Verdun- normálně by jsme si při vyslovení tohoto slova vybavili umělce Mikuláše z Verdunu, jenže kvůli bitvě ke které tam došlo roku 1916 si představíme spíše obrovský masový hrob s hlínou zbarvenou doruda. Po 6-7 desetiletích od této bitvy vznikali první WW2 FPS, ale po nějaké době to hráčům přestalo stačit, chtěli i hry z moderní doby, no a když už je tu i her z tohohle období momentálně spousta, tak se konečně objevila beta od asi první významné WW1 hry. Tak to by byla trocha historie herní i válečné a teď jak je na tom hra?
Tedy hra tu vlastně ještě není, můžete si ji jen předobědnat a tím získat přístup do Bety, která ovšem není vůbec špatná a je relativně dobře funkční, ikdyž pořád je to jen Beta, takže se připravte na ne úplně ideální funkčnost serverů, (teda nejsem si jistý jestli je to kvůli serverům, ale nejspíš jo) díky kterémým dochází k velmi nepříjemným situacím, kdy uvidíte někoho stát na místě a najednou zmizí a je o deset metrů dál. No a ještě nějaké bugy, kdy nahlédnete pod mapu, nebo nevidíte trávu, jen holou plochu, takže když se takto někdo kryje v trávě a sám přes ni nic nevidí, vy na něj vklidu můžete nastřílet všechno co se do něj vejde, ikdyž normálně by nebylo možné ho vidět.
Jinak se to ale hraje velmi dobře, pohyby vašeho vojáka jsou celkem plynulé i se zbraněmi se dobře míří. Pušky zabíjí na 1-3 rány, pistole na 3-5 a kulomet na 2-5, takže nikdo toho moc nevydrží a zbraně jsou výborně vybalancované: puška je skvěle přesná a účinná, ale pomalá, takže nepřátele skvěle drží dál od zákopů, ale když už se do nich přeci jen někdo dostane, tak je střelec v hajz.. Pistole není moc silná a má malý dostřel, ale nablízko si s nepřítelem skvěle poradí a kulomet má velkou kadenci, ale nemůžete s ním přesně zamířit dokud si ho o něco neopřete, takžekdyž si s ním někdo počíhá na rohu zákopu může rozprášit dost velkou skupinu nepřátel a když si ho opře o zákop, tak s menší podporou od střelců ze zákopu udělá nedobytnou pevnost, dokud ho nevyřídí sniper. U kulometů je ještě rozdíl v tom, že Frantík má dvacet nábojů, ale můžete s ním střílet od boku a Německý má 100 nábojů, ale může střílet jen opření o zem, nebo o kryt.
Komunita hraje většinou celkem týmově a na poměry většiny dnešních her dobře spolupracují. Snipeři se drží v dálce a odstřelují opevněné obránce, kulometčíci nutí většinu nepřátel držet hlavu dole a ostatní se přibližují k nepřátelským zákopům a zachvíli si to už s nepřítelem rozdávají s pomocí pažby a bajonetů (rozhodně bych do příchodu plné verze uvítal ještě polní lopatku)
Během kola se u týmů neustále střídá útočná a obraná role, vždycky asi 6minut Němci brání a Francouzi útoči. Když se obránci udrží, tak potom do útoku přechází oni a útočníci samozřejmě musí bránit. Když nevydrží tak také přechází do útočné role a musí dobýt zpět ztracené pozice. Za každé dobytí či ubránění se týmu přičte bod a kdo má na konci kola víc bodů tak vyhrává a kdo vyhrává je lepší a kdo je lepší tak ….. Tomu aby obránci neútočili, nebo vůbec nikdo nelezl kam nemá předchází takový systém, že když vlezete do zakázané oblasti tak se vám začne odpočítávat 10 vteřin a když se nestihnete vrátit tak je s váma konec…. alespoň do respawnu, ke kterému většinou dojde už po 2-4 vteřinách a respawnujete se buď do svých zákopů nebo ke zbytku čety (v případě obrany i kus za svou zákopovou linii) a musím pochválit že respawny jsou na tom fakt dobře, nejen že netrvají dlouho, ale ještě jste spawnováni do relativně bezpečných míst, takže tady je tahle beta na tom vážne líp, než spousta plných verzí některých her.
Kromě (v předchozím odstavci popsaném) Frontlines modu je zde ještě rifle-deadhmatch kde si každý vybere jednu pušku a potom s ní střílí po všem živém. V tomhle velice dobrém protikladu proti týmovému modu, si můžete natrénovat schopnost rychle a přesně vystřelit, ikdyž na rozhodování z jakého kráteru kam běžet vás to nepřipraví.
Mapy mají docela dobrou prvoválečnou atmosféru, jenže do plné verze by to chtělo přidat ještě nějakou mapu s vesničkou, městem a pevností a taky na tyto které jsou v betě by se hodily ještě nějaké objekty jako mlýn nebo věž (SNIPERSKÁ POZICE), řeka na přebrodění tvořící přirozenou obranou linii, nebo pole s obilím vysokým tak, aby se tam dalo dobře skrýt a potom podřezávat protihráče bajonetem. Bohužel zatím zde nic takového není a narazíte zde jen na zákopy oddělené poli se spoustou kráterů, občas balvany, stromy a vyjímečně i sestřelené letadlo, nebo rozbitý tank a ještě si „užijete“ ostnatého drátu do kterého se dá dobře zachytit a potom máte jen asi 3 vvteřini na to, aby jste se z něj dostali což jde velmi těžko. Jinak zde ale není nic zajímavého + bojiště vypadají všechny velice podobně = mapy za moc nestojí… a vlastně ještě něco: některé mapy mají otřesně nastavené zoony obrany a útoku (rozuměj místa kam bránící tým nemůže chodit, dokud nemá útočit), občas dojde k situaci, že máte držet nějakou pozici a přitom smíte dojít až před zákopy, které máte dobýt po obránění a ne při bránění, takže je vlastně vyčistíte už při obraně, jen do nich nesmíte vstoupit, ale hned jak se přesunete do útočné role je obsadíte během pěti vteřin.