Válka má mnoho podob. Může být projevem odvahy, cti, nebo i arogance. Válka, kterou můžeme nazvat tou největší, byla však projevem moci, a snahou o přežití.
V dějinách lidstva se najde mnoho stran, mnoho motivů, i prostředků, které můžou svést směr konfliktu k nestranným jedincům.První Světová válka trvala 4 roky. Zemřely při ní necelé 2 miliony civilních i vojenských obětí.Při druhé světové válce zemřelo více než 60 milionů.Konflikty mezi národy zdárně zmizely, a na celých 87 let panuje na válečném poli relativní ticho.
V roce 2027 se ale vše mělo změnit.
Kim Čong-il, sjednotitel Korejské Republiky, a hrdý otec, předčasně umírá a přenechává tak otevřenou otázku „Kdo bude další?“ svému ambicióznímu synovy, Kim Čong-unovi.
Jeho idealismus vedení vlády je velice přímočarý. Na území celého světa vypukly vražedné útoky vojska Nového KLDR.
Plán krutovládce tedy zahrnuje dobytí veškerých vyspělých zemí světa.
Do drah kulek tedy nevyhnutelně patří i USA.
Ve Spojených státech Amerických panuje velice hustá atmosféra. Chaos je namístě. Miliony amerických civilistů jsou nemilosrdně masakrovány. Situace na domácí půdě je naprosto neúnosná. Všechny náznaky intolerance vůči novým vládcům jsou vnímány jen hlavněmi samopalů.
Dostaneme do rukou zbraň, i hrdost. Jen s jedním ale zvítězíme.
Slabé sliby
Studio Kaos vytahuje z rukávu něco, o čem jsme si do poslední vteřiny mysleli, že je Eso.
Je ale jasné, že superlativy oplývat nebudeme .
Po technické stránce, o kterou jde asi tak nejvíc, je Homefront velice různorodý. Ve studiu nepochybně zapomněli, že bez hlavního chodu je kožení leda dobrá dekorace. Povrchově vypadá hra dost zasloužile, až si řeknete, že za to ty prachy stálo.
Bude trvat dlouho, než si přiznáte …, že to fakt ne.
Můžeme být mile překvapeni, protože co je krásnější, než západ slunce, s pár drsnými chlápky za sebou, i před sebou, a s vaší věrnou přítelkyní, do které se vejde třicet kulek.
Bylo i líp
Západu slunce, i dalšího počasí si užijeme hodně, to ano. Dá se také říct, že pro dnešek by to stačilo, a hra si odnáší rekordních 9,5/10.
S tím ale nikdo daleko nedojde, a konec konců, ani Kaos moc daleko neutekl.
Ale dost dvojsmyslů. Na rovinu, Homefront mohl být lepší, to všichni víme. Víme ale, že by to stejně celkovému skóre nepomohlo.
Vše co za dobu příběhu uděláte, se zdá být jako náhoda, či nevydařený vtip. Hrou procházíte, jako duch zdí. Všichni se Vás leknou na první kilometr, a okamžitá střelba je samozřejmostí.
V Koreji je olova dost, a tak nečekejte, až dojde munice na druhé straně, nebo že dojde na přebíjení. Tomu odzvonilo.
V každé linii Vás hra tlačí do předu a nikdy Vám nedá pokoj. Systém krytí odpadá- musíte si vybrat cestu středem, nejlépe v Rambo stylu.
Do ruin Ameriky Vás Homefront pozve jako odbojáře. Jednoho z mnoha.
Úkol prostý, řešení snadné
S Vašimi přáteli z odboje pracujete na destrukci nepřátelských vln, a probojování se tam, kam se žádný Američan neodvážill
Do boje se časem už nějak vžijete a smíříte se i s hratelností.
Hlavním artiklem pro Vás bude rozvaha.
„Nyní si důkladně rozmyslíte, jestli s Vašemi dvěma zásobníky vyskočíte na kapotu dodávky, a začnete amputovat končetiny Korejských jednotek, nebo si pod dodávku lehnete, a začnete střílet jednoho po druhém.“
Což se nádherně poslouchá. Dokonce to zní i logicky a zábavně.
Takže se s nějakými myšlenkami boje rozlučte. Tady totiž můžete dát mozku volno. Všechny strategie jsou předem dané, zasazené do lineárních situací.
Váš úkol a funkce je pouze M1 a M2. NPC se chovají logicky, až to bolí, a je vidět, že navzdory přesné střelbě jim to myslí.
U vašich nohou roste počet odjištěných granátů, které se nedoporučuje počítat. Celkově vzato se nedá samotné hře nic vytknout. Vše funguje tak, jak se dá od začátku čekat, nechybí ani občasné ovládání nějakého toho vrtulníku, nebo naváděného obrněnce. Pokud tedy něco vytknout, tak vývoji, který sliboval víc, než mohl.
Bassy zachrání všechno… i když
Tím ale nikdo neříká sbohem.
Jak už jste se dočetli, audiovizuál ještě pořád může situaci odlehčit.
Pokud shlédnete řadu screenů z akce, rozhodně to bude další zátěž na vaše centrum rozhazovačnosti. Bohužel, navzdory opravdu nádherně zpracovaných detailů, je pravda krutější, než jakákoli poprava. V dokonale utvořeném prostředí, kdy si můžete přečíst i noviny ležící na zemi, vám jehlu do oka zabodne nízké vizuální zpracování pohybů, a interakce přátelských střelců.
Bolestivá pravda je horší než jakákoliv jiná. Opravdu bychom si u monitoru nad postavami pobrečeli. Kde tedy začít.
Předně se rozhlédněte po okolí, pokud jste mezi klidnou společností, budete mít šanci poznat, jak povrchní Homefront je. Děti si hrají, dospělí vaří, věší prádlo, nebo čistí zbraně.
Všechno má svoje ultimátum a za čas už k vidění nic není. Vše je ve smyčce skriptů, a levných ozdob textur.
Hudba vám zrovna kapesník nepodá, ale rozhodně bude co poslouchat.
Ve všech těžkých chvílích zhutňuje atmosféru soundtrack, který je ale mnohdy spíš náhodný, než určený pro situaci.
Zbraně mají zvuk připomínající sešívačku. A jde v podstatě pořád o jednu šablonu – pro ruční zbraně a granáty.
Celý výtvor Kaosu se opravdu nevydařil, a ovoce na poli recenzí nikdy nesklízel. V porovnání s jeho staršími díly jako Frontlines: Fuel of War. Nečekaný pád ze skály byl tvrdý, a nyní nezbývá nic, než pokondolovat.
Recenze
Doma pod palbou
Je to pěkné. Není to dobré, ani skvělé. Není to hrozné. Prostě a jednoduše, pokud máte tisícikorunu, ke které nemáte tak silný vztah,a by zůstala v peněžence, kupte radši pěknou, živou a zdravou kozu Africké rodině.
Líbí se nám
- Příběh
- Celkové pojmutí grafiky
- Audio vizuál
Vadí nám
- Bugy
- AI u NPC
- Nepřátelské výhody
- Odbyté postavy
- Vlastnosti zbraní