V říjnu 2009 vyšlo skvělé rpg od německého vývojového týmu Piranha Bytes z Essenu jménem Risen. Piraně se tak vrátily ke skvělé atmosféře Gothicu 1 a 2, a tak není divu, že mnoho hráčů bere Risen jako duchovního nástupce série, protože Arcania: Gothic 4 většině fanoušků radost neudělala. Nedávno po dlouhé době ticha se konečně objevily informace o pokračování jménem Risen 2: Dark Waters. Nechci aby zde byly jen informace, které se už na Zingu.cz objevily, a proto jsem čerpal hlavně z fanstránky Worldofrisen.de a také z tamějšich diskuzních fór. Takže zde najdete celkové shrnutí. I ti, co o Risen 2 četli všechny články by zde měli nalézt nějaké nové informace.
poznámka:Toto je můj první článek tady na blogu, tak buďte tolerantní
Výše vidíte první artworky
Celkové zasazení hry v porovnání s prvním dílem
První díl byl zasazen na tropický ostrov se středomořskou fantasy atmosférou a do podzemí s tím, že postavy používaly klasické středověké zbraně (meče, sekyry, hole, luky, kuše) + magie – prostě klasická Piranha Bytes hra. Teď se však piraně rozhodli pro pirátské zasazení hry a k tomu přísluší i střelné zbraně.
Vůně střelného prachu a papoušek na rameni
Je to tedy velký odklon od prvního dílu, ale piraně to ospravedlňují tím, že první ostrov (Faranga) byl jen zapadlá „díra“ a tak se tam střelné zbraně nedostaly. Prý budete ve hře moci potkat i vynálezce střelných zbraní, takže půjde celkem o novinku. Pokud jste hráli Gothic 2: Noc Havrana (v originále die Nacht des Raben) tak určitě dáte za pravdu, že piraně pirátskou atmosféru vykreslit umí. Ono také není divu, že chtějí vyzkoušet něco trochu jiného, kluci z Essenu vyrábí typicky středověké hry od svého vzniku a už jim to musí lézt krkem, ale obecně se říká, že když vám něco jde, neměli byste se od toho odklánět. Piraně říkají „Bude to pirátská hra se vším co k tomu patří:rum, šavle, pistole a papoušci“ :).
Hratelnost
Můžeme určitě očekávat klasické ovládání hrdiny, ale podle některých indícií by hra mohla obsahovat volnější kameru, což už je v rpg hrách běžné, ale u piraní by to byla novinka. Mohli byste tedy myší otočit kameru před hrdinu a podívat se jak vypadá ta nová zbroj, za kterou jste právě utratili polovinu svého zlata. 🙂 Dále velká radost pro všechny anti-Arcania hráče- žádná minimapa, opět klasická mapa jako dříve. Dále vás čekají zboje rozdělené na jednotlivé sety (kabát, boty, rukavice).Hra má obsahovat více low-level zbrojí, čili čekají spíše pirátské oblečky. Celková herní doba by se měla pohybovat kolem 60 hodin. Jedna poznámka: už nebude možno měnit směr pohybu při skoku. Pohyby hrdiny by tedy měli být realističtější.
Pistole a šavle a magie
Jak už víte nové zbraně poměrně změní styl soubojů. Zmizí kuše a luky a osud oburučních mečů mi není jasný. Je těžké si představit rytíře v plné zbroji s obouručákem, jak vybíhá proti pirátovi, který na něj míří zdobenou puškou. Změny se také dočkala magie. Ta z prvního dílu by se k pirátům určitě nehodila, a tak zde narazíme na voodoo, jak můžete ostatně vidět ve filmovém traileru. Jen ještě nevíme, jak bude voodoo vypadat real-time přímo ve hře. Dále se také ví, že jednoruční meče a šavle nebudou nošeny na zádech ale na boku – tak to má být.
