Pokud jste zatím neměli možnost si zahrát jeden či oba předešlé díly a nechcete se nechat ochudit o podrobnosti, či příběhové zvraty, následující odstavec raději ihned přeskočte. Noční můra jménem Alma je zpět a jak jste se na konci Project Origin mohli dopídit, není sama. Hlavní protagonista předešlích událostí, Michael Becket, neúmyslně počal spolu s Almou dítě, které by po narození mohlo být mnohem větší hrozbou než jeho matka. Těhotenské kontrakce nastávající rodičky jsou cítit na míle daleko a co by pak teprve mohl způsobit samotný potomek?
Jako hráč se vžijete opět do role Point Mana, jehož jste se zhostili již v jedničce, ale společně s ním se vrací i jeho obrozený bratr, Paxton Fettel, záporák z původního dílu. Výjma toho, že vás bude po celou dobu doprovázet jeho duch, dostane se vám i možnosti si s ním projít kampaň. To samozřejmě přínáší dohromady se spoustou výzev, za které jste odměňování body, velkou míru znovuhratelnosti. S každým charakterem může být zážitek z hraní jiný, protože oba mají své jedinečné schopnosti.
Jakožto Point Man, člen jednotky First Encounter Assault Recon, disponujete abnormálními reflexy, jež vám dávají příležitost zpomalovat čas. Tyto principy jsou už dobře známé z minula. Novinky v hratelnosti přicházejí až s Fettelem. Ten sice není schopnen vnímat plynulost času stejně jako jeho bratr, zato dokáže pouhou myšlenkou roztrhnout nepřítele, nebo se do jednoho z nich převtělit a zmást tak protivníkovy spolubojovníky. Konce singleplayerové části lze dokonce dosáhnout v kooperaci s dalším hráčem, což se vzhledem k dvěma postavám přímo vybízí. První dohrání vám zabere poměrně slabných šest hodin, ale pořád musíme brát ohled na zmiňované možnosti, které vám zážitek zaručeně prodlouží.
Postupné odhalování přiběhových střípků je docela povedené a překvapivě si tu vyprávění najde své místo. F.E.A.R. byl odjakživa horrorovou záležitostí a pocit strachu, nebo alespoň nepříjemné lekavé scény, k ní neodmyslitelně patří. Ve vůbec prvním hře této značky jsem se občas vyloženě bál co příjde a při nejednom momentu jsem se vyděsil. Pokračování v tomto směru polevilo a zůstali jen ty lekavé momenty. Trojka je na nás ještě jemnější, respektive se tu trvajícího strachu ani děsivých okamžiků nedočkáte a způsobilo to pravděpodobně nahrazení prostředí uzavřených budov za exteriéry. Atmosféra je tu naštěstí přinejmenším pořád trochu mrazivá, takže se nemusíte bát, že by se hratelnost skládala pouze ze střílení. Grafická stránka nepatří zrovna k nejlepším, ale nápaditost a různorodost jednotlivých úrovní to plně vynahrazují.
Recenze
F.3.A.R. - Bojíme se potřetí
Třetí F.E.A.R. skvěle navazuje na předešlé díly a uzavírá tak temnou trilogii. Přesto se dle mého můžeme v budoucnu těšit na další pokračování, jak ostatně naznačuje záverečná animace. Příště by však chtělo trochu ubrat na akci a přitlačit na pilu v horrorové oblasti. Tak jako tak působí F.3.A.R. jako svěží vítr, jenž minimálně svojí náplní vyčnívá nad ostatními střílečkami.
Líbí se nám
- přítomnost kooperace
- atmosféra
- AI
- možnost projít hru s dvěma postavami
Vadí nám
- krátká herní doba
- zastaralá grafika