V tomto blogu bych se chtěl věnovat dedikovaným serverům ve hře Call Of Duty s pod titulem Black Ops.
Všichni si určitě vzpomeneme na situaci, která nastala na PC scéně, když vyšel titul Modern Warfare 2. Infinity Ward nám hru na PC dodalo bez dedikovaných serverů, tedy použila technologii Matchmaking známou z konzolových verzí. Většině PC publika se tento krok nelíbil, já musím říct, že z počátku jsem byl taky vcelku rozhořčen.
S bližicím se vydáním následovníka Black Ops jsme jako byly ujišťovaní, že se Treyarch nehodlá na PC verzi vykašlat a že to nebude pouhý port konzolových, přesněji Xbox verze. Jedním z argumentů, byly právě dedikované servery. Bylo jich víc padly i Modtools a hlavně plynulý gameplay.
Hra vyšla v listopadu a hra opravdu obsahovala již zmininé dedikovaní servery. Byla to ale opravdu výhra? Pokud jste četli nadpis tak asi tušíte, že pro mě to výhra v žádném případě nebyla ba naopak.
Nevěděl jsem proč, ale když jsem hrával MW2 mé herní výsledky byly víc než stabilní, myslím tím, že jsem měl průměrné K/D ratio, v mém oblibeném S&D jsem měl výsledky až nadprůměrné, pak jsem ale zapl black ops. Stabilita K/D ratia byla pryč, S&D v Black Ops je pro mě dodnes problémem. Proč? netušil jsem. Ale myslím, že jsem našel viníka, tedy kombinaci.
Problém #1
Gameplay. To že nám Treyarch sliboval, že se na PC verzi nevykašle jsem mu z marketingu uvěřil. Chyba!! Z toho co vím při „launch day“ byla nehratelné i PS3 verze. Treyarch prostě udělal Xbox verzi a portnul jí na ostatní platformy. Framrate, který je dodnes u PC verze stabilní přibližně stejně jako výroky naší úžasné vlády jo pro mě Killer #1. V žádném jiném COD jsem nezažil Framedrop v těch nejdůležitějších momentech multiplayeru a to je souboj tváří v tvář.
Problém #2
Dedicated servery. Ano konečně se dostáváme k jádru celého článku, a to proč jsou Dedicated servery Killerem #2. Není to ani o tom jak Treyarch servery do hry zapracoval, tady jde o samotnou PC komunitu, spíš o Black Ops PC komunitu.
Při technologii Matchmaking jste prostě řekli chci hrát TDM, skočili jste do hry a hráli jste TDM, hráli jste ho tak jak byla hra navrhnuta a to se všemi + i -(noobtubs, one man army, clays atd.), když jste chtěli hrát s kamarádem prostě jste si vytvořili partu, řekli chceme hrát S&D a služba vám našla hru a zařídila to tak aby jste hráli s polu. Tak to na konzolích funguje i dnes.
Na PC je to o něčem jiné, řekněme, že chci hrát FFA. Vlezu do nabídky serveru, musím zapnout filtry, abych neviděl prázdné servry(přece nechci hrát sám), abych neviděl plné servery, abych neviděl servry s heslem, abych viděl jen servery na kterých beží FFA. Oběví se mi seznam servru, které vyhovují mým požadavkům, tím ale boj nekončí, měl bych si vybrat server s co možná nejnižším pingem. Vyberu si server na, kterém běží zrovna mapa, kterou mám rád a až teď se připojím do hry. O proti Matchmaking kdy jsem jen klikl na FFA, a služba vše potřebné udělala za mě, je to trochu práce navíc.
Navíc pokud chci hrát s kamarádem, musíme se připojit na stejný server, to není až takový problém, problém nastává pokud s ním chci hrát v týmu po delší dobu, jelikož server neví že nás má dávat do jednoho týmu, stává se že v každé hře stojíme na jiné straně barikády.
Toto není problém pouze Black Ops, ale dedikovaných serveru obecně, jako další příklad uvedu Battlefiled: Bad Company 2, kde je ještě težší zahrát si s kamarádem, nejen že musíte vychytat moment, kdy se může připojit k vám do týmu(Autobalance), ale do hry vstupují i prvky jako squad, v jednom týmu je několik jednotek po 4.
To ale není ten problém o, kterém jsem chtěl dnes mluvit jen to podtrhuje mé přesvědčení, že dedikované servery nejsou nic pro mě.
Ten problém nastane, až se připojíte na nějaký ten server. Většina serverů má jistá pravidla, pravidla hry ale už přece nastavil Treyarch!!! Po připojení vás server vyzve aby jste si přečetli pravidla příkazem „!rules“, učínite tak a zjistíte, že hra, kterou jste si koupily, už není ta hra, kterou jste si koupily, a to protože na většině serverů jsou zakázaný tyto prvky ze hry : no clay, no ballistic knife, no Famas, no camping, no stuns atd.. Tyto herní prvky byly ale do hry vloženy z určitým cílem a to dát vám určitou výhodu.
Klasickým příkladem jsou Claymores. Jelikož hodně hraju S&D, clay má pro mě větší význam, než jen snadný kill nepozorného hráče. Clay má určitý taktický účel. Řekněme, že bráním target a jsou k němu 3 přestupové cesty, jednu cestu zajistím právě dobře umístěným Clayem, druhou cestu zajistím já a třetí kryje buď teammate nebo budu doufat, že tam nikdo nebude, páč tam většinou nikdo není. Zakazaním Claymores akorát nahrajete do karet neopatrným Run’N’gunner, kteří jen bezmyšlenkovitě pobíhají po mapě, zkušený Run’n’gunner už ví, kde většinou bývají Claymore a dají si na ně pozor, buď je vyřadí Flashem, nebo si vyberou jinou cestu. ¨
Zakazaním Stunu taky vezmete určitou výhodu Run’nGunnerovi, který ví, že v tam té místností sedí camper, co udělá naběhne tam jen tak a bude doufat? Pokud je lama tak jo, páč tam může být clay a camper bude hledět přímo na přistupový bod a našeho run’n’gunnera bez problému odstraní. Pokud je ale chytrý hodí tam stun nebo flash, to má za následek vyřazení claymore a získaní výhody ze strany campera na stranu run’n’gunnra.
Toto byly jen 2 příklady toho proč jsou tyto pravidla nesmyslné. Ano většina lidí si na tyto aspekty hry stěžuje páč neví jak se jim vyhnout i na tyto aspekty hry existují určité finty, ale to většina hráču, které má Black Ops jako svou první COD hru(Black Ops má rekordní prodeje = kupují si to u lidi co si COD dřív nekoupily), problém.