Nabít, vytřelit……..loď jde ke dnu
Ve hře se prý mají objevit děla na pevných bodech, ze kterých bychom mohli evetuélně střílet. Takovéhle zbraně bychom mohli použít proti velké přesile nebo snad i proti lodím. No nezní to skvěle?
Herní svět
Opět se podíváme do tropického prostředí, ale ne jen na jeden ostrov, ale rovnou na několik, z nichž každý má disponovat trochu jinou faunou a flórou. Celkově bude tedy herní svět větší a jednotlivé ostrovy budou odděleny nahrávací obrazovkou, což sníží nároky na paměť. Budete se mezi nimi dopravovat pomocí lodí. Pokud vám sopečný ostrov v jedničce připomínal Havaj, tak teď se připravte spíš na Karibik. Ve hře má být větší počet NPC, jejichž denní režim má být značně vylepšen. Jeden ostrov se bude jmenovat Caldera a jedno město Antiqua.
Příběh POZOR-SPOILER
Lidstvo je na pokraji záhuby, Titáni devastují svět a jen pár lidských osídlení uniklo katastrofě. Hlavní hrdina je nyní člen Inkvizice a žije v přístavním městě na ostově Caldera. Pije a lituje svých minulých činů. Plout po moři je nyní nemožné, kvůli novým mořským příšerám. Hlavní hrdina potká starou známou Patty, která ho přiměje znovu se pustit do dobrodružství a najít jejího otce kapitána Ocelovouse (v originále Steelbearda), protože objevil způsob, jak se plavit po moři i v těchto časech.
Staří známí
Hrdina tedy potká opět Patty, ale kromě ní se můžeme těšit i na velitele Carlose a kapitána Ocelovouse. O dalších postavách zatím nebyla řeč ale Ursegor by se vzhledem ke své roli mohl objevit, ale to je jen můj názor. Piraně naznačily, že by se mezi Patty a hrdinou mohl objevit nějaký bližší vztah. No nechejme se překvapit.
Hlavní hrdina
Pokud si vzpomenete na vzhled bezejmeného hrdiny z jedničky musíte uznat, že to nebylo zrovna zrovna trefa do černého a to byl vzhled dvakrát upravován. Ve dvojce vypadá hrdina mnohem lépe, nechal si narůst delší vlasy a má na oku pásku, kterou pravděpodobně zakrývá okulár Inkvizitora Mendozy, který máte i vy doma, pokud jste koupili Risen u Xzone. Má připomínat Toma Cruise. Jen aby nepřipomínal toho maníka z Arcanie.
Grafika a animace
Grafika bude o dost lepší než v jedničce. Engine hry je teď schopný zobrazit mnohem lépe vodu, mlhu a nebe. Pro majitele opravdu nabušených strojů by mělo být připraveno grafické nastavení Ultra. Celkově byly vylepšeny modely postav-už by teď neměly působit tak dřevěně, to znamená i zlepšení animací, které jsou opět nahrávány pomocí technologie motion-capturing, tedy převádění pohybu živých herců do podoby digitální animace. Můžeme ale počítat s tím pěkným grafickým stylem z jedničky. Hra by měla obsahovat snad i nějaké filmové sekvence.
Hudba dělá atmosféru
Vzpomeňme si na krásný soundtrack z jedničky. Složil ho Kai Rosenkranz, který je zodpovědný za soundtrack ke každé dosavadní hře od piraní. Bohužel, ve dvojce se už jeho hudby nedočkáme, protože Kai ukončil spolupráci s Piranha Bytes, ale to není žádné překvapení, protože pracoval delší dobu spíš na volné noze. Jeho místo by měl nahradit Sebastian Seelbach , který skládal hudbu k Arcanii a musíme uznat, že hudba byla v této hře celkem povedná. Hlavně musím vyzdvihnout melodii v menu hry viz. video.
https://youtube.com/watch?v=a4uz9yw_JNU