Úplně k úvodu bych rád vyřkl varování všem hnidopichům. Jsem velkým fandou Walking Dead. Jak seriálu tak her ale i komiksů. To ovšem ještě neznamená že jsem FanBoy. Veškeré klady i zápory zde vyřčené tedy budou maximálně objektivní.
Dále nezapomeňte že toto není recenze ale spíž jakési preview nové sezony. Ono taky dělat recenzi na 1/5 hry není zrovna dobrý nápad :).
Tak se na to pojďme vrhnout. Po nainstalování a spuštění hry na vás dýchne přesně ta samá atmosféra jako v první sezoně, ovšem po sesynchronizování uložených pozic a 5ti minutách hry vám dojde, že tady je něco jinak. A vskutku je. Hra se hraje podobně, vypadá o něco málo lépe, ale přeci je něco jinak.
Je to styl jakým se ubírá a jakým před vás hází nové a nové zvraty. Za ty zhruba 2 a půl hodiny které mi trvalo první epizodu dohrát toho do mě hra nacpala tolik emocí, jako to nedokázala žádná AAA hra ještě nikdy (ne že by Walking Dead bylo AAA hrou – bylo to pouze přirovnání). Skoro mi to místy přišlo, jako že se vývojáři bavili na účet jiných značek a jejich znaků. Říkal jsem vám už jak je ten pejsek z COD: Ghost roztomilý? Ne? Možná proto, že za půl roku už ani nebudu vědět že nějaké COD: Ghost bylo. Ale to nevadí, protože o tom co potkáte ve Walking Dead bych toho mohl napovídat hodně, ovšem je škoda vás o ten zážitek připravit (Téměř jsem u jednoho momentu brečel a to mě ani Titanic nedostal!) A buďte si jistí že o tom ve WD se vám bude zdát ještě dlouho!
Jednou věcí kterou bych řek vytkl je možná až přílišná surovost. Pokud jste takový masochisti že se vám líbíl kupříkladu onen slavný COD: MW2 letištní moment tak tady budete slintat. Já osobně bych zřejmě preferoval možnost některé extrémně brutální scény přeskakovat. Chápu, hra by pak ztratila to surové kouzlo, ale koukat na trpící malou holčičku?
Dalším malinkým negativem je pro mě *[dialog tree]. Jistě, systém odpovědí v čtverečcích je možná přehlednější atd, ale občas než mi dojela myš k odpovědi kterou jsem chtěl, hra si řekla že prostě nechci říct nic a pokračovala si v příběhu.
Naopak zbytek **[GUI] prošel opravdu super upgradem. Namíření na ***[Hotspoty] můžete přesně zvolit jakou akci chcete a bez váhání ji vykonat. Herní menu je čistší a přehlednější. Titulky jsou čitelnější a neskáčou přes sebe jako se to občas stávalo v první sezoně.
Příběh je ve hrách od Teltelle samozřejmě ta nejdůležitější část a musím říct, že je prozatím opravdu povedený. Prakticky všechny reakce které postavy ve hře mají jsou smysluplné a mnohem přijatelnější a jasnější než tomu bylo v první sezóně. Hra vás stále žene kupředu a nutí vás uvažovat, reagovat a přemýšlet jak způsobit co nejmenší zlo (v případě některých samozřejmě i co největší). Hra vám také samozřejmě naservíruje, jestli jste v osudových rozhodnutích šli v davu s ostatními, nebo jste si šli svou cestou. Ostatní postavy stále reagují vzhledem vašeho vztahu k nim a rozhodnutí která dělají mají alespoň nějaký vliv na hru. Jen se tu podle všeho opět objevil i prvek který mi vadil už v první sezóně – nemožnost zavděčit se všem.
Jisté je že nové Walking Dead bude opět pecka která doladí chyby první sezóny a přidá pár vylepšení. Ale každý kdo si první sezónu zamiloval se nemusí bát že by se ze hry stalo něco jiného. Je to stále naše milované WD. Proto vám tedy doporučuji: Všemi deseti ji berte dokud můžete! Je to přesně ten typ zábavy který fanda Walkind Dead potřebuje během MidSeason seriálové pauzy.
*Systém výběru odpovědi z předdefinovaných možností (ve Walking Dead 4 možnosti)
**Game User Interface Uživatelské rozhraní – životy, náboje, jakou chcete provést akci atd….
***Aktivní objekty ve hře.