První ze dvou vydaných her pro systém Nintendo DS hráče zavede do období po událostech, které se odehrály ve hře Wind Waker (GameCube, WiiU). Jako obvykle dochází k únosu princezny v tomto případě pirátky Tetry a náš malý zelený hrdina se vydává na cestu za její záchranou a netuší, že toto dobrodružství nabyde mnohem většího rozměru. Nebude na to ovšem sám, k pomoci mu budou starý mudrc Oshus, víla Ciela a světák Linebeck, který je ovšem pěkný posera.
Ovládání
Jak bylo zmíněno, hra vyšla pro handheldovou rodinu DS a využila potenciálu konzole na všech úrovních. Tedy především duálního zobrazení, kde horní obrazovka slouží jako mapa, na spodní, dotykové se odehrává ovládání prostřednictvím stylusu, což je rozdíl oproti klasickému ovládání D-padem. Ovládání Linka stylusem je velice snadné a rychle se vám dostane pod kůži. Dále hra využívá mikrofonu pro ovládání větrníku, který roztáčíte právě pomocí foukání. Mikrofon, ale také duální obrazovky využijete i v jiných situacích, uvidíte. Hra klasicky spočívá v cestování po světě, hledání vodítek a řešení hádenek v dungeonech. V případě Phantom Hourglass dungeonu. Vzhledem k tomu, že náším světem je moře, poseté mnoha ostovy a ostrůvky, jako dopravní prostředek nám bude sloužit loď a samozřejmě vlastní nohy. Na souši, stejně jako na moři Vám budou cestu znepříjmňovat různé potvory, které budete ničit pomocí stylusu coby meče a lodním kanónem(taktéž stylus) – a to už je nějaká síla. Postupně budete cestovat po 4 částech, do kterých je celé moře rozdělené, získávat další mapy a písek do přesípacích hodin okolo kterých se hra točí – Phantom Hourglass. Díky písku v hodinách jste imuní vůči zlé vůli, která na Vás v dungeonu působí a zranuje Vás. Takto získáváte čím dál víc písku (času) na prozkoumávání jednotlivých pater. Kromě hlavní linie je zde několik různých nepovinnýh úkolů a miniher jako například pro JRPG typické sbírání nejrůznějších předmětů nebo lovení pokladů pomocí lodního jeřábu. Ve vylovených truhlách se potom nalézají různé doplňky pro modifikaci Vaší kocábky. Bohužel efekt je pouze kosmetický a kromě získání větší odolnosti lodi nemají vylepšení další, jiný vliv. Centrální dungeon je největší slabinou celé hry. Neustálé se vracení a opakované procházení začíná po několikátém průchodu značně nudit, byť má hráč možnost využít zkratku. Dalším nešvarem je cestování lodí, které je pomalé a taktéž začně po několika jízdách hráče nudit. Je zde sice možnost využívat ‚žabího warp cestování‘, ale k tomu se hráč nedostane hned. Tento nedostatek mohl být odstraněn možností upgradu motoru skrz vylepšení získané v potopených truhlách.
Grafika a zvuk
Obě tyto položky jsou velice limitovýny hardwarem samotné konzole, nečekejte tedy velké zázraky. Zvuk i hudba si drží svoji klasickou úroveň (žádný dabing), hudba je příjemná a nemá tendenci nutit Vás vypínat nebo utlumit reproduktory, což je pro ozvučení některých her charakteristické. Hodnocení grafiky je velmi subjektivní a prozatím se mu vyhnu z důvodů hraní hry na systému 3DS XL kde je obraz roztažený a má mírně vybledlé barvy.
Recenze
The Legend of Zelda Phantom Hourglass
The Legend of Zelda Phantom Hourglass je, i přes některé své nedostatky zábavná hra, která Vám místy potrápí hlavu a zabaví na zhruba 30 hodin herního času. Mínusem hry je pomalé cestování lodí a opakováné procházení dungeonu. Klasický styl zabalený do námořnického hávu osvěžuje celou herní serii a dodává jí svěží vítr, který Vás možná zanese k ostrovu pokladů.
Líbí se nám
- Intuitivní ovládání stylusem
- Využití dvou obrazovek, mikrofonu apod.
- Tak torchu jiný únos 😉
Vadí nám
- Pomalé cestování lodí
- Opakované procházení dungeonem
- Pouze kosmetický upgrade lodi