Tak, po létech tvorby se mi konečně povedlo něco, o čem jsem tak trochu snil. Dokončil jsem projekt. Čistě náhodou se mi současně s tím povedlo uskutečnit si i další sen, být oceněn v některé z vývojářských soutěží. A i když se někomu bude zdát že už trošku přeháním, dokázal jsem i další z plánovaných věcí, a tou bylo… Jednodušše být vidět. Což se díky na vyhlášení přítomnému týmu indiana také povedlo.
Takže v tomhle miničlánečku, nebo spíše minidoblogopostu shrnu události které vedly k dokončení mého prvního většího projektu.
… A jedné minihry.
Všechno to začalo na fóru velkýho chytráka.
Právě tam se odstartoval další ročník letní soutěže serveru velkej chytrák. Téma bylo obilný klas. A upřímně řečeno, původně jsem se ani nechtěl zúčastnit. Ale pak se stalo něco co změnilo můj názor a vnuklo mi myšlenku, a nápad na hru se kterou jsem obsadil pěkné třetí místo.
Jel jsem z noční šichty v práci a právě vycházelo slunko…
Projížděl jsem kolem polí když v tom jsem uviděl jednu z nejkrásnějších scenérií kterou můžou čechy nabídnout. Zlatavou barvu klasů umocňovala raní rosa a nazlátlé světlo slunce které teprve nabíralo na síle. Pole… Prostě zářilo.
To mi vnuklo myšlenku o pánovi/chlapci který se rozhodl že svou dovolenou stráví tam, kde se měl v dětství nejlépe.
Což o to, takových chvil jsem měl už víc než dost. Ale nikdy jsem projekt nedokončil až do konce. Tohle bylo ale jiné. Vždycky když jsem jel z práce, projížděl jsem kolem onoho pole které při zapadajícím slunci bylo snad ještě inspirativnější. To mi v podstatě skoro každý den doplnilo inspirometr a já měl další energii k tvorbě.
A čím víc jsem toho měl, tím víc jsem věděl, že tohle prostě dokončím. A i když hra není tak dlouhá jak jsem si přál, je hotová a to je hlavní.
A díky tomu že jsem s některými porotci asi naladěn na stejnou vlnu, umístil jsem se na příjemném třetím místě. Přidávám video z vyhlášení. Moje hra je Čas zlatých klasů.
Někdy v polovině tvorby odstartoval server gamejolt.com soutěž na téma strach.
Já zrovna v té době zkoumal moderní městské legendy + vytvořit strašidelnou hru byl vždycky můj sen. Ani jsem nemusel dlouho přemýšlet a dostal jsem nápad na hru. Šlo o to že jste uzavřeni ve starém domě, a každé patro obývá jedna z městských legend. Na téhle hře jsem si poprvé vyzkoušel pár efektů které jsem ještě nikdy v gamemakeru nepoužil.
A… vypadalo to pěkně
No, musím říct že jsem nabyl dojmu že už na to mám. Že zvládnu dokončit rozjetou tvorbu a že dokončení projektu je strašně fajn 😀
Pro zájemce… Přikládám linky na stažení – Času zlatých klasů a Ten little horror stories episode one.
A co bude dál? … No, možná se něco rýsuje!