ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

    Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

    Elden Ring

    Elden Ring si nově můžete zahrát i z pohledu první osoby

    UFL má možnost stát se konkurencí FIFA

    UFL má možnost stát se konkurencí FIFA

    Avatar: Frontiers of Pandora

    Avatar: Frontiers of Pandora na uniklých obrázcích

    Postapokalyptická akce Wuthering Waves přichází s ukázkou herního světa

    Postapokalyptická akce Wuthering Waves přichází s ukázkou herního světa

    Game Pass

    Akce na Game Pass za 1 euro byla ukončena

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

    Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

    Elden Ring

    Elden Ring si nově můžete zahrát i z pohledu první osoby

    UFL má možnost stát se konkurencí FIFA

    UFL má možnost stát se konkurencí FIFA

    Avatar: Frontiers of Pandora

    Avatar: Frontiers of Pandora na uniklých obrázcích

    Postapokalyptická akce Wuthering Waves přichází s ukázkou herního světa

    Postapokalyptická akce Wuthering Waves přichází s ukázkou herního světa

    Game Pass

    Akce na Game Pass za 1 euro byla ukončena

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Herní historie: FPS 2.díl – jak se rodí legendy

autor:
30. 3. 2013
v sekci Blogy čtenářů
0
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6354
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Opět vás vítám u pokračování Herní historie, konkrétně se jedná o druhý díl z historie FPS. Vzhledem k pár reakcím na předchozí článek, bych rád řekl, že toto není výpis všech stříleček které kdy vyšli. Je mi líto že některé méně důležité, nebo žánrem neodpovídající hry prostě vynechám, ale budu se snažit vystihnout to nejdůležitější a nejpodstatnější a některé hry se jistě vyskytnou v článcích pro jiný žánr. Tak to bylo vše, co jsem měl na srdci a už přeji jen příjemné čtení.

 

 

1 z 1
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6354

1.

Doba her podle filmů

Dnes se budu věnovat rokům 1995-1999. Tyto roky přinesly opravdu masivní rozvoj stříleček všech druhů a také multiplayerového hraní. Během těchto let vyšlo několik významných titulů, které bych vám rád připomněl. První, který stojí za zmínku je The Terminator: Future Shock z roku 1995. Hra byla celkem převratná, protože nabízela několik nových možností  v  FPS žánru. Zejména se jedná o mouse-look, který nahrazuje klasické rozhlížení se šipkami. Mouse-look se sice objevil jako možnost již v několika hrách před Terminatorem, ale Terminator je první čistě FPS záležitost, kde byl použit.

Jak již název napovídá, jedná se o hru na motivy filmové série Terminator. Jak bylo zvykem u prvních FPSek, hra nedisponuje příliš dobrým příběhem. Přece jen v tehdejších FPS byla nejdůležitější hratelnost a příběh jen dokresloval atmosféru a byl velmi okrajový. V T:FS se chopíte příslušníka odporu a budete plnit mnoho rozličných misí většinou diverzní a partyzánské povahy.

Terminator má ještě jedno první, vůbec poprvé v historii stříleček jste se tak mohli dostat za volant různých vozidel. Jedná se o možnost, která dnes slouží hlavně jako zpestření hratelnosti a mnohé jistě překvapí, že právě Terminator byl první kdo ji přinesl mezi nás. Také se jednalo o jednu z prvních FPS her ve které nebylo nutno vyvraždit celou lokaci, aby jste splnily úkol.

V Terminatorovi šlo především o to splnit úkol, většinou někam umístit bombu. Toto plížení do hry přineslo skvělou atmosféru a právě z tohohle pohledu je pro mě Terminator revoluční. Ikdyž to vypadá jako zaručený recept na úspěch, faktem je že Terminator nebyl moc oblíbená hra a spíše upadl do zapomění. Přece jen za chvíli po něm vyšel Duke Nukem 3D a další hry, které se staly ikonami.

