Konečně jsme se dočkali. Minulý týden, přesněji 25-28.10. konečně vyšel všemi očekávaný Battlefield 3. Na virtuální bojiště vtrhly milióny nedočkavých fanoušků ze všech zemí světa, aby konečně na vlastní kůži vyzkoušeli Svatý grál jménem Battlefield 3.
Série Battlefield byla vždy zaměřená hlavně na multiplayer a příběhová kampaň lapala po dechu pár kilometrů za prvním multiplayerem. Dnes se podíváme, jak je to s příběhem u Battlefieldu 3. Dice se už od začátku nechalo slyšet, že na singleplayer klade u BF3 větší důraz, než kdy dříve v sérii. V porovnání s Bad Company 2, kde byl celý děj brán s nadhledem, důkazem budiž hláška: “ještě, že to bylo to levný ruský RPGčko“, bude Battlefield 3 obratem o 180 stupňů. Byl nám přislíben příběh hrající na emoce, který se zároveň bude snažit o realističnost, takže sbohem EMP bombo.
This is not a trial!
Celý příběh je veden formou výslechu příslušníka Americké námořní pěchoty Henryho „Black“ Blackburna. Mise, které si hráč zahraje, jsou Blackbournovy vzpomínky, nebo klíčové události, které se odehráli v souvislosti s PLR a záhadným Solomonem. První misí, když nepočítám jakýsi útržek mise hned na začátku, který ve vás rozproudí krev a donutí vás hltat každou další vteřinu hry, je vzpomínka na operaci Swordbreaker, která byla z naprosté většiny ukázána v Traileru Fault Line. Jak už všichni víte, mise začne pomalu pěším přesunem, což se ale změní ve chvíli, kdy vašeho parťáka trefí sniper a začne zběsilá přestřelka. Po vyřízení všech nepřátel se sice situace trochu uklidní, ale hráč je pořád napjatý jak kšandy, protože si nikdy nemůže být jistý, odkud přijde další, možná osudová rána.
Fíha, to město je velký jak kráva!
V takto napjaté atmosféře vás bude hra držet celou dobu a to je dobře. Nikdy se vám nestane, že byste si řekli, že to je děsná nuda, protože, ať už poletíte ve stíhačce, pojedete tankem, budete přebíhat mezi domy, nebo zrovna zápolit s něpřítelem v „pěstním“ souboji, budete hltat každý sebemenší pohyb nebo zvuk, protože ve chvíli, kdy ze své ostražitosti jenom na chviličku povolíte, se stoprocentně něco pos*re. Aby nám nevypadli oči z důlků, tak nám hra občas uleví shledáním s přáteli, nebo krátkým shrnutím situace, u kterého si na pár vteřin budeme moci oddechnout. Nespoléhejte však na to, že si budete každejch pár minut dávat pauzu na kávičku. Jenom, co dokončíte jednu misi, hra vás vrhne do druhé, která nebude o nic lepší než ta předešlá, holt válka není procházka růžovým sadem a to, že jste tentokrát vyvázli s čistým štítem, neznamená, že příště neskončíte hrobařovi na lopatě vy, nebo někdo z vašich přátel.
To byla T-90tka a já jsem pořád celej!
Přesně tak, jak DICE slibovalo, tak se taky stalo. Hra prostě nenechá v klidu ani toho největšího flegmatika. Postavy, za které hrajete, vám přilnou k srdci a hra se o to také usilovně snaží nenápadnými informacemi během loadingů, nebo prostým plněním misí a komentáři spolubojovníků. Při hraní většinou, i v té nejbeznadějnější situaci, očekáváme, jak jsme všichni z her, filmů, knih zvyklí, nějaký ten happy end, Battlefield 3 ale ten happy end roztrhá na kousíčky, polije benzínem, zapálí, a do tváře nám vrhne krutou pravdu. No ale to už bych moc spoiloval.
Můžeš mi říct, proč je tahle část světa tak posr*ná?
Absolutely amazing!
Hra je díky novému enginu Frostbite 2 zpracovaná naprosto úžasně ve všech směrech. Grafické orgie se odehrávají i na nižších detailech a tak máte opravdu pocit, že jste v kině na nějakém hollywoodském bijáku. Dokonalá je také často opomíjená zvuková stránka hry, kdy opravdu slyšíte každý sebeslabší zvuk, jasně slyšíte, že běžíte po mokrém asfaltu, každou kulku, která vám právě proletěla okolo hlavy, nebo se zabořila do vašeho krytu. Jste uprostřed války, takže i když po vás zrovna nikdo nestřílí, tak slyšíte výstřely, popřípadě výbuchy několik bloků/kilometrů od vás. Všechno tohle přispívá k pocitu opravdové války, navíc zničené prostředí některých misí přímo ukazuje krutost bojů, které se zde odehrály.
Řekněte někdo tomu volovi, že je tady válka!
Každý jednotlivý předmět je krásně zpracován a to i tehdy, pokud není nijak důležitý pro misi, takže například auta nejsou jenom nějaká hnusná krabice na kolech, ale jsou inspirována (kupovat licenci jenom proto, aby v pár misích stála Fiesta a ne jenom napodobenina, je blbost) skutečnými vozy, což jsem já, jako fanda všeho, co má alespoň čtyři kola a pořádný motor, stoprocentně ocenil. Každý, kdo se alespoň nepatrně vyzná v autech, pozná, že ten hatchback má být asi Fiesta, no a ten, co se v autech vůbec nevyzná, nepozná žádný rozdíl.
Roger that!
Umělá inteligence taky není k zahození a tak, až na pár výjimek, nepřátelé střílí i po ostatních a nejenom po vás, nebo když si chvilku počkáte, AI oblast vyčistí za vás. Ovšem jak kdy, někdy se jenom ukryjete za autem, abyste mohli v klidu přebít a až vylezete, zjistíte, že už vlastně není po čem střílet. Jindy si zase můžete dojít na sváču, protože nepřátelé si tam s vaší jednotkou vyměňují celé zásobníky klidně pět minut v kuse, zatímco vy toho enemáka sejmete během dvou vteřin.
Někdy ovšem AI zapomíná, kdo je vlastně na čí straně a tak se občas stane, že nepřátelé pálí jenom po vás a zbytku vaší jednotky si nevšímají, jindy zase projdou nepřátelé kolem vašeho spolubojovníka a on při tom nehne ani brvou.
Úplný Mission Impossible!
No, když už jsem u těch chyb, tak jich ještě pár zmíním. Jedna drobnější je, že při jízdě autem v Paříži se řidič za celou dobu ani nedotkne řadicí páky (asi má automat), no a ta druhá je trochu horší a to, že nepřítel je občas schopný prostřelit jinak neprůstřelný objekt. No a to by tak z chyb na které jsem narazil, bylo asi všechno.
Někdy nashle u multiplayeru a co-opu.
Takže…
JÍDLO: √
PITÍ: √
PŘIPOJENÍ K NETU: √
BATTLELOG: √
ZBRAŇ NABITA A PŘIPRAVENA: √
3…..2…..1…..
Recenze
Battlefiel 3: Man down!
Battlefield 3 patří k těm hrám, které by si měl každý alespoň jednou v životě zahrát. Jeden z nejlepších příběhu jaký jsem kdy hrál, navíc dokonale zpracovaný ve všech ohledech 10/10
Líbí se nám
- absolutně epické
- nádherné prostředí
- tanky, stíhačky
- nelze předvídat následující události
- souboje na blízko
- celková atmosféra
Vadí nám
- občasné chyby
- trochu krátké