte se hordami nepřátel. Klasikou v originalitě je ale i shazování věží, kulometných hnízd nebo čehokoliv, co po dopadu udělá ze všech okolo palačinky. Demolice, ke které se budeme ještě vracet, je i taktická pomůcka. I proto nás v BF3 opustí neustálé ‚dobíjecí doky‘, kde se doplníme o granáty, náboje do GL nebo RPG. Tyto výhody mají totiž ve trojce totiž podnázev “náhodné“. Doslova. Najdete je jen v naprosto logických, a současně i taktických bodech děje. Je přece logické, že v takovém poli je po ruce vždy nějaký zraněný, nebo mrtvý, který dřímá v rukou nebezpečnou bazuku. Samozřejmě jí čapnete!
Domácí komando
U Battlefield 3 bylo dále potvrzeno několik podpor. Zejména 3D a Kinect (X360) a potažmo PSMove (PS3). Dohromady se tedy můžeme zúčastnit bojů tak naživo jak to naše současná technologie umožňuje.
Někoho bude možná zajímat, že se hraním na Kinectu nezúčastníme jen prostými pohyby (míření, nebo ucuknutí – nabití). Teď navíc přibyde realita. Budete dupat, skákat a házet granáty. Jedná se také o tom, zda se pro maximální hratelnost nezavedou aktualizace do snímače kinektu, abyste si mohly vzít svou oblíbenkyni, a ve hře s ní střílet. To by mělo snadno umožnit skenování dané zbraně. Zda ale tak náročný proces bude v silách prostého DVD, zatím není známo.
Podpora PSMove bude zřejmě kvůli své jednotvárnosti omezena. Zamiř a pal.
+ Možná jste si všimli legendárních dílů (gameplayů) BF3. V jednom se totiž objeví akce s přímím kontaktem a bitím se na holé ruce. O tom, že ve hře takových akcí bude víc, není sporu stejně, jako o tom, že se v takových případech budete muset snažit i na Kinectu.
Shrnutí a předpověď
V celku jasná záležitost pro všechny 1st person milovníky rychlých a logických akcí. Plus pro vás, pokud chcete něco co se vymyká konkurenci jako CoD nebo MoH.
DICE má se svím Battlefield velkou budoucnost. Tady máme první znaky budoucího hraní.