 

 

1 z 5
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6368
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6367
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6366
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6365
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6369

1.

2.

3.

4.

5.

Universum Star Wars se již v roce 1995 dočkalo mnoha herních adaptací, ale asi tou nejslavnější se stala první 3D hra z prostředí hvězdných válek. Star Wars: Dark Forces nebyla tak revoluční hra jako ty které jsem do teď uvedl, ale patřila mezi to nejlepší, co mohl tehdejší hráč hrát. Je velmi úzce spjata s filmy a tak se dostanete  do několika lokací, které jste již mohli vidět na plátně. V rozmanitých lokacích se tak dostanete napalubu Star Destroyer, Jabba Huttovu jachtu nebo planetu Coruscant. Hra byla velice podobná Doomovi, ale obsahovala několik vylepšení zejména možnost rozhlížet se po okolí horizontálně.

Byla jednou z prvních her ve které ve které se objevily dnes již hodně populární cutscény před každou misí. Každá z misí měla různorodé úkoly, které přímo ovlivňovaly příběh. Další prvenství má hra v použití granátů a různých nástražných min. Také zde byla poprvé použita technologie umožňující, aby se kulky odrážely od stěn. Vlastnost, kterou jsem si tak zhnusil při hraní čtvrtého Quaka.

Každopádně tvůrci z LucasArts si dali záležet i na příběhu. V tom se vžijete do kůže Kyla Katarna. Nájemného žoldáka, který se dříve pokoušel stát členem imperiální armády, ale neuspěl. Celý příběh se točí okolo nové zbraně pro Imperium, vojáky Darktrooper. Hra mezi fandy získala obrovskou popularitu a dodnes patří mezi nejlepší adaptace Star Wars v herním světě. Ještě bych dodal že populární světelný meč ve hře zastoupen není. Kyle totiž není Jedi, alespoň v Dark Forces ne. Úspěch prvího dílu přiměl tvůrce vytvořit i pokračování to se jmenuje Star Wars Jedi Knight: Dark Forces 2.

 

1 z 1
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6364

1.

Je to blonďaté a svalnaté, co je to?

Od hry, která přinesla skvělý příběh, ale málo novinek se teď přesouvám ke hře, která přinesla částečně interaktivní svět a nového hrdinu, který se stal herní ikonou FPS žánru. Duke Nukem 3D, byl počin studia 3D Realms, známými především svou spoluprácí s id software a také prací na Rise of the Triad, ale na rozdíl od této hry byl Duke mnohonásobně úspěšnější. Hra vyšla v roce 1996 a jednalo se o pokračování 2D skákaček Duke Nukem a Duke Nukem 2.

Duke Nukem 3D nabídl hned několik novinek jako možnost potápět se ve vodě, tedy mohli jste si smočit i své nakrátko ostříhané blonďaté vlasy ne pouze kotníky jak to bylo v “puritánském“ Doomovy. Také zde byla poprvé zrcadla, to aby se Duke mohl pokochat jaký je fešák. Ve hře jste se mohli prostě vyblbnout, zastavit a “zahrát“ si kulečník, zaplatit striptérkám taneček a mnoho dalších věcí, které se jinde nevyskytovali. Duke doplňoval každý akt jednou ze svých hlášek a hned šel zase nakopat zadek několika emzákům.

Právě dabing hlavní postavy, byl do té doby tabu ve vývoji her. Kdo by chtěl přece sympatického hlavního hrdinu sršícího vtipem? Hráči přece potřebují pako bez mozku, hlavně ať střílí do nepřátel jako o život. Duke vám jednoduše nemohl neučarovat a stal se tak po Mariovy a několik málo dalších vyvolených skutečnou herní ikonou.

