PC verze!
Jak dopadla zprva konzolová hra?
Slovo úvodem
Hlavním hrdinou je spisovatel Alan Wake, jehož specialitou jsou horory. Dělat spisovatele je ale únavné, a tak se svou přítelkyní Alicí vyjíždí do klidného městečka Bright Falls. Ubytujou se v krásném domě u jezera. Jedné záhádné noci se ale pohádají a Alan vyjde ven. Uslyší křik z domu a spěchem přiběhne zpátky. Zjistí, že Alice je pryč. Pro něho smůla, pro nás výprava za dobrodružstvím. 🙂
Napříč krajem/lesem
Cesta k nalezení Alice je jakási divná. Z prvních obrázků jsem byl docela zvědavý, kde se asi po celou dobu hry budu potulovat. Žeby v krásném lese střídaným krásnou loukou? Ne! Kromě lesů a pár výjimek nečekejte žádné otevřené město. Někdo by si ale mohl říci, že se to pro horor hodí. Není úplně na omylu, ale to by Alan Wake musel být hororem. Ačkoli se tak tváří, kromě začátku a pár jistých momentů na vás horor skutečně nečeká. Hra není plně lineární. Není to sice GTA, ale občas nabídne různé druhy cest či různé druhy řešení. Cesta vám občas nabídne jakousi minihru, která spočívá v mačkání myši v určitou dobu. Ale aby toho nebylo málo, vývojáři přišli ještě s něčím. Do příběhu dali řízení aut. Jistě byste od takovéto hry čekali odfláknutou jízdní fyziku, že? Já taky, ale jen do doby, kdy jsem si zajel. Není to úplně reálný, ale je to více povedené, než v Saints Row 3.
Světlo, přítel tvůj
Viděli jste někdy horor bez nějaké zrůdy či padoucha? Já jo, ale ve hře Alan Wake je „zrůd“ více než dost. Popravdě jsou to spíše stíny, co vám nedají spát. Stíny vycházející z temnoty, jenž touží vás polapit. A víte co nejvíce poslouží na stíny? No přece světlo. Na cestu za pravdou se vydáváte většinou v noci, a tak je vaše baterka, světlice, flashbang či okrasné světlo vaším největším přítelem. Stíny na vás budou vyskakovat doslova ze všeho. Domy, keře, kopec… prostě všeho. S baterkou a světlicí byste si příliš neporadili, a tak vám vývojáři dali do rukou i zbraně. Revolver a brokovnici. Munice je celkem dost, takže hra není nijak zvlášť obtížná. Akce je ve hře ale tak hodně, že vás přestane bavit. Mě se to stalo asi v polovině hry, a tak jsem se u soubojů na konci nudil. Ale proč?! Proč jsou souboje tak nudné? Podle mě za to může stereotyp. Jak se bránit vás hra naučí hned na začátku a je smůla, že vývojáři na žádné nové inovace nepřišli. Právě u hodně akčních scén se vytratil horor.
V dobré společnosti
Mysleli jste si, že na cestu budete sami? Z 90% máte pravdu. Po skoro celé herní době (která je mimochodem dostačující) budete chodit sami. Občas s vámi půjde i ochrana. Třeba „únosce“, přitroublý hňup Barry nebo šerifka Sára. Většinou máte za úkol je sledovat. Někdy ale nastane situace, kdy je máte chránit při otevírání zámku, nebo když jsou „podělaný“.
Černobílé symfonie
Hru nejvíce vyvyšuje atmosféra a zvuková stránka. Atmosféra působí velice dobrým dojmem, a v kritických situacích vám bude připadat až neuvěřitelná. Stejně tak zvuková stránka hry je perfektní. Zvuky zbraní nejsou nic moc, ale když se před vámi objeví stín, začne hrát taková hudba, jako při sledování hororu. Atmosféru doplňuje krásná grafika, která se na celý ten příběh neskutečně hodí. Černobílé barvy, zelená tráva, strach v obličeji postav a dokonce pláč… Ani jsem nedoufal, že se na PC objeví taková parádní grafika.
Recenze
Alan Wake - světlo přítel tvůj
Je otázkou, co hráč od takové hry očekává. Já jsem očekával horor, a proto jsem byl zklamaný, že je tam více akce než strachu. To by ani nevadilo, kdyby to stálo zato...
Líbí se nám
- Grafika
- Atmosféra
- Brilantně podaný příběh
- Zvuková stránka
- Herní doba
Vadí nám
- Nudné akční pasáže
- Stereotyp
- Málo hororu