Duke Nukem 3D měl jednoduše všechno, rozmanité lokace, kupu zbraní, sympatického hlavního hrdinu, příběh samozřejmě jen na pozadí, interaktivní svět a zrcadla, hlavně zrcadla. Jednoduchý recept na to jak se zrodila herní legenda a jedna z nejlepších her všech dob. Škoda jen že na skutečný další díl ze série jsme čekali celých 15 let a stejně to dopadlo špatně. Tak tedy odpočívej v pokoji Duku.

 

 

1 z 4
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6347
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6346
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6345
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6344

1.

2.

3.

4.

<iframe width=“420″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/EwtrxJ1d8JU“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

Id software strikes back

A znovu id software, pokaždé když se objevili tak přinesly něco revolučního, ale tentokrát už to bylo naposled. Po vydání druhého Dooma id na chvíli značku odložili. Sice ta chvíle byla zhruba 10 let, ale to je jedno. Dalším projektem se stal Quake, dnes žasnu, jak jsou si s Doomem tyto dvě hry podobné. Hlavně to jde vidět u třetího Dooma a čtvrtého Quaka, ale to jsem trošku odbočil. Quake byl totiž skutečně revoluční hra. Poprvé jsme dostali ve hře kompletně 3D prostředí a ne jako v jeho předchůdcích plné 2D spritů. Jednoduše pokrok nešel zastavit a id opět ukázali svoji mistrovskou práci.

Ale quake původně neměl být sci-fi FPS. Mělo se jednat o novou značku v novém universu – původně měl být quake středověké fantasy plně ve 3D. Ovšem k tomu byl potřeba nový engine a tak se do práce opět pustil Carmack, zatímco zbytek týmu pracoval na hratelnosti a hlavně novém soubojovém systému. Nic nevyšlo tak jak si tvůrci představovali a nakonec sešlo s Romeovy představy a Quake se vydal ve stopách Dooma. A s Carmackovým engine se stal jednou z nejlepších her 90. let 20. století.

Quake, ale neobsahoval jen grafická vylepšení. Doom byl velkým multiplayerovým hitem a id software si to plně uvědomovali. A tak bylo možné hrát přes internet až v 16 hráčích, pro upřesnění Doom podporoval hru dvou hráčů přes internet. Quake se stal obrovským hitem což dokládá i založení velmi populárního QuakeConu. Ale všechny stránky hry nebyly tak skvělé jak se mohlo zdát.

Příběh je opět v pozadí a opět se zde experimentuje s teleportační technologií. Ta otevřela bránu do nové dimenze, ze které nás začínají ohrožovat armády, které ovládá Shub´Niguhrath. Jeho cílem není nic jiného než zničit lidstvo a tím vaším, klasicky, ho zachránit. Doom byl opět skvělou hrou, ale už začínalo být pomalu patrné že id software začíná stagnovat. Kromě skvělého vizuálu jejich hry nenabízely to co konkurence. Skvělé prostředí, interaktivní svět, příběh a další herní možnosti.

 

 

1 z 4
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6358
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6357
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6356
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6355

1.

2.

3.

4.

Nedotažená pokračování

Bohužel v id software si nedokázali uvědomit co se pomalu stává novými trendy ve vývoji her a tak v roce 1997 opět přišli s tím stejným. Quake 2 byl v podstatě klon prvního quaka, se stejnou herní náplní, akorát opět o něco hezčí. Ve druhém díle je zcela nový příběh, který se odpoutává od nezdařených pokusů s teleportací. Na zemi útočí vesmírná rasa strogů s jediným cílem – získat co nejvíce surovin. Těmito surovinami jsou samotní lidé, ze kterých si strogové staví svá vlastní těla. Vašim cílem je útok strogů zastavit a v následném odvetném útoky dobýt jejich domovskou planetu – Stroggos. Ovšem ne vše se povede tak jak má.

Úspěch to byl i tentokrát, ale s následující hrou, která spíše prezentovala technickou dokonalost Carmackova enginu, id software klesly v očích mnoha hráčů. Quake 3: Arena byl jen prachobyčejný multiplayer s jedním herním modem – deathmatch. V Době kdy většina her obsahovala alespoň dva multiplayeorvé mody to byl krok zpět. Navíc s obrovskou konkurencí jakou představoval například nový Medal of Honor nebo Counter-strike neměla Arena moc šancí. Ale přece jen je důležitá z jednoho důvodu, engine který Carmack vytvořil byl použit u prvního dílu další herní legendy – Call of Duty.

 

 

1 z 1
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6359

1.

 

1 z 1
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6360

1.

Agent s povolením zabíjet

To byl krátký pohled na vývoj série Quake, ale teď zpět do roku 1997. Hry podle filmů měli obrovský úspěch a na rozdíl od dob současných byly i kvalitní a skvěle hratelné. Další takovou je GoldenEye 007, z prostředí britské tajné služby MI6 a agenta Jamese Bonda. V jeho kůži projdete bezpočet misí a navštívíte hromadu míst, některé jste již samozřejmě viděli ve stejnojmenném filmu.

Celkově je hra založena právě na filmu z roku 1995. Upoutala především kvalitním level designem a rozmanitými úkoly, které se mění. Jednou tak budete muset vyhodit do vzduchu nějaké zařízení, jindy to bude záchrana rukojmích a nebo bude vaším úkolem kontaktovat spřátelené postavy. James Bond je hlavně stealth hra, dotažená opravdu do detailu. Hra je podávaná velmi uvěřitelně, což dokazují i ohromné prodeje, přes 8 milionů kopií, vynesly Golden Eye 007 na přední příčky prodejů v roce 1997.

Hra se dočkala i remaku – GoldenEye 007 z roku 2010. Legendární hru z GoldenEye 007 udělal hlavně multiplayer ve split-screenu, který se dá také považovat za revoluční. Split-screen přinesl mnoho dalších možností  a také spoustu zábavy. Hra vyšla pouze na Nintendo-64 i přesto si zaslouží, aby byla zastoupena ve výčtu her, které změnily herní historii.

 

 

1 z 1
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6348

1.

Taktika, taktika a zase taktika

Další hra také nevznikla jako čistokrevná hra, ale měla už jinou předlohu než film. Byla to kniha, asi nikomu z vás nemusím představovat jméno Tom Clancy, autora mnoha velmi zajímavých knih. Určitě doporučuji si některé z nich přečíst, dodnes nemůžu zapomenout jaké zklamání mě ovládlo když jsem v seznamu povinné četby neuviděl jeho jméno. Ale co už musel jsem si vystačit s Máchou a jeho Májem, ale to byla jen taková malá odbočka. Tom Clancy má na svědomí několik velice populárních herních sérií – Ghost Recon, Splinter Cell, HAWX, ale tou nejstarší je určitě Rainbow Six.

Tom Clancy’s: Rainbow Six vyšla v roce 1998 a  přinesla něco nového, revolučního a převratného do žánru jednoduchých a lineárních stříleček. Rainbow six je spíše taktická akce a dodnes pamatuji na pečlivé hodinové plánování každé mise a po každém pokusu uspokojení když se vše povedlo tak jak mělo. Bylo to právě plánovaní každého pohybu vašich jednotek, každého kontaktu s nepřáteli a také plánování co dělat pokud se stane něco neočekávaného. Navíc pod palcem jste měli několik týmů, takže jste si připadali jako skutečný profesionální velitel.

Poté co jste naplánovali postup vašich jednotek vžili jste se do velitele zásahu a se zbraní v ruce vyrazily vstříc nepřátelům v mnoha rozmanitých herních situacích. Kromě skvěle zvládnuté náplně hry, tu byla pěkná grafika, stylové ozvučení a hlavně soundtrack na který nikdy nezapomenu. Ten mi zůstává v uších dodnes. Popularitu série dokazuje i dalších 17 dílů série. Mnoho lidí označuje série Final Fantasy nebo Call of Duty za nejpočetnější, ale obě značky mají ještě co dělat aby dohnali Rainbow six. Hra se nejdříve vydávala dvakrát za jeden rok, později už jen jednou a teď se na nový díl čeká už 2 roky, i přesto si zachovala stále svou kvalitu.

 

 

1 z 3
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6363
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6361
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6362

1.

2.

3.

Muž s páčidlem

Ale rok 1998 přinesl ještě další dvě skvělé hry, které se zapsaly do herní historie a získaly si ohromné zástupy fanoušků po celém světě. A trošku smutně musím přiznat, že jsou mnohem oblíbenější než Rainbow six. Valve se v roce 1998 zařadilo mezi nejváženější herní společnosti, hlavně díky přístupu k fanouškům a také díky skvělému Half-life.

Gordona Freemena nemusím dlouze představovat, jedná se o hlavního hrdinu Half-life série. Gordon je povolán do Nové Mexika, konkrétně do zařízení Black Mesa aby zde spolupracoval na projektu, který má využít mimozemský krystal k vytvoření teleportační technologie (opět). Jenže něco se pokazí (opět) a teleporty se objevují po celé zemi a s příchodem teleportů, přichází zkáza (opět). Tou zkázou jsou mimozemské organismy pocházející s dimenze Xen, které mají jediný cíl – zničit lidstvo (opět). A je právě na vás, aby jste se prostřílely a prosekaly hordami nepřátel, dostaly se do dimenze Xen a zničily mozek celé nepřátelské armády. Příběh jako takový je velmi podobný Doomu i Quakovi, ale není to jediné co si hra vypůjčila.

Half-Life sice běží na enginu GoldSrc, ale ten je založen na enginu Quaka od id software. Ale to je tak všechno co si můžeme v Half-life spojovat s jinými hrami. Už jen to páčidlo je velmi originální. Half-Life také sází na sledování celého příběhu, tím že nikdy neopustí pohled z první osoby a vy tak máte větší šanci se do příběhu vžít. Navíc četné naskriptované animace dotváří celou atmosféru hry, různé nečekané situace tak vypadají ještě zajímavěji.

Navíc Valve ukázalo že jsou pro ně zákazníci na prvním místě a tak začali vznikat četné mody, z nichž nejznámějším je Counter-Strike, o kterém se více dozvíte v příštím článku. Hra měla velmi dobrou umělou inteligenci nepřátel, grafiku, atmosféru, příběh a také fyziku, opravdu dobrou fyziku. Když se na to podíváte ze všech stran tak Valve ukázalo všem, jak se dělají skvělé hry a tím to jenom začalo.

 

 

1 z 5
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6353
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6352
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6351
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6350
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6349

1.

2.

3.

4.

5.

Příběh o jednom zloději

Tou druhou hrou je již dnes také kultovní Thief. Thief: The Dark Project šel jinou cestou než všechny ostatní FPS tituly. Vydal se cestou stealth. Souboje a ničení zástupu nepřátel nebylo nikdy hlavním úkolem v této hře, ale i tak je plížení temnými kouty hradů a zámků mnohem atmosferičtější než obyčejné vystřílení celé armády potvor.

Thief vždycky upřednostňuje tichý průchod lokací a následné splnění úkolu než krvavá jatka. Ke snazšímu průchodu vám má pomoci všudypřítomná temnota, proto je hru nejlepší hrát v noci. Právě tak vzniklo motto hry – Dark is your best friend a Thief se toho bezpodmínečně drží. Občasné zvuky chůze vás dokáží pěkně vyděsit a aby toho nebylo málo tak ve hře se nesetkáte pouze z lidskými nepřáteli, ale i s velkým množstvím podivných stvůr.

Hlavní postavou hry je Garrett, který se dostává do cechu zlodějů už jako malý. Garrett je sirotek a živý se malými krádežemi a hlavně kapsářstvím. Jednou ale šlápne vedle, pokusí se okrást jednoho z členů cechu zlodějů. Ten mu místo trestu nabízí přijetí do cechu a co může malý sirotek dělat když ne přijmout takovou nabídku? Thief je hra která úplně nezapadá do FPS, spíše je to adventura z pohlednu první osoby, ale já ji nemohl neuvést.

 

 

1 z 3
- +
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6372
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6371
Herní historie: FPS 2.díl - jak se rodí legendy 6370

1.

2.

3.

A jsme opět na konci dalšího článku z herní historie. Doufám že se vám líbil a v příštím díle se podíváme zase o něco blíže současnosti a to do let 1999-2005, které přinesly zrod těch nejznámějších stříleček moderní doby – Medal of Honor, Halo, Call of Duty, Battlefield a mnohé další. Také mi napište do komentářů jestli se vám článek líbil, popřípadě na čem bych měl zapracovat a tak dále.

Předchozí článek

Ochutnávka v supermarketu

Další článek

Tomb Raider – Kde jsme s Larou ještě nebyli

Související články

Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM
Podcast

Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

před 9 hodinami
Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc
Novinky

Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

před 10 hodinami
Elden Ring
Novinky

Elden Ring si nově můžete zahrát i z pohledu první osoby

před 11 hodinami
Další článek

Tomb Raider - Kde jsme s Larou ještě nebyli

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Far Cry 5

      Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma

      24. 3. 2023
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      25. 3. 2023
      Steam

      Aktivujte si zdarma na Steamu vtipnou hru od Devolveru

      24. 3. 2023
      Epic

      Epic nabízí hru zdarma

      23. 3. 2023
      Atomic Heart

      Atomic Heart dostane plnohodnotnou českou lokalizaci

      95
      Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      67
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      64
      Video průvodce školou v Hogwarts Legacy

      Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy

      24
      Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

      Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

      27. 3. 2023
      Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

      Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

      27. 3. 2023
      Elden Ring

      Elden Ring si nově můžete zahrát i z pohledu první osoby

      27. 3. 2023
      UFL má možnost stát se konkurencí FIFA

      UFL má možnost stát se konkurencí FIFA

      27. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • Marek: PC verze The Last of Us Part I v další ukázce
      • Martin Zavřel: Postapokalyptická akce Wuthering Waves přichází s ukázkou herního světa
      • Martin Šabák: Postapokalyptická akce Wuthering Waves přichází s ukázkou herního světa
      • Pan.Cisar: Podívejte se na seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022
      • blacklanner: Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem
      • Pan.Cisar: Dalším remakem bude nejspíš Resident Evil 5 (spoilery pro RE4 Remake)
      Video průvodce školou v Hogwarts Legacy

      Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy

      22. 3. 2023
      Po více než dvou dekádách Deus Ex stále ohromuje hráče

      Po více než dvou dekádách Deus Ex stále ohromuje hráče

      23. 3. 2023
      V multiplayerové akci Second Wave se musíte poučit ze svých chyb

      V multiplayerové akci Second Wave se musíte poučit ze svých chyb

      27. 3. 2023
      Česká božská strategie Gods Against Machines vás vyšle proti strojům

      Česká božská strategie Gods Against Machines vás vyšle proti strojům

      23. 3. 2023
      Podívejte se detailně na Chaos Dwarfs pro Total War: Warhammer 3

      Tvůrci Total War: Warhammer 3 přichází s ukázkou dalšího legendárního lorda

      26. 3. 2023
      Resident Evil 4 Remake má být věrnější než předělávka druhého dílu

      Režim Mercenaries dorazí do RE4 už v dubnu

      24. 3. 2023
      Tekken 8 představuje uhlazeného Larse Alexanderssona

      Tekken 8 představuje uhlazeného Larse Alexanderssona

      22. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář